Työpaikalla oli työntekijä, joka oli poikkeuksellisen iloinen tuolla työpaikalla.
Moni ihmetteli, että onpas iloinen tyyppi.
Iloisuutta jatkui aina siihen asti, kunnes joku meni epäilemään huumeiden käyttöä esimiehelle.
Testit olivat tietenkin negatiivisia, mutta kenellepä ei tulisi pienoista vitutusta moisesta.
Eli ole aina työpaikalla kuin perseeseen ammuttu karhu, itke ja valita kaikesta ja pidä huoli siitä, että mitään ei tehdä kunnolla.
Huumeidenkäyttäjä
163
44479
Vastaukset
- mörökölli
Voiko olla totta?jos jollain hyvä fiilis,
ja perusluonne iloinen,eikai siittä nyt yksistään voi niin vaan suoraltakädeltä
epäillä heti ensimmäiseksi huumeidenkäyttöä?
jos siittä iloisuudsta ole merkittävää
haittaa aiheutunut muille työntekijöille.
ja kaikkillehan se
on vaan hyväksi jos joku jaksaa olla aidosti iloinen,pelkkää plussaa vaan.paitsi huonompi
juttu kun kateus ottaa vallan- Sentään nyt
Siinä duunissa vain on muutama, jotka ovat ilmeisesti joko masentuneita tai siinä jaksamisensa rajoilla.
Duunia painetaan tauotta ja ruokatunnitta. Sitten valitetaan, että ei kerkiä mitään. Synkkää ja surullista touhua, mitä sen ei todellakaan tarvitsisi olla.
Siinä seurassa ymmärrettävästi vähän iloisempi alkaa vaikuttaa epäilyttävältä.
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki. - hah hah ja hah
Aikoinani lensin minäkin huumetestiin. Syynä oli, että esimies etsi esteitä työsuhteen jatkolle. Jouduin tuolloin käyttämään voimakkaita särkylääkkeitä ja mainitsin tilanteestani jollekin työtoverille. Asia kantautui hovinarrien korviin ja heidän kauttaan pomon tietoon. Niin vaan kävi, että testi oli puhdas.
Testin ottaja muuten korosti, että koska kyse on sairauden hoitoon määrätyn lääkkeen käytöstä, ei sellaista tietenkää laskettaisi huumeen käytöksi, vaikka aine näkyisi testissä. Kenenkään lääkkeiden käyttö ei kuulu työnantajalle millään tavoin. - joissakin
hah hah ja hah kirjoitti:
Aikoinani lensin minäkin huumetestiin. Syynä oli, että esimies etsi esteitä työsuhteen jatkolle. Jouduin tuolloin käyttämään voimakkaita särkylääkkeitä ja mainitsin tilanteestani jollekin työtoverille. Asia kantautui hovinarrien korviin ja heidän kauttaan pomon tietoon. Niin vaan kävi, että testi oli puhdas.
Testin ottaja muuten korosti, että koska kyse on sairauden hoitoon määrätyn lääkkeen käytöstä, ei sellaista tietenkää laskettaisi huumeen käytöksi, vaikka aine näkyisi testissä. Kenenkään lääkkeiden käyttö ei kuulu työnantajalle millään tavoin.töissä kuuluu, että voi siirtää työntekijän vähemmän vaarallisiin töihin, jos voidaan epäillä että lääkkeet esim. väsyttää. Itse en lähtisi edes kovin vahvojen lääkkeiden vaikutuksen alaisena hitsaamaan.
- työpaikan ilopilleri
Testin ottaja muuten korosti, että koska kyse on sairauden hoitoon määrätyn lääkkeen käytöstä, ei sellaista tietenkää laskettaisi huumeen käytöksi, vaikka aine näkyisi testissä. Kenenkään lääkkeiden käyttö ei kuulu työnantajalle millään tavoin.Mutta muistanpa kerran,kun olimme porukalla lähteneet työpäivän jälkeen juhlimaan kesäloman alkamista läheiseen ravintolaan. Kerroin mehevän jutun,jolle porukalla naurettiin. Minulle sanottiin, että tälle porukalle ei sitten myydä mitään,kun on taidettu nauttia vettä väkevämpää tarpeeksi.Kokosin itseni ja kysyin"onko parempi,että ravintolaan tulevat murjottavat ja ovat synkännäköisiä,varsinkin kun juhlivat kesälomansa alkua?
Meiltä pyydettiin anteeksi ja palvelu pelasi hyvin,Kiitos, vieläkin hymyilyttää tapahtuma:) - Esteitä
Testin ottaja muuten korosti, että koska kyse on sairauden hoitoon määrätyn lääkkeen käytöstä, ei sellaista tietenkää laskettaisi huumeen käytöksi, vaikka aine näkyisi testissä. Kenenkään lääkkeiden käyttö ei kuulu työnantajalle millään tavoin.Miksi esimiehesi etsi esteitä työsuhteen jatkolle?
Kiinnostaa, nimittäin oman koeaikapurkuni perusteet olivat tasoa "haukottelit kerran konttorissa".
Tosiasiallinen syy oli se, että työpaikalla ollut narsisti koki joutuvansa kilpailemaan kanssani jostain. ja koska paneskeli pomon kanssa, pystyi asioihin vaikuttamaan. - ..............
Esteitä kirjoitti:
Miksi esimiehesi etsi esteitä työsuhteen jatkolle?
Kiinnostaa, nimittäin oman koeaikapurkuni perusteet olivat tasoa "haukottelit kerran konttorissa".
Tosiasiallinen syy oli se, että työpaikalla ollut narsisti koki joutuvansa kilpailemaan kanssani jostain. ja koska paneskeli pomon kanssa, pystyi asioihin vaikuttamaan.Koeaika on sananmukaisesti koeaika. Eli se on molemminpuolinen mahdollisuus testata: niin työtä kuin työntekijääkin.
Työnantaja voi irtisanoa työntekijän ilman mitään perusteluja/syytä. Työntekijä voi irtisanoutua ilman irtisanomisaikaa. - ujn
Itselle sanottiin joskus koulutuksessa että olet LIIAN positiivinen,sosiaalinen ja iloinen tälle alalle :D:D:D kyseessä oli raksa koulu
- pepitiino
Sentään nyt kirjoitti:
Siinä duunissa vain on muutama, jotka ovat ilmeisesti joko masentuneita tai siinä jaksamisensa rajoilla.
Duunia painetaan tauotta ja ruokatunnitta. Sitten valitetaan, että ei kerkiä mitään. Synkkää ja surullista touhua, mitä sen ei todellakaan tarvitsisi olla.
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki.Tyypillistä suomalaista kateutta.
Perseennoulijat ovat kaikkein pahimpia
jokatyöpaikalla,Valitettavasti työnanta-
jat haluaa niitä lähes joka työpaikalle. - valitettavastih
Sentään nyt kirjoitti:
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki.Ihan kuin minun omasta elämästäni, vuoden kaksi olen jaksanut päivästä toiseen sitä monelta taholta tulevaa pilkkaamista ja painostamista jotta iloisuuteni ja positiivisuuteni katoaisi. Välillä epäillään huumeista välillä taas kyseenalaistetaan mielenterveyteni. Meidän työpaikalla palkitaan kaikenlainen paha toiminta, mitä kusipäisempi idiootti niin sitä paremmat edut he saavat. Hyvyydellä ei pärjää työelämässä ei sitten yhtään ainakaan pitkässä juoksussa koska kaltaistesi hyvien joukko on harva ja niiden vaikutusvalta harvenee vuosi vuodelta. Monesti ei myöskään useat uskalla ottaa asiakseen nostaa esiin tätä puolta työpaikoilla vaan mieluummin hiljenee asiasta vaikka sisimmässään olisi kova polte päästä puhumaan asiat halki.
Nyt pitäisi kaikkien uskaltaa lähteä taistelemaan sen asian puolesta että työpaikoilta kitkettäisiin nämä yhteiskunnan mätäpaiseet pois. Ammattiliitot eivät saisi suojella tälläisiä vaan työnantajilla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa helposti tälläiset ihmiset! Nykyään nämä mätäpaiseiden toiminta on turvassa vakinaistamisen yhteydessä saatavalla "irtisanomissuojalla", tähän on ehdottomasti saatava muutos! Jos henkilö aiheuttaa pahaa työilmapiirille tai kiusaa muita työntekijöitä niin irtisanottava sellainen henkilö pitää ehdottomasti, sellainen henkilö ei missään nimessä kuulu hyvään työyhteisöön. Kaikenlisäksi juuri nämä mätäpaiseet ovat vielä työpaikan laiskimpiakin, ei heidän toimintaa yleensä kuulu mikään muu kuin työilmapiirin pilaaminen. Ammattiliittojen edustajat, luottamusmiehet ym joita tämä asia erityisesti koskee niin koittakaa ajaa tätä asiaa joka taholla niin joskus ehkä tulee aika jolloin me hyvät ihmiset voimme mennä iloisin mielin töihin töitä tekemään iloisin mielin :)
Rauhaa ja rakkautta! - KOKENUT SAMAA!
OLIPA TUTTUA. OLISI, KUIN OLISIN LÖYTÄNYT ITSENI POHJOIS-KARJALAN MAAKUNTALIITOSTA TÖISSÄ, JOSSA OLIN OIKEASTI JA MINULLE TULI SAMANLAINEN OLO.
HUH, HUH TEITÄ KIIPIJÄT JA ITSENNE PÖNKITTÄJÄT! - Nimetön
valitettavastih kirjoitti:
Ihan kuin minun omasta elämästäni, vuoden kaksi olen jaksanut päivästä toiseen sitä monelta taholta tulevaa pilkkaamista ja painostamista jotta iloisuuteni ja positiivisuuteni katoaisi. Välillä epäillään huumeista välillä taas kyseenalaistetaan mielenterveyteni. Meidän työpaikalla palkitaan kaikenlainen paha toiminta, mitä kusipäisempi idiootti niin sitä paremmat edut he saavat. Hyvyydellä ei pärjää työelämässä ei sitten yhtään ainakaan pitkässä juoksussa koska kaltaistesi hyvien joukko on harva ja niiden vaikutusvalta harvenee vuosi vuodelta. Monesti ei myöskään useat uskalla ottaa asiakseen nostaa esiin tätä puolta työpaikoilla vaan mieluummin hiljenee asiasta vaikka sisimmässään olisi kova polte päästä puhumaan asiat halki.
Nyt pitäisi kaikkien uskaltaa lähteä taistelemaan sen asian puolesta että työpaikoilta kitkettäisiin nämä yhteiskunnan mätäpaiseet pois. Ammattiliitot eivät saisi suojella tälläisiä vaan työnantajilla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa helposti tälläiset ihmiset! Nykyään nämä mätäpaiseiden toiminta on turvassa vakinaistamisen yhteydessä saatavalla "irtisanomissuojalla", tähän on ehdottomasti saatava muutos! Jos henkilö aiheuttaa pahaa työilmapiirille tai kiusaa muita työntekijöitä niin irtisanottava sellainen henkilö pitää ehdottomasti, sellainen henkilö ei missään nimessä kuulu hyvään työyhteisöön. Kaikenlisäksi juuri nämä mätäpaiseet ovat vielä työpaikan laiskimpiakin, ei heidän toimintaa yleensä kuulu mikään muu kuin työilmapiirin pilaaminen. Ammattiliittojen edustajat, luottamusmiehet ym joita tämä asia erityisesti koskee niin koittakaa ajaa tätä asiaa joka taholla niin joskus ehkä tulee aika jolloin me hyvät ihmiset voimme mennä iloisin mielin töihin töitä tekemään iloisin mielin :)
Rauhaa ja rakkautta!Minä ainakin olen onnellinen ja iloinen, vaikka muut joskus ovat yrittäneet latistaakin. Kerrankin eräs työtoverini sanoi vihaisena, ettei onnea ole olemassakaan ja mikäli joku sellaista väittää, niin se taatusti valehtelee. No, sillä kertaa pysyin vaiti. Nykyiset työtoverini eivät onneksi yritä latistaa, vaan ovet tyytyväisiä kun heillekin tulee silloin parempi mieli.
Onnellisuus ja iloisuus eivät nyt täysin kai tarkoita samaa, sillä voin kokea olevani huippuonnellinen, vaikka väsymyksen tai jonkun pienen vastoinkäymisen vuoksi en jaksaisi iloitakaan. Onni tulee mielestäni tyytyväisyydestä ja siitä, että elää täysillä - myös ikävämmät tunteet. - ;- ) monet naurut
Esteitä kirjoitti:
Miksi esimiehesi etsi esteitä työsuhteen jatkolle?
Tosiasiallinen syy oli se, että työpaikalla ollut narsisti koki joutuvansa kilpailemaan kanssani jostain. ja koska paneskeli pomon kanssa, pystyi asioihin vaikuttamaan.Pomo kavereineen ei "tykkännyt". Työni hoisin kuulemma hyvin, se heidänkin oli pakko myöntää.
Kyse ei ollut koeajasta, vaan ketjutetusta pätkätyöstä, jossa pyrin pitämään puoleni. Sellainen ihminen voi työnantajan silmissä olla "hankala". Sekopäitä olivat aivan muut kuin minä, oletettu lääkenarkki.. Jälkeen päin näkee kyllä, että touhu työpaikalla oli kuin lastentarhassa! Jos sellaisessa olet, lähde pois - se kannattaa. - pomolle ne eivät kuulu
joissakin kirjoitti:
töissä kuuluu, että voi siirtää työntekijän vähemmän vaarallisiin töihin, jos voidaan epäillä että lääkkeet esim. väsyttää. Itse en lähtisi edes kovin vahvojen lääkkeiden vaikutuksen alaisena hitsaamaan.
Kun lääkäri kirjoittaa reseptiä, hän selvittää myös lääkkeen mahdolliset sivuvaikutukset ja potilaansa työssä pärjäämisen lääkityksen kanssa. Lekuri tietää tarvitaanko järjestelyjä tai sairaslomaa. Järkeville esimiehille on selvää, että heidän ei tarvitse pohtia alaistensa lääkityksiä!
- Ironlady
Sentään nyt kirjoitti:
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki.Muistan lapsena kuullueeni vanhan sanonnan "Kateus se kaataa kirkotkin!" Joten repikäähän siitä;D
Kyllä kateus on niin mahtava voima että täytyy oikein välillä ihmetellä,mihin kaikkeen se pystyy.Tuo, että ollaan kateellisia toisen iloisesta luonteesta on hyvinkin yleistä.Yleisin kommentti työpaikoilla, joita iloisista ihmisista olen kuullut, on se,että tainnu saada kunnolla viime yönä, kun vielä noin hymyilyttää.Ja sitten nauraa kiherretään niin miesten kuin naistenkin kesken.Hulluin kateuden aihe,mitä työelämässä olen kokenut, on työkaverin sairastuminen.Olen senkin aikoinaan kokenut ja vaikka taistelin silloin elämästäni ja olin todella heikossa kunnossa en voinut muuta kuin purskahtaa nauruun asiasta kuullessani.Sitä tietä jäin eläkkeelle ja kateuden aihehan sekin oli siitä huolimatta,että sairaudesta jäi pysyvä invaliditeetti.Mitäköhän nämä rakkaat työkaverit sanoisivat jos tietäisivät,että joidun käyttämään jatkuvana kipulääkityksenä lieviä opiaatteja;D - Pelle Positiivi
Ihan kuin minun omasta elämästäni, vuoden kaksi olen jaksanut päivästä toiseen sitä monelta taholta tulevaa pilkkaamista ja painostamista jotta iloisuuteni ja positiivisuuteni katoaisi. Välillä epäillään huumeista välillä taas kyseenalaistetaan mielenterveyteni. Meidän työpaikalla palkitaan kaikenlainen paha toiminta, mitä kusipäisempi idiootti niin sitä paremmat edut he saavat. Hyvyydellä ei pärjää työelämässä ei sitten yhtään ainakaan pitkässä juoksussa koska kaltaistesi hyvien joukko on harva ja niiden vaikutusvalta harvenee vuosi vuodelta. Monesti ei myöskään useat uskalla ottaa asiakseen nostaa esiin tätä puolta työpaikoilla vaan mieluummin hiljenee asiasta vaikka sisimmässään olisi kova polte päästä puhumaan asiat halki.
Rauhaa ja rakkautta!Hmmm...tuli tästä keskustelusta mieleeni, että voihan sitä olla iloinen ja hyväntuulinen ilman turhaa hökellystä ja kova-äänistä kälkätystä.
Usein itseään hyvin ulospäinsuuntautuneina ja iloisina pitävät ihmiset ovat yyberpuheliaita ja super-huomionkipeitä. Eivät kaikki työpakalla jaksa sellaista, varsinkin jos luonteeseen näiden lisäksi yhdistetään tilannetajun puute...täytyy huomioida myös toisten ihmisten energiat ja jaksaminen.
Ylitsevuotavalla iloisuudella et aina työkaveriasi piristä - kokeilisit mieluummin empatiakykyä ja kuuntelemisen taitoa. Kaikilla ei ole aina niin kivaa kuin sinulla. - Klikkaa
pepitiino kirjoitti:
Tyypillistä suomalaista kateutta.
Perseennoulijat ovat kaikkein pahimpia
jokatyöpaikalla,Valitettavasti työnanta-
jat haluaa niitä lähes joka työpaikalle.http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8097.msg40208.html#msg40208
- töissä...
Rauhaa ja rakkautta!Meillä töissä on aina iloinen ja mukava fiilis. Johtunee kai pienestä piiristä. Meidän tiimissä työskentelee kuusi henkilöä ja kaikki "puhallamme samaan hiileen".
Ikäjakauma 25-56 vuotta, aika iso hajonta, mutta olemme samanhenkisiä...
Koskaan meillä ei kuule kenenkään puhuvan pahaa työkaverista...
Et silleen, on paljon työyhteisöstä kiinni miten siellä viihdytään.
Tsemppiä kaikille...:)) - sangviinikko
Rauhaa ja rakkautta!Kiitos, viestisi oli tosi tuttua touhua.
Itse olen kokenut saman edellississä työpaikoissani kun minut on irtisanottu luonteeni
takia. Ahkera ja iloinen työmyyrä en ollut muiden mieleen. Nykyään olen itsenäinen yrittäjä ja saan kiitosta työstäni päivittäin. - loputon jossittelu analyysi
Sentään nyt kirjoitti:
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki.juu ja joskus poikkeuksellinen iloisuus voi merkitä myös sitä et bensab hinta nousee, tai esin sitä että mars suklaa suli jääkaappiin, tai esim sitä että erkki ei ostanukkaa merkkiä vaan lapasen pulikkaan jolla lasketteli mäkeä ilman mersua joka oli simahtanut ylämäkeen eikä kukaan jaksanu nostaa banaania maasta jossa oli muurahaisia tonkimassa massaa savolaiselta ilman televisioo ja säätimessäni on kärpänen allapäin ollutmonlli olli jossain kuulema........
- ihmiset karsitaan!
sangviinikko kirjoitti:
Kiitos, viestisi oli tosi tuttua touhua.
Itse olen kokenut saman edellississä työpaikoissani kun minut on irtisanottu luonteeni
takia. Ahkera ja iloinen työmyyrä en ollut muiden mieleen. Nykyään olen itsenäinen yrittäjä ja saan kiitosta työstäni päivittäin.Yksityisyrittäjät, etenkin pienyrittäjät syntyvät kuvaamallasi tavalla. Suuryrityksien ilmapiirissä heidät leimataan!
- olla alkavan masennuksen
Sentään nyt kirjoitti:
Voihan tietty olla, että tuo poikkeuksellisen iloinen henkilö on ollut itse masentunut. Joskus poikkeuksellinen iloisuus sekin voi olla masennuksen merkki.merkki. Myös piilevä hikka, ylimääräiset ajatukset ja väärät päätökset voivat johtaa aivoveritulppaan, skitsofreniaan, paljastaa piilevän ADHD:n tai luovuuden. Kateus saattaa puhkaista keltataudin. Naamasta sen näkee.
- viikate-mies
suomi iha vittu maa töide suhtee perkele!!!!
- ..........
Heh, äitini epäili iloista ja nauravavaista kaveriani huumeidenkäyttäjäksi. Oli myös näkevinään kaverillani oudosti kiiluvat silmät. Äitini kun itse on aina ollut hieman jähmeä ja synkkämielinen, ei oikein ymmärrä että joku saattaa olla iloinen luonteeltaan.
Tietysti iloinenkin voi olla monella tavalla, esmes lähikaupassa on kassa, joka höpöttää ja hymähtelee koko ajan sekä näyttää olevan osittain aivan omissa maailmoissaan. Eipä hänkään välttämättä mikään narkki ole, omalaatuinen ehkä...- samiolavi
Sama laulu täällä, olin vain itse kyseisen epäilyn kohteena. Kyseisen tapahtuman jälkeen ei ole edes uskaltanut hymyillä, jos luulee harhainen äiti narkkariksi...
Kyseisten harhakuvitelmien jatkuessa toimitin äitini tahdonvastaiseen psykiatriseen hoitoon ja hoitokotiin. 3 vuoden jalkeen on alkanut hieman ymmärtää, miksi on siellä. Vieraitten harhakuvitelmista ei nyt niin tarvitse välittää, mutta perheenjäsen tai työtoveri on hieman hankalampi tapaus... - niin..................
Iloinen ja puhelias suomalainen on omalaatuinen..........
- ja tekee auvoiseksi...
Minä nostaisin syytteen niitä ihmisiä kohtaan, jotka testauttavat.
Saavatpahan maistaa omaa lääkettään.- minkä
syytteen?
- voi löytää
vielä iloisen duunarin????? Itsekkin olen todella vittuuntunut koko hiton työelämään.
- Jiippis
Samaa mietin mäkin täällä vitutuksen ja työvuoren alla.
- toisessa maassa
maailmassa ei ole samanlaista jurmottamista,kyräilyä ja valitusta kuin täällä.Hapanta naamaa pitää näyttää koko ajan,iloisuus on poikkeavaa.Ihmiset ovat kateellisia ja omaan napaansa tuijottajia.Nyt joku ajattelee että muuta sitten muualle...niin aion myös tehdä heti kun mahdollista.
- paikkansa
Suomessa on kyllä ihme tyyli,kun sattuu hymyilemään ihan vaan että mieli on iloinen,niin eiköhän vaan joku vastaan tulija katsoa muljauttele siihen malliin että oksat pois.sama on jos joku sattuis vaikka hyräilemään jotain laulua omaksi ilokseen,eikö vaan heti tuomita vähintäänkin hulluksi.luulisi että täällä kylmässä pimeässä pohjolassa pitäisi enemmän sallia iloisia kasvoja,eikä olla ns.turparullalla.itse ainakin tulen iloiseksi iloisten ihmisten seurassa,olen myös tavannut ihmisiä jotka ovat sanoneet kuinka on päivää piristänyt kun olen iloisesti jutellut heille vaikka ei tunnetaisikaan toisiamme.On paljon myös yksinäisiä ihmisiä jotka ilahtuu kun heille juttelee kuin vertaiselleen.ei tarvitse kuin mennä ruotsiin ,niin huomaa eron.Siellä ollaan paljon sosiaalisempia.
- ei missään nimessä
paikkansa kirjoitti:
Suomessa on kyllä ihme tyyli,kun sattuu hymyilemään ihan vaan että mieli on iloinen,niin eiköhän vaan joku vastaan tulija katsoa muljauttele siihen malliin että oksat pois.sama on jos joku sattuis vaikka hyräilemään jotain laulua omaksi ilokseen,eikö vaan heti tuomita vähintäänkin hulluksi.luulisi että täällä kylmässä pimeässä pohjolassa pitäisi enemmän sallia iloisia kasvoja,eikä olla ns.turparullalla.itse ainakin tulen iloiseksi iloisten ihmisten seurassa,olen myös tavannut ihmisiä jotka ovat sanoneet kuinka on päivää piristänyt kun olen iloisesti jutellut heille vaikka ei tunnetaisikaan toisiamme.On paljon myös yksinäisiä ihmisiä jotka ilahtuu kun heille juttelee kuin vertaiselleen.ei tarvitse kuin mennä ruotsiin ,niin huomaa eron.Siellä ollaan paljon sosiaalisempia.
saa puhua vieraalle ihmiselle,korkeintaan että on se ilmoja taas pidellyt.Onneksi täälläkin voi valita seuransa ja ystävänsä.Negatiivisten ja passiivisten ihmisten seura syö hirveästi energiaa.
- Sairaasta Suomesta poishaluava
Tästä linkistä paljon hyviä neuvoja vaikkapa Norjaan muuttoon.
http://www.hallonorden.org/
- BK-..
Joo tunnen kanssa tuon lajityypin ihmiset. Eräs tyyppi sai poliisilta yhdessä pikkukaupungissa ikuisen porttikiellon sinne kun sekoili Hesburgerin autojononossa. Tämä henkilö tuskin on koskaan juonut edes alkoholia mutta luonteeltaan käyttäytyy kuin olisi aina pilvessä taikka huumeissa. No eipähän poliisitkaan useiden puhallusten ja testejen jälkeen mitään löytäneet mutta suullinen porttikielto ko. kaupunkiin tuli!
- Villi länsi
Otkohan katsonut liikaa jenkkileffoja - ei Suomessa voi poliisi antaa "suullista porttikieltoa kaupunkiin"
LOL - eikövaiko
Villi länsi kirjoitti:
Otkohan katsonut liikaa jenkkileffoja - ei Suomessa voi poliisi antaa "suullista porttikieltoa kaupunkiin"
LOLkahteen kaupunkiin on aikoinaan annettu suullinen tulo kielto
- Antaa ja ottaa
eikövaiko kirjoitti:
kahteen kaupunkiin on aikoinaan annettu suullinen tulo kielto
Kai niitä tulokieltoja voi antaa kuka tahansa, mutta ei niillä ole sen enempää lainvoimaa kuin, että joku liimanhaistelija sanoo sulle, että tämä Hervanta on liian pieni meille kahdelle.
Eihän nyt jumalauta voi poliisi suullisesti ja mielivaltaisesti rajoittaa ihmisen liikkumavapautta. Mietis nyt vähän!! - paras sutkaus
Antaa ja ottaa kirjoitti:
Kai niitä tulokieltoja voi antaa kuka tahansa, mutta ei niillä ole sen enempää lainvoimaa kuin, että joku liimanhaistelija sanoo sulle, että tämä Hervanta on liian pieni meille kahdelle.
Eihän nyt jumalauta voi poliisi suullisesti ja mielivaltaisesti rajoittaa ihmisen liikkumavapautta. Mietis nyt vähän!!jota on tällä foorumilla ollut.
Kiitos,piristipä päivääni:)
- Sosialistit tuhonneet pk-se...
Hirvittävän suurella osalla pääkaupunkiseudun asukkaista on luonteessa vakavasti vikaa ja kasvatus täydellisesti päin helvettiä jo lapsesta lähtien. Pääkaupunkiseudulla opettejat eivät saa enää rangaista vääristä teoista, eikä vanhempia saa syyllistää piittaamattomuudesta.
Kaikkinainen kateus ja iloisten ihmisten mollaaminen ja vahingoittaminen ovat yleistä sairasta huvia. Tämä on niin helvetin sairas väestökeskittymä, että suosittelen mielummin jotain oikeaa länsimaista väestökeskittymää terveemmällä kulttuurilla.- alkuperäinen eteläläinen
Kuule. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla hyvin asutaan ja elellään, tai ainakin siihen asti kaikki oli hyvin, kunnes rakennepolittiika aloitti muuttovyöryn pääkaupunkiseudulle. Nämä jotka eivät täällä osaa käyttäytyä ja elää ovat muualta muuttaneita. Joukossa näitä suurilapsisia perheitä jotka eivät välitä mitä touhuavat. Näyttää olevan todella vaikeata sopeutua uuteen kotikuntaan. Helsingin seutu ja ympäristökunnat ovat kuin pieni "amerikka", johon muutetaan ja nyt kun kuppausmahdollisuudet loppuvat taantuman ja laman myötä on naamat mutrulla.
- alkuperäinen eteläläinen
Kuule. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla hyvin asutaan ja elellään, tai ainakin siihen asti kaikki oli hyvin, kunnes rakennepolittiika aloitti muuttovyöryn pääkaupunkiseudulle. Nämä jotka eivät täällä osaa käyttäytyä ja elää ovat muualta muuttaneita. Joukossa näitä suurilapsisia perheitä jotka eivät välitä mitä touhuavat. Näyttää olevan todella vaikeata sopeutua uuteen kotikuntaan. Helsingin seutu ja ympäristökunnat ovat kuin pieni "amerikka", johon muutetaan ja nyt kun kuppausmahdollisuudet loppuvat taantuman ja laman myötä on naamat mutrulla.
- työpaikka kiusamisen uhri
PK- seudulla työpaikkakiusaaminen on arkipäivää. Ihmiset vaan sattuu olemaan täällä erittäin vittumaisia toisille. Vittuilu on sitä kaupunkilaisuutta.
- juntti
työpaikka kiusamisen uhri kirjoitti:
PK- seudulla työpaikkakiusaaminen on arkipäivää. Ihmiset vaan sattuu olemaan täällä erittäin vittumaisia toisille. Vittuilu on sitä kaupunkilaisuutta.
toi stadiin tullessaan siis sen vittuilun. Sillä se ressukka luulee olevansa niin stadilainen, että paita repee ja ohimot pullistuu. Vaihda työpaikkaa mulla ainakin ihan hyvä duuni jossa ei vittuilla ollaan muuten kaikki paljasjalkaisia Helsinkiläisiä.
- kuin aloittaja
Sellaista tää meno on etenkin Suomi-nimisessä valtiossa, siis jos lienet poikkeuksellisiakin alueita on kuin esim. karjala ja savokin (vaikkakin sen alueen huumori ja sen tajuaminen vaatii ylempää ymmärrystajua).
En ihmettele yhtään aloittajan kertomusta, itsekin olen aika-ajoin melkoinen sanailija ja iloluonteinen, vaikkei aina niin naurun aihetta olisikaan, vaan positiivisella tyylillä yritän ainakin taivaltaa, mutta joskus tuollaiset "kiukkuiset" itselleen ja syyttä kohdistaen myös muille ilmeisesti omien ongelmiensa vuoksi ovat mielestäni tosi rasittavia ihmisiä, ja etenkin syntymästään ns. ryppyotsaiset tyypit.
Sarvikuonojen maa ja minkäs teet. - tärisevä stevens
Entisessä työpaikassa olisi tulkittu henkilöstöpolitiikan menneen pahasti vikaan jos vähäkin hymyilyttti töitä tehdessä.
- HENKILÖSTÖPOLITTIIKKAAA
Työpaikoilla ja virkatyössäkään ei ole henkilöstöpolitiikkaa.
Esim:
On nykyään se juridiikkapelko eli yksilöetujen ajamisen malli ja se tekee yhteistyökyvyttömiksi ihmiset joka näkyy ja tuntuu toiminnoissa sekä olemuksissa.
Ei uskalla juuri hymyillä ja olla avoin koska se on juriidisesti kieletty.Laki ammattilaiset tietää koska mikään inhimillinen toiminta on karsittu pois huomioon ottamisena kun kohdellaan yksilöitä yhteisössä.
Ihmisoikeus on kuollut ja tilalla on vain materiaalioikeus.
Muistan esimerkin entisen naapurin Neuvostoliiton rajoilta jossa noin 15 tuijotuksen jälkeen virkailija kysyi ystävältä että "mikä naurattaa"? Sen jälkeen pengottiin kaikkien henkilöiden kaikkia varusteita kokonainen vuorokausi löytääkseen syy hymyilyyn!!!!
Eiköhän malli ala olla sama täällä länsimaisessa oikeusvaltiossa. - tästevens
HENKILÖSTÖPOLITTIIKKAAA kirjoitti:
Työpaikoilla ja virkatyössäkään ei ole henkilöstöpolitiikkaa.
Esim:
On nykyään se juridiikkapelko eli yksilöetujen ajamisen malli ja se tekee yhteistyökyvyttömiksi ihmiset joka näkyy ja tuntuu toiminnoissa sekä olemuksissa.
Ei uskalla juuri hymyillä ja olla avoin koska se on juriidisesti kieletty.Laki ammattilaiset tietää koska mikään inhimillinen toiminta on karsittu pois huomioon ottamisena kun kohdellaan yksilöitä yhteisössä.
Ihmisoikeus on kuollut ja tilalla on vain materiaalioikeus.
Muistan esimerkin entisen naapurin Neuvostoliiton rajoilta jossa noin 15 tuijotuksen jälkeen virkailija kysyi ystävältä että "mikä naurattaa"? Sen jälkeen pengottiin kaikkien henkilöiden kaikkia varusteita kokonainen vuorokausi löytääkseen syy hymyilyyn!!!!
Eiköhän malli ala olla sama täällä länsimaisessa oikeusvaltiossa.Ei muutakaan nimitystä keksinyt "sille" groteskille jäänteelle. Kyllä se alkaa useimmissa paikoissa olla enenpi henkistä väkivaltaa kuin sitä mihin se ennen tähtäsi, välillä ei tiedä itkiskö vai nauraisko kun toitotetaan "työssä jaksamista" kallispalkkaisen konsultin suusta, siinä samassa ilmoitetaan uusista säänöistä jotka tähtäävät "työviihtyvyyteen",suurin osa työajasta kuluu typerien oikkujen toteuttamiseen joita ylempiään nuoleskelevat nollat on keksineet osoittaakseen että juuri hänellä sitä ideaa riittää.
- lääkhet
Hurjaa! Mitenköhän sitten kun eläkeikä nostetaan ja ikäihmiset käyttävät jos mihinkin vaivaan jotakin lääkitsevää. Mitäköhän sitten kokeista paljastuu??? Heh heh.
- uky rä
kun joka viides kärsii masenuksesta.
eikä se ole lisääntynyt 1950-lukuun verrattuna.
-Masennukseksi lasketaan yli kaksi viikkoa jatkunut alakuloisuus ja aloitekyvyttömyys.
- Masennusta voidaan parantaa lääkkeillä ja terapialla. Jos sitten edes näät iloisenihmisen on se jotain mitä ei voi todeksi uskoa. HiH.
- kannattaa.....
Mitä siis tästä opimme, kannattaa aina olla duunissa mökömökö mörrimöykky kun näköjään samat apinat ilmoittelee perättömiä ja soittelee hätänumeroon kun varis lentää liian läheltä.
Saat..n "paniikkinappulat", että alkaa ottamaan päähän tuollainen.
Kysyn vielä, että miten kävi perättömälle ilmiantajalle, kai sai lopputilin, varoituksen tai vastaavan?
Itse olen iloinen siitä kun olen velaton, minulla on hyvä auto, eikä viimeaikoina ole ollut SIITÄ puutetta. Voin siis hyvällä syyllä hymyillä. - mä vaan....
epäilee heti huumeita..ei vittu mitä toimintaa.onne ihmiset saatana melkosia jos eivät itse osaa iloisia olla ja sit ollaan kateellisia muille suunnillee..vammaset
- marilyn33
toi on muuten todellakin totta.....ei ole vissiin nk.normalia ettei töissä ota painetta...ainakaan suomalaisilla...voisin sanoo...et sitä kysytään usein...et jos on liian iloinen...et ootkos vetänyt jotain...
- nimeltään Suomi
Itse olen huomannut saman asian eri aloilla työskennellessäni suomessa ja erityisesti pääkaupunkiseudulla.Iloisuus ja hyvä työmotivaatio yritetään latistaa toista vähättelemällä, työtehtäviä ei suoriteta kunnolla jotta se motivoituneempikin työntekijä lannistuisi ,yleinen ilmapiiri pidetään mörököllimäisen apaattisena ja naama nurinpäin ilmeellä.Ja tietysti vahingonilo on se paras ilo.Lopuksi pahimmassa tapauksessa epäillään huumeidenkäyttöä tai mielenterveysongelmia!Ei siis siedetä ihmisten erilaisuutta ollenkaan vaan koetaan se jotenkin uhkana työyhteisölle.
Kysynpähän vaan:Minkä h***tin takia suomalaiset olemme tällaisia??? Liian vähän auringonvaloako...
- Virkatyöstä
Saman koin aikoinaan virkatyössä!
Oli kolmenlaista ongelmaa jotka kohdistui arvosteluna ja outona suhtautumisena työnantajan puolesta (edustajien).
1: Kun en käyttänyt alkoholia vapaalla enkä työpaikalla!
2:Kun itse etsin ja vaadin saada tehdä työtä työajalla.
3:Olin iloinen ja kannustava sekä tein työtä enemmän kuin olisi tarvinnut sekä työajan ulkopuolellakin. (yritin viihtyä työssä).
Kaikesta noista sain arvostelua ja halveksuntaa sekä viimekädessä valituksia ja vikojen etsintää aivan korkeiden esimiestenkin kanssa.
Onneksi en mukautunut työyhteisön toimintatapaan. - Oikein hauska
Todella mukava tarina Suomalaisesta yhteiskunnasta, oltuani vuosia työssä ulkomailla niin tulo takaisin tänne suomeen on kyllä saanut miettimään moneen kertaan et ei vittu kyllä täältä pitää päästä pois!
Työpaikallakin kaikki on perseeseen ammuttuja karhuja ja autapas jos satut vahingossa hymyilemään niin se varmasti sattuu työkaveriasi niin kait siitä silloin kuulu jo tehdä valitus.
Kyllä täytyy sanoa että suomalaiset ovat aivan saatanan jäykkää kansaa ja kävin tossa paluu matkalla ulkomailla suomalaisessa ravintolassakin syömässä, niin sielläkin kaikki istuivat kuin kirkossa olisivat olleet vaikka olivatkin lomakohteessa.
Mutta onneksi täältä pääsee pian pois taas!
Joten hajotkaa suomeen ja vetäkää pipo silmille ja olkaa hiljaa ja varokaa ettette vaan hymyile tai ole positiivisia!
Hahaa
T:Suomalainen- jebs
Juokse jo
kiinnosted nii paljo tuoki viesti
- tavalla katos
Suomi on ahdistava paska maa...
- veikkonen kun on
Hesassa ajelee lihava taksikuski joka pokaa pilluja kyydin maksuksi. On juoppo ja käyttää huumeita. Ystäviä tasan nolla.
- siis olekaan
ainoa. Tosin, en ole vielä joutunut huumetesteihin, joka toisaalta pahentaa tilannetta. Nyt kun voivat sitten levittää tuota huhupuhetta, kun ei ole toisin todistettu. Ja Suomessahan huhut pitävät aina paikkaansa.
Anteeksi, että olen iloinen ja energinen ihminen. Aini, en juo edes kahvia. epäiltiin iloiseksi työkaveriksi! Mutta pettymys oli suuri, kun porukan ainut iloinen tyyppi osoittautui narkkariksi.
- ilonen duunissa
ja heti kysyttiin mikä lääkitys mulla on...
mutta salaisuuten paljastui kun vatsa kasvoi: olinkin raskaana ; )
Toki saa olla onnellinen ja hyväl tuulella vaikka ei olisikaan mikään edellämainituista tiloista.
Ikävää kun iloisia ihmisiä leimataan tolla tavalla. Siis synkkä pitäis olla ja etäisen viileä, surullista.- kuka,mitä ,häh
joo näin on ..ei saa olla iloinen,sopivan laiha(kokoinen),eikä varsinkaan hyvännäköinen..olin ennen tehtaassa töissä jossa oli vain keskiikäisiä ja siitä vanhempia akkoja töissä ja en kuulunut tietenkään joukkoon.Nämä akat olivat erityisen kateellisia kun tulin äityslomalta ja en ollutkaan samallainen ihra kasa kuin he ja olivat tietysti toivoneet etten odotusajan suuresta painon noususta enään laihdu..mutta näytimpä närhen munat momkomille..laihduin entisestäänkin ja ku n heitin juopon ukon mäkeen puhkesin oikein kukkaan..muutin hiustyylin vaatetuksern ym.niin sekös niitä pänni..pari vuotta niitä jaksoin katsella ja sitten otin loparit ja kouluttauduin parempaan ammattiin jossa olenkin viihtynyt mainiosti.siitäkin sitten puhuttiin takanapäin ,että miten se yksinhuoltaja äiti uskalsi irtisanoa itsensä näin hyväpalkkaisesta työstä..ha,ha haa..olen mielummin vaikka vähemmällä palkalla kuin moukkien ja typerienihmisten kanssa 8h päivässä..nyt työskentelen itsenäisessä työssä jossa työyhteisö on mukava ja eipä ole kateutta ilmaantunut..
- keskiikäinen40
kuka,mitä ,häh kirjoitti:
joo näin on ..ei saa olla iloinen,sopivan laiha(kokoinen),eikä varsinkaan hyvännäköinen..olin ennen tehtaassa töissä jossa oli vain keskiikäisiä ja siitä vanhempia akkoja töissä ja en kuulunut tietenkään joukkoon.Nämä akat olivat erityisen kateellisia kun tulin äityslomalta ja en ollutkaan samallainen ihra kasa kuin he ja olivat tietysti toivoneet etten odotusajan suuresta painon noususta enään laihdu..mutta näytimpä närhen munat momkomille..laihduin entisestäänkin ja ku n heitin juopon ukon mäkeen puhkesin oikein kukkaan..muutin hiustyylin vaatetuksern ym.niin sekös niitä pänni..pari vuotta niitä jaksoin katsella ja sitten otin loparit ja kouluttauduin parempaan ammattiin jossa olenkin viihtynyt mainiosti.siitäkin sitten puhuttiin takanapäin ,että miten se yksinhuoltaja äiti uskalsi irtisanoa itsensä näin hyväpalkkaisesta työstä..ha,ha haa..olen mielummin vaikka vähemmällä palkalla kuin moukkien ja typerienihmisten kanssa 8h päivässä..nyt työskentelen itsenäisessä työssä jossa työyhteisö on mukava ja eipä ole kateutta ilmaantunut..
taitaa tuo kateus olla sinun itsesi kuvittelemaa.
Ota opiksesi ettet tule keski-ikäsenä samanlaiseksi.
Taipumusta näkyy jo olevan.
- hveikko
Työnteko on Suomessa mennyt niin rankaksi, ettei sitä jaksa enää tehdä ilman huumeita. Itse minun on pakko pyytää vaimolta aamulla ja heti töiden jälkeen, muuten ei jaksa. Työpaikoille pitäisi saada huumeautomaatteja, että voisi tehdä työtään iloisena.
- -USKOVAINEN-
Ei, hän oli varmaankin vain uskovainen. Heillä iloa riittää.
- JO KOKENUT SAMOJA PAINOSTUK...
MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA SUOMESSA???
ITSE JOUDUIN MYÖS PAINOSTUKSEN "UHRIKSI"
ESIMIESTAHOLTA JA NYT MINUT ON SITTEN OHITUSLEIKATTU KYS:ssä, (5 ohitusta sydämessä) 1 kk. sitten, että kyllä nämä vaikuttavat fyysiseen terveyteen henkisestä puhumattakaan.
HÄVETKÄÄ VASTUUHENKILÖT! - Suomessa
Olet iloinen, avoin tai vastavaa niin joko olet hullu tai yrität isket miehhet ja naisia tai sitten olet kolahteissa. Kokemusta on omasta takaa ihan riittäväsyti ja kyllä se ihmistä muutaa persnaamaiseksi paskaksi, siis massan kaltaiseksi. Suomessa ei saa olla erilainen, eikä iloinen, eikä avoin eikä juuri yhtään mitään kurttunaamoista poikkeavaa.
- ilopilleriinatar
tai tosikot siperiaan totistelemaan pakkasta
- tälltä pois
ilopilleriinatar kirjoitti:
tai tosikot siperiaan totistelemaan pakkasta
TÄmä maa ja ihmiset murhaa kaiken hyvän sielusta ja mielestä. Luovuuskin on kiellettyä tässä yksitoikkoisessa, muodottomassa ja harmaassa kulttuurissa. Olen alkanut oopetella italiaa ja aijon muuttaa sinne tai sitten espanjaan taikka thaimaaseen.
- kenkkä
tälltä pois kirjoitti:
TÄmä maa ja ihmiset murhaa kaiken hyvän sielusta ja mielestä. Luovuuskin on kiellettyä tässä yksitoikkoisessa, muodottomassa ja harmaassa kulttuurissa. Olen alkanut oopetella italiaa ja aijon muuttaa sinne tai sitten espanjaan taikka thaimaaseen.
Thaimaahan,ei thaimaaseen.
- maassa maan tavalla
Onhan se varmaan niin vittumaista jos joku tässä maassa jaksaa hymyillä..
miksi työpaikalla pitää juoruilla toisten yksityiselämästä? eikös siellä yleensä pitäisi tehdä töitä? miten jotkut voi olla noin sairaalloisen kateellisia ja keskenkasvuisia? todella lapsellista.
kyllä kun kunnolla saa niin varmaan hymyilyttää ;)
sellaista näyttää olevan lähimmäisen rakkaus, että puukolla selkään iloisia ihmisiä. Jatketaan vaan naama norsunvitulla, kyräillään ja annetaan puukkoa, eikä huolehdita omasta hyvinvoinnista. Tärkeintähän on että kenelläkään ei ole hauskaa jos penalla on vähän pipi.. - iloinen=ei ottanut lääkkeitä
Sama se on mielenterveyspotilaidenkin kohdalla. Jos olet iloisen näköinen herää epäilys että olet varmaan lopettanut lääkityksen.
- Koko mesta
sitten täynnä iloisia!
Ylin johto tietysti KOKOOMUKSESSSA ei ku siis COCAIINISSA! - että täytyy olla aineissa, jos
Koko mesta kirjoitti:
sitten täynnä iloisia!
Ylin johto tietysti KOKOOMUKSESSSA ei ku siis COCAIINISSA!viitsii kuunnella johtoportaan lässytyksiä "tehokkuudesta"!
Tee vaan paskaa duunia, eläkä ikinä mitään valmiiksi ja laadulla, muuten tulee kenkää!
- Tiedän, tiedän
Minä olin reipas, iloinen ja hoidin hommani tehokkaasti työpaikallani. Lopulta kukaan ei enää puhunut minulle, paitsi esimies joka ihmetteli että miksi minusta on tehty turhia ilmoituksia milloin mihinkin liittyen. Esimieheni on ihana ihminen mutta lopulta minun oli sanottava "ei kiitos" jatkosopimukselle ja lähdettävä muualle. Kukaan ei edes hyvästellyt.
- segt
Koko ajan pitäisi vaan jurottaa ja valittaa kaikesta. Minä pistän yleensä leikiksi muiden ulinat sillä en halua pilata päivääni sen kuuntelulla. Se ärsyttää selvästi vanhempia ihmisiä.
Minulle on nakitettu ns. paskahommia siitä asti kun vaihdoin tähän firmaan. Vanhemmat naiset koittavat saada minut tekemään työnsä, selityksenä aina jotain mikä viittaa ikääni ("sinä kun olet nuorempi niin..."). - työ ei ole
kertoo kaiken suomalaisista ja suhtautumisesta toisiin ihmisiin. huumeiden käyttäjiä on nykyään vähän joka ammatissa (pilvi).
- selvästi
Tässä on selvästi työpaikkakiusaamisesta kyse.
Kannattaisi tehdä rikosilmoitus aiheettomasta tai nostaa kanne kunnianloukkaamisesta.
Tälläinen syytös on vakava ilman perusteita.
Työpaikoilla useasti ihmisille joille ollaan kateellisia puukotetaan selkään. - Virya
Suomalaiset ilolinnutkaan eivät ole tunnettuja iloisuudestaan.
- mistäs sä sen
tiedät?
- Virya
mistäs sä sen kirjoitti:
tiedät?
Missä hitossa olet ollut kun tuollaisesta et ole ollut tietoinen? Kalastamassako?
- -..-
Jotenkin 38 vuoden elämänkokemuksella tuntuu että Suomalainen ei monesti "uskalla" näyttää iloisuuttaan vaikka mieli tekisikin.Pelätään turhaan näitä murjottajia/ankeuttajia.Ettei vain murjottajan päivä menisi vielä ankeammaksi.Siis pois turha mielistely murjottajia kohtaan ja annetaan huulen lentää ja naurun raikua.Naiset nauravat enemmän kuin miehet ja elävät myös pidempään.
- on pakko epäilä
jokski Bemariksi, punatulkuksi, tai joka kokoomuslaisekasisaikksksisisisisisisisi!
Älä viitti!- isojano
Edelliseen kommenttiin sanoisin , etttä kyllä mies valtaisesa ympäristössä"ns "huuli lentää .Ei sitä kaikki naiset ole kestäneet .Jos tasaarvoa halutaan niin myöskin herjat pitää kestää.Ynjevi
- Itsetunto ok
on olla narkki, vähintään jotain rauhoittavia ahmiva. Se ei voi olla täysillä valoilla liikkeellä jos se on suomalainen, käyttäytyy hyvin, hymyilee ja juttelee jopa vennon vieraalle.
- hyvällä tuulella
työkaverini kysyy että ootko saanu pillua.
No olenpa toki. - Nimetön
... se menee; töissä ei saa olla hyväntuulinen, iloinen, nauravainen ja viihtyä paikallaan (palkallaan). 'Niska limassa' leipä on tienattava, näin on aina ollut ja on oleva. Tapoja ja tottumuksia EI tule muuttaa ...
Minullekin on sanottu, ettei työssä sovi nauraa niin paljon ja äänekkäästi. 'Oikeasti' työtä tekevät häiriintyvät. Tyhmä varmaan olen, kun en ole keksinyt, miksi minun pitäisi murjottaa. Siksikö, että muutkin tekevät niin.
Heh, onneksi ma en tee mitään muutakaan niin kuin muut ... :-) - kohta tiedä
mitenkä pitäs töissä käyttäytyä,jos iloinen ei hyvä jos mörtsinä ei hyvä,jos naama peruslukemilla onko sekään hyvä?..kohta ei uskalla työkkäriin edes lähteä..kun pitäs pitkän loman jälkeen alkaa jotain hommaa etsiä...toinen asia on sit se että mitenkä olla omatoiminen jos se luokitellaan sitten liian itsevarmaksi töissä esim.aloittelijan hommissa...kyllä on aika säätämistä..
- seikku
Moiti aina kaikkea,työoloja työnantajia esimiehiä,työkavereita toisille, moiti ja kantele työkaverin tekemästä työstä esimiehelle,anna kuva että joudut itse aina tekemään toistenkin työt ,näin kun toimit kyllä menestyt ja sinut palkitaan. 13 vuoden kokemus työkaverista !
- ninni7
Kuulostaa ihan hesalaisten touhulta. Täällä ihmisten hymystä ei voi päätellä onko se aitoa vai irvistystä tuskasta..Myös huumeiden käyttö on lähes kymmenen kertaa yleisempää kuin muualla Suomessa.
- 250 000 käyttäjää
pääkaupunkiseudulla on pelkästään pilveä polttaneita 250 000 kpl, mutta että niitä aletaan vainoomaan niin huh huh =)
- mun työpaikassa.
Meillä töissä ennen oli työpaikan juoru ämmä ja ärsyttävän äkäsen luonteinen. Kerran se puhui julkisesti taukotilassa että epäilee yhtä viiksekästä työkaveria huumeiden käyttäjäksi, kun on ihan huumehörhön näköinen. Kun viiksekäs kaveri sai tietää perättömät juorut, hän meni heti tälle äkäselle ämmälle raivoomaan että "VITTUKS JUORUUT PERÄTTÖMIÄ! HALUKSÄ TURPAAN?? TUU SANOO MUN NENÄN ETEEN, JOS ON SANOTTAVAA!!!". Sitten äkänen ämmä pelästyi ja sanoi "Rauhotu. en mä pahaa tarkottanut".
- lantala
joo itekin olen aika ilonen työpaikalla ja joskus tulee melkei päivittäin vitsailtua...jotkuthan sitä ei ymmärrä ja saa kuulla..ja tietenkin asioita menee esimiehelle,jolla on tietty ne omat sanansaattajat..masentunu kai sitä on kun on lääkitys ja kaikki,liekkö tuo sitte luokiteltu huumeiksi jos työterveyslääkäri määräny,niitäki piti alkaa käyttää organisaatiomuutoksen takia,paineet lisäänty ja vaikka työn aina tehny kunnolla ja rennolla huumorilla,nämä saatanan mielistelijät ne pärjää juoruamalla toisten asioista,itse ollaan helvetin hyviä ja esimies vaan silittelee niide päätä.....
- Kerro jo!
Olitko se sä? Kerro jo!
Ei ei ei, musta tuntuu että poika sepitti koko jutun omasta päästään :D:D:D seli seli, heko heko!
HEI HEKO HEKO!!!! - K0j00tti
epäiltäisiin hulluksi, jos tuolla tavoin töissä käyttäytyisi... parempi siis olla normaalisti, ja valittaa kesällä kuumuutta ja talvella hokea, vaan jo se on kylymä!
- jee
Jatkakaa vaan iloiset ihmiset työpaikalla,antakaa nirppanokkien olla,musta on kiva kun töissä saa nauraa ja olla iloinen,ihmettelen miksi se voi jotaki pänniä..varsinki hoitolalla ei ihan tiukkapipot pärjää,ne palaa loppuun,mutta itse jatkossa olen oma itseni iloinen ja reilu ja jos vituttaa sen sanon työkavereille suoraan,enkä mene pomoille huutelee,luonnollisuus kaikkein parasta.
- blaah
tuntuupa, että kun olin työharjoittelupaikallani (liian?) iloinen, niin pitivät tyhmänä/omituisena.. *huoh.. ihmiset!
- liian iloinen minäkin
Joo, sama täällä, tyhmänä pidettiin. Pientä vinoilua ja sisäänpäin hymyilyä (minulle) oli yhdessä paikassa, missä oltiin aina muka niin cooleja. Minulla itsellä on yleensäkin nauru herkässä ja pilke silmäkulmassa, mutta töissäpä ei näin saakaan olla, luullaan vielä, että on liian mukavaa! No, kylläpä se minun ruotuun laittamainen ajanmyötä näiltä hapannaamoilta onnistuikin, ei paljoa viitsinyt heidän kanssaan enää naureskella...
- elämä on ihanaa,kun sen oik...
liian iloinen minäkin kirjoitti:
Joo, sama täällä, tyhmänä pidettiin. Pientä vinoilua ja sisäänpäin hymyilyä (minulle) oli yhdessä paikassa, missä oltiin aina muka niin cooleja. Minulla itsellä on yleensäkin nauru herkässä ja pilke silmäkulmassa, mutta töissäpä ei näin saakaan olla, luullaan vielä, että on liian mukavaa! No, kylläpä se minun ruotuun laittamainen ajanmyötä näiltä hapannaamoilta onnistuikin, ei paljoa viitsinyt heidän kanssaan enää naureskella...
Meillä on n.10 hengen työporukka.YKSI ihminen on yrittänyt pilata tätä porukkaa jo monta vuotta.Olemme ompelualalla,osa ompelee ja näistä yksi ei voi sietää jos muut puhuu,nauraa yms. Onneksi minun tauot on eri aikaan tämän naisen kanssa.Aikoinaan puuttui jopa minun puhetyyliin,kun satuin sanomaan usein "niijoo".Radio on aina laitettu ihan pienelle, kun tulemme tauolta.Jos ja kun alamme puhumaan,niin tämä laittaa kuulokkeet korville.Tarvitsee kuulemma työrauhan.Meillä on tuntipalkka,mutta tämä tekee kuin viimeistä päivää. Onneksi jää kohta eläkkeelle.En ymmärrä tällaista luonnetta.
- nainen5
elämä on ihanaa,kun sen oik... kirjoitti:
Meillä on n.10 hengen työporukka.YKSI ihminen on yrittänyt pilata tätä porukkaa jo monta vuotta.Olemme ompelualalla,osa ompelee ja näistä yksi ei voi sietää jos muut puhuu,nauraa yms. Onneksi minun tauot on eri aikaan tämän naisen kanssa.Aikoinaan puuttui jopa minun puhetyyliin,kun satuin sanomaan usein "niijoo".Radio on aina laitettu ihan pienelle, kun tulemme tauolta.Jos ja kun alamme puhumaan,niin tämä laittaa kuulokkeet korville.Tarvitsee kuulemma työrauhan.Meillä on tuntipalkka,mutta tämä tekee kuin viimeistä päivää. Onneksi jää kohta eläkkeelle.En ymmärrä tällaista luonnetta.
kirjoituksestasi päätelle olette ottaneet tämän yhden naisen silmätikuksenne.
Säälin kyllä tätä yhtä naista joka joutuu kuuntelemaan radiota täysillä.Oletteko huonokuuloisia? Antakaa hänen ommella miten haluaa. Mitä se teitä vaivaa?
Hän on ilmeisesti tullut tekemään töitä, eikä pitämään hauskaa.
Oppikaa ymmärtämään erilaisuutta, älkää kiusatko. - yx nainen
nainen5 kirjoitti:
kirjoituksestasi päätelle olette ottaneet tämän yhden naisen silmätikuksenne.
Säälin kyllä tätä yhtä naista joka joutuu kuuntelemaan radiota täysillä.Oletteko huonokuuloisia? Antakaa hänen ommella miten haluaa. Mitä se teitä vaivaa?
Hän on ilmeisesti tullut tekemään töitä, eikä pitämään hauskaa.
Oppikaa ymmärtämään erilaisuutta, älkää kiusatko.Päinvastoin,tämä nainen on ottanut esiin esim. minun sanomiset ja tekemiset. Radio ei ole täysillä,vaan normaalia hiljasemmalla.Puheesta ei saa selvää kunnolla vaikka olen vieressä.Taidat olla samanlainen tosikko,ei saisi puhua työnlomassa yhtään vai. Kahdeksan tuntia hiljaa.HALOO...Tämä nainen osaa olla mukava vain kun sille sopii.Me annamme ommella miten haluaa,mutta antaako hän meidän.Kas siinä pulma.Me emme kiusaa.mutta luojan kiitos olen myös oppinut pitämään puoleni ja sanomaan vastaan,eikä vaan aina ottaan kaikkee paskaa päälle.Ei hän siellä yksin ole muut vain on normaaleja ihmisiä vikoineen kaikkineen. Hän ei ymmärrä erilaisuutta.
- jurottaa
ja valittaa koko elämänsä.Jo kakarana kiusataan toisia koulussa ja teininä potkitaan mummoja,eikä kunnioiteta vanhempiaan.Kateus ja vahingonilo ovat yleisiä.Suomalainen seisoo rokkikonsertissakin kuin kirkossa,tunteiden näyttäminen ilman viinaa on mahdotonta.Kaikki juhlatkin on vakavia ellei sitten olla humalassa.Vieraille ihmisille ei voi puhua mitään jne.On täällä kyllä niin synkkää meininkiä!
- sivistystä metsässä
Juu metsässä voi olla kaikki toisin , kaupunki ei ole kultakaivos kaikille toisille se on helvetti.
Itse työskentelin kaksi vuotta nimeltä mainitsemattomassa paikassa.. tapanani on ollut ja on vieläkin sanoa jokaiselle työkaveriille huomenta/päivää tai iltaa hymy kaupan päälle siis joka ainualle olkoot niitä 10 tai 200. Ei mennyt tässä firmassa kauaan ku sain kuulla minusta puhuttavan, että olen joku pilviveikko! Aluksi nauroin asialle, mutta asia jäi vaivaamaan, koska sain semmoisia katseita ynm. mukavaa
- enpäs
Ja meidät on sysitty median toimesta tällaisiksi ihan tarkoituksella.
Ihan kuin joku komerossa hamppua kasvattava hippi olisi muka joku uhka kenenkään hyvinvoinnille. Känniläisistä tässä maassa sen sijaan hymistään vaan että niin semmostahan se on, vaikka alkoholi on heroiinin veroinen huume kuitenkin.
Syyllisyydentunto omista ryyppymokista saa ihmisen helposti vihaamaan "narkkaria", siinä kun kätevästi unohtuu omat mokat.
- MINULLA
Työskentelen päivittäistavarakaupassa. Olen vuosia ollut asiakaspalveluduunissa ja tykkään siitä todella, ja mielelläni höpöttelen asiakkaille. Aloitettuani tässä ruokakaupassa vähän yli puoli vuotta sitten, pidin yksinäisille mummoille seuraa kassalla ja höpöttelin asiakkaille niitä näitä. Duunikaverit suhtautuivat oudosti iloiseen asenteeseeni ja kuulinpa sivukorvalla kuinka työtapaani arvosteltiin "no on se vähän liian semmonen ja mitä se nyt tolleen". Ja en pitkään aikaan tuntenut kuuluvani työporukkaan, mikä ei ole hirveän iso. No tässä aikojen saatossa on duunipaikka käynyt vituttaa sen verran ja tietty porukka siellä kanssa että ei kauheasti enää jaksa asiakkaille hymyillä, ja paskan vertaa niidenkään jutut kiinnosta. Ja jostain syystä nyt minusta tykätään ja olen kuulemma hyvä työntekijä!! Tsiisus!
Nim. Paikan vaihto jatkuvasti mielessä - naama happamana....
meil toimii kyttäys tekniikka, ollaan toinen toistaan ylempi arvosia, komennetaan toisia.Joskus tuntuu et omasta työstä ei tule mitään!!omia asioita ei kannata tuoda työpaikalle.Ja empä enää ikinä mee auttaa, tekeen toisille kuuluvia töitä auta armias mikä show...tehkööt työsä se kelle ne kuuluukin!!!valittakoon että kuolee töihinsä..Ja tuo että tekipä hommat kuinka hyvin tahaan aina maristaan!!ja koskaan ei opita mitään!!
Mutta suurin syy on:huono johtaminen!jos pomo sanos asioihin oman kantansa loppus se toisten pomottelu jne.Ja sanos suoraan se olen minä joka täällä johtaa.Jos pomo jokaista mielistelee jne..valittajaa..niin siitähän ne innostuu enempi ja kuvittelevat olevansa maailmanparhaita...pomon asemassa ihan.Tuo on koettu monessa työpaikassa.Ja se johtaa työssä viihtymättömyyteen pikkuhiljaa. - blondeistablondein72hki
sairasta touhua!
- ....
Mulle ainakin riittää että netistä saa katsella pornoa ilmaiseksi...
- Nimetön
... töissä vai ? :) Mitähän mahrat töikses tehrä ...
- brandi.
Niin kauan kuin Suomessa on luterilaisuus valtauskontona niin kauan on surumielisyys kunniassa.
- Kirkonko vika?
islamistako iso ilo irtoaa? Minä en ainakaan hymyile tai ole hymyilemättä, saati näytä kulloisiakin tuntemuksiani valtakunnassa vallitsevan uskontopohjan mukaan. Kun on hauskaa on hauskaa, kun harmittaa niin harmittaa oli ismi mikä hyvänsä. Be proud be yourself.
- työläine
Hain pari vuotta sitten isoon pohjanmaalla toimivaan yritykseen, etelästä juuri muuttaneena. Työhaastattelussa ilmeisesti olin liian hyväntuulinen kun ei otettu. Yritin kysellä syytä ja vihjailusta ymmärsin että pidettiin juoppona ,eihän nyt kukaan voi selvinpäin olla niin avoin ja rehellinen...
- mustaksimaalattu
Onhan tuohon totuttu.Minäkin olen saanut jo monta syytettä työ tovereiltani huumeiden käytöstä elämäni aikana.Siihen ei tarvita kuin että painaa paljon enempi hommia kuin muut pienemmällä palkalla.Ei saa olla reilu,,,?
- päätellen
suomalainen työpaikka on todellakin ankea ja ahdistava paikka. Kuka helvetti jaksaa sellaista elämää, naama norsunvitulla aamusta iltaan, tiuskimista, riitelyä ja vittuilua?
Meillä on pieni työpaikka ja nuoria ihmisiä töissä ja meillä nauretaan, kerrotaan juttuja ja lauletaankin välillä jos ei ole asiakkaita kuulemassa. En jaksaisi päivää loppuun ilman tätä mukavaa ilmapiiriä. Käännetään radiosta joku pirteä kanava ja laulellaan mukana, ihmetellään uutisia ja naureskellaan toimittajien jutuille. Jollekin tulee joku tapaus tai kommellus mieleen ja niitä kertoillaan ja vertaillaan.
Palkka on paska mutta kyllä se on monen euron arvoista tunnissa ettei tarvitse naama norsunvitulla murjottaa. Ei tule verenpainetta eikä ahdistusta joita pitäisi sairaslomalla korjailla. - Nimetön
No niinpä niin! Kuulostaa taas jotenkin niin suomalaiselta työpaikkakulttuurilta ja vähän laajemminkin meiningiltä mitä täällä junttilandiassa kohtaa. No täähän vetää vakavaks jos ei enää saa ees hymyillä! Hymy on ilmainen ja se tuottaa hyvää mieltä myös muille! No ei kai sitä kukaan jaksa aina hymyillä jos on joku masis tai muuten vaan kenkku päivä ja lisäksi täähän on persoonakysymys, eihän meitä perhana voi puristaa
samaan muottiin, vaikka sitähän yritetään vähä joka puolella valitettavasti. Kyllä aurinkoisia ja iloisia naamoja tarvitaan tässä usein niin kovin ankeassa ja harmaassa arjessa!- suomlaisten perusluonne
Tyypillinen suomalainen PERUS LUONNE ON hiljainen tuppi suu. ennenvanhaan oli ihmiset vielä hiljaisimpia kuin nykyään!
Onneksi ihmiset eli suomalaiset alkaa muuttua, USKALTAVAT joskus nauraa! ja olla iloisia!!
Ja jos joku on iloisella tuulella tai sponttaani yleensä VAIN ,niin sitten luulaan että toinen on kännissä tai sitten joko käyttää huumeita????!!
ihan SAIRASTA luulla tuollaista! - ei saanut
suomlaisten perusluonne kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen PERUS LUONNE ON hiljainen tuppi suu. ennenvanhaan oli ihmiset vielä hiljaisimpia kuin nykyään!
Onneksi ihmiset eli suomalaiset alkaa muuttua, USKALTAVAT joskus nauraa! ja olla iloisia!!
Ja jos joku on iloisella tuulella tai sponttaani yleensä VAIN ,niin sitten luulaan että toinen on kännissä tai sitten joko käyttää huumeita????!!
ihan SAIRASTA luulla tuollaista!lapsetkaan suuta aukaista kyläillessä,harvoin tarjottiin edes juomaa tai syömistä aikuiset vain mässäili ja lapset käskettiin ulos leikkimään.ei saanut puhua mitään paitsi korkeintaan vastata jos aikuinen kysyi jotain .Jos sattui saamaan jotain suuhunsa oli kiitos joka piti sanoa.sama oli koulussa,ei saanut puhua muuta kuin vastata opettajan kysymyksiin.Oli aika homma pitää suunsa kiinni jo lapsena kun piti varoa ettei puhu eikä naura kodin ulkopuolella ihmisiä tavatessa.ei ihme jos on nyrpeää kansaa.onko kukaan muu huomannut eri paikkakunnilla että kelassa on vissiin kielletty virkailijoita hymyilemään,niin ainakin täällä lahdessa.Aivan kuin pelkäisivät että arvokkuus karise jos suo ystävällisen hymyn takaisin.Itse kyllä hymyilen ja nauran kun huvittaa, enkä anna toisten pilata iloani,se on ainut keino jaksaa taivaltaa eteenpäin ilman masennusta.annetaan huumorinkukkien kukkia...
- Nimetön
Minäkin aina käytän huumeita ja kaikki luulevat iloiseksi, tämä on poliisivaltio.
- Tapahtunutta
Minulle on käynyt aivan samalla lailla. Esimiehen esimies sanoi että työpaikalla ei saa olla mukavaa ja kivaa! Pitää olla suupielet alhaalla ja kiristellä hampaita. Jouduin samoin esimieheni toiveesta: terveydenhoitajan ja työpaikkalääkärin lähetteellä, huumausainetestiin!!! Tulos negatiivinen!!! Käytökseni näin esikuntaa ärsytti...satuin vielä kehumaan erästä tärkeää asiakasta! Suunnittelin vielä hyvän tuotteen tälle asiakkaalle!!!..Tämä oli viimeinen pisara esimiehelleni!!! Tätä hän ei kestänyt! Viimein avuksi tuli tuotannolliset ja taloudelliset syyt: Sain fudut, "kun firmalla menee näin huonosti"! Ja tämä tarina on totta. Tämän firman pääsivulla netissä mainostetaan kahta tuotetta. Kummatkin sattuu olemaan suunnittelemiani tuotteita. Ihmeellistä mutta totta!
- Tööt huhuu höhöö
Työkaveri tiedusteli et onks pullo piilossa. Työterveyshoitaja järjesti oma-aloitteisesti psykologille ajan... jne. Ja hymy vaan jatkuu vaikkei mitään löydy :)
- Haitariin
Tööt huhuu höhöö kirjoitti:
Työkaveri tiedusteli et onks pullo piilossa. Työterveyshoitaja järjesti oma-aloitteisesti psykologille ajan... jne. Ja hymy vaan jatkuu vaikkei mitään löydy :)
Hymyillä ei saa työpaikalla! Se johtaa hunningolle koko firman!
- Ring ring
Täytyypäs tässä alkaa tarkailemaan naapureita ja työtovereita. Ihan selvää hymyä välillä havaittavissa. Ei kukaan muu kuin huumehörhö voi näin v-mäisessä maassa hymyillä.
Ihmiset ovat kummia otuksia... Iloisuuden luullaan tulevan pahasta.
- Minä se vaan
on sitä töihin eksynyt sellaisiakin tyyppejä, jotka touhuillaan vaarantaa vähintään itsensä turvallisuuden. Enkä kyllä epäile, että olisivat mitään huumeidenkäyttäjiä tms. ne ei vaan osaa...
Sen nyt ymmärtäis et jostain pahemmanluokan kämmistä tms. ko. epäilys nousisi, mutta että iloisuudesta huh huh - sivusilmällä
Olen seurannut pitkään erästä tyyppiä, joka ihan kuin työkseen parjaa henkilöä, jota ei oikeasti kunnolla edes tunne. Keksii tästä olemattomia tarinoita, haukkuu ulkonäköä ja huutelee juopoksi ja vaikka miksi. Tämä kohde on muiden mielestä elämäniloinen ja hauska persoona. Tämä parjaaja taas on itse aika yksinkertaisen oloinen kyllä, mutta siltikin ihmetyttää. Kyseessä on aika vainoharhainen käytös kumminkin.
Olisi ikävä itse joutua semmoisen ihmisen hampaisiin ja perättömien juttujen kohteeksi.- ihan oikeesti tyhmä
on joukossa, pölisee alati ja huppelissa jokunen päivä hilluu....ja pomo silittää päätä, syystäkin
- . . . .... . . .
Positiivisuus työpaikalla on plussaa.
Se että lyö sitten kaiken vitsiksi ja lekkeriksi ei.
Jos jollakin on kivaa töissä niin muut pitäkää se päänne kiinni =)
Voi töistä oikeasti pitää. - kaappijuovuksissa
on yleensä vaan herrat ja "päälliköt", HERROILLA tosin on vararaa vetää omassa kopissaan vaikka mitä kamaa ja duunarit maksaa!
- tyyppi töissä
Mä tiedän tapauksen, jossa bussikuskia syytettiin lapsien ahdistelusta, kun tämä kehtasi tervehtiä ja sen lisäksi vielä muutenkin jutella jotain parille tytölle. Ja ihan kaikille matkustajille jutteli eikä vaan lapsille.
Eihän se nyt hyvänen aika sovi ollenkaan bussikuskille, että puhuu ystävällisesti! - vi*****aa
No, aikoinaan kun olin stadissa töissä ja työmatkani kuljin jalkaisin kauppatorin poikki, ihailin kesäisin merta ja saatoin jopa juoda torilla kupposen kahvia jos oli aikaa - sitten kun menin töihin ja toivotin hyvät huomenet iloisella äänellä, moni ei vastannut, jotkut matkivat ääntäni ym. Parasta oli siis vetää suupielet alaspäin niin saattoi kuulua joukkoon.
- HlluHllm
Olen iloinen ihminen ja huomannut, että usein ihmiset pyrkivät (jopa lähimmät) latistamaan iloista tunnelmaani aivan keinolla millä hyvänsä. Siksipä ilmoitan nyt tässä kaikille tuntemattomillekin, että Kiitos EU:sta (jota vastaan oli ja olen) Tämä tyttö lähti nyt evakkoon.
Minut siis löytää syksyn tullen, ehkä espanjasta ja sen jälkeen.. kuka tietää.. - pitäisi tuollaiset
huumeseulonnat järjestää muillekin firman työntekijöille,johtoporrasta myöten!
Miten voidaan vain yksi töntekijä ottaa tuolla tavalla "silmätikuksi"?Itse lähtisin moisesta firmasta ja vaatisin korvauksia moisesta epäilystä/leimaamisesta! - Eli henkilö on raitis
Niin aika naurettavaa, että sitten epäillään huumeiden käyttäjäksi sitä ainoaa joka ei niitä käytä. sillä 97 % suomalaisista on huumeiden käyttäjiä. Eli Alkoholin tai tupakan.
alkoholihan ei eroa huumeista muuten kuin että on laillinen huumaava aine. Joka aiheuttaa masennusta, vitutusta, riippuvuutta, väkivaltaa, mielenterveysongelmia, ihan kuten muutkin huumeet eli ne laittomat.
Joten kuten tiedämme suomessa on normaalimpaa olla vittuuntunut äkäinen ja masentunut etc... Alkoholin tuomista vaikutuksista se on normaalia.
Sitten jos joku henkilö ei ole tälläinen hän poikkeaa joukosta. Joku salaisuushan hänellä täytyy olla, miten muuten voi olla iloinen.
No ehkä hän on oivaltanut että elämä on parasta huumetta. Ja alkoholi on vain vääristynyttä huume todellisuutta, joka pilaa monenkin työpaikan ilmapiirin. Varsinkin morkkikset pikkujoulukänni örvellysten jälkeen ovat mittavat, kun on tullut nussittua sihteerit ja siivoojat pomot ja alamaiset. Kaikkien avioliitot karilla ja eropaperit vetämään jouluna. Lapset itkee ja parkuu, kun aikuiset osaa juoda ja juhlia. Ah niin normaalia ja tuttua huttua läpi idioottien suomalaisten. ei ihme jos se työpaikka vituttaa. - Suomalainen kateus!
Niin.
- tunkeutuu jopa...
työllisyyskursseillekin....en kerro enempää.
- kysytään usein
kun en ole koskaan erikoisemmin välittänyt alkoholista,jos otankin niin pieniä määriä,että oletko sairas vai alkoholisti kun et juo? Sitten kun sanon ettei kiinnosta juoda alkaa juoruaminen seläntakanamalliin että kyllä on pahasti jotain vialla kun ei viina kelpaa.Niin että oleppas sitten raitis,juoppo tai siltä väliltä niin ei hyvä mtenkään.Kun vielä satun olemaan iloinen luonteeltani,siinähän sitä onkin miettimistä mitä popsin poskeeni.
- baariboika
Joo iloisuus ja puheliaisuus voidaan palkita.
Olen tuolta karjalan mailta kotoisin ja en tottavie sieltä hiljaisimmasta päästä.
Tulen todella hyvin toimeen ihmisten kanssa ja olen iloinen melkein aina.
Pyrin myös keskustelemaan aina kun se on mahdollista.
Oli kuitenkin kerta tiskin takana kun asiakas suulaudestani johtuen luuli ja lopulta vielä kivenkovaan väitti minun olevan humalassa.
Ei auttanut kun soittaa poliisit paikalle puhaltaa pyöreä nolla ja ohjata asiakas uusien asiakaspalvelijoiden kanssa iltaa jatkamaan.
Silti vaikka näin voi käydä, en suostu jurottamaan ja olemaan se perustöykeä joka ihan varmasti yksin kotiin menee. - eritoten innostunut?
antisosiaalinen persoonallisuus,
(ei se iloinen tyyppi) joka
on kommunikoinut negatiivisia lauseita pomolle
ja puhuu muistakin henkilöistä epätarkkoja tietoja
ja valheita. - tälläsen
ihmisen ammatti?
- se on
Se insinööri, nuori insinööri, joka luulee tietävänsä, ja osaavansa kaiken. tai vanha paskaläjä.
- ladavaz
jeep jep...tommostahan toi on...
- sisisisisi
Jo jeesustakin, raamattua tyrkytetään, no onhan niitä raamattupiirejä työpaikoillakin, valtionlaitokset, työajalalla.
Se on järkyttävää jos ihminen on hyväntuulinen, energinen, osaa nauraa, hymyillä ja tekee vielä ne työtkin, ei ei ei sellainen ei suomalaiseen työpaikkaan sovi, valtionlaitokset, jotain täytyy olla pielessä - niin on kateus kauheaa,eihän sellainen ihminen istu laumaan, sellainen täytyy nujertaa pois, suupienet alaspäin, hartiat kumaraan, läskikengät jalkaan ja laah laah, vationlaitokset.
- .. .. .. ..
Huumeet ovat tabu, siitä ei puhuta.
Jos käytät, joudut 'suljetuksi ulos yhteiskunnasta'.
Sut leimataan ja sen jälkeen on turha olla vakuuttava.
Rikos rekisteriin tulee merkintä ja se on sitten turha yrittää hakea mihinkään varteenotettavaan työpaikkaan, kun olet rikollinen... eli 'niitä'.- kohde
Kiusauksen kohteeksihan leimataan joskus ihmiset jotka eivät huumeita käytä. Leimataan ne jotka eivät käytä! kun ei muuta keksitä. Surullista mutta totta!
- facta.
norsunvittu ilme on ainoa oikea.
- purnu
NO huh huh !! minä itse olen aina jutellut potilaitteni kanssa ja heitän huumoria rankkaakin sellaasta ja nauran ja niineespäin mut se et heti epäillään et hoitajalla on huumoria niin se käyttää jotain ! AIKA PAKSUA PUPPUA !! eli hoitajilla ei saa olla huumorin tajua !! minä olen ainakin aina se iloinen hoitaja !!!!
- joku
aina löytyy joku joka ei ole kanssasi samaa mieltä! Näin se vain on, valitettavasti.
- tietää
Mies tulee räkänokastakin muttei turhan naurajasta...
-
- - ymmärtäminen
Tässä kai pätee se vanha viisaus, että itsensä ihminen pystyy muuttamaan, ei muita.
Paras siksi vain olla oma itsensä ja levittää ympärilleen hyvää tuulta ja positiivisuutta siekailematta.On aloitettava itsestä ja valaistava sillätavoin myös niiden alavireisten polkua.
Murjottajat kaipaavat kuitenkin vain rakkautta omalla vajavaisella tavallaan.
Tuntiessaan oman vajavaisuutensa ilon ilmentämiseen, saattavat he sortua sen ilon murskaamiseen, minkä toisissa näkevät.
Oman elämänasenteen pessimistisyys on usein liian murskaavaa nähdä.Heistähän puuttuu ilo:
Se kuitenkin on elämämme päämäärä: onnellisuuden löytäminen.
Uskon, etä pitkällä ja pimeällä talvella on myös vaikutus mielialoihin.Valon vaikutus ihmiseen on kiistaton.
Jaksamista kaikille teille, joiden osana on ympäristönne valon ilmapiirin luominen! - Jerkko Janes
"Iloisuutta jatkui aina siihen asti, kunnes joku meni epäilemään huumeiden käyttöä esimiehelle."
No ei kun rikosilmoitus vaan kunnianloukkauksesta :-) melkein.... yks alaikänen muija käytti entisessä työpaikassani, josta sian syyttä suotta potkut väärinkäsityk-
sen takia vähän yli 1,5 vuotta sitten.....siis se käytti mälliä, vaikka se on SIELLÄ KIELLETTY !! työaikana. HYI
YÄKKKKKKK ! mikä HÄPEÄ !
Ei mun nykysessä työpaikassanikana oo kaikki kohallaan.........yhtä sekasortoa ! hävettää mennä sinne......
Kyllä kaikissa työpaikoissa ja -pajoissa täytyis olla pakolliset kaikille huumetestit yms.......jos menee läpi
niin saa jatkaa siellä......jos ei niin sit saa potkut.....- Vitutuksesta kärsiny
Olet ihan oikeassa, samoin meillä. Jos et ryyppää samalla tavalla, onnellisuutesi syy ehkä huumeet. Koska ei voida tajuta,että joku saattaa vaikka omata rukouselämän, ongelmiensa keskellä.
Silloinhan ei huolet kauaa paina, kun saa ne jätettyä "yläkerran" hoitoon..niin se menee...ihanaa huumetta suoraan Taivaasta....- HIKIKI
Työpaikalla on kai tarkoitus käydä töissä? Ainakin noin yleensä...Työkaverista ei tarvitse pitää, eikä tykätä, eikä kemioiden tarvitse kohdata. Tämä ei ole este yhdessä tai tiimissä työskentelylle. Kysymys ole mistään teeskentelystä, vaan voimavarojen oikeasta valjastamisesta ja te olette jokainen "komponentteja koneessa", joka on yrityksenne. Myytte x hinnasta osan elämästänne yrityksille.
Jokaisella tulisi olla yrityksessä tai työpaikalla omia tehtäviä ja omia vastuualueita tai sopimus siitä milloin kuka tekee mitäkin valvonta ja dogumentointi...jos näitä ei ole hoidettu, jää helposti luppoaikaa kaikkeen muuhun ja joidenkin ihmisten raadollinen luonne tai luonnevika saattaa tulla voimakkaana esiin. Tällöin vika on kylläm yrityksen johdossa. Munaton (toosaton) johto onkin yleensä kaiken pahan alku ja juuri. Muistan itse varusmiesajoilta, kuinka AUK koulutukseen ei erikoisaselajissa ollut tarpeeksi halukkaita lähtijöitä. Sinne jouduttiin määräämään räkänokkiä ja räkänokkiä he olivat vielä sieltä valmistuttuaankin. Äänekkäämpiä vain. Iso osa varsinkin keskitason esimiehistä ja "pikku" päälliköistä on räkänokkia, valitettavasti. Ovat joutuneet, ajautuneet tilanteeseen mistä saa paljon vastuuta ja vain hieman lisää liksaa. Eivät he ole johtajia, eikä heistä ole johtajiksi. Tehtävä, koulutus tai tilipussi ei koskaan tee kenestäkään oikeata johtajaa. Oikea johtajuus imetään jo "äidinmaidosta" ja opitaan kaiken kokeman ja kokemusten kautta hiekkalaatikkoajoilta lähtien. Sitä vain täydennetään opinnoilla ja harjoittelulla. Aitoa käsitystä oikeasta, oikeista ratkaisuista ja korkeasta moraalista ei voi pelkästään saavuttaakirjoja lukemalla, se syntyy siis elämän ja elämisen kautta oivallettuna. Kukaan ei kuitenkaan ole johtaja syntyjään, vaikka usein niin väitetään. Tähän joku kaimani voisi sanoa, et bull shit! Työntekijät on meille käyttötavaraa ja pitäähän vähän draamatiikkaa olla. Toiset johtajat, esimiehet ja esimiesasemassa olevat nauttivat hetkistä, kun joku "vähän hämmentää soppaa", saattavat osallistua siihen itsekin jollakin tasolla, vaikka sillä, etteivät rankaise pahiksia asianmukaisesti? Pahiksista pääsee kyllä helposti eroon, jos työnantaja niin oikeasti haluaa. Itse en ainakaan katsele moista toimintaa siitä tietäessäni. Jollei puhe auta ja toiminta lopu, niin potku perseelle, kyllä niitä keinoja aina löytyy, vaikka keksimällä.
Älkää menkö tohon ansaan, et "pahiksilla" on liiton apu ja irtisanomissuoja yms. Se on teillä kaikilla myö tietenkin. Ilman irtisanomissuojaa olisivat myös kaikki "hyvät" tyypit tuuliajolla. Pahisjohtaja vois ottaa töihin ja lupailla kaikkea. Rakennat lämäsi kovalla vauhdilla ja lainaa siunaantuu, kun vakipaikka pitäisi olla ja kaikkee...väärin! Potkut tuli!
Irtisanomissuojan turvin hyvät työntekijätkin pystyvät riutumaan hetken etsiessään parempaan työilmapiiriä.
Saa siis joustoa, ettei tarvitse koko elämää nollata joka kerta ja niitä kertoja voi tulla hyvää työilmapiiriä metsästettäessä? En tosin kehottaisi pitkään riutumaan. Nollaus on parempi vaihtoehto, jos tuntuu ettei pysty säilyttämään eheyttään tai korjaamaan sitä myöhemmin kuntoon.
PAHIKSILLE:
Pidetään työasiat työasioina ja yksityisasiat yksityisasioina ja keskitytään työntekoon, unohdetaan kaikki muu! Kaikki olette kai samalla puollella samassa työpaikassa? Tavoitteet on kai kaikilla samat, yrityksen menestys, tienata rahaa yritykselle, eli myös teille itsellenne. Työpanoksesta maksetaan rahaa palkaksi. Raha pyörittää kaikkea ja mahdollistaa asioita. Miettikää sitä, kun maksatte murkinanne tänään kaupan kassalla ja huom! ÄLKÄÄ TULKO MULLE TÖIHIN tai kiusaan teistä pahat ulos! No ette tietysti olisi tulossakaan, mut ei teitä kyllä huolittaiskaan ja piste
p.s jos olette kunnalla tjms töissä, niin voi voi! Teidän täytyy tehdä hieman pahaa saadaksenne toisten tai jonkun tietyn kautta toisten "kunnnioituksen" ja näin työrauhan. Hankkikaa pomostanne arkaluontoista tietoa tai luokaa käsitys että teillä on sitä, niin saatte olla aika rauhassa. Kaikilla pomoilla on jotakin takataskussa jota eivät halua koko työyhteisön tietävän...tämän jälkeen olette kyllä jo itse ihka oikea pikkupahis!
- Matti Viikate
Tuo on aivan totta etta jos on mukava ystavallinen seka kayttaytyy iloisesti, niin akkia siita joku alkaa jotain epailla. Siita ei kannata valittaa, tuollainen on epailijan ongelma, ei epaillyn. http://mattiviikate.newsvine.com/
Ei erikoisen ihmeellistä. Paitsi meidän työpaikalla pystyy kysymään rehellisesti huumeiden käytöstä. Ei tarvitse työaikana juoksuttaa testeissä.
Tosi nipo paikka! Ei huvittais olla tuollaisessa Vittulassa töissä.Meidän työpaikalla juodaan koko ajan olutta ja viinaa. Pomo on parempi. Ei juo olutta. Juo lonkeroa. Jos jollain on huumetta, se kertoo sen avoimesti heti. Oliskin ihan perseestä, jos joltain jouduttaisiin väkisin tenttaamaan onko huumetta. Sitten käytetään ne kaikki huumeet heti.
- hot shot
Nuija pysykaa omissa kvioissanne
- Dainichi
Tekisi varmaan hyvää tän mörökölli maan asukkaille kokeilla marihuanaa(syötynä, polttaminen on epäterveellistä) tai jotain psykedeeliä substanssia joka vapauttaisi sielumme egomaanikkojen paskantärkeydestä. Euforia on hyvä juttu.
Itse olin joskus aikoinaan äärimmäisen masentunut, koulukiusaamisen ja tämän maan rajoittuneiden käytäntöjen seurauksena. Kunnes vapauduin egon ja kulttuurin rajoittavista kahleista syötyäni kerran taikasieniä.
Ymmärsin että Kristinusko ja valtaapitävät eivät vain halua meidän kokea muuntuneita tietoisuudentiloja, koska se tarkoittaisi sitä että voisimme tiedostaa että parempaa elämää on olemassa tottujen käytäntöjen, tunteita rajoittavan apaattis-kyynisen kulttuurimme ulkopuolella.
Tarina käärmeestä ja puusta kummittelee näin alitajunnassamme...kun "tiedonpuun hedelmät" kielletään. Tai jumala kiroaa Luciferin helvetin herraksi, vain koska hän erottui joukosta....Näettekö yhtäläisyyksiä näiden tarinoiden vaikutuksesta maassamme?
Suomi on valitettavan luterilainen maa yhä. Raamattu ja sen opit ovat valitettavan hyvin iskostettuja alitajuntaamme, ja tarinat jatkavat elämistään siten miten kohtelemme erilaisia ihmisiä, erilaisesti maailmaa kokevia.
Luulisi että näinä pimeinä aikoina onnellisuus, hymy, euforia ja tunteiden ilmaisu ovat niitä asioita jotka mahdollistaisivat kulttuurimme ja poliittisen ilmapiirimme kehittyä?
Tämä ei nyt tarkoita sitä että erilaisia tajuntaalaajentavia substansseja tulisi käyttää viikottain. Vain muutama kerta voi muuntaa kokemuksen maailmasta, vapauttaa egon rajoittavista kahleista.
Mutta tätähän ei ymmärretä kun on "huumeidenkäyttäjiä"=pakanoita. Yleistäen "huumeet" saman katon alle, ja pyhä viinimme, liuottimemme alkoholi saa synninpäästön koska se edustaa länsimaisen valtauskonnon pyhää huumausainetta. - H@nnuh@nhi
Olen onnelinen ja huumorin omaava kaveri. Tartutan tätä iloisuutta moneen ystävääni. Iloseksi saa se ettei tartte murehtia laskuista tai etteikö ole ruokaa.Olen työtön joten voin käyttää aikani sellaiseen joka miellyttää ja on mielekästä(Suunittelen maailman ympäri matkaa!). Onhan se ikävää ettei kaikki synny onnellisten tähtien alla.Löysin onnen eristäytymällä tästä sairaasta kateelisesta yhteiskunnasta.
- ------------
Kaikille ei nähtävästi olekaan tärkeintä se, että itsellä menee hyvin, vaan se että muilla menee huonommin.
Jos kuitenkin muillakin menee hyvin, aiheuttaa se kieroutuneelle luonteelle huonoa oloa ja katkeruutta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164