Dokaamisen hyvät ja huonot puolet.

Oolofi

Ensin kuitenkin huonot:

-Maha kasvaa

-Lompakko laihtuu

-Aivot surkastuvat

-Kestää kauan selvitä

-Tekee aina vaan mieli lisää

-Jää koukkuun

Hyvät puolet:

En keksi nyt mitään. Joku?

12

1344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaffeemuki

"Dokaaminen" on minun kielitajuni mukaan ryyppäämistä. Jos haluan olla edes itselleni rehellinen, todellisuudessa hyviä puolia ei ole ollenkaan. Hyvät puolet ovat muistoja niistä ajoista, jolloin sosiaalinen juominen vielä onnistui. Kuvitelmiin takertumalla saisin nykyisellään vain oikeutuksen juoda itseni vaikeuksiin, kerta toisensa jälkeen.

• Holisti -76

Olet niin täysin oikeassa tuossa, että helposti saisi mielessään oikeutuksen juoda. Nyt puoli vuotta raittiutta takana ja kuinka tämä kevät ottaakin niin koville. Tuntuu päivä päivältä olevan hankalampi löytää syitä ottaa se aamuinen antabus, onneksi vielä toistaiseksi on riittänyt järkeä..

• Jörgen Junnilla

Lyhyesti sanottuna, humalassa on hauska olla! Kyllä sen krapulan kestää jos ei viikkoa vedä putkeen.

• Junnu Jörgenssön

..hyviin puoliin pitänee laskea myös se, että krapulan hoitoon ei ole keksitty alkoholia parempaa lääkettä:)...eikä sen parempaa tule olemaankaan.

• "Viina se huuhtovi huolet pois
      ja rinnassa kalvavan kaihon.
      Vahvana suoneni lyö,
      selvänä hohtavi pää.
      Maalima kuin saippuarakko
      eessäni heiluvi vaan..."

(Trad.)

Kannattaa myös lukea Nummisuutarin Eskon kuvaus ensimmäisestä (ja viimeisestä) humalastaan. (A. Kivi: Nummisuutarit)

• bjhnk,.m,.-m

Seitsemässä veljeksessä oli muuten kiintoisa kuvaus juoppohulluudesta. Saapasnahkaisia torneja sun muuta.

Kivi kirjoitti luemmani mukaan paljon kännissä. Mutta ilman juopottelua, tuotakaan lukua ei olisi koskaan kukaan kirjoittanut.

Nojoo, montakos Dostojevskiä tai Bukovskia on tullut luetuksi? Tai muistatko lukemaasi lain....

• bjhnk,.m,.-m kirjoitti:

Seitsemässä veljeksessä oli muuten kiintoisa kuvaus juoppohulluudesta. Saapasnahkaisia torneja sun muuta.

Kivi kirjoitti luemmani mukaan paljon kännissä. Mutta ilman juopottelua, tuotakaan lukua ei olisi koskaan kukaan kirjoittanut.

Nojoo, montakos Dostojevskiä tai Bukovskia on tullut luetuksi? Tai muistatko lukemaasi lain....

tarkoittanet? Onhan noita joitakin tullut tavatuksi:
        - Postitoimisto
        - Naisia
        - Pystyssä kaiken aikaa
        - Hollywood
        - Siinä sivussa
        - Lounaalla
        - Pulp
        - Likaisen vanhan miehen juttuja
        ja muutamia runokirjoja.

Dostojevskiltä olen lukenut vain:
        - Rikos ja rangaistus
        - Riivaajat
        - Muistelmia kuolleesta talosta
        - Pelurit
        - Valitut kertomukset
        - Kirjoituksia kellarista
        Minulla on myös Idiootti ja Karamazovin veljekset, mutta toistaiseksi en ole saanut niitä luetuksi.

• l,.öllpio908h
        Tentström-PAV-OPT kirjoitti:

tarkoittanet? Onhan noita joitakin tullut tavatuksi:
        - Postitoimisto
        - Naisia
        - Pystyssä kaiken aikaa
        - Hollywood
        - Siinä sivussa
        - Lounaalla
        - Pulp
        - Likaisen vanhan miehen juttuja
        ja muutamia runokirjoja.

Dostojevskiltä olen lukenut vain:
        - Rikos ja rangaistus
        - Riivaajat
        - Muistelmia kuolleesta talosta
        - Pelurit
        - Valitut kertomukset
        - Kirjoituksia kellarista
        Minulla on myös Idiootti ja Karamazovin veljekset, mutta toistaiseksi en ole saanut niitä luetuksi.

Idiootti on oikeestikkin kiinnostava kirja. Pitäisi joskus lukea uudelleen. Karamazovin veljekset ois ollut Anttilassa tarjouksssa, vähän jäi harmittamaan kun ei tullut ostettua.

Vähän haitannut lukemista viimevuosina tuo vanhuusnäkö. Pitäisi ostaa moniteholasit. Tullut kuitenkin juopoteltua sen verran tiiviisti, että on aina vähän kassavajetta.

Mielenkiintoinen tunne muuten. Kompuroin kännissä pihalla ja löin pääni auton konepeltiin. Vissiin aivotärähdys. Hommasin pari laatikkoa keskikaljaa ja buranaa paketin. Tänään juon kaljaa, koko yön. Aamulla sitten buranaa. Ei tätä pääkipua selvinpäin tai ilman lääkkeitä kestä.

Bukowskilla muuten loistava leffakässäri. Barfly. Pääosissa:Faye Dunaway, Mickey Rourke, Roberta Bassin. Hyvä romskunakin. Mutta Rourke teki leffassa aivan upeaa työtä.

Tuota leffaa voi suositella kenelle vaan. Kuivikselle tai pulille. Elämän makua.

Aikoinaan muuten kummastelin Huovisfilmatisointia. Siis lampansyöjät. Lastumäki ja Kinnunen ilmeiseti olivat käytännössä koko leffan ajan kännissä. Tokikin autenttista, oikein viimosen päälle rooleihin omistautuvaa näyttelemistä. Se jäi vaan kummastuttamaan. Saiko tyypit palkkansa pelkästään kossuna, vai liikkuiko siinä oikein rahaakin.

Jostain mystisestä syystä en ikinä ole saanut luetuksi Tolstoita. Jokusia kirjoja kyllä on hyllyssä. Ne vaan näyttää, tota jotenkin niin paksuilta. Ei sivumäärä sinällään ole ikinä mitään kirjaa pilannut. Mutta tiivistäminen on taito. Kunnon novelli on siitä hyvä, se pysyy muistissa ja sen voi hahmottaa jälkeenkinpäin. Jotain Turms kuolematon järkälettä ei oikein saa muutamalla lauseella selvitetyksi.

• paljonkin.....

nopeasti muutamia:

- on kivaakin
      - saa piparia. kun uskaltaa udella paremmin kun on hutikassa ite.
      -saa tanssia ja laulaa. Voi kai olla noloakin, mutta itsensä ilmaisia kuitenkin.
      - säästyy rahaa, juopottelu halvenpaa kuin laskettelu alpeilla
      - oppii sarkasmia. "juoppo on aina hintansa väärtti"

_ ja näkee sitä paljon puhuttua elämää. Sitä kun ei kirjoista opi.

Viinanjuonti on suotta aliarvostettu voimavara.

• pelkoa

että viinanjuonti Suomessa olisi aliarvostettua. Päinvastoin! Menepä johonkin kosteaan tilaisuuteen ja ilmoita, että haluun kokiksen, niin näet mitä tapahtuu.

• fgyuh-..,78876fgq123
        pelkoa kirjoitti:

että viinanjuonti Suomessa olisi aliarvostettua. Päinvastoin! Menepä johonkin kosteaan tilaisuuteen ja ilmoita, että haluun kokiksen, niin näet mitä tapahtuu.

Tota.

Noh, mä siis joudun edustaa,, ihan ammatinpuolesta. Olen järkkäillyt useammankin ison edustustilaisuuden. Telkkari paikallajne.

Se on aina viimeinen, siis kun stokkalta roudaa rokkiforttia ja viinirypälettä.

Siis muistiko kukaan ostaa limua....

Mutta, kymmeniä vuosia hommaa oon vääntänyt. Siis en rafintolaa, markkinointiviestintää. Ikinä ei bileet oo karannut käsistä. Jokaiselle aina on taksi ollut varattuna.

Nojaa, tääkin juttu meni tavallaan ihan hukkaan, Jotkut pelailee tietokonepelejä, kun oishan sitä itsensä kehittämisen mahdollisuutta kaikilla olemassa. Mutta kun ei näytä kiinnostavan muu, kuin mesoaminen.

• viestistäsi tuo sana

pipari. Miusta piirakka on yhtä hyvvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe