Luuletteko tosiaan että näin monimutkainen paketti niinkuin maailma on, pysyy kasassa ilman Jumalaa?
Luuletteko tosiaan...
18
554
Vastaukset
- Kuk regus susej
Miksi ei pysyisi.
Tällainen käsitys meillä on..
- Retrohetero
miettinyt meidän laulu-Transitista (-71 minibussi),
sellainen paskaläjä se on. Mutta hyvin on pysynyt
paska yhdessä läjässä tähän asti. Tiettävästi
jumala ei ole korjannut sitä.
Vastakysymys: Miten jumala on maailmankaikkeutta
monimutkaisempana pysynyt kasassa? Kuka jumalaa
(paskaläjää) pitää nipussa? - ne todisteet
Kumma juttu mutta unohdit ihan täydellisen kokonaan ne todisteet, jotka tukisivat näkemyksiäsi.
Palataan tähän asiaan kun olet esittänyt ne todisteesi, paitsi jos taas todisteita ei löydy niin ei palata. Luuletko sinä tosiaan, että maailmaa pitää kasassa joku tyyppi, jolla on oma tahto?
Kuka sanoi näin: "Jos tässä maailmassa ihmiset rakastaisivat enemmän toisiaan olisi asiat paremmin." ?
- Provo Gator
Tiedätkö varmasti, ettei niin olisi?
- Thronos
Päätellen siitä miten Jumala Raamatun mukaan hoiti hommiaan (yksi enkeleistä erosi ruodusta, Paratiisi meni vähän myttyyn kun tuli luotua se käärme sinne kuiskuttelemaan, koko maailma meni mönkään ja piti hukuttaa, oma poika piti tapattaa ja säännöt tehdä kokonaan uusiksi, yhteys katkesi pariksi tuhanneksi vuodeksi kokonaan....) niin eiköhän tämä maailma parhaiten pysy kasassa nimenomaan ILMAN Jumalaa.
- Provo Gator
... Päivän paras! kiitos siitä....
- Kössönöm
näin se on, vaikka sinua kuinka harmittaisi.
- Per Saukko
Eikö vain?
Jos jumala sinun mielestäsi on persoonallinen hahmo, jolla on oma tahto ja hutkimattomat tiet ja vaatii tarkasti määritellyt palvontariitit ja ennenkaikkea on Lippostakin tiukempi siitä, että häntä ei pilkata niin ei.
Jos taas jumalalla tarkoitat kaiken takana vaikuttavaa ja selittämätöntä ilmiötä, joka erottaa meidät eläimet ja kumppanimme kasvit elottomista luontokappaleista niin voimme olla samaa mieltä. Yhdellä, hyvin merkittävällä erolla: Sitä kutsutaan nimillä "elämä" tai "luonto".
Koitapa vaihtaa noista sopivampi jokaiseen sellaiseen lauseeseen, jossa "jumala" sana ei viittaa kehenkään tyyppiin ja ollaan jo lähellä ;o)
- quo
Jos maailmalla tarkoitat sitä fyysistä (maapallo luontoineen jne.) niin sehän pysyy havaittavasti melko hyvin kasassa riippumatta siitä mitä luulen. Jumalasta ei ole havaintoja mutta sen verran on tutkittu että nk. luonnon lait (fysiikka-kemia) selittävät koossa pysymistä aika hyvin.
Jos maailmalla tarkoitat meidän ihmisten välistä vuorovaikutusta niin se tosiaan olisi aika lailla parempi paikka elää ilman kuvitteellisia jumalia. - bubastis.tmi
...monimutkaisuuskin on vain mielipide, ts. päänsisäinen ongelma.
- iskias
Heitin kiven taivaalle vaan jumalan käsi niinkuin palautti sen takaisin.
Kasasin ikean hyllystön näppärästi parissa viikossa ja osia jäi runsaasti yli vaan jumala pitää sen kasassa.
Hiekkakasani on edelleen koossa toisin kuin ateisti naapurin jonka kasa hajosi uskonpuutteen vuoksi pitkin pihaa.
Mitä muita todisteita kaivataan? - vihtuilija
mihin se "jumala" uskontoa tarvitsee?
Kun tätä monimutkaista pakettia katsoo, niin kyllä se näyttää ilman jumaluuksia koossa pysyvän.
Onko kyseessä ns. pallojumala, joka pitää pallot koossa ja perunat pappien pakaroissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979