kysyn teiltä minua viisaammilta, että minkä takia ihmiset revittelevät suksilla rumannäköisesti haarat levällään kilpaa? Mitä JÄRKEÄ siinä on?
Tapani mukaan, jota on paljon arvostelu
23
732
Vastaukset
Sukupuolielimiä kuin perinteinen tyyli ?
On vaan arvaus.- Kokemusta on
Tuuletus on parempi eikä paikat hikoa lainkaan samalla tavalla.
- Kössönöm
Kokemusta on kirjoitti:
Tuuletus on parempi eikä paikat hikoa lainkaan samalla tavalla.
sinne pitää mennä viuhtomaan haarat levällään?
- Totuusseerumi
Luitelutyyli on erittäin ruma hiihtotapa, jos yleensäkkään on hiihtoa lainkaan.
Luistelijat sotkevat hiihtoladut, näyttöä on.
Ainalin miehiltä pitäisi kieltää luistelutyylin käyttö, ällöttävä laji. - Kössönöm
Totuusseerumi kirjoitti:
Luitelutyyli on erittäin ruma hiihtotapa, jos yleensäkkään on hiihtoa lainkaan.
Luistelijat sotkevat hiihtoladut, näyttöä on.
Ainalin miehiltä pitäisi kieltää luistelutyylin käyttö, ällöttävä laji.Miksi sinä nostit tämän ikivanhan ketjun ylös?
Kössönöm kirjoitti:
sinne pitää mennä viuhtomaan haarat levällään?
Ihmisillä on tapana kilpailla erilaisista asioista, että kuka on missäkin etevin. Olisiko sellainen voimainmittelö jotain perua menneiden aikojen soidinmenoista... Hirviurokset mittelevät voimiaan puskemalla toisiaan, niin että sarvet tarttuu toisiinsa.
- Enhydra_Lutris
Seuhtomiseltahan se näyttää. Perinteinen tyyli on kieltämättä esteettisempää katseltavaa. Sitäpaitsi minun mielestäni kaunein hiihtoasu on käsin kudottu kirjava villapaita, kunnon kankaasta tehdyt hiihtohousut ja tupsulakki. Saattaa olla, että urheilussa estetiikka on toisarvoista.
- Kössönöm
Minulla on punainen tupsulakki, jota en tosin koskaan käytä. Suksilla olen viimeksi ollut vuonna jotain, enkä pidä palelemisesta.
Kammottavinta noissa hiihtokisoissa on kuitenkin katsoa, kun kuvataan läheltä jotain tyyppiä maalissa, kun räkä valuu nenästä.
Jos jotain urheilua joskus katsonkin, niin katson sitä juuri estetiikan vuoksi.
Esimerkiksi taitoluistelu on hienoa katsottavaa. Jääkiekosta en pidä, koska en tajua säännöistä mitään, eikä ole kiva katsoa, kun on kypärät ja tekarit laidoilla tai plekseissä, kun joku huitoo sen mailansa kanssa.
Uimahyppy menettelee kyllä. Hienokroppaisia ihmisiä siellä pomppii altaaseen. Siinä on vaan se vaikeus, että ei kerkiä katsoa, kun ne jo plumsahtaa sinne veden alle.
Painia en kestä ollenkaan. Ja aina on kuvaajan zoomi jonkun perseessä.
- konna
Naiset varmaan harjoittelevat huohotusta tositoimia varten, mutta miesten osalta en juttua kyl ymmärrä...
Jos niillä on liian pienet monot, pakko mennä silleen. Minäkin hiihtäisin ja luistelisin mielelläni, muttei löydy sopivia monoja..;)- Kössönöm
eikö siihen tarvita luistimet? Vai muistanko väärin?
Mutta kuitenkin. Gunde Swan tuon typerän tyylin keksi. Oli se sentään toista kun Eero Mäntyranta ja Elmo hiihtivät. - konna
Kössönöm kirjoitti:
eikö siihen tarvita luistimet? Vai muistanko väärin?
Mutta kuitenkin. Gunde Swan tuon typerän tyylin keksi. Oli se sentään toista kun Eero Mäntyranta ja Elmo hiihtivät.monoilla. Ilman teriä tai terien kanssa. Muistaakseni ne ekat luistimet ovat olleet sellaiset viritykset, joissa kenkiin pantiin puupohjat ja siihen jotkut hemmetin sahanterät, tai jotain:)
Paitsi että on niitä näköjään käytetty jo joskus kivikaudellakin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luistin
Oliko tosiaan Gunde Swan, joka keksi hiihtoon luistelutyylin? Paljon mahdollista. Ruotsalaiset osaavat pilata monia asioita, kuten saunan (bastu), mäkihypyn (Boklöv), jääkiekon (Tre Kronor) ja Paavo Nurmen olympialaiset. - Kössönöm
konna kirjoitti:
monoilla. Ilman teriä tai terien kanssa. Muistaakseni ne ekat luistimet ovat olleet sellaiset viritykset, joissa kenkiin pantiin puupohjat ja siihen jotkut hemmetin sahanterät, tai jotain:)
Paitsi että on niitä näköjään käytetty jo joskus kivikaudellakin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luistin
Oliko tosiaan Gunde Swan, joka keksi hiihtoon luistelutyylin? Paljon mahdollista. Ruotsalaiset osaavat pilata monia asioita, kuten saunan (bastu), mäkihypyn (Boklöv), jääkiekon (Tre Kronor) ja Paavo Nurmen olympialaiset.Mutta Gunde kuitenkin luisteli kaikki matkansa voittoon ja siitä kai sitten kehittyi erikseen ne kaksi lajia. Tässä oiva selostus hiihtotyyleistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=662&posting=22000000014340896
Monoilla ei tosiaan luistella, siinä sinä olet väärässä. Oli meillä lapsuudenkodin vintillä semmoiset terät, jotka nauhoilla sidottiin monoihin. Mutta se on eri juttu se.
Eikös Tre Kronor ole joskus voittanut Jellonat, vai muistanko siinäkin väärin?
- iskias
Kävin juuri kokeilemassa vastatyyliä eli pihtaajan hiihtotyyliä ja käänsin jalat sisäänpäin. Voin sanoa etten päässyt mihinkään ja olin jatkuvasti turvallaan ja pipa vinossa;)
- Kössönöm
Näin se on!
Mutta noin yleisemmin ottaen: miksi ihmiset kilpailevat? Mikä on se juju? Miksi pitää olla parempi kuin joku toinen? Mitä mitä mitä?
Olen itsekin ottanut osaa kilpailuihin, nuorena koulussa ihan pakosta ja vanhemmiten vapaaehtoisesti, mutta kyseessä oli muu, kuin urheilu.
Onko kintut nyt kunnossa ja pipa ojennuksessa? - iskias
Kössönöm kirjoitti:
Näin se on!
Mutta noin yleisemmin ottaen: miksi ihmiset kilpailevat? Mikä on se juju? Miksi pitää olla parempi kuin joku toinen? Mitä mitä mitä?
Olen itsekin ottanut osaa kilpailuihin, nuorena koulussa ihan pakosta ja vanhemmiten vapaaehtoisesti, mutta kyseessä oli muu, kuin urheilu.
Onko kintut nyt kunnossa ja pipa ojennuksessa?Ei ole kilpailu itseäni juurikaan kiinnostanut, paremminkin naurattanut muiden rimpuilut. Liekö heikon itsetunnon omaavien ongelma?
Jotkut nauttivat jopa kaverinsa päihittämisestä, itseäni taas häiritsee mikäli pistän nenille tämän tästä, ei kiva joten häviän monesti mielelläni niin kaverikin on onnellisempi.
Totiset kilpailijat ovat paremminkin surkuhupaisia ja ahtaita päästään.
Urheilussa ja työssä nautin siitä jos osaan, onnistun, kehityn ja pidän tekemästäni. Kössönöm kirjoitti:
Näin se on!
Onko kintut nyt kunnossa ja pipa ojennuksessa?"Mutta noin yleisemmin ottaen: miksi ihmiset kilpailevat?"
Kilpailu on jännää.
"Mikä on se juju?"
No se voitto :p
"Miksi pitää olla parempi kuin joku toinen?"
Yksilösuorituksen tuomasta voitosta en piittaa, mutta hyvän tiimityön ja taidon tuloksena voittaminen on hubaa. Pelaan erästä tietsikkapeliä tiimini kanssa ja kyllä se voitto on aina kivaa, mutta en minä mökötä havitystäkään pelistä.
"Olen itsekin ottanut osaa kilpailuihin, nuorena koulussa ihan pakosta ja vanhemmiten vapaaehtoisesti, mutta kyseessä oli muu, kuin urheilu."
Sama täällä. Ala-asteella oli hiihtokilpailut ja minä eksyin väärälle ladulle ja eksyin sitten metsään. Aikani siellä itkeä tuhersin ja harhailin kunnes löysin taas oikean ladun. Taisin olla edellisestä puolisen tuntia myöhässä ja opettaja oli jo huolissaan. Sain kuitenkin palkinnon ja opettajaltani ekstrapalkinnoksi suklaalevyn. Ei ole hiihto meikäläisen laji ei, minulla kun on surkea suuntavaisto, saatan eksyä rakennuksessa jossa en ole ennen ollut (vaikka ei iso rakennus olisikaan). En koskaan muista mistäpäin tulin enkä osaa ulos. Hemmetin noloa.missxcessive kirjoitti:
"Mutta noin yleisemmin ottaen: miksi ihmiset kilpailevat?"
Kilpailu on jännää.
"Mikä on se juju?"
No se voitto :p
"Miksi pitää olla parempi kuin joku toinen?"
Yksilösuorituksen tuomasta voitosta en piittaa, mutta hyvän tiimityön ja taidon tuloksena voittaminen on hubaa. Pelaan erästä tietsikkapeliä tiimini kanssa ja kyllä se voitto on aina kivaa, mutta en minä mökötä havitystäkään pelistä.
"Olen itsekin ottanut osaa kilpailuihin, nuorena koulussa ihan pakosta ja vanhemmiten vapaaehtoisesti, mutta kyseessä oli muu, kuin urheilu."
Sama täällä. Ala-asteella oli hiihtokilpailut ja minä eksyin väärälle ladulle ja eksyin sitten metsään. Aikani siellä itkeä tuhersin ja harhailin kunnes löysin taas oikean ladun. Taisin olla edellisestä puolisen tuntia myöhässä ja opettaja oli jo huolissaan. Sain kuitenkin palkinnon ja opettajaltani ekstrapalkinnoksi suklaalevyn. Ei ole hiihto meikäläisen laji ei, minulla kun on surkea suuntavaisto, saatan eksyä rakennuksessa jossa en ole ennen ollut (vaikka ei iso rakennus olisikaan). En koskaan muista mistäpäin tulin enkä osaa ulos. Hemmetin noloa.Nythän mä vasta hokasin että oli pikkasen vanha ketju. :D
- tuulihuminoi
Miten tää aihe liittyy ateismiin??
- Kössönöm
mutta jos jotenkin lavennetaan, niin ei kaikki hiihtäjät ole uskiksia, jos vaikka Mika Myllylä onkin. Onko Gunde Svan, sitä en tiedä.
- Arrakis
mutta käytän aina perinteistä tyyliä, joka minusta näyttää kauniimmalta ja pääsen sillä ainakin eteenpäin.
Tosin aina vähän ottaa päähän kun joku 10-vuotias kersa painaa ohitse rumannäköisesti haarat levällään...
Se saattaa muuten liittyä kysymykseesi:
Kilpailussa on kaiketi tarkoitus päästä ekana maaliin ja jos hiihtää kauniisti niin jää aina viimeiseksi.
Mutta mitä järkeä on kilpailemisessa? Se varmaan tyydyttää ihmisen perusvaistoja ja saahan nykyään pelkän mitalin ja maineen lisäksi hyvän sponsorisopimukset.- Kössönöm
Onko se tosiaan kilpailuvietti? Joskus kun hiihtäminen keksittiin, niin se oli tarkoitettu helpottamaan kulkemista lumessa. Hyvä keksintö olikin.
Harva hiihtäjä hyvin tienaa. Kyllä sitä vähemmälläkin rääkillä paremmille tienesteille pääsee.
- kysy, niin saat vast
Niin sinä ainakin minua sellaisena pidät. Jospa menisit tuonne starttipaikalle ja kyselisit lajin harrastajilta, miksi se on heidän suosiossaan. Itse laitan vanhat lasikuituiset Järviset alle ja kiinnitän ne pari vuotta sitten rukousvastauksena saatuihin monoihin. Sitten lykkäämään perinteiseen malliin järven jäällä. Onneksi minulla ei ole noin saastainen mielikuvitus ja meillä on eri lajeille omat latunsa.
- khjkhjkhjkhjkhjkhjkh
'En tiedä tyhmä, kai sitten olen!'
Jee, hanuri-hanna on vihdoinkin tajunnut jotain
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969