Moi, voisittexte kertoo mulle kaikenlaista tietoo ohutvarvasgekosta, jonka tieteellinen nimi on "stenodactylus petrii".
Kiitti hirveesti niille jotka vastaa!!
Ohutvarvasgekko...
3
541
Vastaukset
- minä
en minä siitä paljoa tiedä mutta tässä hiukan tietoa: koko n 10cm , suomessa ei näitä liskoja paljon ole, muutamalle liskolle riittä noin 100 litran terraario lisää tietoa saat suomen herpetologisesta yhdistyksestä.
- Virpi Louhi
Käy katsomassa sivu
http://ulmo.stud.slu.se:8001/~a2jonisa/reptiles/spetrii.html siellä mm. kuva lajin yksilöstä. Lyhennelmä suomeksi sivun tekstistä:
Stenodactylus petrii on pieni gecko-laji Pohjois-Afrikasta. Se on kooltaan 6 ½ - 8 cm.
Nämä geckot ovat aavikkoeläjiä ja rakastavat kaivamista, joten niillä on oltava hiekkaa pohjamateriaalina. LIsäksi terraarioon laitetaan kiviä yms. suojaksi, sillä ne paetessaan (esim. ihmistä) kaivautuvat niiden alle. Rakennelmien on kuitenkin altava sellaisia, ettei gekko voi jäädä niiden alle loukkuun. Päivälämpö 30-32 ºC ja 18-20 ºC yöllä. Pienenä lajina eivät vaadi suurta terraariota, kirjoittaja pitää kahta (eri sukupuolta olevaa) yksilöä 20 cm (pitkä) x 40 cm (leveä) terraariossa. Syövät pieniä sirkkoja päivittäin tai joka toinen päivä. Lisä vitamiini tarpeen. S. petrii juo vesiastiasta, terraarion suihkutus myös mahdollista. - Anonyymi
Ei oo tietoo mut onks teil tietoo mist saa halvalla akaattikotilon jolla on mereneito kuori ja se on valkone?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709