onko ateismi todistettu oikeaksi

sceptical

onko todistettu että jumalaa ei ole olemassa?

14

597

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeestä

teitä tolloja tasaisin väliajoin ryömii esiin?

• on on on

On on on, koska et mitenkään voi todistaa, että Jumala on olemassa!

• ***.*.*.*.***

Se todistamisen taakka on valitettavasti uskovaisilla!

• taida aina
        ***.*.*.*.*** kirjoitti:

Se todistamisen taakka on valitettavasti uskovaisilla!

ihan ymmärtää lukemaas...

• kaleppi

"onko todistettu että jumalaa ei ole olemassa?"

Onko todistettu että kuusivarpaista kikertävää
      vihermöhkömöttiäistä ei ole olemassa?

Ei ole. Miksi pitäisi olla? Ja miten se tapahtuisi?

Kai tiedät, että olematonta ei voi todistaa olemattomaksi...

• Peikkojen kaveri

todistella olemattomaksi kaikkea mahdollista mitä ei ole olemassa. On huomattavasti järkevämpää lähteä siitä mitä on olemassa. Monen olemassaolevankin kohdalla kannattaa pitäytyä todennäköisessä olemassaolemisessa. Itseänikin pidän olemassaolevana erittäin suurella todennäköisyydellä.

Minä muuten satun olemaan keiju-, peikko-, maahisfani. Ei niitäkään ole kukaan olemattomiksi todistellut. Demokratian nimissä jokainen saa tietenkin puntaroida, minkä olemattomaksi todistamattoman julistaa todeksi. Minä julistan metsänhenget todeksi, tai ainakin peikot, jos saa valita ainoastaan yhden.

• eikä voida todistaa

Tosin kuin monet luulevat, ei ole todistettu, että JUmalaa ei ole olemassa. Eikä sitä edes tietellisesti tai empiirististi voida todistaa.

Jotkut ajattelevat, että koska heidän mielestä ei ole todistettu, että Jumalaa on olemassa, olisi näinollen todistettu, että Jumala ei ole olemassa. Se ei ole totta.

• asetat odotuksia

Että meidän pitäisi nähdä sinut täysjärkisenä ihmisenä.

Valitettavasti minä näen vain hyvin sekaavan yksilön.

• riippuu..

siitä, mitä sanalla "Jumala" oikein tarkoitat.

Jos lehmä on sinulle jumala, niin kyllä sen voi oikeaksi todistaa. Raamatun jumalan taas voi todistaa olemattomaksi ihan vain lukemalla raamattua.

• Tosissasi?

Pakko olla vitsi.

• sivusta-ajattelija

Looginen tosiasia on, että MITÄÄN ei voida todistaa ei-olevaksi.

Ei joulupukkia, ei spaghettihirviötä, ei tähtiä syövää vaaleanpunaista kirahvia. Vain olemalla jollakin ajanhetkellä yhtäaikaa kaikkialla ja toteamalla, että "ei se ole täällä" voidaan sitovasti todistaa jonkin olennon olemassaolemattomuus. Näin ei voida tehdä.

Koska mitään ei voida todistaa ei-olevaksi, jäljelle jää niiden todistaminen olevaksi muun kuin negaation puuttumisen kautta.

Pointti ateismissa on se, että ei ole mitään todistetta, joka osoittaisi jumalan olevaksi.

• Mitään tieteelistä tarvetta?

Kyllä te sen ihan muutenkin viellä tajuatte!

• vihtuilija

Uskovaiset väittävät uskovansa uskontoon ts.heidän mielestään jumala on olemassa. Mutta onko heidän teisminsä eli "jumalauskonsa" todistettu olemassaolevaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe