suvaitsemattomuuden epäjumala

on vanhanaikaista

Ateisteja on paljon, mutta nykyisin on luvallista olla paljon muutakin. Ateisti ei voi ymmärtää uskovaista, koska usko joka uskovaisella on, puuttuu. Myös kaikki muukin yliluonnollinen rajataan pois, ja tieteeseen uskominenkin menee tarkkaan uusimpien ja toisiaan kumoavien tutkimustulosten mukaisesti. Entiset tutkimustulokset suljetaan, koska ollaan taas uutta mieltä, ja joku päivä ne taas kaivetaan esille ja todistellaan olevan niitä oikeita totuuksia. Ateisti menee tämän mukaisesti, koska hän luulee että vain tiede voi olla oikeassa. Entä yliluonnollisuus? Onko vaistot ja unet mielestäsi asioita jotka ovat totta, mutta et ateistina niitä hyväksy? Entäs omatunto? Onko sekin jotain yliluonnollista jonka ääntä et viitsi kuunnella? Onpäs tämä kova ja kylmä paikka, ei minua kiinosta enää tämän enempää. mutta te voitte jatkaa tästä omaa keskusteluanne.

4

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intialaiset ja kiinalaiset

tajusivat, että jumalat ovat satuhahmoja, ks buddhismi ja taolaisuus.

• ertert

"Onko vaistot ja unet mielestäsi asioita jotka ovat totta, mutta et ateistina niitä hyväksy?"

Ovat. Niissä ei ole mitään yliluonnollista.

"Entäs omatunto? "

Kyllä, siinäkään ei ole mitään yliluonnollista.

"Onpäs tämä kova ja kylmä paikka, ei minua kiinosta enää tämän enempää. mutta te voitte jatkaa tästä omaa keskusteluanne."

Jos haluat kylmyydestä ja kovuudesta eroon, luovu suvaitsemattomuuden epäjumalastasi.

• Valitettavasti

Olet totaalisen väärässä. Vietäpä hieman aikaa ufo -palstalla. Ihan noin esimerkin vuoksi. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että ateisti ei usko Jumaliin?

• "tieteeseen uskominenkin menee tarkkaan uusimpien ja toisiaan kumoavien tutkimustulosten mukaisesti. Entiset tutkimustulokset suljetaan, koska ollaan taas uutta mieltä,"

Sitä kutsutaan kehitykseksi.

Tiede tutkii, menee eteenpäin, tulee uutta tietoa, löydetään lisää..
      Ainoastaan uskonto on jämähtänyt jonnekin pimeälle keskiajalle.
      Sitähän te toivottekin, että ainoastaan papeilla olisi kaikki tieto ja kansa olisi tietämätöntä karjaa jota voi pelotella helvetillä, jos eivät ole niinkuin halutaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      103
      2944
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1849
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1844
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      388
      1701
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe