ateistit - tuo äänekäs vähemmistö

toivon kipinä

Harmittaako olla aina vain pienenpieni vähemmistö? Vuosisadasta toiseen.

Jotain Dawkinsia täällä sitten hypetetään... Kuka Dawkins? Kuinka moni edes tunnistaisi hänet kuvasta? Entä kuinka moni tunnistaisi paavin tai äiti Teresan kuvasta?

Niinpä niin...

Jotkut pelle skientologitkin saavat enemmän huomiota mediassa kuin ateistit.

22

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubastis.tmi

vain hihut mainitsevat täällä joko Dawkinsin tai sitten Darwinismin. Aihe alkaa kyllästyttämään. Eikö ole mitään asiaa?

• Peikkojen kaveri

Huomattavasti kiinnostavampi aihe, vai mitä. Mulla on Oshon kirja. Tantra seksi ja spirituaalisuus. Oletko lukenut?

• bubastis.tmi
        Peikkojen kaveri kirjoitti:

Huomattavasti kiinnostavampi aihe, vai mitä. Mulla on Oshon kirja. Tantra seksi ja spirituaalisuus. Oletko lukenut?

vaikka varmaan tuota oshon teosta tullut vilaistua. Mulle on tuttua Anuttarayogatantra, siinä sekstaillaan mielikuvitusolentojen kanssa ja pääsee itekin muuttaa muotoaan :D

• Peikkojen kaveri
        bubastis.tmi kirjoitti:

vaikka varmaan tuota oshon teosta tullut vilaistua. Mulle on tuttua Anuttarayogatantra, siinä sekstaillaan mielikuvitusolentojen kanssa ja pääsee itekin muuttaa muotoaan :D

Nimittäin ne mielikuvitusolennot.

• Peikojen kaveri

En ole koskaan halunnut kulkea valtavirran mukana.

Pieni on kaunista. Määrä ei korvaa laatua. Uniikit ovat aina arvokkampia, kuin sarjatuotteet, ja yksilöllisyydestä ei kannata koskaan tinkiä.

• niinku..

katolinen vai?

Taidat kuulua vähemmistöön täällä Suomessa.

• ertert

"Kuka Dawkins?"

Pidätkö sinä tietämättömyyttäsi hyveenä?

• bubastis.tmi

vaan laatu. Ootkos kuullut sellaisesta?

• ***,*,*.*,***

on vaan todella kateellnen siitä että Ateisitit ovat vapaata kansaa!

• ertert

"Jotkut pelle skientologitkin saavat enemmän huomiota mediassa kuin ateistit."

Niin, Tom Cruisea ilmeisesti tarkoitat.

Yksi tunnetuimmista suomalaisista on kuitenkin ateisti. Hänen hyvin tunnettu "kilpakumppani" on myös ateisti.

"Harmittaako olla aina vain pienenpieni vähemmistö?"

Ei harmita. Osuus on kuitenkin ollut merkittävässä kasvussa koko ajan. Minkään uskonnon kannattajien osuus ei ole viime vuosikymmeninä kasvanut yhtä nopeasti.

• ...

Valta-osa maapallon asukeista on yksisoluisia. Jopa suolistossasi asuviin bakteereihin verrattuna ihmisiä on mitättömän vähän. Harmittaako kuulua pieneen vähemmistöön?

• Kössönöm

olen uskomatta jumaliin.

Kunpa vaan saataisiin lapset varjelluksi uskonnoilta, mutta kovaääninen uskisten joukko ei välitä lapsista, vaan haluaa tuhota heidän herkät mielensä ja täyttää heidän ajatuksensa pelolla helvetistä. Jopa vielä ihan laillisesti, mikä on käsittämätöntä.

• Hämeen Hitain

Mieluummin pienellä joukolla tai vaikka peräti yksin oikeassa, kuin vallan helevetin suurella porukalla metsässä.

• Toivon kipinä.
      Miksi se harmittaisi? Sinä olet taas yksi malli esimerkki sellaisesta ihmisestä joka ei kertakaikkiaan käsitä että ateismi on vain sitä että ei usko jumalaan.
      minä en usko ja minulle on aivan yksi lysti vaikka kaikki muut maailmassa uskoisivat.
      Heitä huviksesi jokunen oma arvio siitä miksi se ehkä harmittaisi. niitä miettiessä ehkä itsekin huomaat miten järjetön tuo aloituksesi oli.

• Älylliseen eliittiin kuuluminen, se on vain kestettävä.

• *I got better*

En näe mitään pahaa vähemmistöön kuulumisessa. Itse asiassa sehän on tietyissä tapauksissa väistämätöntä. Ajattelepa vaikkapa älykkäintä 2% ihmiskunnasta. He ovat vääjäämättä vähemmistö, ja vähemmistönä pysyvät. Mutta olisiko kiva luopua ällistään, jotta saisi kuulua enemmistön harmaaseen massaan?

Ai niin, kysyn tätä uskovaiselta. Unohda koko juttu.

• "Harmittaako olla aina vain pienenpieni vähemmistö? Vuosisadasta toiseen. "

Älykkäin 49% ihmisistä on vähemmistö, eikä se varmaan heitä haittaa.

• Dara

Minä en usko jumalolentoihin, olen siis ateisti. Minulle uskonpuute on luonnollinen olotila, ei siis jotain, jonka olisin valinnut tarkoituksellisesti. En vain usko mihinkään jumalaan ja sillä sipuli.

Uskonpuute ei silti rakenna koko maailmankuvaani, määrittele arvomaailmaani tai rajoita kykyäni ajatella muitakin asioita. Se on vain yksi osa minua, loppujen lopuksi aika pieni sellainen. Se, mikä minusta tekee minut on loppujen lopuksi enemmän kiinni niin monista muistakin asioista. Miksi minua siis harmittaisi ateistien lukumäärä?

Kristittyjä on maailman väestöstä n. 33%. Suurin osa maailman ihmisistä on siis ei-kristittyjä. Harmittaako sinua kuulua vähemmistöön?

• Peikkojen kaveri

Kerran eräänä kesänä auto ajoi pienen mäenkumparen päälle, joka sijaitsi vastapäätä rinnettä, jossa oli paljon pientaloja. Autosta alettiin kailottamaan megafonilla jumalan sanaa. Oli kaunis sunnuntai-iltapäivä. Ihmiset viettivät aikaa pihoissaan ja hellekauden vuoksi kotien ikkunat olivat auki. Kailotus kuului selvästi kaikkiin lähistön taloihin niin, että päiväunille laitetut pikkulapset eivät saaneet nukuttua. Uskovaisten kiusantekoa kesti useita tunteja. Mopopojat keksivät lähteä pörräämään auton ympärille, ja veljeni kävi uhkailemassa poliisilla, mutta mitä nämä uskovaiset rauhanhäiritsijät siitä piittasivat.

• puusilimä

minua ei harmita yhtään, etten luule mielikuvitusolentoihin enkä ole harhainen.

minua ei myöskään harmita, etten käy kaatuilemassa bileissä ja ulvo kielillä suu kuolassa.

minua ei harmita, että en harjoita ihmissyöntiä tai muuta verellä lotraamista.

minua ei harmita, että osaan päättää tekemisistäni ilman fossiilista satukirjaa.

minua ei harmita, että en ole pedofiili ja perustele sitä mielikuvitusjumalalla.

minua ei harmita, että en tee julmuuksia jonkun typerän luulemuksen perusteella.

jne.

eli ei, minua ei yhtään harmita että olen ateisti.

minua harmittaa, koska niin moni ihminen on niin vajakki, että alkaa palvomaan satuolentoja ja tekee mielipuolisia tekoja tyhjänpalvonnan edistämiseksi.

• ***.*.*.*.***

Luterilaisuus on afrikassa nopein kasvava uskonto(ei kuitenkaan käännytä ateisteja vaan katollilaisia,siellä on hirveät uskonriidat taas vaihteeksi) mutta pointtiin! valkoinen luterilainen on se vähemmistö omassa uskonnossaan!

kohta pitää sanoa uskovaiselle että "you brou,whats happeniing? lets rap!"

• Atte Ateisti

"Jotkut pelle skientologitkin saavat enemmän huomiota mediassa kuin ateistit."

Pitää varmaan paikkansa. Myös rahaa skientologit kahmivat uhreiltaan ihan toisella tavalla kuin ateistit, jotka tässäkin jäävät puille paljaille.

Parhaiten menestyy rahankeruussa kuitenkin valtiokirkko, joka on onnistunut tekemään opistaan instituution osaksi hallintokoneistoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      105
      2983
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1864
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      390
      1706
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe