Jos teistä joku on tohtinut miettiä Jumalan tekosia kriittisesti niin kertokaa niistä. Ite olen huomannut muutamia. Jumala on uskomattoman mielikuvitukseton heppu. Miksi hän ei luonut sellaista maapalloa missä olisi kesä joka maassa koko ajan - se olisi huomattavasti käytännöllisempää. Jumalan johdatuksessa tehty raamattu on niin hemmetin sekava, että siitä ei ole saanut kukaan uskonlahko sovintoa, että mitä tarkoitetaan ja millä tavalla pitäisi olla.
Listatkaa Jumalan tekemät mokat
18
655
Vastaukset
Ei ole.
- siis miten???
voi satukirjan henkilö mokata???
Suurin moka on ilmeisesti niillä,
jotka uskovat satukirjoihin.- tais olla
ku ei sulle viisautta antanu ton enempää
:D - mielestäsi
tais olla kirjoitti:
ku ei sulle viisautta antanu ton enempää
:Dtyhmyyttä se, että ei usko.
Saattaisin uskoa, jos se jotenkin
pystyttäisiin todistamaan 100%:sti
hänen olemassa olonsa.
Tyhmä en ole, mutta en voi uskoa
pelkästään jonkun kirjasen tekstiin.
Eihän esim. useimpien kuuluisuuksien
kirjoittamat kirjat perustu totuuteen.
Koska tämä on keskustelupalsta, niin kysynpä
tälleen:
Todista minulle havannoillisesti raamatun
tekstin olevan täyttä totta.
Pelkkä "mutu" ei kelpaa. - ketä kiinnostaa
mielestäsi kirjoitti:
tyhmyyttä se, että ei usko.
Saattaisin uskoa, jos se jotenkin
hänen olemassa olonsa.
Tyhmä en ole, mutta en voi uskoa
pelkästään jonkun kirjasen tekstiin.
Eihän esim. useimpien kuuluisuuksien
kirjoittamat kirjat perustu totuuteen.
Koska tämä on keskustelupalsta, niin kysynpä
tälleen:
Todista minulle havannoillisesti raamatun
tekstin olevan täyttä totta.
Pelkkä "mutu" ei kelpaa.#Onko mielestäsi tyhmyyttä se, että ei usko. #
Ei ole. Mutta minusta on tyhmyyttä se, että tuputtaa muille omaa uskomattomuuttaan (tai uskontoaan). Se on tyhmyyttä!
#Saattaisin uskoa, jos se jotenkin
hänen olemassa olonsa. #
Minua ei kiinnosta eikä varmasti kovin montaa muutakaan ihmistä tippaakaan kiinnosta mihin sinä uskot tai olet uskomatta.
Sinä et pysty myöskään 100 %:sti todistaamaan ettei minkään uskotokunnan jumalia ole olemassa!
Et pysty siihen älyllä etkä tieteellä.
Ihminen etsii Jumalasta syntipukkia omile virheilleen!
- oiuytyuk
Ja eihän sitä tiedä mitä Taivaassa sitten on.
- Itsieta
Jumalan ainoa ja pahin moka on Jumala itse.
- mokia
Esim. virtsaputki menee eturauhasen LÄPI. Ei kukaan putkimies olisi niin idiootti, että suunnittelisi tollaisen. Jumala on. Muitakin biologisia mokia on kymmenittäin.
- oiuyui
oliko kehomme aina tällainen.
Ihminen ei ole luotu elämään tässä maailmassa ikuisesti.
Vasta seuraavassa.
Kuitenkin me elämme. - odottelepa muutama
oiuyui kirjoitti:
Vasta seuraavassa.
Kuitenkin me elämme.tovi.
- oiuiyt
odottelepa muutama kirjoitti:
tovi.
haluaisi elää ikuisesti edes terveenä.
Taivaassa saamme elää ilman pahuutta. - aina ollut tällainen
oiuyui kirjoitti:
Vasta seuraavassa.
Kuitenkin me elämme.sillä evoluutio on sitä muuttanut. Monilla kummallisilla "mokilla" on yksinkertainen evolutiivinen selitys.
- oiuyui
aina ollut tällainen kirjoitti:
sillä evoluutio on sitä muuttanut. Monilla kummallisilla "mokilla" on yksinkertainen evolutiivinen selitys.
Ettei sydän ollu jalassa kertaakaan.
Jokainen "moka" on aina ollut hyväksi.
- tulee mieleen
- ihmisen selän rakenne joka aiheuttaa usein ongelmia vanhemmiten - muistuttaa kumman paljon ihmisapinoitten selkää mutta kun käsien tuki jää pois tulee niitä ongelmia
- umpisuoli. Ennen leikkaustekniikan kehittymistä umpisuolentulehdukseen kuoli aika armotta
- käärmeen järjestäminen paratiisiin ja miksei sen yhden puunkin jos kerran tiesi miten tulee käymään
- asioiden järjestäminen niin huonosti että piti sitten tuhota melkein kaikki vedenpaisumuksessa
- olikohan ihan oikeat henkilöt valittu jäämään henkiin siinä vedenpaisumuksessa, ja oliko ajateltu sisäsiittoisuutta?
- koko Vanha ja Uusi liitto -sekasotku. Miksei kerralla tehty kunnon liittoa? Vanhaa Testamenttia raahataan mukana pyhänä kirjana ja samalla sanotaan että sehän on vanhaa liittoa eikä enää päde.
- Raamatun ristiriitaisuus muutenkin. Ensimmäisen vuoden tiedotusopin opiskelija hoitaisi koko ilmoitusasian paljon paremmin.
- Ajoitus. Kannattaisi varmaan ilmestyä ja tehdä niitä ihmetekoja nyt kun tieto kulkee paremmin.
- Yleinen löperyys, haparointi ja epäuskottavuus- oiuyui
täällä maan päällä.
Vanhassa Testamentissa on Laki.
Laki pysyy edelleen.
Synnin palkka on kuolema eikä elämä.
Jeesuksessa on anteeksianto.
Laki tuomitsee ja Jeesus pelastaa. - iskias
oiuyui kirjoitti:
täällä maan päällä.
Vanhassa Testamentissa on Laki.
Laki pysyy edelleen.
Synnin palkka on kuolema eikä elämä.
Jeesuksessa on anteeksianto.
Laki tuomitsee ja Jeesus pelastaa.älä naurata, ei pidä paikkaansa. Tuon aatelman mukaan maapallolla pitäisi olla todella, siis todella vahoja ihmisiä ja elossa.
- ouyui
iskias kirjoitti:
älä naurata, ei pidä paikkaansa. Tuon aatelman mukaan maapallolla pitäisi olla todella, siis todella vahoja ihmisiä ja elossa.
Kaikki ovat syntisiä.
En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat sillä että se vaikuttaisi ihmisten ikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009