tietämätön

epä tietoinen

Hei onko kuurolla oikeus vammaistukeen, ja paljokohan se olis.

7

1197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jassåå

Löytyy Kelan kotisivussa. Ole hyvä vaan.

• huonokuuloinen

se on siinä 400 egee/kk

• joo...

jokainen kuuro tai huonokuuloinen ei kuitenkaan voi saada vammaistukea. jotkut saavat, jotkut eivät, jotkut taas puolikkaan. nuorempi sukupolvi ei mielestäni enää saa vammaistukea. kela on kuulemma tosi tiukka tämän asian suhteen.

• siinä on kolme eri ryhmä

Tällä hetkellä 1.täysin vammaistuki 387€/kk,korotettu vammaistuki kai noin 167€/kk ja alin vammaistuki jotakin 110€/kk mutta 2009 jälkeen noustaa 10-18€ päälle.Riippuu kuulon tasosta ja perusteet vammaistuen hakemiseen.Se tarvitaan kyllä lääkärin lausuntoa joka kelaan liitteenä vammaistuen hakemuksessa kanssa.

• syntymä(täys)kuuro

Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.

• tilanteesi asiasta.
        syntymä(täys)kuuro kirjoitti:

Kela tiukka minua kohtaan sen huolimatta olen suomalaissyntyinen kuuro (90dB). Vaikka kaverini (80db) saa vammaistukea. Ihme asia. Mutta asia ei enää harmita minua.

Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)

• kuuro
        tilanteesi asiasta. kirjoitti:

Sain itse vammaistukea vasta 16-vuotiaana.Oikea kuuloni on noin 75-80db ja vasen voi olla 70-75db.tuo 90db aivan lähes kivikuuroksi sanotaan,kun luin mukaan muistakseni täysin kivikuuro 100-110db välillä.Saattaa ollakin lausuntosi perusteen mukaan ollut hylätty(ei riitä) saada vammaistukea.muutaman kaverini saa vain korostettu vammaistuki ja alin vammaistuki eli perusteella syy olivat että he pystyvät kommukoida ja puheella lähes ilman apua esim.tulkkia.Joskus ihmisellä on kivikuuro kun kuulokojeet eivät apua koska ei kuule mitään kaikkea.hyvä juttu,että ei se harmita enää sinua mutta kannatta ainakin kokeilla joko saada tai ei:)

miksi pitäs saada, eihän kuurot /heikkokuuloiset ole vammaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1608
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      139
      1358
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31