Väärässä valossa nähtynä

Pittsburgh

Syy ateismiin eli siihen että jotkut eivät usko Jumalan olemassaoloon on se että Jumala nähdään väärässä valossa.

On tullut sellainen mielikuva Jumalasta että Jumala on ruma vanha ilkeä äijä joka on tuomari ja tuomitsee helvettiin ja on uskovaistenkin kanssa piiskan kanssa. Ihmiset ovat päätelleet että ei tuollaista Jumalaa voi olla olemassakaan ja siksi heistä on tullut ateisteja. Itse asiassa päätelmä on oikea, ei sellaista Jumalaa ole olemassakaan.

Monet uskovaisetkin näkevät Jumalan piiskan kanssa heiluvana orjapiiskurina joka tuomitsee helvettiin heti kun tekee jonkun synnin tai jättää jonkun hyvän asian tekemättä. Tällöin ei myöskään voida rakastaa Jumalaa vaan Jumala nähdään synkkänä olentona. Uskovainen joka näkee Jumalan tuolla tavalla tekee myös syntiä enemmän.

Kuuntelin hyvää saarnaa semmoisesta aiheesta kuin "Grace" Grace on englantia joka tarkoittaa ehkä suosionsoitusta. Grace on myös vähän niinkuin armo mutta vielä paljon parempi. Grace tarkoittaa sitä että jos joku murhaa vaikka poikasi tai tyttäresi niin on kolme tapaa toimia: voit kostaa ja tappaa murhaajan tai sitten antaa oikeuden tapahtua eli murhaaja joutuu vankilaan tai sitten että annat anteeksi lapsesi murhaajalle ja vielä adoptoit hänet ja annat murhaajalle poikasi paikan, tämä kolmas on se mitä Jumala tekee joka päivä ja se on juuri se grace.

Grace on vielä parempi kuin armo. Tuota puhetta kuuntelin Benny Hinnin sivuilla "Benny Hinn ministries" vasemmassa alareunassa olevasta "internet radiosta" jossa on puhe "Divine grace" eli jumalallinen suosionosoitus. Olen kuunnellut kolme ja puoli tuntia eikä se ole päättynyt vieläkään.

Sen lisäksi että Benny Hinn pukeutuu hienosti hän osaa myös puhua. Hinn sanoi että kun uskova ymmärtää tuon asian grace niin silloin Jumalaa ei nähdäkään enää tuomarina vaan Isänä, Isinä , Isukkina. Benny sanoi myös että jos ihminen tulee uskoon vain pelätessään helvettiä ja välttääkseen helvetin tulen, silloin hän on tullut väärällä jalalla uskoon ja uskossa olo on vain helvetin pelkoa ja usko myös loppuu pian ja henkilö menee takaisin maailmaan.

Uskoon pitäisi tulla siksi että Jeesus rakastaa ihmistä niin paljon ja Jumala on niin rakastava ja armollinen ja että ihminen haluaa seurata ja palvella tällaista rakastavaa Jumalaa ja Jeesusta, Jeesusta joka on täynnä armoa.

Saarnatakin voidaan kahdella eri tavalla. Helvetillä peloittelu on väärä tapa saarnata. Ennemmin pitäisi saarnata rakastavasta Jeesuksesta joka haluaa perustaa suhteen kanssasi ja armahtaa sinua ja osoittaa suosiota.

Toiset näkevät vain helvetin mutta toiset näkevät vain taivaan. Se mihin kiinnität huomiosi on ratkaisevaa ja muuttaa koko tilanteen. Lakihenkisyys on raskasta ja silloin nähdään Jumala myös ilkeänä piiskaa heiluttavana orjapiiskurina. Hebrealaiskirje sanoo kuitenkin että Jumala on yhdellä ainoalla uhrilla täydellisiksi tehnyt ne jotka pyhitetään. Hebr. 10:14.

On paljon muitakin asioita jotka voidaan nähdä monella eri tapaa kaksijakoisesti, esim. vaikkapa luonto. Toiset näkevät luonnon kehittyneenä ja toiset näkevät luonnon Jumalan luomana. Sitten on esimerkiksi sellainen piirros joka esittää saman aikaisesti rumaa vanhaa eukkoa ja nuorta kaunista neitoa riippuen miten sitä kuvaa katsoo. Kaikki tietävät kuvan joka esittää saman aikaisesti lintua ja jänistä. Elämässä on samanlaisia piirteitä.

9

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***.*.*.*.*.***

Minä jo luulin että olit vankilassa!

Ateismi on sitä että ei usko jumalan olemassaoloon!

jos uskovaiset ovat eri mieltä niin todistakaa asianne!

mutta tähän asti uskovaisten toiminta (massamurhat,pedofiilipapit,narsistit,lahkot,pöllöt,kirkko,fundamentalistit,murhat,raamattu,historia,ennakkoasenteet,tietämättömyys) on vaan vahvasti todistanut sen että ei ole mitään mielikuvitusolioita!

• e.k.v

Lainaus: "Syy ateismiin eli siihen että jotkut eivät usko Jumalan olemassaoloon on se että Jumala nähdään väärässä valossa."

Syy ateismiin lienee se, että kaikki eivät halua elämäänsä mielikuvituskavereita?
      Edelleenkään minkään jumalan olemassaolosta ei ole minkäänlaisia todisteita, eikä edes kunnon perusteita moisen olemisen mahdollisuudesta.

• beenthere

Miten sellaisen, jota ei edes ole olemassa, voi nähdä jossain valossa?

Ei ateisti näe jumalia missään valossa, ateisti näkee vain hirveän määrän ihmisiä, jotka uskovat johonkin olemattomaan ja hukkaavat elämänsä tähän uskoon.

Ateistilla ei todellakaan ole minkäänlaista kaipuuta mihinkään jumalaan, mutta tätä uskovan on kovin vaikea ymmärtää.

Keskittyisit sinäkin Pittsburgh saamaan omat asiasi järkevälle tolalle ja vasta sen jälkeen keskittyisit tuohon ateistien kadehtimiseen. Muuta syytä en keksi jatkuvaan kirjoitteluusi, kuin sen, että kadehdit ateistin vapautta kaikista elämän vastaisista oudoista säännöistä.
      Vapaus on ateistin suurin onni ja etuoikeus.

• pitäisi nähdä se, että Hinn profetioi Jumalan tuhoavan Amerikan homoseksuaalit ennen vuosituhannen vaihdetta? Ehkä siinä, että äijällä ei ole kaikki kotona?

• quo

Niin kuin todistit jokainen itse määrittelee missä valossa jumalansa näkee eli jumala on juuri oman mielikuvan näköinen. Mutta mikä todistus se on jumalan olemassaololle paitsi itselleen.

• Enhydra_Lutris

"Syy ateismiin eli siihen että jotkut eivät usko Jumalan olemassaoloon on se että Jumala nähdään väärässä valossa. "

Ihanko luulet tietäväsi mitä minunkin päässä liikkuu? Sen verran voin kertoa, että liikkuu erilaista kuin sinulla.

"...niin silloin Jumalaa ei nähdäkään enää tuomarina vaan Isänä, Isinä , Isukkina."

Mulla oli isä silloin kun sen aika oli ja isää tarvitsin. Isäni kuoli 7 vuotta sitten, enkä tarvitse häntä enää. Miksi hakisin jostain mystiikasta itselleni uutta isää?

• konna

oikein lukea taaskaan tuota vuodatustasi, kysyn vain, eikö se raamatun jumala näykkään siellä raamatussa "oikeassa valossa"?

• Lamppu siihen tarvitaan?

• Että pysyt hellarien joukossa.
      Että saat naista.
      Että saat työpaikan.

Onko meidän kimpparukous tuottanut tulosta?
      PitsiBurgeri kerro ihmeessä, auttaako rukous?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe