onko todistettu että jumalaa ei ole olemassa?
onko ateismi todistettu oikeaksi
14
597
Vastaukset
- ihmeestä
teitä tolloja tasaisin väliajoin ryömii esiin?
- on on on
On on on, koska et mitenkään voi todistaa, että Jumala on olemassa!
- ***.*.*.*.***
Se todistamisen taakka on valitettavasti uskovaisilla!
- taida aina
***.*.*.*.*** kirjoitti:
Se todistamisen taakka on valitettavasti uskovaisilla!
ihan ymmärtää lukemaas...
- kaleppi
"onko todistettu että jumalaa ei ole olemassa?"
Onko todistettu että kuusivarpaista kikertävää
vihermöhkömöttiäistä ei ole olemassa?
Ei ole. Miksi pitäisi olla? Ja miten se tapahtuisi?
Kai tiedät, että olematonta ei voi todistaa olemattomaksi... - Peikkojen kaveri
todistella olemattomaksi kaikkea mahdollista mitä ei ole olemassa. On huomattavasti järkevämpää lähteä siitä mitä on olemassa. Monen olemassaolevankin kohdalla kannattaa pitäytyä todennäköisessä olemassaolemisessa. Itseänikin pidän olemassaolevana erittäin suurella todennäköisyydellä.
Minä muuten satun olemaan keiju-, peikko-, maahisfani. Ei niitäkään ole kukaan olemattomiksi todistellut. Demokratian nimissä jokainen saa tietenkin puntaroida, minkä olemattomaksi todistamattoman julistaa todeksi. Minä julistan metsänhenget todeksi, tai ainakin peikot, jos saa valita ainoastaan yhden. - eikä voida todistaa
Tosin kuin monet luulevat, ei ole todistettu, että JUmalaa ei ole olemassa. Eikä sitä edes tietellisesti tai empiirististi voida todistaa.
Jotkut ajattelevat, että koska heidän mielestä ei ole todistettu, että Jumalaa on olemassa, olisi näinollen todistettu, että Jumala ei ole olemassa. Se ei ole totta.- asetat odotuksia
Että meidän pitäisi nähdä sinut täysjärkisenä ihmisenä.
Valitettavasti minä näen vain hyvin sekaavan yksilön. - riippuu..
siitä, mitä sanalla "Jumala" oikein tarkoitat.
Jos lehmä on sinulle jumala, niin kyllä sen voi oikeaksi todistaa. Raamatun jumalan taas voi todistaa olemattomaksi ihan vain lukemalla raamattua.
Tosissasi?
Pakko olla vitsi.- sivusta-ajattelija
Looginen tosiasia on, että MITÄÄN ei voida todistaa ei-olevaksi.
Ei joulupukkia, ei spaghettihirviötä, ei tähtiä syövää vaaleanpunaista kirahvia. Vain olemalla jollakin ajanhetkellä yhtäaikaa kaikkialla ja toteamalla, että "ei se ole täällä" voidaan sitovasti todistaa jonkin olennon olemassaolemattomuus. Näin ei voida tehdä.
Koska mitään ei voida todistaa ei-olevaksi, jäljelle jää niiden todistaminen olevaksi muun kuin negaation puuttumisen kautta.
Pointti ateismissa on se, että ei ole mitään todistetta, joka osoittaisi jumalan olevaksi. Mitään tieteelistä tarvetta?
Kyllä te sen ihan muutenkin viellä tajuatte!- vihtuilija
Uskovaiset väittävät uskovansa uskontoon ts.heidän mielestään jumala on olemassa. Mutta onko heidän teisminsä eli "jumalauskonsa" todistettu olemassaolevaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796