Myötätuulessa

tomppa2006

On ihmisiä
jotka myötätuulessa matkaavat
läpi koko elämän
Vastoinkäymisistä ei
tietoakaan

Itse olen joskus
ajanut pahasti kiville
Itsetuntoni katkenneen
maston silti jaksoin
nostaa pystyyn

Näillä karikoilla
meitä on paljon
jotka
odottavat
suotuisia tuulia

Löysin ystävän
Kahdesta repaleisesta purjeesta
me teimme yhden ison
Tuulahdus vain
ja taival taas joutuu

13

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

..hauskasti ilmaistu. Tästä runostasi kuultaa hyväntuulisuus läpi. Olet tainnut tänään nousta suotuisten tuulien aikana ylös ilman myrskyvaroitusta. Hyväntuulisuus tarttuu, täällä lukijattarella levisi hymy huulille, kun mielikuvittelin tuota repaleisten purjeiden yhdistämistä.

Kiitos aamun ilahduttavasta lukuhetketä : )

• tomppa2006

...myrskystä tai puhureista, levollisella mielialalla ollaan...

Olen todella tyytyväinen pystyessäni jakamaan hyväntuulisuutta runollani. Olen oikein otettu kommentistasi.

Kiitos sanoistasi padme, sydämellisesti.

• kaaru

Ehkä samoissa tunnelmissa ollaan iloinen velikulta;)

Tuuli puhaltaa purjeisiin, laivojen matkatessa eteenpäin. Myötätuulessa Tomppa tähän päivään hienon runosi kera:)))

• tomppa2006

...ollaan ja erittäin iloisella tuulella...

Kevyitä tuulia ja ainoastaan ohutta yläpilveä talvipäivään. Toivottavasti tuulet ovat Sinulle suotuisia.

Kiitän sanoistasi kaaru, hymyillen.

• *MURUKULTA*

Jäin miettimään...mmmm... minä en henk.kot. tunne ketään joka olisi säästynyt kolhuilta, mutta tapa miten nousee ja saa tuulta purjeisiiin, niissä on eroa.
      Luulen että se positiivisuus on sellainen tuuli, että se tulee sen ihmisen perusluonteesta loppusessaan ja se tuntuu, kuin se tulisikin jostain muualta auttamaan, vaikka se mielestäni on kuin kaiku.
      Sinun positiivisuutesi toin toisen puolen purjeeseen ja nyt sillä pääsee hienosti läpi aaltojen..

Tämmöttii Murukulta miettii omassa pikkuisessa piäässään..:)) Mukvaa pvää Tomppa ja tuulta purjeisiin tänääkin!

• tomppa2006

...ja tietoisesti aloitin runon epärealistisella toteamuksella...

En minäkään tunne ketään, joka olisi säästynyt kolhuilta. En edes usko sellaisia ihmisiä olevankaan.

Tavoittelin positiivisuutta ja hyvän tuulen runoa. Ainakin sinulla sitä tuntuu riittävän.

Kiitos sanoistasi Murukulta, vilpittömästi.

• Minanoita

Tietty määrä vastaisia
      antaa kyllä elämälle
      laajempiakin eväitä rakentavassa
      mielessä..kunhan sopivasti
      elämä niitä antaisi, eikä liiottelisi =)))

Ajatusta herätteli noidassa,
      runosi joka muuten oli hyvä!

• tomppa2006

...sait kiinni runoni "punaisesta langasta"...

Mietin runoa kirjoittaessani, että pitäisikö jatkaa kertomalla noiden vastaisten merkityksestä, mutta jätin sen. Tavoitit silti teeman, hyvä.

Kiitos noita sanoistasi, sydämellisesti.

• Keltainen-toukokuu

.. miettinyt, josko ne aurinkoisemman tien kulkijat eivät ehkä olisi kestäneetkään niitä vastoinkäymisiä, lankeavat ikäänkuin luonnostaan semmoisille, joilla riittää voimaa selvitä. Eipä ota itseä niin pahasti nuppiin, kun tälleen miettii, ja taas jaksaa kiivetä ahteri edellä puuhun. Pidinpä runostasi, jotenkin tutun oloinen tarina. :)

• tomppa2006

...joiden elämänmyönteisyys ei ole kadonnut suuristakaan vastoinkäymisistä huolimatta...

Voi olla tosiaan noin, että vaikeuksien sietokyky on parempi tien varjoisien puolten kulkijoilla.

Sinulla on hieno ja hyvä asenne elämään, ei haittaa vaikka joskus vähän kanittaa vastaan.

Kiitos sanoistasi Keltainen-toukokuu, vilpittömästi.

• Itse olen joskus
      ajanut pahasti kiville
      Itsetuntoni katkenneen
      maston silti jaksoin
      nostaa pystyyn
      ...Hienoa sanailua kuinka ne purjeet voi paikata kun sinnikkäästi yrittää....

Kiitos Tommy=)

• tomppa2006

...ei suinkaan pidä lannistua, nimimerkillä kokemusta on...

Kiitos sanoistasi Krisse, suunnattomasti.

• boxters

tiedä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe