Kertokaahan kokeneemmat mulle hyviä maantieteen teoksia!
Haussa olisi kirjallisuutta, josta olisi hyötyä yliopiston maantieteen pääsykokeessa. Etenkin sellaiset yleismaantieteelliset teokset kiinnostaisivat, jotka syventäisivät lukiossa opittua. Mitä kirjallisuutta esimerkiksi yliopistojen perusopetuksessa käytetään? Olisiko kirjastoissa joitakin hyödyllisiä lehtiä tai dokumenttejä?
Puuduttaa sen verran lukea noita pelkkiä maantieteen kirjoja, niin voisi oppi mennä paremmin perille jos lukisi välissä pari yleismaantieteellistä teosta. Mielellään suomen kielellä, sillä englannin tavaaminen on sen varran hitaampaa...
Maantieteen kirjallisuutta ja dokumentteja?
kyöstipöysti
1
373
Vastaukset
- dhndghnnh
Aikalailla kaikki yliopistossa luettavat kirjat on englanninkielisiä paitsi suunnittelumaantieteessä on jotain suomeksi. Jotain kirjoja mantsasta (kaikki enkkua):
Human Geograpgy - kultuurimantsaa
World Regions - aluemantsaa
Haggett (kirjoittajan nimi) on kirjoittanut hyvän kultuurimantsan teoksen, en muista kirjan nimeä
Arbogast "Discovering Physical Geograhy" - luonnonmantsaa
Mutta lue niitä lukion kirjoja, niistä saa hyvän käsityksen mitä opiskelu on. Ehkä tuo World Regions iltalukemisena on ok pääsykokeita ajatellen. Ja muutenkin ihan mielenkiintoinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764