Ovatko ateistit

lapsellisia?

"Itselleen epämieluisan maailmankatsomuksen nimittäminen huuhaaksi on voimakasta tunneviestintää. Huuhaan humoristinen ja lapsenomainen tunnekieli tekee mahdolliseksi hylätä vastakkainen maailmankatsomus ilman, että tarvitsee esittää ratkaisunsa perusteluksi järkiargumentteja."

http://www.apologetiikkawiki.org/Uusateismin_tunnekieli

Ainakin nimimerkit Nasse ja Retrohetero (liekö edes hetero) ovat.

20

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävä hyvä....

käsi sydämelle....

• historian

pakana, kerettiläinen, barbaari ym. nimityksin ja milloin ateistit joutavat helvettiin, milloin kadotukseen jne. Kyllä ne uskovaiset taitavat se lapsellisempi porukka olla!

• Kuk regus susej

"lapsenomainen tunnekieli tekee mahdolliseksi hylätä vastakkainen maailmankatsomus ilman, että tarvitsee esittää ratkaisunsa perusteluksi järkiargumentteja"
      "Tutkimattomat ovat herran tiet" ja "jumala teki sen" ovat siis mielestäsi järkiargumentteja?

Ps. onko teitä ollut monta kyhäämässä viestiä, kun nikki on "lapsellisia?"?

• Kössönöm

Vai lapsellista? Joo, uskonnollisuus on minulle erittäin vastenmielistä, koska se, että sillä alistetaan kaikkialla ihmisiä, on minusta vastenmielistä.

• minustakin vastenmelistä

mutta ehkä eri syistö. Sen sijaan aito, todellinen krsistinusko on aivan mahtava juttu. Se ei alista tai ahdista, vaan tekee vapaaksi.

Kannattaisi sinunkin kokeilla, niin tulisit vapaaksi.

• Kössönöm
        minustakin vastenmelistä kirjoitti:

mutta ehkä eri syistö. Sen sijaan aito, todellinen krsistinusko on aivan mahtava juttu. Se ei alista tai ahdista, vaan tekee vapaaksi.

Kannattaisi sinunkin kokeilla, niin tulisit vapaaksi.

Kukaan ei alista. Kiva olla uskomuksista vapaa.

• luulet..
        Kössönöm kirjoitti:

Kukaan ei alista. Kiva olla uskomuksista vapaa.

tosiasiassa olet vanki, ja vielä sokea sellainen, et edes ymmärrä olevasi vanki :)

• Kössönöm
        luulet.. kirjoitti:

tosiasiassa olet vanki, ja vielä sokea sellainen, et edes ymmärrä olevasi vanki :)

ja sinä luulet tietäväsi minun elämästäni jotain.

• .-.-.
        luulet.. kirjoitti:

Joten miten se vaikuttaa elämääni?
        Jos siitä että olen vanki ei ole todisteita, miksi olettaisin olevani vanki?

• Tarkoitit kai kehumiseksi?

"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan" - vai mitä?

• Peikkojen kaveri

että useimmat palstalle tulevat uskovaiset eivät ole kiinnostuneita keskustelemaan järkiargumentein.

Taannoin eräs uskovainen heppu otti esille ympäristöasiat ja Monsato-yrityksen. Aloitus oli latautunut tunneperäisesti, ja siinä oli syyttelevä sävy. Aihe oli minulle ja monelle muullekin tuttu, ja siksi aiheesta olisi voinut kehittyä antoisakin keskustelu. Eihän siitä mitään tullut, kun hepun näkökulma aiheeseen oli jokseenkin "pahat ateistit ja hyvät kristityt", ja salaliitto.

Itselläni on tapana pohtia asioiden syitä ja taustoja ja kertoa henkilökohtaisia näkemyksiäni. Viittaan usein tiedeohjelmiin yms, ja sana "huuhaa" ei kuulu aktiiviseen sanavarastooni. Jos olen kirjoittanut kommenttini rehellisesti ja harkiten ja perustelen näkemykseni, uskovaiset eivät useinkaan vastaa kommenttiini. Joskus olen jättänyt tarkoituksella jotain pois arvaten, että uskovainen tarttuu syöttiin, ja heittänyt perustelut vasta seuraavaan kommenttiini. Eipä silti, minä en kaipaa uskovaisen kommenttia, jos se ei ole kuluneita hokemia kummempaa.

Jos haluaa keskustella palstan keskivertouskisten kanssa, niin järkiargumentit kaikuvat kuuroille korville. Samalle aaltopituudelle uskovaisen kanssa pääsee parhaiten tunnekielellä.

• Kössönöm

Ylen elävästä arkistosta, mutta en löytänyt. Se oli kyllä karmea dokumentti siitä, miten suuryritykset voivat riistää köyhien maiden maanviljelijöitä.

• Peikkojen kaveri
        Kössönöm kirjoitti:

Ylen elävästä arkistosta, mutta en löytänyt. Se oli kyllä karmea dokumentti siitä, miten suuryritykset voivat riistää köyhien maiden maanviljelijöitä.

digiboxilla tallennettuna. Saiskohan sen sieltä tallennettua jonnekin? Jos lähettäisin sen sinulle, niin löytäisit filmin aina, kun tarvitset.

Se oli hyvä dokumentti, ranskalaista tuotantoa. Siinä kerottiin monenlaisia pöyristyttäviä asioita Monsaton touhuistaa ja tuotteista.

• Kössönöm
        Peikkojen kaveri kirjoitti:

digiboxilla tallennettuna. Saiskohan sen sieltä tallennettua jonnekin? Jos lähettäisin sen sinulle, niin löytäisit filmin aina, kun tarvitset.

Se oli hyvä dokumentti, ranskalaista tuotantoa. Siinä kerottiin monenlaisia pöyristyttäviä asioita Monsaton touhuistaa ja tuotteista.

Voisin tietysti myös pyytää, että Ylen elävä arkisto tallentaa sen. Olen muistaakseni kerran jo tehnyt siitä kyselyn, mutta yritän uudestaan. Sieltä olisi sitten muidenkin katsottavissa, joita kiinnostaa tietää, mitä on se bisnes, millä kehitysmaiden köyhät saadaan entistä köyhemmiksi ja aivan orjan asemaan.

• Thomaus
        Kössönöm kirjoitti:

Voisin tietysti myös pyytää, että Ylen elävä arkisto tallentaa sen. Olen muistaakseni kerran jo tehnyt siitä kyselyn, mutta yritän uudestaan. Sieltä olisi sitten muidenkin katsottavissa, joita kiinnostaa tietää, mitä on se bisnes, millä kehitysmaiden köyhät saadaan entistä köyhemmiksi ja aivan orjan asemaan.

http://video.google.com/videoplay?docid=-1750418193593784524

• Kössönöm

• Minulla on kolme lasta. Kaksi poikaa ja yksi tyttö.
      Kaikki ovat ateisteja.
      Nyt juon kunnolla kahvia, koska olen iloinen kun viiden pennin hevonen....

• Tristar

Tunneilmaisussa ei ole mitään vikaa, mutta tosiaan niitä ajatuksiaan on hyvä osata myös perustella järkiperäisesti, muuten ne ovat vain ja ainoastaan niitä tuntemuksia. Eikö niin?

Etkö ole kuullut järkiargumentteja ateismin osalta vai etkö oel vain vaivautunut kuuntelemaan?

• Nyt järki argumentin.
      jumalasta & jeesuksesta mielipiteeni on.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Juuri tuon verran mielipiteitä voi muodostaa jostakin mitä ei ole olemassa.

• Viellä N kirjain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe