Onko välttämätöntä sivellä piitahnaa (tai hopeatahnaa) prossun ja jäähdyttimen väliin?
Taistelin voimakkaasti, että sain uuden prossun asennettua koneeseeni. Se piti iroittaa ja asentaa uudestaan 4 kertaa. Viimein rupesi toimimaan. No, tottahan tuo tahna siitä kului, mutta en uskalla enää ottaa irti tuuletinta ja prosessoria, ettei se taas lakkaisi toimimasta ja sivellä siihen uutta tahnaa.
Nyt on normaalilämmöt jotain 30C luokkaa. DVD elokuvien, pelaamisten ja selaamisten jälkeen lämmöt on yli 50C.
Eli kannattaako mun ostaa tahnaa, kun ilmankin prossu ja kone toimii hyvin?
Pii tahnaa prossuun?
4
558
Vastaukset
nimittäin tuo 50c on liikaa. ei tosin missään huolestuttavissa määrin mutta kuitenkin. eikä kunnon tahna maksa kuin muutaman euron.
"Onko välttämätöntä sivellä piitahnaa (tai hopeatahnaa) prossun ja jäähdyttimen väliin?"
Kyllä se nykyisillä kiukailla aika oleellista olisi kunnon kontaktin saamiseksi. Tahna nyt laitetaan joka kerralla uusiksi kun noita purkaa ja sitä laitetaan mahdollisimman vähän. Sekun nääs toimii eristeenä myös jos sitä on liikaa.- Timppa_*
Ensinnäkin riippu siitä mikä prosessori sinulla on, tai siis periaatteessa riippuisi, mutta tuo yli 50 astetta on vielä turvallinen kaikilla nykyisillä prosessoreilla, täällä joitain esimerkkejä:
http://www.yy2.com/showthread.php?t=44851
Pii/hopea tahnaa ei tarvitse olla paljoa prosessorin ja tuulettimen välissä, tarkoitus on vain tasoittaa ne pienet epätasaisuudet niin että kontakti on hyvä, uskon että vielä neljännenkin kiinnityskerran jälkeen tahnaa on tarpeeksi jäljellä tuohon tarkoitukseen. Prosessorille on tietysti hyväksi jos se käy alhaisemmalla lämpötilalla, mutta en olisi kovin huolestunut. Jos haluat näperrellä voit uusimalla tahnan saada muutamia asteita pois tuosta.- ....
..ilman tahnan uusimista ja lämmöt eivät ole muuttuneet yhtään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909