Kumpaa ateismi

on?

Varmaan tätäkin on yritetty selvittää aiemmin? Mutta otetaan se nyt vielä kerran esiin. Kumpaa ateismi teidän mielestänne on? Epäuskoa Jumalaan, vai uskoa siihen, ettei Jumalaa ole?

Miten koette määritelmän siitä, että kaikki kristinuskon ulkopuoliset uskot ovat ateismia? Ainakin silloin nuo molemmat em. kysymykset sopisivat hyvin ateismin määritelmäksi. Koskien niitä liikkeitä ja ideologioita, jotka eivät usko raamatun sanomaan Jeesuksesta.

12

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***.*.*.*.***

Ateismi on sitä että en usko minkään Jumalien olemassaoloon ollenkaan!

• Kysele itseltäsi

Oletko tontunkieltäjä? Miten perustelet, ettei tonttuja muka ole? Moni on niitä nähnyt, joten olet vain epäuskoinen. Tai sitten vain uskot typerästi, ettei niitä ole.

• kumpaakaan

Minä en usko, että olisi olemassa jumalia, yhtä tai useampaa, sukupuolella tai ilman, persoonalla tai ilman...

Ja tätä ateismi tarkoittaa; ei uskota jumaliin. Kristinusko ei ole ateismia määrittelevä tekijä =D

• e.k.v

Lainaus: "Kumpaa ateismi teidän mielestänne on? Epäuskoa Jumalaan, vai uskoa siihen, ettei Jumalaa ole?"

Ei kumpaakaan.

• bubastis.tmi

I believe there is no god. I have no faith in god.

belief = normisana uskomiselle
      faith = uskontoihin liittyvä uskominen

Ehkä olisi hyvä myös suomenkieleen lisätä eri sana hihu-uskomiselle. Pelkästään jo sen takia, että hihut ovat omineet tämän sanan.

• DarkNinjaHiiri

>>Ehkä olisi hyvä myös suomenkieleen lisätä eri sana hihu-uskomiselle.

• Kössönöm

kyselee triljoonannen kerran samaa asiaa.

Tiedätkö muuten miten tehdään pörkölt? Tässä ohje:

"lihapata joka tehdään aina niukan nesteen kanssa suljetussa padassa. Pörköltin maun kuuluu olla todella tulinen.

50 g silavaa
      1/2 kg vasikan tai mullin etuselkää
      2 suurta sipulia
      4 vihreää paprikaa
      250 g tomaatteja tai 1 tlk säilyketomaatteja
      1 rkl paprikajauhetta
      suolaa, cayennea

1. Kuutioi silava, paloittele liha sopivan kokoisiksi annospaloiksi ja hienonna sipuli.
      2. Kuumenna silava padassa ja ruskista lihapalat.
      3. Vähennä lämpöä ja lisää sipulisilppu. Mausta suolalla ja paprikajauheella. Laita kansi päälle ja hauduta miedolla lämmöllä n. 20 minuuttia.
      4. Kalttaa ja kuori tomaatit. Kuutioi ne.
      5. Huuhdo paprikat ja poista niistä vaaleat väliseinät ja siemenet. Suikaloi ne.
      6. Lisää tomaatit ja paprikat pataan ja hauduta vielä puolisen tuntia. Mikäli tarpeen, lisää hieman vettä pohjaanpalamisen estämiseksi.
      7. Mausta lopuksi ruoka tuliseksi cayennella.

Maistuu esim. perunamuusin kanssa."

http://www.reseptit.com/ruokaohjeet/liharuoat/pustan-porkolt-borjuporkolt/

• Hemmo

Oletkos maistanut tuota? Kuulostaa melko hyvältä.

• Kössönöm
        Hemmo kirjoitti:

Oletkos maistanut tuota? Kuulostaa melko hyvältä.

Budapestissa olen monesti syönyt sitä jossain pikkuravintolassa. Olen myös itse sitä kokannut ja niin aion tehdä tänäänkin. Kun vielä osaisi leipoa, niin hyvä olisi. Maalaisleipä pörköltin tai gulassikeiton kanssa on makunautinto. Ja tietty punkkua myös.

Jos menet Budapestiin joskus, niin kannattaa mennä johonkin ravintolaan, joka ei ole turistikadulla. Pikkukaduilla olevissa ravintoloissa on sekä hyvä ruoka, että hinta kohdallaan.

• Hemmo
        Kössönöm kirjoitti:

Budapestissa olen monesti syönyt sitä jossain pikkuravintolassa. Olen myös itse sitä kokannut ja niin aion tehdä tänäänkin. Kun vielä osaisi leipoa, niin hyvä olisi. Maalaisleipä pörköltin tai gulassikeiton kanssa on makunautinto. Ja tietty punkkua myös.

Jos menet Budapestiin joskus, niin kannattaa mennä johonkin ravintolaan, joka ei ole turistikadulla. Pikkukaduilla olevissa ravintoloissa on sekä hyvä ruoka, että hinta kohdallaan.

Voisin tuota koittaa vaikka itsekin kokkailla. Leipominen on kyllä oma taiteenlajinsa, vaikka homma vaikuttaa melko yksinkertaiselta. Ja onhan siinä vielä se, että pitäisi varmaan olla kunnollinen leivinuuni jos haluaa oikein hyvää leipää. Niin ja täytyypä pitää nuo neuvosi mielessä jos joskus tulee Budabestissa pistäydyttyä.

• Atte Ateisti

Ei kukaan voi olla noin pöljä.

Ateismi on epäuskoa jumaliin.

Muut uskonnot eivät edusta ateismia, jos niissä on jumala. Silloin ne ovat teismia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2339
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1377
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe