Hei vain kaikki parkinsonia sairastavat ja omaiset. Voimia toivotan jokaiselle!
Äidilläni on parkinsonintauti ja hän on ollut noin 1½ vuotta vuodepotilaana. Viime kesästä alkaen koko ajan vähenivät sellaiset hetket, että äiti oli oikeasti hereillä ja läsnä. Suurimman osan ajasta häilyi unen, harhan, toden ja tajuttomuuden rajamailla. Puhe väheni ja heikkeni myös tänä aikana voimakkaasti.
Joulun alla äiti sai viruksen aiheuttaman hengitystieinfektion. Vuoden vaihteen jälkeen ei ole kyennyt enää syömään. Nyt on happiviikset helpottamassa hengitystä ja kipulääkkeet oloa. Tajunnan taso heikkenee koko ajan..
Äiti on tehnyt itselleen hoitotestamentin, jossa on kieltänyt ravintoliuoksen ja muunkinlaisen tehohoidon. Hän on jo aiemminkin kuihtunut entisestä olemuksestaan, mutta varsinkin nyt hänestä on jäljellä vain luut ja nahka, joka sekin on kuin silkkipaperia.
En osaa ajatella oikein mitään muuta, kuin vain ihmetellä vuoroin sitä, kuinka kauan äidillä on vielä elinaikaa ja vuoroin sitä, milloin hän mahtaa päästä pois.. Varmaan ymmärrätte, että ajatus on sama, mutta kahdelta eri kantilta: järki ajattelee, että äiti haluaisi jo pois, mutta tunteet haluaisivat vielä pitää kiinni.. minun äidistäni.
Kauanko mahtaa
olla aikaa?
2
4460
Vastaukset
- Aloittaja
Äiti nukkui pois tänään iltapäivällä.
- suruun
hän pääsi pois, itke jos itkettää. hänellä kuitenkin nyt hyvä olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709