Vilkaisin jälleen tätä palstaa. Ei oikein teillä ole nyt "jutunjuurta", Voisin kertoa jälleen Jumalan ihmeteoista, mutta taidan jättää
toiseen kertaan. Saatte olla jonkin aikaa omienne parissa, mutta onhan täällä muitakin uskovaisia. On jälleen ohjelmaa ja menoa evankeliumin askelissa.
Rikasta on elää Jeesusken Kristuksen seurassa. Voi, kunpa ymmärtäisitte, niin jättäisitte jumalattomuuttenne ja lähtisitte seuraamaan Isän tahtoa ja suunnitelmaa.
Viime aikoina on alkanut tapahtumaa elämässäni asioita, joista Pyhä Henki puhui jo viisitoista vuotta sitten. On ollut pitkä koetuksen ja koulutuksen vaihe, mutta nyt on alkanut avautumaan ja täyttymään Herran antamat lupaukset enemmän ja enemmän. Ei kukaan "kaheli" voi ainakaan itseksensä ennalta arvella tulevia vuosia eteenpäin ja asiat ovat sellasia ettei niihin voi mitenkään ennalta tietoisesti valmistautua. Asia ja tapahtumat vain tulevat kun Jumalan aika on täyttynyt. Saa astella kuin ennalta valmistetuissa askelissa - näin on meillä tapana sanoa uskisten keskuudessa.
Ateismi on tedella yksinkertaisen tylsää. Elämä Jumalan kanssa on jännää! Saa odottaa Suuren suunnittelijan palveluksessa jatkuvasti uutta ja yllätyksellistäkin. Sitten jos sallitaan murheenlaaksoja, niidenkin kautta saa vaeltaa turvallisen tietoisena, että umikuja ja seinä eivät ole vastassa.
Oikein siunattua ja toivorikasta viikonlopun odotusta teillekin pessimissistänne huolimatta ettei elämällä ole sen kummempaa tarkoitusta ja suunitelmaa korkeudesta! Voihan tämän lukea joku tuleva uskovainenkin, joka jättää ateismin.
Hyvät ateistit!
23
674
Vastaukset
- kirjoituksesi pointti?
En tajunnnut.
- Ylermi.Nakki
Omien sanojensa mukaan yritti käännyttää meitä "pessimistisiä, joiden elämällä ei ole mitään tarkoitusta" uskoon. Niin, ja kuulemma joku uskovainenkin voisi hänen kirjoituksensa avulla jättää ateismin. Siinäpä meillä paradox.
Että aloittajan mielestä ateistin elämä on jotenkin tylsää. Mistä lie saanut päähänsä moisen ajatuksen.
Liekkö ollut joskus ateisti? En tiedä, mutta tyypillisesti juuri sellainen päämäärätön ihminen joka ei hallitse itse elämäänsä ja hurahtaa joko viinaan tai jumalaan..- Kössönöm
Hullu hihhuli kirjoittelee tänne älyttömyyksiään jumalan ihmeteoista (vuoden vessapaperit, sukulaisen kuolema jumalan armosta, jotta Hanna saa perintörhoilla asunnon jne) ja haukkuu siinä sivussa meitä, jotka emme ole yhtä sekaisin.
- .-.-.
No nyt selvisi miksi olet kristitty.
Minä, minä, minä, se on hauskaa, minä minä, minä, käsittää kaiken ihmeellisellä tavalla, minä, minä, se on kivaa, tulee lämmin ja mukava olo, minä minä minä.
P.S Minä, minä, minä - Cesar.
Hanna tyttönen.Mistä ihmeestä sinä olet senkaltaisen käsityksen saanut ettei Ateistilla voi olla Pyhää Henkeä tai että hän olisi Jumalaton.Kyllä Ateistilla voi olla aivan samoin olevat asiat kuin sinullakin,mutta ne kuuluvat normaaliin elämään eivätkä ole Ateistille mitään yliluonnollisia ihmeellisyyksiä,vaan vain seurauksin summaa,joiden saavuttamisen voi kuka tahansa saavuttaa.
Sinä pidät uskonnollisuuttasi jonain lahjana tai ainutlaatuisena.Niin se oli minullekkin,kun tarvoin omaa tietäni.Mutta ajan hammas ja etsintä sai minut uusiin agjatuksiin ja myös tahdoin vapauttaa itseni siitä pakkopaidasta jossa elin kaiken aikaa.
Nyt Ateistina tunnen todellakin itseni vapaaksi ja tiedän ettei mitkään jumalat enään voi saavuttaa minua.Kun he eivät ole tukahduttamassa minuuttani niin heidän valtansa ei myöskään uloitu minuun.
On helppo hengittää ja olla vapaa.
Ajattele tätä kun luovutat itsesi jollekkin josta et mitään tiedä. - Gagarin
***Ateismi on tedella yksinkertaisen tylsää. Elämä Jumalan kanssa on jännää!***
Kehittynyt ihminen ilahtuu yksinkertaisesta ja tavallisesta. Kypsymätön puupäänarsisti ilahtuu uudesta ja koreasta.
***...viikonlopun odotusta teillekin pessimissistänne huolimatta ettei elämällä ole sen kummempaa tarkoitusta ja suunitelmaa korkeudesta!***
Sinähän se pessimisti olet, koska tarvitset mielikuvitusystävää, että edes jotenkin pystyisit käsittelemään elämän pelkoasi. Sorry. - pyhä vesilintu
Kiva kun kävit, se osoittaa että sinussa on vielä ainesta, eli olet vielä kiinnostunut muustakin kuin hiirenkorvalle kääntyneen raamatun lehteilystä.
Minäkin vierailin raamattupalstalla viikon verran, mutta lähdin sitten pois kun minua ei hyväksytty siellä. Nyt olen eronnut kirkosta ja jatkan uskovaisten minulle viitoittamalla tiellä. Olen siis se "luontouskovainen", joksi minua siellä nimitettiin.
Nyt olen löytänyt itseni ja elän tasapainoista ja rauhallista elämään kristillisten yhteisöjen ulkopuolella. Tämä ateistipalsta on oikein mukava paikka vierailla aina silloin tällöin, sillä täällä suhtaudutaan totuuteen avarakatseisesti ja asioita tarkastellaan monesta suunnasta ja erillaisia kantoja tulee esiin koko ajan niin kuin sieniä sateella. - Jukka
"Uskova mieli on ulkoisesti läpäisemätön järjellisille todisteille. Se mitä tällaiselle mielelle enemmillään saa aikaan on heikentää sitä korvaamalla illuusio toisella, toinen toisensa jälkeen. Se kieltä kaikki suorat todisteet kieroina."
- H. L. Mencken
"I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation, whose purposes are modeled after our own - a God, in short, who is but a reflection of human frailty. Neither can I believe that the individual survives the death of his body, although feeble souls harbor such thoughts through fear or ridiculous egotism.
- Albert Einstein (1879-1955), obituary in New York Times 1955-04-19
Hanna-raukka voi sitten tarkistaa sanakirjasta, mitä tarkoittavat sanat feeble souls ja ridiculous egotism, joista varsinkin jälkimmäinen sanapari kuvaa niin hyvin Hannaa ja uskovia yleensäkin.
"Hyvä ihmiset tekevät hyviä asioita ja pahat ihmiset pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekisivät pahoja asioita - siihen tarvitaan uskonto"
- Nobel-palkittu fysiikan professori Steven Weinberg- attet löytää paavalin
tavoin mitä heiltä elämästäään puuttuu ...raamatussa on ytimekkäästi ilmaistu ihmisille että Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki: Kristuksen sisäinen ymmärtäminen.
Täällä Jeesusta herjaavia atteja voisi verrata paavaliin joka koki tekevänsä palvelusta fariseuksena,mutta kaiken tämän paavali luki tappioksi kohdatessaan armahtavaisen Vapahtajan.
Fil 3: 6- 8
intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen
ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. - Jukka
attet löytää paavalin kirjoitti:
tavoin mitä heiltä elämästäään puuttuu ...raamatussa on ytimekkäästi ilmaistu ihmisille että Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki: Kristuksen sisäinen ymmärtäminen.
Täällä Jeesusta herjaavia atteja voisi verrata paavaliin joka koki tekevänsä palvelusta fariseuksena,mutta kaiken tämän paavali luki tappioksi kohdatessaan armahtavaisen Vapahtajan.
Fil 3: 6- 8
intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen
ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.Tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää -
siinä krisselin ja kristinuskon sanoman koko sisältö. Ei yhtään mitään, täydellinen nolla.
Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki:
normaali terve järki.
Sääliksi käy. - tyhjyyttä
Jukka kirjoitti:
Tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää -
siinä krisselin ja kristinuskon sanoman koko sisältö. Ei yhtään mitään, täydellinen nolla.
normaali terve järki.
Sääliksi käy.on atten sielu täynnä tai täynnä itseään....tyhjästä ollaan tultu ja tyhjää on elämän tarkoituskin ...
http://webbinetti.net/profetia/profetia04.htm - sanoma...
Jukka kirjoitti:
Tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää tyhjää -
normaali terve järki.
Sääliksi käy.Onhan siinä sanomaa: MINÄ
Aina kun krisseli puhuu, että jokaisella on sielu, jumala loi tämän kaiken meille tms., muuta monikko teille/meille/kaikille/ihmisille minä muotoon. Saat kristinuskon todellisen sanoman (minä, minä ja minä).
Minulla on sielu.
Minä menen taivaaseen.
Minä tiedän.
Minussa on jumalan henki.
Universumi luotiin minua varten.
Minä olen korkeampi arvoinen kuin yksikään eläin.
Minä,minä, minä ja vaan minä.
Minä tiedän jumalan aivoitukset.
Minä olen kokenut ihmeitä.
Minä elän ikusuuden.
Minulla on oikeus ja tieto saarnata muille jne./yms./tms./etc. - Kössönöm
sanoma... kirjoitti:
Onhan siinä sanomaa: MINÄ
Aina kun krisseli puhuu, että jokaisella on sielu, jumala loi tämän kaiken meille tms., muuta monikko teille/meille/kaikille/ihmisille minä muotoon. Saat kristinuskon todellisen sanoman (minä, minä ja minä).
Minulla on sielu.
Minä menen taivaaseen.
Minä tiedän.
Minussa on jumalan henki.
Universumi luotiin minua varten.
Minä olen korkeampi arvoinen kuin yksikään eläin.
Minä,minä, minä ja vaan minä.
Minä tiedän jumalan aivoitukset.
Minä olen kokenut ihmeitä.
Minä elän ikusuuden.
Minulla on oikeus ja tieto saarnata muille jne./yms./tms./etc.minä-minä-uskontoahan se on.
Onko se sitten pelkoa, alemmuudentunnetta, vai vihaa, kun tulevat tänne paasaamaan sitä uskoaan. Vaikea sanoa. - Jukka
tyhjyyttä kirjoitti:
on atten sielu täynnä tai täynnä itseään....tyhjästä ollaan tultu ja tyhjää on elämän tarkoituskin ...
http://webbinetti.net/profetia/profetia04.htmKiitos täydellisestä nolla-informaatiosta.
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Kirjoita seuraavan kerran kun keksit jotain
asiallista asiaa. Älä laita lisää nolliasi.
Tyhjä ei kiinnosta. - voisi
Kössönöm kirjoitti:
minä-minä-uskontoahan se on.
Onko se sitten pelkoa, alemmuudentunnetta, vai vihaa, kun tulevat tänne paasaamaan sitä uskoaan. Vaikea sanoa.olla todellinen Jeesuksen seuraaja ellei hän levittäisi evankeliumia eteenpäin...muutoin hän olisi vain kaappikrisse,joka palvoo Jumalaansa neljän seinän sisällä...mihin kanssa rohkaistaankin että rukoile omassa kammiossasi älä laioppineiden tavoin tavoitellaksesi jotakin statusta muiden silmissä...itteäsi nostaen jalustalle. Samoinhan aattellinen krisseli seuraa velvoitetaan viedä sanomaa eteenpäin.....se on eri asia miten asian attelistit ottaa vastaan ...mutta se ei enää ole krisselin huoli vaan se on herran hallussa..kuhan sanoma viedään eteenpäin :)
- Kuk regus susej
miten sinulla tuli venäjällä, kun "persoonia oli mukana: vanha pappa, ikäiseni sisar ja tietenkin päärooli hommassa oli Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä ja paikallisilla uskovaisilla."
Se saattaisi olla mielenkiintoisempaa kuin sinun tavalliset harhasi. - Huhhhahei
tuntuu, että Hanna on humoristi :)
- Kyllä
Hörhöilijöiden provokaatiot on jo melkoisen puisevia. Että se siitä jutun juuresta.
- bubastis.tmi
tarvitsen siivoojan. Kylppärin peruspuhdistus ja laatat kiiltelemään. Samoin keittiön rassaus. Tuutko?
- ***.*.*.*.***
Ateistin paras ase uskontoa vastaan on Hanna! hän antaa uskoville niin huonon maineen että ihmiset suorastaan ryntäävät kirkoista ulos kun huomaavat minkälaisia uskovaiset ovat!
- Olen Todistaja!
Hanna sanoi pari viikkoa sitten, että "Jumla auttaa"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041984593#22000000041984593
Hanna teki selvää Raamatun jumalasta,joka oli hänen ex-jumalansa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041977894#22000000041977894 - ilmaloinen
Uskovaisuus tekee hyvää ihmiselle, ihan totta, ymmärrän sen.
Jaa ateismi tylsää? No ei ateismissa itsessään sillä tavalla olekaan varsinaista sisältöä, koska se on jumaluuksien puuttumista. Mutta ei teismikään itsessään määrittele muita asioita kuin jumaluudet.
Kyllä ateistiekin elämässä tapahtuu kaikkea uutta ja kivaa siinä missä muidenkin. Se mitä tapahtuu, on oma asiansa. Ei ateismi itsessään sen enempää kuin teismikään määrittele mitä sisältöä elämällä
tulisi olla.
Minä en ole pessimistinen ateisti. Päinvastoin, pyrin aina optimistisesti ajattelemaan että synkimmässäkin pilvessä on kultareunus. Toivoa riittää aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049