Millaisia terveyshaittoja?

Oolofi

Jos juon joka ilta 4 kpl 0.33 L purkkia 4.6 % olutta, niin mitä terveydellisiä haittoja siitä voi olla? Vai onko mitään?

11

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööh..

Kun itse raportoit, että terveys on jo mennyt ja olet invalidisoitunut.
      Miten menettää sellaista, mitä ei enää ole?

• Oolofi

Kunnes kuolee. Mutta kenties terveys voi PARANTUA, jos juo kohtuullisesti rankan ryyppäyksen asemesta?

• Äidin tyttö

...sanoisin ainakin omalta kohdaltani, että se tuskin jää siihen, eli melko todennäköisesti ne määrät pikkuhiljaa alkaa nousta. Ja ainakin tiedän, ett säännöllinen alkon käyttö, vaikkei änkyräkänniä joisikaan, lisää haimatulehduksen ja maksavaurion riskiä. Lieneekö jo itsellänikin? Läskiä ainakin vuoden mittaan tulee, salakavalasti, mutta varmasti.

• Oolofi

No ei oluessa rasvaa kyllä ole.

• ööööh..
        Oolofi kirjoitti:

No ei oluessa rasvaa kyllä ole.

Oluessa on kuitenkin ns. tyhjiä kaloreita/jouleja, jotka elimistössä muuntuvat läskiksi.
        Lisäksi koiraspuolisilla ihmisillä alkoholin käytöstä lisääntyy estrogeenin, eli naishormonin tuotanto, jonka seurauksena Öl-Oolofinkin lantiot ja persaus pyöristyvät ja tissit kasvavat. Siihenkin tarvitaan läskiä.

• Oolofi
        ööööh.. kirjoitti:

Oluessa on kuitenkin ns. tyhjiä kaloreita/jouleja, jotka elimistössä muuntuvat läskiksi.
        Lisäksi koiraspuolisilla ihmisillä alkoholin käytöstä lisääntyy estrogeenin, eli naishormonin tuotanto, jonka seurauksena Öl-Oolofinkin lantiot ja persaus pyöristyvät ja tissit kasvavat. Siihenkin tarvitaan läskiä.

Mulla on tissot ja hyvä arrrse.

• ....
        Oolofi kirjoitti:

Mulla on tissot ja hyvä arrrse.

..niin ei muuta kuin liikenteeseen, ja kaljarahoja tienaamaan, niin ei tarvitse vanhemmilta pyytää eikä tutuilta pummata.

• O Palme

.., kyllähän sinä nyt tiedät, että kun noin sivistyneesti otetaan vain iltaisin pari olutta niin eihän siitä terveyshaittoja tule....:)

• että sillee

Oolofihan mielellään neuvoo ja opastaa muitakin juomaan kohtuullisesti tai jopa olemaan raitis kuten hän itse, aina välillä.

• Olet siis yrittämässä kohtuukäyttöä. Istua iltaa hyvää kirjaa lukien, televisiota katsellen, rapsutellen koiraa ja maistaa tuopista tuolloin tällöin, ah! Tai keskustella syvällisiä fiksujen kavereiden kanssa pubissa kolpakon ääressä...

Alkoholisti yrittää mitä tahansa kunhan ei tarvitse luopua viinasta. Minä yritin aikanani mm. juoda vain viikonloppuisin, tai juoda vain juhlissa, tai juoda vain kotona, tai juoda vain olutta, tai juoda vain viskiä, tai juoda vain kerran viikossa, tai juoda vain lasillisen illassa, tai juoda vain lomilla. Juomattomaksi lupasin alkaa lukemattomia kertoja, mutta aina mielen pohjalla kyti kipinä, että joskus, jossakin, jotenkin, vielä pääsen kippaamaan.

Niin kauan kuin se kipinä kytee, ei juopolla (alkoholistilla, suurkuluttajalla, miten vain) ole toivoa raittiudesta, alkoholinkäytön hallinnasta puhumattakaan.

• Oolofi

Oli tarkotus mennä ryhmään, mutta maha ja selkä oli niin pirun kipeät että oli pakko ottaa olutta. NO, kyllähän se siitä sitten helpottikin ja lueskelin siinä hyvää kirjaa ja soittelin skittaa ja kävin leipäjonossa ja katoin salkkarit ja kävin jo aika hyvissä ajoin nukkumaankin. Ja nukuin aika hyvin, mitä nyt näin aika kauheita painajaisia. Mutta en juonut kun ehkä jotain 6-7 purkkia olutta, illalla join vaan Colaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe