Kirja joka kolahti

Anonyymi ajattelija

Samalla kun otan niitä ensimmäisiä haparoivia askelia kohti parempaa huomista ja ilman viinaksia, haen koko ajan monenlaista infoa eri tilaisuuksista, julkaisuista, näistä keskustelupalstoista jne tukijaloiksi itselleni.

Käteeni osui Raimo O. Kojon kirja 'Eroon viinasta'.

Mitä pidemmälle sitä luin tuli oma "entinen" elämä mieleen hetki hetkeltä. Niin paljon oli samankaltaisuuksia itseni kanssa kirjoittajan teoissa ja ajatuksissa.

Jos sen löydät kirjastosta, AA-kokouksesta, A-klinikalta, mistä tahansa niin selaile ainakin sen asiasisältö kertaalleen läpi. Kannattaa!

Tutkin kaikki mahdolliset tavallisten ja nettikirjakauppojen valikoimat mutta painos siitä on valitettavasti täysin loppu eli omaa kirjaani en vielä ole saanut. Lainaksi saamani eepos toki voi olla minulla pitkäänkin mutta niin vahvaa tekstiä siinä on että voisin sen kirjahyllyyn laittaa ex-avioliittoni jäljiltä olevan vihkiraamatun viereen.

Onko muilla vastaavia kokemuksia kirjoista joiden sanoma on iskenyt kerrasta suoraan sisimpään?

Niin.. (sivuhuomautuksena) 13 päivää takana...

5

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvoinen opus

Luin sen raittiuteni alkumetreillä ja sain siitä paljon arvokasta tietoa, jopa vertaistukea. Siinä on suoraa tekstiä ilman hihhulointia ja mututuntumia. Parhaiten tietää se, jolla on omaa kokemusta asiasta.

Toinen lukemisen arvoinen on Juhani Seppäsen `Selvästi juovuksissa`, lääkäri hänkin.

• Anonyymi

Mahtavaa!
        Tilasin Kojon kirjan ja pari Tommy Hellsteniä ja vielä Juhani Seppäsen 'Selvästi juovuksissa'
        Aina siis kannattaa kysyä ja apu löytyy!

• Makuja on monia
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa!
        Tilasin Kojon kirjan ja pari Tommy Hellsteniä ja vielä Juhani Seppäsen 'Selvästi juovuksissa'
        Aina siis kannattaa kysyä ja apu löytyy!

J. Seppänen ei kyllä iskenyt minuun. Oli tosi huono ja omaa elvistelyä monessa kohtaa. Tuli mieleen, että miksi koko kirjasta nousi mitään kohua. No, onhan ollut julkisuudessa, joten siksi tietysti...

• toipua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe