Pidentääkö joka päivä nukutut päiväunet ihmisen elinikää?
Onko tätä kenties tieteellisesti tutkittu? :)
Mikä näkemys tähän asiaan vai onko kellään näkemyksiä?
Päiväunet
21
544
Vastaukset
- Putkivalo
Mulla ainakin päiväunet lyhentää yöunet. Ja kun ei öisin ole mitään tekemistä, niin ei parane mennä sotkemaan :))
- niiskumyy49
Jos reuhaa päivän täysillä, niin se jää päälle. Parempi vetää torkut iltapäivällä. Ruokaunet, juu sii :) Ei mitään kahden tunnin maratonia, vaan puolistuntinen. Sitten taas jaksaa siihen asti, kun on aika kutsua Nukku-Matti kylään.
- miljoonapulu
Mulla nii hassusti, että päiväunet ei lyhennä yöunia mulla. Tietty tarttee kattoa mihin aikaan menen päiväunille.
Eli et nuku päiväunia? - miljoonapulu
niiskumyy49 kirjoitti:
Jos reuhaa päivän täysillä, niin se jää päälle. Parempi vetää torkut iltapäivällä. Ruokaunet, juu sii :) Ei mitään kahden tunnin maratonia, vaan puolistuntinen. Sitten taas jaksaa siihen asti, kun on aika kutsua Nukku-Matti kylään.
Olen havainnut, että päiväunet paikallaan. Ei todellakaan kahden tunnin päiväunia vaan 15-25 min. riittävä nukkumisaika päivällä ok.
- Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
Mulla nii hassusti, että päiväunet ei lyhennä yöunia mulla. Tietty tarttee kattoa mihin aikaan menen päiväunille.
Eli et nuku päiväunia?Eikä yleensä ole edes tarvetta ellen ole pidemmän aikaa valvonut lasten takia. Yksi uneton yö ei vielä hetkauta. Jos on pari unetonta, mennään sitten vaan puolivalolla eteenpäin :)
- Oltsu.L
Olen tutkinut ja tullut siihen johtoiseenpäätökseen, etse lyhentää actiivista elinikää päivisin :))
Kaunista sunnuntaita täällä auringo paistaa.. :)- miljoonapulu
Hauska toi nokkaset nimike päiväunille :). Ite en oo nii välkky että keksisin mitään hauskoja uusia nimiä tutuille asioille :).
Täällä EI oo kaunista ilmaa; lunta on pyryttänyt ja ilma ollu harmaa koko päivän.
NO, jos ei tänään paista niin sitten huomenna :)
- gg-10
Uskoakseni päiväunet pidentää elämää. Ainakin tuntuu siltä.
- miljoonapulu
Sulla noita elämänviisauksia tuntuu riittävän niin jälleen, tässäkin ;) .
- pookionki
Elämää ei nyt voi loputtomasti pitentää nukkui tai ei. Lyhentää sitä kyllä voi helpostikin. Miten se Juice lauloikaan siitä maksasta? Kyllä se kestää koko elämän :)
- miljoonapulu
Niinhän tuo ompi; elämää ei tokkiisa voep pidentää. Lyhentää voi. Nii justiisa. Ookkona Juice fani? Tiedän tuon Juicen biisin ja monta muutaki Juicen biisiä.
- pookionki
miljoonapulu kirjoitti:
Niinhän tuo ompi; elämää ei tokkiisa voep pidentää. Lyhentää voi. Nii justiisa. Ookkona Juice fani? Tiedän tuon Juicen biisin ja monta muutaki Juicen biisiä.
Minä en ole, mutta kävin huvikseni tekemässä Savon Sanomien savolaisuus testin. Diplomissa luki, että on pirun hyvät tiedot savolaisuudesta ja selvää piällysmies ainesta ja suorastaan olen "leukava toplokas" :)
...Päiväunia paitsi hyvässä seurassa *vinks*.
Jääkö mun elo täällä lyhyeksi,
toivottavasti en huomenna kuole.
Päiväunia voi nähdä *hymyilee*
sellaisia harmittomia=)- miljoonapulu
Herttainen sun vastauksesi.
- Conan OBrien
ole tietoa, nauru kuulema pitentää..
- miljoonapulu
Niinhän se on. Siitä minäkin olen kuullut :)
..mitään tutkimus tietoo, mut jos on herätys aamulla vaikka neljän jälkeen;
sitte iltapäivällä
ihan sippi, kyllä ne unoset hyvää tekee..
Ainoa, että kelloko soimaan, jottei venähdä puolta
tuntia pidemmiksi ?)- miljoonapulu
Herätyskello hyvä säätää herättämään päiväunilta tosiaankin ettei nuku liikaa. Hyvä juttu se :)
- mira-ley
Hei,
Olen pohtinut, että olisi hyvä nukkua jos nukuttaa. ei ole hyvä juoda kofeiinipitoisia juomia sijaan. vielä esim. kahvilla diureettisia vaikutuksia, mikä näin ollen vie monet hyvät ravintoaineet mennessään kun se tyhjennys tulee tiuhaan. Kauniita päiväunia vain.
t:mira-ley :)- miljoonapulu
Vastauksestas päättelin jotta tota et oo kahveenystäviä? Sit meit on kax. Kosk mie en juo kahveeta.
No, muutama tipaus kahvia antaa kyllä hyvää makua vaniliajäätelöön. Tiedän, oon kokeillut :)
Niin, nukkua ku nukuttaa hyvä teema tai motto. :)
- ei unta öisin eikä päivisin
Mutta voi saada elämän tuntumaan pidemmältä, esim otat töissä tunnin torkut ja oot kax tuntii six ylitöissä...Mut ainahan työt kotiolot voittaa jos vaa olis mitä tekis ja missä nukkuis.tieteellistä tutkimusta tuskin on kuka sitä ny maksais siitä et nukut keskellä päivää ja vaatis aika pitän koejakson... vappaa ehtoinen tarjolla:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009