Eihän sellaista Jumalaa ole kuin vallitsevat uskonnot väittävät. Ateismi on siis totta! Kysymys on paljolti siitä, millaisen Jumalan olemassaolosta vänkäämme.
Oikea elävä Jumala on nuori Jeesuksen näköinen mies vaimoineen (Jumalia siis kans), joka makailee divaanilla, syö viinirypäleitä ja nauraa makeasti ihmisten touhuille. Hän on tietysti muutakin, mutta tämänkin.
Ateismi totta!
8
291
Vastaukset
Kovin nuori mutta näytän aika lailla samalta kun suurin osa noista jeesus kuvista.
Olen siis melkein jumala.
Pitää kyllä ajaa parta pois ettei jesset rupeaa perässä juoksemaan ;)- puusilimä
tietävän niin kerrohan minkä näköinen se jeesus oli?
Kyllähän Jeesus on sen näköinen kuin yleensä ajatellaan. Onko tämä sitten tietoa vai uskoa, niin sen kysyminen olisi sama kuin kysyisi budhalaiselta oko tämä valaistunut vai ei. Sitähän he eivät kerro.
Siis komea, hauskannäköinen, nuori, pitkätukkainen, partainen, valkoihoinen Välimeren mies. Ehkä ei siis kuitenkaan vaaleatukkainen. Ei seemiläinen koukkunenä, eikä Torinon käärinliinan romuluinen tyyppi. Ja sen näköinen yksilönä kuin yleensä ajatellaan.
- vai miten?
_Sillä_ jumalallahan on lukemattomia vaimoja, jotka synnyttävät jatkuvasti lisää henkilapsia, jotka sitten syntyvät ihmisiksi jollekin planeetalle...
Juu hauskaa on kuulla noitakin juttuja.Hieman provosoin, että tulisi keskustelua, ja sitähän tästä vaimoasiasta aina tulee.
Jeesushan sanoi, että taivaassa ei naida eikä naiteta. Kuka tämän nyt sitten mitenkin haluaa ymmärtää. Jos hänellä ei ole vaimoa, niin ainakin rakastettu, koska on ne rakkaustunteet ja kirkastettu ruumis kaikkine elimineen. Ja ehkä monikossa ne rakastetut.
Avaukseni sisällöstä loppuun ajateltuna tosiaankin seuraa juuri tuo mormonien ajatus. Ne ovat ikusia kysymyksiä. Jos elää ikuisesti ja saa lapsia, niin se on monimutkainen kysymys ymmärtää, mitä silloin tapahtuu.
Symppaan kyllä edelleen mormoniuskontoa, vaikka olen eronnut siitä(kin) kirkosta. Se on uskonsuunnista paras, vaikka helluntailaisetkin ovat aika hauskoja ja muillakin on kaikilla omat hyvät puolensa. Valitettavasti myös huonot puolensa, mutta niinhän meillä kaikilla. Tosin emme me suomalaiset nykyajan tavalliset ihmiset ole syyllistyneet niihin hirveisiin rikoksiin kuin kirkot historiassa. Eivät mormonitkaan.- saako kysyä
Olli.S kirjoitti:
Hieman provosoin, että tulisi keskustelua, ja sitähän tästä vaimoasiasta aina tulee.
Jeesushan sanoi, että taivaassa ei naida eikä naiteta. Kuka tämän nyt sitten mitenkin haluaa ymmärtää. Jos hänellä ei ole vaimoa, niin ainakin rakastettu, koska on ne rakkaustunteet ja kirkastettu ruumis kaikkine elimineen. Ja ehkä monikossa ne rakastetut.
Avaukseni sisällöstä loppuun ajateltuna tosiaankin seuraa juuri tuo mormonien ajatus. Ne ovat ikusia kysymyksiä. Jos elää ikuisesti ja saa lapsia, niin se on monimutkainen kysymys ymmärtää, mitä silloin tapahtuu.
Symppaan kyllä edelleen mormoniuskontoa, vaikka olen eronnut siitä(kin) kirkosta. Se on uskonsuunnista paras, vaikka helluntailaisetkin ovat aika hauskoja ja muillakin on kaikilla omat hyvät puolensa. Valitettavasti myös huonot puolensa, mutta niinhän meillä kaikilla. Tosin emme me suomalaiset nykyajan tavalliset ihmiset ole syyllistyneet niihin hirveisiin rikoksiin kuin kirkot historiassa. Eivät mormonitkaan.Ilmankin tulee toimeen oikein loistavasti.
saako kysyä kirjoitti:
Ilmankin tulee toimeen oikein loistavasti.
Olen samaa mieltä, että maailman voi selittää aivan ilman uskontoakin ja ilman uskontoa tulee toimeen loistavasti. Ja olen ollut ateisti, että tiedän millaista se on.
Mutta pitkässä juoksussa se ei kestä. Se ei ole totuus, se on väärä käsitys maailman todellisuudesta.
Ja henkilökohtaisesti: kun on kuollut ja katselee ympärilleen, huomaa elävänsä henkimaailmassa ja silloin on myönnettävä, että tässä asiassa uskonto olikin oikeassa. Tai nukkuu ja herää viimeisellä tuomiolla - mikä totuus sitten lienee kenenkin kohtalosta - silloin on sama myönnettävä.
Ja jos tarjotaan ikuista elämää taivaassa onnellisessa autuuden tilassa, niin järkevintähän on ottaa se vastaan, ei kai siinä mitään epäselvää ole. Ei se silti niin kamalaa sekään olisi, jos kokoaan katoaa, mutta silloin jokaisen rakkaan haudalla on ääretön suru.
Samoin jos Jumala on, ei kukaan omia syntejään pakoon pääse, siihen anteeksiantoon tarvitaan armo Jumalalta, usko Jeesukseen, parannus jne. Myönnän, että tämä on kehäpäätelmä, mutta jokainen ihminen on tässä valintatilanteessa jollakin tavoin kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959