Joko kreationistit ovat keksineet yhdistävän teorian nooa-tulvalle ja mannerjäätiköiden ikä ristiriidalle?
suuri
6
269
Vastaukset
- Haili Kvolifaid
Sinä joudut helvettiin (ja mä), jonka jälkeen ristiriita (toivottavasti) lakkaa olemasta.
Odotellessa, hyvää päivänjatkoa ;-) ...eli Raamattua selataan ankarasti. Jännitys tiivistyy. Saammeko vastauksen ennen maailmanloppua?
- huuhaateorioita
Onhan se teoria jo keksitty. Tuolta löytyy kun aikansa selailee:
http://www.kreationismi.fi/
Eli ennen vedenpaisumusta vuoret olivat matalia kukkuloita ja koko maa kasaantunut yhdeksi mantereeksi. Sitten vedenpaisumuksen jälkeen eläimet lisääntyivät ja levittäytyivät maahan ja sen jälkeen mantereet nopeasti liikkuivat nykyisille paikoilleen. Siinä samalla syntyivät vuoristot. Jossain vaiheessa sen jälkeen tuli lyhyt jääkausi, jäätikköjen jämät ovat nyt enää jäljellä.
Iän määritysmenetelmät ovat huonoja, paitsi silloin jos ne todistavat maapallon nuoren iän puolesta.
Sitten on vielä raamatun avulla todistettu myös tämmöinen asia:
http://staticearth.net/index.html
Kyllä tuonkin pitää pitää paikkansa, kun se on raamatussa sanottu.
Meinasin kuolla nauruun noita lukiessani, mutta onneksi jäi sekin tekemättä. Tässähän saattaa vielä joutua helvettiin Jumalanpilkasta. Oikeasti se ei ole naurun asia, jos joku todella uskoo tuollaiseen hölynpölyyn. - riitaa ei ole
vai mitä tarkoitat? Mihin väitteesi perustuu, johonkin evojen tekemään koulukirjaan, vai?
- Oopperan ystävä
Ristiriita on varmaankin siinä, että mannerjäätiköt näyttävät olevan ajalta ennen vedenpaisumusta. Jos vesi olisi noussut niin korkealle, että korkeimmatkin vuoret peittyvät, niin mannerjäätikkökin olisi peittynyt (tai noussut kellumaan). Tuosta ei ole jälkiä havaittavissa.
Jos unohdetaan iän määritykset ym. niin joka tapauksessa jäätiköitymiselle on jäänyt vedenpaisumuksen jälkeen kovin vähän aikaa. Ehkä jäätiköt ovat jäänne jääkaudesta, jonka on täytynyt alkaa muutama sata vuotta vedenpaisumuksen jälkeen tai vaikka heti samantien. Englanti oli jäätikön alla ja Stoneghenge aloitettiin n. vuonna 2000 ekr, jolloin maan on pitänyt olla paljaana. Jos vedenpaisumus oli 2491 ekr, aikaa oli ehkä noin 400 vuotta jäätyä ja sulaa pois. Jos jäätikkö oli esim. 2 km paksu, ja syntyi 200 vuodessa, niin jäätä tuli siis 10 metriä vuodessa. Lunta piti siis sataa melkein 100 metriä vuodessa, että siitä saisi 10 metriä umpijäätä. Noin 30 senttiä lunta joka päivä 200 vuoden ajan ja sitten heti perään 200 vuotta sulamista. Aika ihmeellistä.
Jos oletetaan, että jääkausia ei ole ollutkaan, niin jäätikön muodostuminen saa lisäaikaa. Etelämanner on tunnettu ainakin 1700 luvun alusta, Grönlanti jo ennen vuotta 1000. Silloin jäätiköt olivat jo olemassa. Jos aikaa oli vaikka 3500 vuotta, niin jäätä ei tule kuin noin 60cm vuodessa (= lunta n. 6 metriä). Ei nyt enää niin hirveitä määriä.
Ristiriita tulee kuitenkin siitä, kun jääkausista on olemassa selvät jäljet ja kaiken maailman tutkijahörhöt ovat tutkineet nykyiset jäätiköt liian vanhoiksi. Tuollaiset tutkimukset pitäisi varmaan kieltää, koska kaiken voi lukea raamatun 10 ekalta sivulta. - niinpätietystiniinpätietysti
Helppo jakolasku. Tarvitsee vain jakaa 750 000 vuotuista jääkerrosta 6000 vuodella. Tämä tietysti jos kuvitellaan, ettei jäät sulaneet lainkaan vedenpaisumuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969