Vanha kone ABIT AB-BX6 emo joka toimi kunnes menin BIOS SETUP:pia sörkkimään. Nyt kone ei käynnisty eli ruutuun ei tule mitään, piippauksia ei kuulu ja kovalevy ääntää hetken. Ohjeen mukaan useasti peräkkäin käynnistettäessä tai painamalla insert-näppäintä virtaa kytkettäessä pitäisi lähteä BIOS:in perusasetuksilla. Cmos-jumpperin käyttö toisessa asennossakaan ei auta (virrat pois kytkettynä).
Konehan on vanha, mutta ei minun vaan erään vaikeassa tilanteessa olevan. Saahan vastaavia koneita välillä ilmaiseksi, mutta ei tietenkään juuri nyt ja asentelu minun palkoillani..;)
CMOS reset
7
763
Vastaukset
- tuossa..
emossa ollut tupla-bios?
- BX6
Emon manuaalista en mainintaa löytänyt. Asetuksia kuitenkin mulkkasin, en BIOS:ia päivittänyt. Laitoin "Default setup" ja sen jälkeen prosessori 700/100 joka myös koneessa on.
- BX6
BX6 kirjoitti:
Emon manuaalista en mainintaa löytänyt. Asetuksia kuitenkin mulkkasin, en BIOS:ia päivittänyt. Laitoin "Default setup" ja sen jälkeen prosessori 700/100 joka myös koneessa on.
Valitettavasti iltatuuri kutsuu. Luen mahdolliset vinkit huomenna ja kiitän nyt jo etukäteen.
- paristo
sippi?
- lautti
harrastelijakirurgi kirjoitti:
sen defaultiksi. Kyllä sen jälkeen pitäisi biossiin päästä.
- BX6
lautti kirjoitti:
sen defaultiksi. Kyllä sen jälkeen pitäisi biossiin päästä.
Näin on, ei ole patteriongelma. Kyselin vähän työkavereilta ja taisi löytyä parempi kone tilalle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019