Onko Perkinssin vanhat alkuperäiset meridieselit laadukkaita, luotettavia ja kestäviä?
Mitä tyyppivikoja näissä koneissa on?
perkinssin laatu?
12
2410
Vastaukset
En ole vikoja havainnut, joten kyllä ne mielestäni on aika luotettavia.
Olen käyttänyt veneessäni T6354M moottoria yli 20 vuotta ja ei siinä ole ilmennyt mitään ongelmia, koneen vuosimalli oli muistaakseni 1979 ja maahantuojan peruskorjaama ennen ostoani, sille annettiin kirjallisena sama takuu kuin uudelle moottorillekin.
Suoraruiskutteisilla koneilla on käyntiinlähtö hyvin nopeaa ja helppoa.
Perkinsit on eräs eniten maailmalla käytetty (pienten) veneiden moottori ja samoin (aikoinaan) hyvin monissa koneissa, laitteissa ja autoissa käytetään/käytettiin perkins moottoreita.
Tyyppivikoja en tiedä kertoa.- A. Perkins
Useammallakin perkinsillä olen liikkunut ja mitään vikoja ei ole ollut. Nyt ajan 4.236 ja on vm-76 eikä mitään vikaa ole koskaan ollut. Kerran on peruskunnostus tehty. Ainoa "vika" on hienoinen savuttaminen joka perkinsissä on ominaisuus, ei vika. Mielestäni paras mahdollinen venemoottori ja olen muillakin ajanut.
- mallisella
A. Perkins kirjoitti:
Useammallakin perkinsillä olen liikkunut ja mitään vikoja ei ole ollut. Nyt ajan 4.236 ja on vm-76 eikä mitään vikaa ole koskaan ollut. Kerran on peruskunnostus tehty. Ainoa "vika" on hienoinen savuttaminen joka perkinsissä on ominaisuus, ei vika. Mielestäni paras mahdollinen venemoottori ja olen muillakin ajanut.
4.236:lla olen ajanut vuodesta -95 (NC33). Kolme vuotta sitten vaihdettiin vuotava lämmönvaihtimen kenno ja pari vuotta sitten panin uudet suuttimet - en tiedä oliko tarpeellista. Muuta ei tietääkseni ole tehty. Tällä hetkellä noin 4500h ajettu. Öljynpaine on kylmästartista 3.1 ja kuumana tyhjäkäynnillä 2.4, jälkimmäinen on pudonnut 0.2 pykälää 15 vuodessa.
- paattimies
4.107 ja 4.108 moottoreita oli -60 luvulla Transiteissa ja niitä hajosi jo ennen 100.000km. Syl kansi oli niiden heikko kohta. Usein ne halkesivat venttiilien välistä, vesitilaan asti. Syynä oli se, että kun laitettiin taajakäyntinen, 1,7 l:n moottori liian suureen autoon, ne joutuivat liian lujille. Merimoottoreina ne ovat toimineet.
- Perkinssi mies
Veneeni on kymppimetrinen fiskari vuodelta -64.
Moottori 4,108 49 heppanen.
Vuonna 65 oli eka moottori hajonnut jostainsyystä. Oli vaihdettu uusi. Ilmeisesti takuulla.
Minulla hajosi tämä 80-90 luvun vaihteilla. Savuutti isoilla kierroksilla. En kummemin huollellut konetta.
Ostin sitten 800 markalla Ford Transetista käytetyn koneen jota olen jopa huoltanut ja hyvin on toiminut. Ostin vielä toisen veneestä
irroitetun koneen joka on ollut autotallissa lähemmäksi kymmenenvuotta varastoituna. Varalla jos nykyiselle koneelle käy jotain,tässäkään ei ole marinointi vehkeitä kyljessä.
Asensin Transetin moottoriin alkuperäiset marinointivehkeet (nämä ilmeisesti hapettuu puhki seuraavaksi, en tiedä) ja lahjoitin särkynen moottorin pois.
Perkinshän on tosihyvä kone. Parikertaa se on jättänyt laituriin. On johtunut siitä että tärinästä on polttoaineputkien kiristysmutterit löystyneet ja on imaissut ilmaa. Ei lähde silloin käyntiin. Hehkua ei ole ollut. On lähtenyt käyntiin muutenkin. Joskus kylmillä ilmoilla olen käynnistänyt starttipilotilla.
Pitäs vain huoltaa hieman aktiivisemmin.
Metelihän siinä on kai melkokova. En tunne muita merkkejä. Metelikin lähtisi lisäeristeillä jotka on hieman irtoilleet huollon puutteesta.
Kyllä perkinssiä suosittelen ainakin tätä 49 hp Fordd transetin moottoria. Ennenhän oli Lontoossa mustissa takseissa tämä sama moottori. - Äijän
7 metrinen puu/kuitufiskari kiiti keväällä, eli kuivana lähes 18 solmua, ennenkuin laitto vahvemman köliraudan. oli siinä puoliplaanarikaput ihmeissään...
Hyviä koneita ne on, kuhan ymmärtää pitää niistä huolen.
Sanoisin, että huollon/remontin kannalta 4.107 on pikkusen paree verrattuna 4.108:n kun siinä on märät sylinteriputket jne, mutta sehän on tietysti makuasia, mistä ei kannata senkummemmin väitellä.- kokemusta on
Tuppaavat vuotamaan vähän öljyä. Sanovat jos ei Perkinssin alla ole öljyä niin öljy on loppu. Muuten kestävä ja vahva kone eipä juuri huoltoa ole kaivannut.
- korvatulpatko
Muutamaa olen käynyt testaamassa ja meteli on jotain järkyttävää.. Jos meinaa nauttia veneilystä ja kuulla edes omia ajatuksia muulloinkin kuin tyhjäkäynnillä. Tiedän, eristyksillä voi vaikuttaa. Mutta mielipide muiden joukossa, kun sitä kysyit.
- albatross*
72 heppanen ei minusta pahasti metelöi. On niin pienet kierroksetkin (2500). Isokokoinen ja painava patarauta 495 kg joten kovin pieneen veneeseen ei kannata ajatella. Vastaavan vahvuinen Volvo Penta painaa 258 kg.
- ravistaa
Moottorissa on oltava 6 sylinteriä muuten se ravistaa.
- Perkins
Käyhän se kuutoskone kieltämättä nätisti mutta väitän että valtaosaa huviveneistä ryydittää nelonen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806