http://koti.japo.fi/~rlaukko/Palestiinalaisongelma.htm
MYYTTI NIMELTÄ DARWININ KEHITYSOPPI
Ensimmäinen Mooseksen Kirja 1:1-2
Nämä jakeet kuuluvat: "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" ja "Ja maa oli autio ja tyhjä...". Autio sana tulee hebrean sanasta "tohu", joka tarkoittaa "autioitunutta tuhoa", ja tyhjä sana hebrean sanasta "bohu", joka tarkoittaa "tunnistamatonta hävitystä". On käsittämätöntä, että Jumala olisi luonut maan tuhoksi ja hävitykseksi. Sanotaanhan Jesaja 45:18:ssä, että Jumala "ei sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti".
Tarkempi käännös selvittää ristiriidan. Sana oli tulee hebrean verbistä "hayah", joka tarkoittaa "olla” lisämerkityksellä "olla tullut". Nyt oli-sana tulisi kääntää "oli tullut". Jakeen 2 käännös on siten: "Ja maa oli tullut autioituneeksi tuhoksi ja tunnistamattomaksi hävitykseksi...". Jakeitten 1 ja 2 tapahtumien välinen aikaero voi olla hyvin suuri, jonka aikana maata oli kohdannut valtava kaaosmainen tuho, josta Raamattu ei kerro tarkemmin.
Matti Suviolahti
professori
......................
Notta maapallo oli kuuma kivikasa, kuten tiede niin kertoo.
Mielenkiintoinen havainto
5
495
Vastaukset
- jatka nyt
"Notta maapallo oli kuuma kivikasa, kuten tiede niin kertoo."
Tämänkö oli tarkoitus todistaa jotain? Mitä?- Etusivu uusiksi
kun herr professor halusi todistaa "supersivilisaation" - or whatever, niin minä näen puolestani siinä puollon tieteen ilmoittamalle selitykselle.
- tuo on.
Noinhan ne jenkkibaptistit ovat aina opettaneet. Sillä luomista edeltävällä hävityksellä ne tarkoittavat, että maapallolla oli pitkän aikaa valtavan edistynyt supersivilisaatio, joka hävitettiin (esim. Atlantis) kauan sitten. Kun Jumala hävitti sen, vasta sitten alkoi se luominen josta Raamattu kertoo.
Ja Matti Suviolahden oma alahan on konetekniikka ja lujuusoppi, ei eksegetiikka tai biologia, joten professori-maininta ei ole tässä yhteydessä relevantti.
- ja vääristeliä
Jos tuo sattuu vain olemaan lappeenranna teknisen yliopiston proffessoreita, niin olisit voinut jättää professori tittelin käyttämättä sillä se on harhaanjohtava.
Jos kyseessä on taas pellereinikaisen oppipoika, niin silloin se saa kirjotella iha mitä lystää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979