ja siihen tämä ateismi jo kaatuu: Miten on mahdollista, että tämmöinen maailma on syntynyt itsestään ja kaikki on järjestyksessä. Luonnonlait syntyivät siinä samassa. Miten maailma on syntynyt?
Ateisteille kysymys
20
547
Vastaukset
Etkä sinäkään tiedä. Se nääs ei ole ihan vielä selvinnyt. Teorioita on. Sinun teoriasi on todennäköisesti yksi typerimmistä. Anna tulla?
P.S. Osoittaa todellista älyllistä laiskuutta ajatella, että luonnonlakien on täytynyt syntyä. Mitä ne edes ovat? Ai niinku painovoima ja keskipakoisvoima ja flogiston ja eetteri?Se ettei alkuperäinen kysyjä huomannut noita pikku jippoja vastauksessasi, kertoo taas siitä miten puutteellisin tiedoin uskovaiset tulevat tänne viisastelemaan..
- Kössönöm
miten kaikki on syntynyt, mutta sen tiedän että järjestyksessä tämä ei ole. Vai voitko väittää muuta?
- Kuk regus susej
ilman jumalien vaikutusta, tarkemmin en osaa sitä selittää, eikä asia minua edes kiinnosta kovinkaan paljon. Ja ennenkuin ehdit huutaa: "todista ettei jumalia ole", minä sanon: todista ensin minulle jumala jonka voin todistaa olemattomaksi.
Ps. Oletko niitä kretiinejä jotka tarjoavat aukkojen jumalaa joka läpeen? - swind
Haluaisin todella tietää vastauksen siihen.
Sitä vastausta etsitään, ja paljon on jo selvinnyt, hyvin pienin askelin, mutta kokoajan lisää selviää.
Haluaisitko esittää oman tietosi, tosin vähän pahaa pelkään että se perustuu uskoon, ei tietoon.- nIIN pÄÄHÄN
eI SATU NIIN PALJON KUN KAATUU
- swind
nIIN pÄÄHÄN kirjoitti:
eI SATU NIIN PALJON KUN KAATUU
Vastasit minulle, mutta en ymmärrä mihin tarvitsen kypärää. Selittäisitkö.
- kun...
swind kirjoitti:
Vastasit minulle, mutta en ymmärrä mihin tarvitsen kypärää. Selittäisitkö.
kun laittaa alumiinifoliota pään ympärille, hallitus ei voi lukea ajatuksiasi.
varmaan loi sen tyhjästä.
Miten tyhjästä voi luoda mitään?
Miten luoja on luotu?- vihtuilija
En oleta maailman syntyneen, mikäli maailmalla tarkoitetaan kaikkeutta. Se tekee myös tarkoituksettomaksi olla jotakin mieltä siitä miten elämä on syntynyt.
Kykenetkö todistamaan että kaikkeus on syntynyt? - Hejkki
Ei maailma ole syntynyt.
Ei kaikki ole järjestyksessä. Juuri mikään ei ole järjestyksessä.
Luonnonlait eivät syntyneet vaan ovat asiaintilain ominaisuuksia.
Ei maailma ole syntynyt. - bing0
bingo. Ateismi ei kaadu.
- asdfasdfs
Yhtä kaaostahan tämä kaikki on ystävä hyvä. Ihmismieli sitten hoksannut että 1 1=2 jne. :-)
- djsfdlskjfdösljdklfjdsklöfj.
En ole varma selvisikö asia, todennäköisesti ei.
- ois..
varmaan ollut sopivan helppo selitys sinulle..
- Atte Ateisti
Niin, maailmassa kieltämättä on järjestystä(kin) ja luonnonlait toimivat.
En oikein osaa ajatella tilannetta, jossa luonnonlait eivät yhtäkkkiä tai välillä toimisikaan. Olen kai niin tottunut tähän maailmaan, jossa ne toimivat.
Jos jonain päivänä painovoima ei toimisikaan, vaan ovesta ulos astuessani sinkautuisinkin avaruuteen. Tai jos jonain aamuna aurinko nousisikin vaihteeksi lännestä...Olishan se jännää...
- mikään...
...ei ole järjestyksessä. Kosmologisessa mittakaavassakin on havaittavissa kaaosta, auringot syntyvät ja kuolevat, mustat aukot repivät tähtijoukkoja hajalla ja galaksit ryntäilevät sinne tänne toisiinsa törmäillen. Näyttäviä mutta kovin epämukavia tapahtumia jos havaintopiste on niiden keskipiste.
Oma lukunsa ovat kosmoksessa kiitävät isommat ja pienemmät kivi sekä jää murikat, joita on tipahdellut epäsäännöllisen säännöllisesti tälle mitättömälle planeetalle, jonka merkitys maailmankaikkeudelle on pienempi kuin yhden hiekan jyvän merkitys Saharassa. Joku noista on todennäköisesti jo valinnut meidät kohteekseen. Jäämme odottamaan mitä tuleman pitää.
Mutta mitä niistä. Meillä on tällä pikku planetallammekin kaaosta riittämiin. Pallomme on geologisesti epävakaa edelleen, joten kohtaamme ennalta arvaamattomia katastrofeja silloin tällöin. Oikeastaan aika usein, kun tarkemmin miettii mutta niiden edessä olemme aika voimattomia.
Tietenkään epävakaan planeettamme aiheuttamat yllätykset eivät ole ainoa epäjärjestyksen merkki. Me ihmiset olemme luontoakin nerokkaampia aiheittamaan kaaosta. Olemme jossakin milessä onnistuneet ottamaan luonnostakin niskalenkin.
Kykenemme vaikuttamaan nykyään jopa sääilmiöihin. hallitsemaan niitä emme pysty mutta kaaoksen kannaltahan tämä on ainoastaan positiivista. Ennustettavuus ja kyky hallintaan veisivät kaaokselta parhaan terän pois.
Voimme hallita hallitsemattomasti myös kasvi- ja eläinkuntaa ja mikä hienointa: itseämme myös.
Meillä on välineet ja valta tuottaa kaaosta kaikkialle ympärillemme ja osaamme todellakin ottaa kaiken siitä irti. Nykyiset ja menneet pienet konfliktit ovat vasta harjoittelua tulevaisuuden varalle: tositoimiin pääsemme, kun ryhdymme uudelleen jakamaan hupenevia luonnonvaroja ja elintilaa oikein tosissamme.
Sitä paitsi pohdit aivan turhaan miten maailmankaikkeus on syntynyt itsestään. Viisaat kertovat, että maailmankaikkeus hiipuu ja kuolee myös itsestään ajan kanssa. Tosin planeettamme on lakamnnut olemasta jo paljon ennen sitä aurinkomme järjestäessä meille sananmukaisesti kuumat paikat.
Lopputulokseen emme voi vaikuttaa maailmankaikkeuden mittakaavassa, emme edes aurinkokuntamme mittakaavassa mutta oman pikku pallomme kohdalla voimme puuttua kohtaloon.
Miksi tyytyisimme kohtalon meille määräämään loppuun, kun voimme varsin hyvin itsekin määrätä millainen loppumme on. Ellei sitten sillä kiven murikalla, joka on valinnut meidät kohteeksemme ole sanansa sanottavana ennen sitä.- sanottu.
Muuten on traagista että johtajamme keskittyvät vain kehittämään keinoja ja menetelmiä lajitoveriemme massa-mittaiseen tuhoamiseen.Oikeasti se avaruudessa kulkeva kivi-tai jäämurikka on merkittävämpi uhka kuin joku aavikon resupekka tai kehittyneen hyvinvointivaltion kansalainen.Sotateknologian kehittäminen on siinä mielessä hyötysuhteeltaan huono bisnes.Lisäksi se sisältää itseään toteuttavan elementin.
- mielikuvitusotus
miten ateismi kaatuu?
järjestys? missä? - Atte Ateisti
Ja aurinko pysähtyi ihan oikeasti Gibeonissaa?
Ja kun Raamatussa luonnonlaki ja Raamatun sana ovat ristiriidassa, miten siitä seuraakin se, että luonnonlain pitää olla väärässä ja Raamatun oikeassa?
Kaikkivaltias Jumala kykenee mihin vain muttei väärentämään paria sanaa Raamatusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969