Pikku Toivo meni taivaaseen!

Hanna

Olin tiistai-iltana rukouskokouksesssa. Eräs seurakuntamme venhemmistoveli todisti pikkuveljensä jäähyväisisistä serkkupojallensa. Toivo oli silloin kuusi-seitsemän vuotta. Sairastui keuhkokuumeeseen. Hän heikkeni ja ei ollut siihen aikaan lääkkeitä ja monet lapset menehtyivät tavallisiin tauteihin. Noin viiden kilometrin päässä asui kertojan setä, jolla oli myös Toivon ikäisiä lapsia. Tässä naapuriveljen perheessä istuttiin aamiasispöydässä - yllättäen perheen poika ryntää ikkunan luo ja hihkaisee "katso Toivo tuolla." Toivo vastaa ikkunan läpi huutaen: "Olen matkalla taivaaseen!" Perheen muut eivät ehtineet nähdä näkyä.
Perheen huoli ja uteliaisuus heräsi naapuriveljen perheestä ja mentiin sitten heti käymään. Sukulaisperheessä oli suuri suru, sillä juuri samaan aikaan pojan "näystä", oli Toivo henkäissyt viimeisen kerran tälle maailmalle. Tällä kertojamiehellä on heikko sydän ja jo ikääkin melkein 70 vuotta. Hän itkien todisti, että voi olla, että pian hän pääsee tapamaan vuosikymmeniä sitten lähteneen pikkuveljensä Toivon. Mies on joskus toistekkin kertonut tästä. Itselläni on myös merkillinen lohdutus isänisäni kuolemasta, jonka eräs uskovainen täti sai vaarin kuolinhetkellä.
Kyllä, Hyvät ateistit, henkimaailma on ihan todellinen ja ei ihmisen elämä kuolemaan pääty.

Myös eräs seurakuntamme sisar kertoin merkillisen näyn. Hänen ateistimiehensä oli metsätöissä. Kesken työpuuhiensa hänen eteensä ilmestyy tuttu uskovainen mies kirkkaissa vaatteissa. Valkopukuinen mies ilmoittaa olevansa matkalla taivaaseen Jeesuskseen luo. Juuri samaan aikaan oli tuo mies kuollut sairaskohtaukseen.

23

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

olet pelkkä painajainen. Katoa siitä, hus.

• Hanna

Lähden huomenna saarnamatkalle Venäjälle. Saatte olla hetken rauhassa, mutta minusta, mutta Elämän Herraa ette pääse pakoon!

• Sinuun kyllästynyt
        Hanna kirjoitti:

Lähden huomenna saarnamatkalle Venäjälle. Saatte olla hetken rauhassa, mutta minusta, mutta Elämän Herraa ette pääse pakoon!

Mitä varten sä täällä roikut, kun et ole tervetullut? Onhan olemassa palstoja, jonne sinun juttusi oikeasti kuuluvat.

• Hanna kirjoitti:

elämän herra nyt taas on?

Taitaa sulla tuo kenkä olla aika köykäinen kun joka käänteessä sulla on uusi tyyppi mukanas.

• JohanCross
        Hanna kirjoitti:

Tässä Jumala, jota Hanna palvoo, Jumla
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041984593#22000000041984593

• Sitähän se

Keskenään yhteydessä ollet ihmiset olivat uskovaisia, ja kuoleva kertoi tilanteensa ainoan tuntemansa käsitteistön pohjalta.

• Geenis

Mielestäni Hannan kirjoitukset ovat ennemmänkin psykopaattisen sarjamurhaajan narsistisia tunnustuksia kun uskovaisen ihmisen vuodatuksia!!!!!!!!
      ettei olisi taas joku insuliinimurhaaja???

• Kössönöm

Karmea otus, kun hehkuttelee koko ajan kuolemalla.

• Kössönöm

vaikka hoidon tarpeessa olisikin. Uskonnot ja hihhulit kun ovat valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Vaikka mitä tekisivät.

• Kuk regus susej
        Kössönöm kirjoitti:

vaikka hoidon tarpeessa olisikin. Uskonnot ja hihhulit kun ovat valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Vaikka mitä tekisivät.

samoista hulluuden oireista, niin se muuttuu uskonnoksi.

• Kössönöm
        Kuk regus susej kirjoitti:

samoista hulluuden oireista, niin se muuttuu uskonnoksi.

Joku kirjailija on ilmaissut saman asian hieman eri sanoin. En muista kuka.

• Kuk regus susej
        Kössönöm kirjoitti:

Joku kirjailija on ilmaissut saman asian hieman eri sanoin. En muista kuka.

tällä palstalla, ei se ihan noin mennyt, mutta aika läheltä kuitenkin.

• Ihme on juuri siinä, ettei nämä hellareiden lapset jää henkiin. Siellä lapset hukkuu mökkirannassa ja kaikki ovat hyvin iloisia...

Jos tämä hellarijumala on olemassa, miksi hän ei koskaan pelasta näitä satujen lapsia?

Hanna-täti joka itse on lapseton nauttii näillä asioilla mässäilemisellä. Hän saa itse aina perinnön, pissa muuttuu bensaksi, vessapaperia lentää taivaasta jne.

Henkisestisairaan, katkeran ihmisen tekstiä!

• Kössönöm

että tuosta tyypistä pitäisi tehdä poliisille ilmoitus. Sen verran sairasta tekstiä se suoltaa. Mutta ottaisiko poliisi asian vakavasti? Sehän on uskovainen!

• Kössönöm kirjoitti:

että tuosta tyypistä pitäisi tehdä poliisille ilmoitus. Sen verran sairasta tekstiä se suoltaa. Mutta ottaisiko poliisi asian vakavasti? Sehän on uskovainen!

...lopuksi niin, että pääsee lataamoon. Ei hyvältä näytä.

• sinun tekstisi

nimittäin. Te ateistit olette kaikki henkisesti sairaita. Hyvä, että Hanna-tätejä on olemassa.

• jos kehut
        sinun tekstisi kirjoitti:

nimittäin. Te ateistit olette kaikki henkisesti sairaita. Hyvä, että Hanna-tätejä on olemassa.

tuollaista hihhulia, joka kusee hunajaa, kun joku kuolee.

• sinun tekstisi kirjoitti:

Jos et muuta keksi.

• sepeteusX

Älähän nyt sentään! Et saa antaa KGB:lle tai mikä se nykyisin olikaan - sellaista vihjettä, että Hanna on CIA:n salainen erikoisagentti tärkeässä operaatiossa!
      Täti joutuisi vuosikymmeniksi Siperian karuille vankileirelle!

Kyllähän me nyt yksi Hanna kestetään vaikka joskus pahasti nyppiikin!

• JohanCross
    • ertert

Maailmassa riittää tarinoita. Niiden todellisuuden laita onkin ihan toinen juttu.

• Atte Ateisti

Joo.

Ihan selvästi aito Hanna-tarina...

Ei tuosta voi erehtyä. (Huokaus)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe