Omistatko arvopapereita

gg-10

Omistatko arvopapereita? Seuraatko osakekursseja? Oletko saanut voittoja pörssikaupassa?

Eihän näistä asioista ole tapana ollut kerskua. Nyt taidan kyllä sortua kehumaan itteeni, suuttukoon ken suuttuu. Olen seurannut osakekurssien kehitystä tarkoin muutamia vuosia. Itse asiassa Dow Jones –indeksi on ollut intohimoni jo opiskeluvuosista asti. Mutta nyt tein todellisen läpimurron.

Männä viikolla kaikki tapahtui. Aamupäivällä luin lehdestä pörssikurssit ja talouden uutiset. Päätelmäni oli kristallinkirkas. Hetkeäkään en enää epäröinyt. Toimintastrategiani oli edessäni kuin videofilmi. Samantein nousin seisomaan.

Astelin tiskipöydän luo ja aukaisin kaapin. Nostin kaapista kolme muovipussia, täynnään tyhjiä virvokepulloja ja -tölkkejä. Puin pikaisesti päälleni, lämmin ulsteri-takki. Muovipussit olivat kohta autossani, auton keula kohti kaupungin suurinta markettia. Päättäväisin askelin kävelin sisälle myymälään. Pullonpalautusautomaatti imaisi ahnaasti pulloja. Vika pullon jälkeen painoin nappia, kone sai tärkeän tiedon viimeisestä pullosta ja calculaattori teki työnsä.

Kone työnsi ulos, käteni ulottuville, arvopaperin. Hiestä märkä käteni tarttui siihen, silmäni näkivät, aivoni tajusivat ja sydämeni hypähti! Se rahasumma, kaksinumeroinen luku Euroopan rahaa. En tahdo herättää kateutta, kerron silti: 11 €, javielä centit päälle.

Ostoskierros meni hiukan hutikoille, iloltani en kyennyt keskittymään mitä pitikään ostaa. Mietin vain miten arvopaperini käyttäisin… Päätin realisoida sen kassalla kahisevaksi. Tietämykseni finanssiasioista antoi minun otaksua, että ehkei arvopaperilleni olisi tulossa äkillistä arvonnousua. Olleeko päätökseni ollut viisas…

41

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En, en ja en. Päätöksesi oli viisas näin asiaan perehtymättömän silmin.

Mulla on kädet ihan jäässä nykyään. Ei siis mitään tolkkua, juuri sitä silloin tarkoitin.

• gg-10

Kiitoksia. Itsekään en ole hetkeksikään jäänyt epäröimään, päätökseni oli harkittu. Vuosien aivotyön tuotos.

• pups

Olen tehnyt kyseisestä asiasta empiirisen tutkimuksen. Tutkimus on melko tuore ja se kiistatta osoittaa, että realistisesti ajatellen ei mitään arvonnousua voi kyseiselle arvopaperille odottaa. Korkotuotto on täysin olematon eikä sillä paperillakaan ole juuri muuta kuin muistoarvoa. Ekologisesti ajatellen ei sen arvopaperin tuottamiseen ole tuhlatu suunnattoman paljoa puu- tai muuta raaka-ainetta, sekin saattaa olla huojentava tieto.
      En ole vielä saanut kootuksi tutkimuksen tuloksia tieteellisesti korrektiin muotoon, ehkä teen sen kunhan näiltä tutkimushommiltani joudan.
      Tutkimuksen suoritin paikallisessa Alepassa, sen kesto oli 8 päivää, joten tutkimus lienee suoritettu asianmukaisesti.

• gg-10

Juuri tämmösestä tiedosta mä tykkään. Siinä on tieteellinen pohja takana. Ja sen eteen on tehty raakaa tutkimustyötä itseään säälimättä. Tämä on todella arvokasta.

Vihreästä puolesta mulla ei tosiaankaan ole mitään käsitystä. Eli kuten sanottu, toimin pelkästään liikemiehenä vihreitä arvoja miettimättä. Olen vihreä mies siinä.

• syntyy joki

Taimitensenytmenikään....

• gg-10

Se meni juuri niin

• Putkivalo

Olen onnellinen sun puolesta! Teit vihreän teon, ja sua jopa palkittiin siitä :)

On mulla arvopapereita ollut. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että kun työpaikkasi tarjoaa halvalla osakkeita, niin ÄLÄ OSTA ;) Ei vais, osa meni hyvin, osa ei. Loppusumma taisi jäädä hinkun verran tappiolle.

Nyt ei ole muuta kuin vessapaperia. Arvokasta sekin jos muuten on vain sanomalehtiä.

• gg-10

Todella hienoa havaita, ettei menestykseni herättänyt sinussa kateutta. Voisin kohottaa ilmoille kolminkertaisen    ELÄKÖÖN-huudon sen kunniaksi, että maailmassa on vielä empaattisuutta.

Puhuit tekoni vihreydestä. On sanottava, että siitä en ymmärrä mitään. Olen nimittäin liikemies. Palatkaamme siis finanssiasioihin.

Huomaan sinunkin omaavan empiiristä tietoa. Muutoin et olisi pystynyt päättelemään loppusumman tappiollisuutta.

Ajattelenkin asiaa lähinnä prosentuaalisesti. Kun siis ostosteni loppusumma oli reippaasti toista sataa euroa, arvopaperini ansiosta maksettavakseni koitunut summa laski lähes 10%. Tämä seikka huomioiden ei arvopaperini suinkaan ollut merkityksetön. Kysymys on vain siitä miten asiaa tarkastellaan. Finanssivainuni lienee vahvassa, ennenkokemattomassa nosteessa.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Todella hienoa havaita, ettei menestykseni herättänyt sinussa kateutta. Voisin kohottaa ilmoille kolminkertaisen    ELÄKÖÖN-huudon sen kunniaksi, että maailmassa on vielä empaattisuutta.

Puhuit tekoni vihreydestä. On sanottava, että siitä en ymmärrä mitään. Olen nimittäin liikemies. Palatkaamme siis finanssiasioihin.

Huomaan sinunkin omaavan empiiristä tietoa. Muutoin et olisi pystynyt päättelemään loppusumman tappiollisuutta.

Ajattelenkin asiaa lähinnä prosentuaalisesti. Kun siis ostosteni loppusumma oli reippaasti toista sataa euroa, arvopaperini ansiosta maksettavakseni koitunut summa laski lähes 10%. Tämä seikka huomioiden ei arvopaperini suinkaan ollut merkityksetön. Kysymys on vain siitä miten asiaa tarkastellaan. Finanssivainuni lienee vahvassa, ennenkokemattomassa nosteessa.

*auts* taitaa mulla nytkin olla arvopapereita, olen maksanut itselleni vapaa-ehtoista eläkettä, ja se raha on kai sidottu johonkin salkkuun.

Kyllähän mä ex-yrittäjänä tappion tunnen ;))

Otitko laskelmissasi huomioon muut kulut? Bensakulut ja vessakulut veden ja paperin muodossa? Vai kirjaatko ne luonnollisiin poistoihin :))

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

*auts* taitaa mulla nytkin olla arvopapereita, olen maksanut itselleni vapaa-ehtoista eläkettä, ja se raha on kai sidottu johonkin salkkuun.

Kyllähän mä ex-yrittäjänä tappion tunnen ;))

Otitko laskelmissasi huomioon muut kulut? Bensakulut ja vessakulut veden ja paperin muodossa? Vai kirjaatko ne luonnollisiin poistoihin :))

Olet maksanut itsellesi, sehän kuulostaa järkevältä. Niin sitä kannattaa aina tehdä. Tulee huokeaksi ja tulopuoli kasvaa. Sähän tiedät, että mä olen näissä bisnes-asioissa aivan vasta-alkaja ja täysin itseoppinut. Jos tarkkoja ollaan, niin olen itseoppimaanalkava.

Tappiota mäkin tunnen, sekä ex- että nykyisenä yrittäjänä.

Pelkät luonnolliset poistot. Niitäkään en yleensä kirjaa, suoritan ne asuntomme pienimmässä huoneessa. Varsin groteskilla tasolla on tämä meitsin yrittäjän ura. Mutta katsomme luottaen tulevaisuuteen, kuten joku Ulff joskus sanoi

Sori menee yli meikäläisen hilseen miksi raha pitää sitoa salkkuun.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Olet maksanut itsellesi, sehän kuulostaa järkevältä. Niin sitä kannattaa aina tehdä. Tulee huokeaksi ja tulopuoli kasvaa. Sähän tiedät, että mä olen näissä bisnes-asioissa aivan vasta-alkaja ja täysin itseoppinut. Jos tarkkoja ollaan, niin olen itseoppimaanalkava.

Tappiota mäkin tunnen, sekä ex- että nykyisenä yrittäjänä.

Pelkät luonnolliset poistot. Niitäkään en yleensä kirjaa, suoritan ne asuntomme pienimmässä huoneessa. Varsin groteskilla tasolla on tämä meitsin yrittäjän ura. Mutta katsomme luottaen tulevaisuuteen, kuten joku Ulff joskus sanoi

Sori menee yli meikäläisen hilseen miksi raha pitää sitoa salkkuun.

tarkoitus ei ollut snobbailla ;) Maksoin vaan kehnosti eläkettä ittelleni alkavan yrittäjänä, ja kun tuli paremmat ajat koetin täydentää sitä vajetta sillä puolella. Tuo salkkujutska on vähän niin kuin pakollinen kai, jos vapaa-ehtoista eläkettä säästää. Vakuutusyhtiö sen hoitaa, en minä. Tai kai siihen vois vaikuttaakin, mutta eip muakaan kiinnosta, muu kuin etten seiso paljaalla maalla eläkeläisenä.

• Ilolias Rohmantti

sä joudut valtavan päätöksen seurauksia miettiin pääs puhki...

olin tossa travoltaa vetäsemässä ja ihmettelin kun ei taitu ja taivu, tiekkö mikä oli vikana

no mulle kävi andyt ;) oli jääny pätäkkää takataskuun niin paljo ettei edes pa*** taivu saati parketille.

eihän siinä muuten mutta suomest tulee pelkkiä remuja, jotka luulee et ne on kovia jäbiä vaikka ne on täyttä paperia ;)

ja sitte mulle käy näin, mieti nyt jos ois ollu ylikiree takareisi tai pakara mutt että liikaa hilloa...

iltahan siinä meinas mennä piloille, jouduin lähtee peseen sitä rahaa, mutt ei siitäkään mitään tullu, ei löytyny sopivaa pesuohjelmaa...sikäli likapyykkikin on vielä linkoamatta...

kaiken kukkuraks mä oon saanu jostain pimeetä rahaa, valossa yrittää luovia ja taas kävi näin, se tuottaa ihan samanlaista nautintoa kuin näkyvä raha paitsi, että se kutkuttaa enemmän pimeessä... yleensä hajoaa tielle tietämättömiin.

sijoititko kepuun vai keskariin vai johonkin mikä ei kuseta niin paljon?

• gg-10

Mainitsemasi tilanne on tuttu, aivoni ovat hirveällä koetteella. Jopa öitä on tullut valvottua aivojeni äänekkäästi työskennellessä. Mutta tiedän, aivoja on käytettävä.

Annan sulle neuvon, luotan ettet kerro kellekään. Älä säilö likviditeettiä fyrkkendaalia pätäkkänä. Siis paperimuodossa. Mulla on koko liikkuva omaisuus kiinni pulloissa. Siis tyhjissä tietenkin. Se on aina kätevää muuttaa arvopaperiksi, ja säilyttää arvonsa taatusti. Pieni pelko perssiissä tietty toisinaan jos pullompalautusautomaatit lakoo yhtäkkiä. Niin ja joskus kävi mielessä ett entäs jos ne pullot oiskin tyhjentämättömiä. Joku samperi on ne vaan kaatanu jonnekin, harmi.

Pimee raha on juttu joka aina mua pelottanu. Se päivä viime viikolla kun suoritin liiketoimeni, oli tarkoin valittu, Aurinko paistoi kauniisti.

Rahanpesusta vain huonoja kokemuksia. Ei tullut hyvää ei astianpesukoneessa ei pyykinpesukoneessakaan. Siinä oon toistaseks vielä ihan noviisi.

Joo sijoitin kepuun ja keskariin ja lonkkuun ja sidukkaa. Ja kyl ne pissattaa. Mut tuottaa varmoja voittoja arvopaperimarkkinoilla. Jees.

• Ilolias Rohmantti
        gg-10 kirjoitti:

Mainitsemasi tilanne on tuttu, aivoni ovat hirveällä koetteella. Jopa öitä on tullut valvottua aivojeni äänekkäästi työskennellessä. Mutta tiedän, aivoja on käytettävä.

Annan sulle neuvon, luotan ettet kerro kellekään. Älä säilö likviditeettiä fyrkkendaalia pätäkkänä. Siis paperimuodossa. Mulla on koko liikkuva omaisuus kiinni pulloissa. Siis tyhjissä tietenkin. Se on aina kätevää muuttaa arvopaperiksi, ja säilyttää arvonsa taatusti. Pieni pelko perssiissä tietty toisinaan jos pullompalautusautomaatit lakoo yhtäkkiä. Niin ja joskus kävi mielessä ett entäs jos ne pullot oiskin tyhjentämättömiä. Joku samperi on ne vaan kaatanu jonnekin, harmi.

Pimee raha on juttu joka aina mua pelottanu. Se päivä viime viikolla kun suoritin liiketoimeni, oli tarkoin valittu, Aurinko paistoi kauniisti.

Rahanpesusta vain huonoja kokemuksia. Ei tullut hyvää ei astianpesukoneessa ei pyykinpesukoneessakaan. Siinä oon toistaseks vielä ihan noviisi.

Joo sijoitin kepuun ja keskariin ja lonkkuun ja sidukkaa. Ja kyl ne pissattaa. Mut tuottaa varmoja voittoja arvopaperimarkkinoilla. Jees.

varten kuten minua ;)

aatteleppa ny ihan ite, osakkeet vaan laskee laskemistaan ja sinä olet tehnyt loistavan sijoituksen.

osakkeiden sijaan olet samalla rahalla ostanut kaljaa ja pitänyt kunnolla hauskaa ja juotuasi pullot tyhjiin, niin pullonpalautuksesta olet saanut rahaa enemmän kuin osakkeistasi osinkoa koskaan, saatikka niiden arvon aleneminen!

sitäpaitti, itseensä sijoittaminen kannattaa aina, sillä ihminen ei saa hautaan mukaansa osakkeitaan, mutta elämän bonukset saa ;)

• gg-10
        Ilolias Rohmantti kirjoitti:

varten kuten minua ;)

aatteleppa ny ihan ite, osakkeet vaan laskee laskemistaan ja sinä olet tehnyt loistavan sijoituksen.

osakkeiden sijaan olet samalla rahalla ostanut kaljaa ja pitänyt kunnolla hauskaa ja juotuasi pullot tyhjiin, niin pullonpalautuksesta olet saanut rahaa enemmän kuin osakkeistasi osinkoa koskaan, saatikka niiden arvon aleneminen!

sitäpaitti, itseensä sijoittaminen kannattaa aina, sillä ihminen ei saa hautaan mukaansa osakkeitaan, mutta elämän bonukset saa ;)

Kyllä. Minulla on täysin sama lopputulema. Itseensä sijoittaminen kannattaa aina.

• tretori

Minulla on salkullinen! Olen kerännyt niitä taiten abivuodesta lähtien...Jotkut ovat jo kellastuneet, mutta uusia ja ehompia hankin säännöllisesti vieläkin. Pirun hitaasti vain kasvavat korkoa - noin 4-8 vuoden välein käyn testaamassa salkkuni arvon. Tähänasti rahallinen arvo on aina kasvanut - olen siis sijoittanut (opiskelellut, kouluttautunut, työllistynyt) viisaasti..

• gg-10

Säännöllisesti olen minäkin käynyt realisoimassa asiapullosalkkuni. Menestys on ollut mahtavaa. Omien pullojeni lisäksi olen kuljeskellut puistoissa etsien sisältöä salkkuuni. Siinä yksinkertaiset menestyksen avaimet jokainen on oman onnensa seppä.

• tretori
        gg-10 kirjoitti:

Säännöllisesti olen minäkin käynyt realisoimassa asiapullosalkkuni. Menestys on ollut mahtavaa. Omien pullojeni lisäksi olen kuljeskellut puistoissa etsien sisältöä salkkuuni. Siinä yksinkertaiset menestyksen avaimet jokainen on oman onnensa seppä.

huolestuttaa kun luin viestiketjun ja kukaan - ei kukaan keksinyt muita arvopapereita - pullojen ympärillä vain pyörittiin;) - vaan kyllähän se pullonpyörityskin vinhaa on... Tosin siinä ei arvo nouse - saat vain panttisi korotta pois - patsi jos itse ojanpientareilta pulloja noukit;) ps. taidankin lähteä korkkaamaan siiderin...

• gg-10
        tretori kirjoitti:

huolestuttaa kun luin viestiketjun ja kukaan - ei kukaan keksinyt muita arvopapereita - pullojen ympärillä vain pyörittiin;) - vaan kyllähän se pullonpyörityskin vinhaa on... Tosin siinä ei arvo nouse - saat vain panttisi korotta pois - patsi jos itse ojanpientareilta pulloja noukit;) ps. taidankin lähteä korkkaamaan siiderin...

Siiderin korkkaus on sijoitus itseesi rahallisesti sekä myöskin elintason kannalta.

Kuin läpisyöttö tenniksessä. :)

• Rattus sp.

Huonommin, mutta voitolla kuitenkin 2 €. Eihän kuitenkaan ole tarkoitus ottaa huomioon, mitä ne pullot sisuksineen tulivat maksamaan kaupassa :)? Todellista voittoa on tulossa 0,30 senttiä, sillä kotona on tyhjä panttipulloa perua talon tyhjennyksestä ja yhden oluttölkin otin talteen koiralenkillä. Samalla tuli siistittyä ympäristöä.

• gg-10

Hieno huomata. Olemme kaikki suuria voittajia. On vain varottava sanojaan, menestys aikaansaa kateutta.

• Rattus sp.
        gg-10 kirjoitti:

Hieno huomata. Olemme kaikki suuria voittajia. On vain varottava sanojaan, menestys aikaansaa kateutta.

Pienestä se on aloitettava :). Lopetan summien kertomisen siihen, kun ylitän 10 euron rajan.

Yksi mihin tulen satsaamaan on säännöllinen liikunta. Nyt kun nuo talkoot ovat pois ja selkä muistutti vihoittelullaan liikunnan merkityksen, olen ottanut sen pääsatsauksen kohteeksi. Kolme kertaa viikossa sovittu ystävän kanssa yhdessä liikkumista.

Mitä järkeä on säästää, jos samalla laiminlyö terveytensä? Ensin säästää ja sitten kiikuttaa rahansa terveydenhuoltoon.

• gg-10
        Rattus sp. kirjoitti:

Pienestä se on aloitettava :). Lopetan summien kertomisen siihen, kun ylitän 10 euron rajan.

Yksi mihin tulen satsaamaan on säännöllinen liikunta. Nyt kun nuo talkoot ovat pois ja selkä muistutti vihoittelullaan liikunnan merkityksen, olen ottanut sen pääsatsauksen kohteeksi. Kolme kertaa viikossa sovittu ystävän kanssa yhdessä liikkumista.

Mitä järkeä on säästää, jos samalla laiminlyö terveytensä? Ensin säästää ja sitten kiikuttaa rahansa terveydenhuoltoon.

Sinä jätät nyt finanssiasiat tyystin. Ainakin hetkeksi. Fokus on nyt terveydenhuollossa. Eiks je? :)

• Rattus sp.
        gg-10 kirjoitti:

Sinä jätät nyt finanssiasiat tyystin. Ainakin hetkeksi. Fokus on nyt terveydenhuollossa. Eiks je? :)

Keskityn liikkumiseen. Tuhlaan vähemmän. Enemmän sijoitettavaa.

Liikun, jotta jaksan :). Jaksan toimia näin mahdollisimman monella saralla.

Kyllä tuo säästämisen koen merkittäväksi omalla kohdalla.

• ...Ensinkun luin ajattelin...
      Montako nokiaa *G kypä* on ostanut,
      tänne tulee kerskuu .
      Sinulla olikin ikioma pullomeri.
      Täällä kanssa asiat ikävästi
      joku kantaa tyhjiä pulloja nurkkiin omituista=)

• gg-10

Villi veikkaus vaan: emme ole ainoat jotka kärsii nurkkiin kasautuvista pulloista. :)

Bottlefobia on ikuisena vaarana. Vai mikä sen taudinnimi olikaan?

Kesäksi ideana perustaa lapsille oma puuhamaa. Nimeksi tulee Pullolandia. Rahantuloa ei voi estää. Pullomereen!

• gg-10 kirjoitti:

Villi veikkaus vaan: emme ole ainoat jotka kärsii nurkkiin kasautuvista pulloista. :)

Bottlefobia on ikuisena vaarana. Vai mikä sen taudinnimi olikaan?

Kesäksi ideana perustaa lapsille oma puuhamaa. Nimeksi tulee Pullolandia. Rahantuloa ei voi estää. Pullomereen!

...Täyspäisille eiku täysikäsille...
        Rakennetaan pullomeri merenrantaan, piirrellään santaan ja rakennellaan hiekkalinnoja
        Mukaan pääsee kaikki lapsenmieliset =)
        Pääsymaksu olisko *24 päkki* ?=)

• Putkivalo
        KrisseLinnanneito kirjoitti:

Rakennetaan pullomeri merenrantaan, piirrellään santaan ja rakennellaan hiekkalinnoja

täysKäsille :O Tartteehan niitä käsiä jos linnoja rakentaa :))) Ja sinnehän se amme sopiikin!

Mä meen heti kauppaan ostamaan pääsymaksun :P

• gg-10

Tällaista innovatiivisuutta arvostan. Olen kybällä mukana. :))

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

täysKäsille :O Tartteehan niitä käsiä jos linnoja rakentaa :))) Ja sinnehän se amme sopiikin!

Mä meen heti kauppaan ostamaan pääsymaksun :P

Joko pääsymaksun sisältö kulautettu?

• gg-10 kirjoitti:

Tällaista innovatiivisuutta arvostan. Olen kybällä mukana. :))

...Vaikka tiedossa pitkä viikonloppu To-Su...
        Mä olen aina innokas pikku hupsuttelulle.
        Varsin kun ei loukkaa ketään.
        Tukka hyvin ja päkki partilla =)

• gg-10

...Vaikka tiedossa pitkä viikonloppu To-Su...
        Mä olen aina innokas pikku hupsuttelulle.
        Varsin kun ei loukkaa ketään.
        Tukka hyvin ja päkki partilla =)

Oikeeta meininkiä. :)

Ja jos oikein hyväntahtosia ollaan, menköön päkittä.

• gg-10 kirjoitti:

Oikeeta meininkiä. :)

Ja jos oikein hyväntahtosia ollaan, menköön päkittä.

...Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ...
        Mutta menköön ollaan veitikoita ei tosikoita.
        Heiluttaa hulahulavannetta=)

• mutta aina kun mä palautan toisten juomia pulloja ja tölkkejä mua pohdituttaa yksi asia siinä koneessa :=)
      waan en ole wielä kehdannut kysyä kassalta tjn
      tietäisix sää?

• gg-10

Meibii meibii. Voisinpa tietääkin... Jos et kysy, en varmalla tiädä.

Siis kysy.

• gg-10 kirjoitti:

Meibii meibii. Voisinpa tietääkin... Jos et kysy, en varmalla tiädä.

Siis kysy.

mun mielestä aika selkeesti siinä palautuskonees että pullot ja tölkit pohja edellä?
        eikö
        mutta mitä muuta sinne saa laittaa :=)
        ja miten päin ne muut laitetaan?

ja saako niistä muista ja pantin :=)
        esim wanhat hernekeitto tölkit?
        kissanruokapurkeista puhumattakaan :=)

• gg-10
        A.DONIS kirjoitti:

mun mielestä aika selkeesti siinä palautuskonees että pullot ja tölkit pohja edellä?
        eikö
        mutta mitä muuta sinne saa laittaa :=)
        ja miten päin ne muut laitetaan?

ja saako niistä muista ja pantin :=)
        esim wanhat hernekeitto tölkit?
        kissanruokapurkeista puhumattakaan :=)

Kiitos huomattavasta tarkennoksesta. Tuo asettaa koko pörssikaupan täysin uuteen valoon. Tämän jälkeen uskon arvopaperikauppani resurssien moninkertaistuvan.

Ja ens kerralla kysym miten koko muu peltipurkisto ja –kapineet asennetaan apparaattiin

• gg-10 kirjoitti:

Kiitos huomattavasta tarkennoksesta. Tuo asettaa koko pörssikaupan täysin uuteen valoon. Tämän jälkeen uskon arvopaperikauppani resurssien moninkertaistuvan.

Ja ens kerralla kysym miten koko muu peltipurkisto ja –kapineet asennetaan apparaattiin

siitä tulee joku palautuspörssinoteeraus nii woiko niitä ostaa ja miksi :=)
        ja olet warmaan itsekin lukenut sen et miten pullot ja tölkit laitetaan?
        ja siin on joku salaliittoteoriaan wiittaawa juttu kun se on wain ns wihjeenä :=)
        ajattele
        jos sinne saa laittaa maitopurkit?
        tyhjät tupakka askit?
        jne :=)
        juma mihin enää tarwii osakkeita :=)

• gg-10
        A.DONIS kirjoitti:

siitä tulee joku palautuspörssinoteeraus nii woiko niitä ostaa ja miksi :=)
        ja olet warmaan itsekin lukenut sen et miten pullot ja tölkit laitetaan?
        ja siin on joku salaliittoteoriaan wiittaawa juttu kun se on wain ns wihjeenä :=)
        ajattele
        jos sinne saa laittaa maitopurkit?
        tyhjät tupakka askit?
        jne :=)
        juma mihin enää tarwii osakkeita :=)

Asiasta on otettava selko. En vain tiedä kenen puoleen kääntyisin. :/

• Jos olisit säilyttänyt arvopaperiasi muutaman viikon, sen arvo olisi ollut pyöreä 0.

Jättämällä arvopaperin auringon valoon, kuoleentumisaika olisi puolittunut (testattu empiirisin kokein).

Jos olisit laittanut arvopaperin housun taskuun ja edelleen pesukoneeseen, kuoleentumisaika olisi saattanut olla vieläkin lyhyempi...

Siis... arvopaperit, jotka voi vaihtaa kahisevaksi tai kullaksi tai timanteiksi, kannattaa vaihtaa mieluummin tänään kuin vasta huomenna.

Sanoo Mamutti

P.S. Loppulauselmasta voit päätellä, etten omista arvopapereita...

• gg-10

Tässä todella kullanarvoista tietoa, kiitos. Olen matkalla maineeseen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      57
      2235
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1714
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1524
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1519
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      105
      1089
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe