kahvikupin maksaminen

ei maksa liikaa vaivaa

Voi hyvät miehet sentään, maksakaa nyt edes eka treffeillä naiselle edes yksi vaivainen kahvikuppi!! Turha muuten ruikuttaa, jos jäätte ikuisesti sinkuiksi, jos ette voi vaivautua edes sen noin 1 euron vertaa. Olin tuossa nimittäin äsken eka treffeillä erään miehen kanssa, ja viimeinenkin kerta kyllä oli. Oli nimittäin niin saita mies, ettei voinut sitä euroa uhrata naisen eteen, jonka on treffeille pyytänyt.

EN tarvitse elättäjää, joten turha kaikkien outojen perämetsässä kasvaneiden junttisovinistien alkaa avautumaan. Tiedä kyllä tähän viestiin tulevien kommenttien tason tällä palstalla, enkä aio niitä vaivautua edes lukemaan, hoh hoijaa. Olen aina maksanut eka treffien jälkeen myöhemmillä treffeillä omat osuuteni hyvillä mielin, joskus miehenkin osuudet. Mutta EKA treffeillä edes ois oltava jotain käytöstapoja miehellä tarjota. Ei luulisi talous kaatuvan kellään kahvikuppiin, hahhaa.

Tämän kirjoitan lähinnä vinkiksi nyt niille avuttomille ja kokemattomille, jotka ei ehkä tätä alkeellista asiaa tajua itse. Herrasmiesmäisyys on edelleen arvossaan. Kyse ei ole mistään naisen ostamisesta vaan huomioimisesta ja kohteliaisuudesta. Monet naiset näkee paljon vaivaa laittautuessaan eka treffeille, paljon enemmän kuin miehet aavistavatkaan. Tiedän tasan tarkkaan, miten paljon suurin osa miehistä taas ulkonäköönsä panostaa treffeille..haha. Joten eipä luulisi euro olevan liikaa vaivaa aiheuttava rahanmeno siihen nähden.

172

11516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos jättää jonkun miehen tapaamatta uudestaan vain siksi että hänen takiaan olet euron köyhempi, niin turha ruikuttaa.

Jos taas miehessä oli muitakin isoja vikoja, niin kyllähän sen sitten ymmärtää.

Eiköhän useimmat miehet ole sitä mieltä että jos on noin pienestä asiasta kiinni, niin antaa sitten olla, enpä olisi sellaiseen naiseen halunnutkaan tutustua. Melko vaikea uskoa että jättäisit valittamatta kun mies joka kevät seuraa monta tuntia illassa jäkistä telkkarista...

• ja tosiasiaa

nimittäin esim. italialaiset miehet suorastaan suuttuvat, jos nainen aikoo maksaa kahvinsa ravintolassa.
      Suomimies on niin puskasta, ettei todellakaan omaa mitään herrasmiesmäisiä käytöstapoja, verraten KAIKKIIN muun maalaisiin miehiin.
      Voi olla, että he haluavat näyttää "ämmille", ettei häntä käytetä hyväksi, mutta ressukat eivät tajua, miten moukkamaisen kuvan itsestään antavat heti kättelyssä.
      Jos haette, kuten olen monasti ymmärtänyt, naisellista naista, käyttäytykää itse miehisesti, niin siitä saattaa tullakkin jotain.
      Pieni asia, mutta suuri vaikutus.
      Kokemusta näistä saman kaltaisista on ja uskokaa, tai älkää, se on vienyt heti kiinnostuksen kättelyssä, olipa ruma tai komea.
      Sensijaan nyt seurustelen köyhän miehen kanssa, joka vähistään haluaa aina tarjota kahvin minulle. Se saa aikaan sen, että itse haluan jakaa kaiken hänen kanssaan.

• anonyymi1111

"nimittäin esim. italialaiset miehet suorastaan suuttuvat, jos nainen aikoo maksaa kahvinsa ravintolassa.
        Suomimies on niin puskasta, ettei todellakaan omaa mitään herrasmiesmäisiä käytöstapoja, verraten KAIKKIIN muun maalaisiin miehiin."

Typerä! Kasva aikuiseksi.

• ...........
        anonyymi1111 kirjoitti:

"nimittäin esim. italialaiset miehet suorastaan suuttuvat, jos nainen aikoo maksaa kahvinsa ravintolassa.
        Suomimies on niin puskasta, ettei todellakaan omaa mitään herrasmiesmäisiä käytöstapoja, verraten KAIKKIIN muun maalaisiin miehiin."

Typerä! Kasva aikuiseksi.

Ei ole sen "ämmän" vika että olet tuikitavallinen laimea suomalaisäijä, etkä tumma ja komea italialainen herrasmies, joten älä turhaan pura vihaasi häneen :)

• Her Mies

Suomi ei ole mikään Italia missä pussataan äitiä aina sulle ja asutaan äipän nurkissa yli kolmekymppiseen asti. Minä ainakin vakuutan naiset hyvillä jutuillani toisin kuin joku väkivaltainen Sjukopol joka tarjoaa aina kahvit.

• ....
        Her Mies kirjoitti:

Suomi ei ole mikään Italia missä pussataan äitiä aina sulle ja asutaan äipän nurkissa yli kolmekymppiseen asti. Minä ainakin vakuutan naiset hyvillä jutuillani toisin kuin joku väkivaltainen Sjukopol joka tarjoaa aina kahvit.

Heh, ai eikö ole vai?!? Tunnen kyllä muutaman tapauksen, jotka juuri noin Suomessa tekevät..!

• Vimana

Huhutaan kyllä syrjäisestä kylästä Nepalin unohdetussa kolkassa jossa olisi vielä inhempia miehiä kuin suomessa. Mutta legendaahan se vain on. Kyllä kaikki muunmaalaiset miehet ovat huomaavaisempia. Johtopäätös on selkeä - kannattaa mennä treffaan niitä ihania miehiä sieltä muualta. Miksi olla tekemisissä suomi-juntin kanssa ja valittaa? Siinä menee nuoruus turhaan hukkaan.

• ?????

miehen pitäis maksaa ekoilla treffeillä sulle kahvin? Miks et tee sitä itse ja maksa miehen kahvia? Hohhoijaa, kun ei ole näillä nykyajan naisilla minkäänlaisia tapoja!!! Miehen muka pitäis maksaa joka ensi treffeil naiselle. Ootsä joku maksullinen nainen jolta saa kahvi kumpin hinnalla :D:D:D:D? Niin ja se tulee kalliiksikin ku ilmaseksikin voi saada. Mietippä sitä..

• eli lisää

luuleks tosiaan ettei mies muka tee ensi treffien kunniaks mitään asian eteen? Tulee suoraan jostain kaatopaikalta ja pari tuntia myöhäs.. Ei vain mene näin. Hanki nainen kokemusta ja tuu sit takas rutisemaan.. Jostain muusta asiasta tietty.

• alkuperäisen kanssa
        eli lisää kirjoitti:

luuleks tosiaan ettei mies muka tee ensi treffien kunniaks mitään asian eteen? Tulee suoraan jostain kaatopaikalta ja pari tuntia myöhäs.. Ei vain mene näin. Hanki nainen kokemusta ja tuu sit takas rutisemaan.. Jostain muusta asiasta tietty.

Jos mies nimenomaan et halua tehdä naiseen mitään vaikutusta, käyttäydy kuten useimmat tämän palstan mieslukijat - pääset meistä eroon nopeasti - ja tiedät sen silloin melko varmasti toteutuvan (mitään ei ole tehtävissä, vaikka olisit kuinka komea tahansa, rikas tai köyhä)se vaan on näin. Me naiset tehdään johtopäätöksiä teistä hyvin nopeasti, jos ette kohteliaisuudesta mitään ymmärrä. Se, että te ruikutatte naista ostamaan teille sen kahvikupin tekee teistä nulikoista todella epämiehekkäitä. Hyi, ihan yököttää..

Itse myös mielelläni yllätän miehen erilaisilla asioilla ja varmasti moninkertaisesti, mutta miehen on nimenomaan tutustumisvaiheessa tärkeää tehdä vaikutus lähinnä omalta puoleltaan, jatkon hoitaa melko varmasti nainen - harvoin nainen ei huomioi miestä mitenkään. Minäkään en toistamiseen lähde treffeille - maksan toki kahvini nurisematta, mutta ei jää minulta huomaatta tökerö käytös - yleensä tapoja ei sitten ole muuallakaan. Onneksi, naisellinen nainen voi vielä valita seuransa, ei tarvitse kahvitella moukkien kanssa.
        Suurimmaksi osaksihan aikuiset miehet kyllä tietävät tämän ja se on hienoa - mutta näitä peräkylän poikia on olemassa näköjään.

• edellinen..
        alkuperäisen kanssa kirjoitti:

Jos mies nimenomaan et halua tehdä naiseen mitään vaikutusta, käyttäydy kuten useimmat tämän palstan mieslukijat - pääset meistä eroon nopeasti - ja tiedät sen silloin melko varmasti toteutuvan (mitään ei ole tehtävissä, vaikka olisit kuinka komea tahansa, rikas tai köyhä)se vaan on näin. Me naiset tehdään johtopäätöksiä teistä hyvin nopeasti, jos ette kohteliaisuudesta mitään ymmärrä. Se, että te ruikutatte naista ostamaan teille sen kahvikupin tekee teistä nulikoista todella epämiehekkäitä. Hyi, ihan yököttää..

Itse myös mielelläni yllätän miehen erilaisilla asioilla ja varmasti moninkertaisesti, mutta miehen on nimenomaan tutustumisvaiheessa tärkeää tehdä vaikutus lähinnä omalta puoleltaan, jatkon hoitaa melko varmasti nainen - harvoin nainen ei huomioi miestä mitenkään. Minäkään en toistamiseen lähde treffeille - maksan toki kahvini nurisematta, mutta ei jää minulta huomaatta tökerö käytös - yleensä tapoja ei sitten ole muuallakaan. Onneksi, naisellinen nainen voi vielä valita seuransa, ei tarvitse kahvitella moukkien kanssa.
        Suurimmaksi osaksihan aikuiset miehet kyllä tietävät tämän ja se on hienoa - mutta näitä peräkylän poikia on olemassa näköjään.

Mä en maksa kuin erittäin harvoissa tapauksissa naiselle ensimmäiset (kahvi, drinkki, ruoka) ja vain silloin ku olen oikeasti kiinnostunut ja tiedän hänenki olevan samalla viivalla ajatusten kanssa mitä haetaan. Olen pelimies ja haen vain panoja netistä, enkä juuri näille panoille ole kertaakaan ostanut eka treffeil mitään, vaan ollaanpa hyvin kuiten saatu panot tai vakipanot pystyyn, sekä opittu muutenki tunteen toisemme hyvin (varsinki vakipanojen kans). Myöhemmin olen tarjonut kyseisille naisille. Ja ne erittäin harvat naiset. Niille saatan tehdä juuri sen hyvän ensi vaikutelman, vaik onkin tapojeni vastaista toimintaa. Arvaas mikä täs on hauskinta!? Arviolta 5% naisista joille tarjottu, ei ole kuulunut mitään jälkeenpäin, varsinki kun olisin halunnut itse tutustua normaalin suhteen kannalta. Eli miks ihmees kuluttaa rahaa naisiin turhaan jonku kohteliaisuuden vuoksi josta ei mitään irtoa takaspäin ku rahallista menetystä, kysympä vaan..? Ja juuri samasta syystä naisetkaan ei paljoa tarjoile miehelle, että sellasta..

• 100% Suomalainen
        edellinen.. kirjoitti:

Mä en maksa kuin erittäin harvoissa tapauksissa naiselle ensimmäiset (kahvi, drinkki, ruoka) ja vain silloin ku olen oikeasti kiinnostunut ja tiedän hänenki olevan samalla viivalla ajatusten kanssa mitä haetaan. Olen pelimies ja haen vain panoja netistä, enkä juuri näille panoille ole kertaakaan ostanut eka treffeil mitään, vaan ollaanpa hyvin kuiten saatu panot tai vakipanot pystyyn, sekä opittu muutenki tunteen toisemme hyvin (varsinki vakipanojen kans). Myöhemmin olen tarjonut kyseisille naisille. Ja ne erittäin harvat naiset. Niille saatan tehdä juuri sen hyvän ensi vaikutelman, vaik onkin tapojeni vastaista toimintaa. Arvaas mikä täs on hauskinta!? Arviolta 5% naisista joille tarjottu, ei ole kuulunut mitään jälkeenpäin, varsinki kun olisin halunnut itse tutustua normaalin suhteen kannalta. Eli miks ihmees kuluttaa rahaa naisiin turhaan jonku kohteliaisuuden vuoksi josta ei mitään irtoa takaspäin ku rahallista menetystä, kysympä vaan..? Ja juuri samasta syystä naisetkaan ei paljoa tarjoile miehelle, että sellasta..

''Arvaas mikä täs on hauskinta!? Arviolta 5% naisista joille tarjottu, ei ole kuulunut mitään jälkeenpäin''

Siis et ole kuullut mitään 5% naisista joille olet tarjonnut? Toisin sanoen olet kuullut 95% naisista joille tarjosit.... Eikös tuo lupaile sinulle jo aika hyviä todennäköisyyksiä. 1 nainen ei soita sulle 20 naisesta ja rupeat siittä vikisemään...... JUUJUU Veikkaan ettet ikinä ole edes saanut naista, olet katkeroitunut siittä ja erakoitunut muusta maailmasta.

''Olen pelimies ja haen vain panoja netistä'' kuullostat pedofiililtä. Että sellasta.

Itse en ainakaan kehtaa mennä naisen kanssa ensimmäistä kertaa kahville ja antaa hänen maksaa omaa kahviaan varsinkaan, jos olen itse hänet sinne kutsunut. Se on jo aika tökeröä, mutta tosin tällä palstalla pyörii paljon ihmisiä, jotka haluavat esiintyä oman mielikuvansa mukaisena ''äijä pelimiehenä'', koska eivät siihen normaali elämissään pysty. Taitavat olla oikeasti _PELI_ miehiä

• Ni ipa
        100% Suomalainen kirjoitti:

''Arvaas mikä täs on hauskinta!? Arviolta 5% naisista joille tarjottu, ei ole kuulunut mitään jälkeenpäin''

Siis et ole kuullut mitään 5% naisista joille olet tarjonnut? Toisin sanoen olet kuullut 95% naisista joille tarjosit.... Eikös tuo lupaile sinulle jo aika hyviä todennäköisyyksiä. 1 nainen ei soita sulle 20 naisesta ja rupeat siittä vikisemään...... JUUJUU Veikkaan ettet ikinä ole edes saanut naista, olet katkeroitunut siittä ja erakoitunut muusta maailmasta.

''Olen pelimies ja haen vain panoja netistä'' kuullostat pedofiililtä. Että sellasta.

Itse en ainakaan kehtaa mennä naisen kanssa ensimmäistä kertaa kahville ja antaa hänen maksaa omaa kahviaan varsinkaan, jos olen itse hänet sinne kutsunut. Se on jo aika tökeröä, mutta tosin tällä palstalla pyörii paljon ihmisiä, jotka haluavat esiintyä oman mielikuvansa mukaisena ''äijä pelimiehenä'', koska eivät siihen normaali elämissään pysty. Taitavat olla oikeasti _PELI_ miehiä

Arvaa kuinka monta kertaa minulta tulee naiset pummimaan tupakkia (en polta) tai kahveja tai juomia viikossa? Monta kertaa. Pummiminen antaa halvan kuvan naisesta ja en viitsi tukea toisten pummilla elämistä.

Ekoilla treffeillä varsinkaan ei tarvi mitään tarjota, sillä toinen voi osoittautua suuren luokan siivelläeläjäksi ja on se nolompaa jättää toinen muutaman tapaamisen jälkeen kun toinen on ihan pummi.

• Lyra
        edellinen.. kirjoitti:

Itse olen nuori nainen ja ihmettelen, miks miehen pitäis maksaa naiselle mitään? En ymmärrä niitä naisia, jotka ruikuttavat jonkun "tasa-arvon" puolesta. Ja mitä edes on tasa-arvo? Mulle tulee kiusallinen olo, jos mies tarjoaa treffeillä jotain. Tuntuu, että olisin jonkinlaisessa kiitollisuudenvelassa. Mun mielestä on ihan hyvä ja selkeetä, että molemmat maksaa omat juttunsa. Muhun ei tee vaikutusta, jos mies maksaa. Jos mies aikoo maksaa, sanon silti aina, että ei kiitos, maksan itse. On ärsyttävää, jos mulle tulee vaikutelma, että mies yrittää miellyttää mua. Eli maksaa kahvin siks, että kuvittelee sen tekevän muhun vaikutuksen.

Seurustelen ihanan miehen kanssa, joka kyllä kohtelee mua tosi hyvin, mutta ei totisesti nöyristele. Mies on mua vanhempi ja on mukavaa kuulla sen sanovan "hyvä tyttö", kun teen jotain hyvin. :P Teen mun miehelle joka aamu aamupalan, laitan kahvin ja usein muutenkin teen ruuan valmiiksi, jos se on tulossa nälkäisenä kotiin. Tykkään tehdä niin ja mies tykkää, kun teen niin. Haluan, että mies on se, joka johtaa. Se ei silti tarkoita, etteikö suhde voisi olla tasa-arvoinen. Mun mielestä mun miehellä on oikeus seksiin mun kanssa ihan milloin vain se haluaa ja pidän siitä, että se käyttää tätä oikeutta usein. ;)

Silti mies on mun paras ystävä ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Keskustellaan paljon ja tiedän sen rakastavan ja arvostavan mua. Osittain meillä on roolit ja voitais toki hoitaa asiat toisellakin tavalla, mutta tällainen suhde sopii meille molemmille. Molemmat saa sitä, mitä haluaa. Naiset vois mun mielestä ottaa vähän rennommin ja olla miehilleen parempia tyttöystäviä ja vaimoja. Mieheltä voi saada tosi paljon, jos vaan osaa olla sen arvoinen.

Ärsyttää, kun naiset aliarvioi miehiä ja kuvittelee ite olevansa jotenkin parempia, sivistyneempiä, älykkäämpiä ja sosiaalisesti lahjakkaampia. Monesti naiset on vaan oman feministimaailmansa lumoissa eikä tajua, et itehän ne vaan siitä kärsii. Sit tullaan katkeriks ja aletaan vihata miehiä, kun saman energian vois käyttää niiden rakastamiseen. :)

Onnistuneita treffejä ja parisuhteita kuitenkin kaikille! :)

• Vimana
        Lyra kirjoitti:

Itse olen nuori nainen ja ihmettelen, miks miehen pitäis maksaa naiselle mitään? En ymmärrä niitä naisia, jotka ruikuttavat jonkun "tasa-arvon" puolesta. Ja mitä edes on tasa-arvo? Mulle tulee kiusallinen olo, jos mies tarjoaa treffeillä jotain. Tuntuu, että olisin jonkinlaisessa kiitollisuudenvelassa. Mun mielestä on ihan hyvä ja selkeetä, että molemmat maksaa omat juttunsa. Muhun ei tee vaikutusta, jos mies maksaa. Jos mies aikoo maksaa, sanon silti aina, että ei kiitos, maksan itse. On ärsyttävää, jos mulle tulee vaikutelma, että mies yrittää miellyttää mua. Eli maksaa kahvin siks, että kuvittelee sen tekevän muhun vaikutuksen.

Seurustelen ihanan miehen kanssa, joka kyllä kohtelee mua tosi hyvin, mutta ei totisesti nöyristele. Mies on mua vanhempi ja on mukavaa kuulla sen sanovan "hyvä tyttö", kun teen jotain hyvin. :P Teen mun miehelle joka aamu aamupalan, laitan kahvin ja usein muutenkin teen ruuan valmiiksi, jos se on tulossa nälkäisenä kotiin. Tykkään tehdä niin ja mies tykkää, kun teen niin. Haluan, että mies on se, joka johtaa. Se ei silti tarkoita, etteikö suhde voisi olla tasa-arvoinen. Mun mielestä mun miehellä on oikeus seksiin mun kanssa ihan milloin vain se haluaa ja pidän siitä, että se käyttää tätä oikeutta usein. ;)

Silti mies on mun paras ystävä ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Keskustellaan paljon ja tiedän sen rakastavan ja arvostavan mua. Osittain meillä on roolit ja voitais toki hoitaa asiat toisellakin tavalla, mutta tällainen suhde sopii meille molemmille. Molemmat saa sitä, mitä haluaa. Naiset vois mun mielestä ottaa vähän rennommin ja olla miehilleen parempia tyttöystäviä ja vaimoja. Mieheltä voi saada tosi paljon, jos vaan osaa olla sen arvoinen.

Ärsyttää, kun naiset aliarvioi miehiä ja kuvittelee ite olevansa jotenkin parempia, sivistyneempiä, älykkäämpiä ja sosiaalisesti lahjakkaampia. Monesti naiset on vaan oman feministimaailmansa lumoissa eikä tajua, et itehän ne vaan siitä kärsii. Sit tullaan katkeriks ja aletaan vihata miehiä, kun saman energian vois käyttää niiden rakastamiseen. :)

Onnistuneita treffejä ja parisuhteita kuitenkin kaikille! :)

Hyvä kirjoitus. Vaikka olen sitä mieltä että miehen tulee ainakin tarjoutua maksamaan kahvit ja sapuskatkin. Jos nainen sanoo haluavansa maksaa omansa niin ei pidä väkisin mennä maksamaan vaan kuunnella toisen toivetta.

Hyvää juttua kuitenkin. Hyvä että olette löytäneet noin yhteensopivat kumppanit.

• samaa mieltä

Kyllä se vaan on yksinkertaisesti sellanen homma,että jos mies on treffeille pyytänyt,hänen kuuluu maksaa se kahvi/ruoka.Se kuuluu hyviin käytöstapoihin!

Kävin vastikään uskomattomilla treffeillä.Mies haki minut illalla kotoa autollaan,vei autonsa pois(asui keskustassa),tarjosi viinilasin kotonaan,kävelimme ravintolaan syömään,jonka hän tietysti tarjosi.Siitä jatkoimme illanviettoa ravintoloissa kierrellen.Mies oli tosi herrasmies.Avasi aina oven ja oli muutenkin kohtelias.Ja kaikenlisäksi mies oli hemmetin hyvän näköinen ja hyvin pukeutunut.Ja huom.en maksattanut hänellä illan juomisia,vaan ostimme vuorotellen toisillemme.Meillä oli oikein hauska ilta...vaan jotain puuttui!Mulle ei iskenyt kuitenkaan kipinää.Perk...eihän sille mitään voi.Surullista,kaikki asiat miehessä olisi ollut niin kohdillaan...vaan ei se riitä näemmä.Täytyy olla vielä kemiatkin kohillaan.Ja menin muuten yksin taxilla kotiini.

• Mystinen_Mr_X

Mies tuhlasi rahat turhaan. Mä nauran täällä kippurassa kun mies tuhlas rahaa deittaamiseen! koetti viinalla ja ruualla päästä pukille mut pakit tuli! ei voi olla nauramatta tuolle tyypille!

• päästä pukille
        Mystinen_Mr_X kirjoitti:

Mies tuhlasi rahat turhaan. Mä nauran täällä kippurassa kun mies tuhlas rahaa deittaamiseen! koetti viinalla ja ruualla päästä pukille mut pakit tuli! ei voi olla nauramatta tuolle tyypille!

voi sua raukkaa...noinko oot putteessa että pitää täällä päteä. ;)

• Hxx

Auttaisikohan palstan lukijoita yksinkertainen määrittely.
        - Treffit on toisen osapuolen antama kutsu, jossa kutsujan kuuluu kustantaa luonnollisesti kutsutun kulut.
        - "Haluatko lähteä mukaan" -reissut ovat tasa-arvoisia joissa molemmat kustantavat omat menonsa. Kyseessä on siis enneminkin kaverien tai muuten seuraa hakevien yhteinen toiminta. jotka voivat olla treffien kaltaiset.

• rvgds
        Mystinen_Mr_X kirjoitti:

kiva, että saa ilmaiset kyydit, viiniä ja ilmaisen ravintolaillallisen. Sillä tavalla voi syödä halvalla ja helposti vaikka joka päivä. Sit vaan kiitos ja hei hei. Hitto, jos miehet vois tehdä noin, mäkin tekisin.

• 30v.
        Mystinen_Mr_X kirjoitti:

Missasit sen kohdan, jossa naista oikeasti otti päähän, kun ei kemiat kohdanneet. Eli jos olis vähänkin osunut yhteen, niin olisivat varmasti ainakin alkaneet tapailla. Pelimies tuossa hyvin kirjoitti, että _hänkin_ tarjoaa naiselle, jos on oikeasti kiinnostunut naisesta. Eli kun mies ei tarjoa, hän haluaa vain seksiä tai katselee vaan. Voin tavata uudestaankin, jos mies muuten kiinnostaa, mutta aika varovasti suhtaudun.

• näin meillä

..pistänyt sapuskat, yhdelle ostin vaan pari sidukkaa kun ei ollut kulemma nälkä. Ei olleet sitten oikeita mulle mutta ei ainakaan kukaan pääse sanomaan et olisin treffeillä pihtaillut.

• n48-----------

No toki on päivänselvää, että mies maksaa ekoilla treffeillä kahvikupposen.

Tähän mennessä joka ainoa treffikumppanini on maksanut kupillisen kahvia minulle. Jos mies ei olisi tarjoutunut maksamaan, olisin toki maksanut vaikka molempien kanvit mutta ne olisivat tasan viimeiset treffit ko herran kanssa.

Kyse ei ole rahasta vaan käytöstavoista. Joko niitä on tai ei ole mamma opettanut mutta minä en ala seurustelemaan sellaisen kanssa, jolla niitä ei ole.

• mies46--

Samoilla linjoilla olen naisten kanssa. Olen alkuvuonna ollut neljän naisen kanssa treffeillä ja maksanut heille 'kaiken'. Kolmelle ruuat ravintolassa ja yhdelle kahvit ja sämpylän, koska tämä halusi ensi treffeistä lyhyen tapaamisen. Yhden kanssa treffasin toisen kerran kotonani, jolloin valmistin hänelle lounaan itse.

Olen nimenomaan itse ehdottanut treffejä heidän kanssaan, joten jo senkin vuoksi olen halunnut maksaa. Vaikka olenkin nuorekas, niin tässä asiassa olen vanhanaikainen. Mies tarjotkoon treffeillä ja jos suhteeseen asti edetään, niin sitten tasa-arvoisempaa kulujen jakoa.

Älkääkä unohtako muita kohteliaan käytöksen muotoja:-).

• Wabach

Juuri näin.

• todellakin

Hyvän pointin toit esille. Asian ydinhän piilee käytöstavoissa, ja miesten ja naisten välisten suhteiden lainalaisuuksissa (tiedostetaan niitä sitten tai ei, ne ovat toki kuitenkin olemassa).

Kirjoituksesi toi mieleeni muutamia nettitreffikokemuksiani, joille nyt voi jo nauraa. Silloin aikoinaan ne saivat todella ihmettelemään ja ällikälle.

Treffikumppani nro 1: Kutsui lounaalle. Laskun tullessa hän teki selväksi, että kumpikin maksaa oman lounaansa. Sama muka-tasa-arvoinen linja jatkui, kun vietimme sinänsä hauskan illan eräässä musiikkiravintolassa, kumpikin osti juomat toisilleen vuoron perään. Tästä jäi jotenkin omituinen maku.

Nro 2: Tuli kahvilaan myöhässä. Istuin jo pöydässä kahvikupin ja pullan kanssa. Hän ei ostanut mitään, istui kädet ristissä takki päällä vastapäätä ristikuulustellen. Olisi halunnut viedä lounaalle seur. päivänä, kieltäydyin.

Nro 3: Kustansi oikein hauskan illan illallisineen. Seuraavat kahvittelut ja drinkit myöhemmillä treffeillä kustansi myös. Tässä oli herrasmies.

Nro 4: Meni kahvijonossa edellä, maksoi oman kahvinsa. Kysyi pöydässä onko minulla vaivaantunut olo (oli todella, ajattelin etten ikinä aio joutua vastaavaan tilanteeseen enää). Erehdyin menemään kaverin kanssa illalliselle hänen kutsumanaan. Mies tilasi samppanjasta alkaen. Laskun tullessa (yli 100 euroa) hän ilmoitti, että jos maksaisin siitä puolet. Tyypistä sai tosi taukin kuvan.

Ai niin, ja rahasta sen verran, että kaikki ylläolevat miehet olivat hyvätuloisia. Minä itse kuitenkin vielä hyvätuloisempi kuin he. Eli rahasta ei todellakaan ole kysymys. Vaan jostain ihan muusta.

• sen verran

treffit nro1. amerikkalainen mies
        -haki minut autolla kotoa, maksoi illallisen juomineen, vei kahvilaan kahville ja osti ison leivoksen meille puoliksi, vei autolla kotiin!

treffit nro2. sveitsiläinen mies
        -vei syömään kaupungin parhaimpaan pihvipaikkaan, maksoi drinkit baarissa ja illallisen (yli 100e) jätkä oli vieläpä OPISKELIJA!

treffit nro3. ruotsalainen mies
        -maksettiin lasku puoliksi hänen aloitteestaan

treffit nro4. intialainen mies
        -tarjosi ison tapaslautasen, bisset ja sisäänpääsyt sekä narikan drinkkeineen ravintolassa sekä maksoi taksikyydin kotiin minulle

• käytöstavat kunniaan
        sen verran kirjoitti:

treffit nro1. amerikkalainen mies
        -haki minut autolla kotoa, maksoi illallisen juomineen, vei kahvilaan kahville ja osti ison leivoksen meille puoliksi, vei autolla kotiin!

treffit nro2. sveitsiläinen mies
        -vei syömään kaupungin parhaimpaan pihvipaikkaan, maksoi drinkit baarissa ja illallisen (yli 100e) jätkä oli vieläpä OPISKELIJA!

treffit nro3. ruotsalainen mies
        -maksettiin lasku puoliksi hänen aloitteestaan

treffit nro4. intialainen mies
        -tarjosi ison tapaslautasen, bisset ja sisäänpääsyt sekä narikan drinkkeineen ravintolassa sekä maksoi taksikyydin kotiin minulle

nainen menikin sitten naimisiin amerikkalaisen kanssa. Hallitsevat mm. käytöstavat :).

• kapistelija

..rahasta ei ollut kyse, miksi et tarjoutunut maksamaan omaa osuuttasi? Miten se on "muka-tasa-arvoa", että hän pyysi sinua maksamaan oman osuutesi? Eikö se juuri ole tasa-arvoa? Vai onko tasa-arvoa se, että mies maksaa naisen kulut? Ja toki herrasmies on se, joka maksaa naisen kulut, vaikka naisella olisi varaa siihen itselläkin.

Mikäs siinä, kyllä naisilla on toki oikeus hakea miestä, joka elättää naisen ja naisen oma (mahdollisesti suurempi) palkka jää sitten naisen omaan hurvitteluun. Onhan näitä miehiä ihan riittämiin varsinkin vanhemmassa sukupolvessa.

• missasit pointtini....
        kapistelija kirjoitti:

..rahasta ei ollut kyse, miksi et tarjoutunut maksamaan omaa osuuttasi? Miten se on "muka-tasa-arvoa", että hän pyysi sinua maksamaan oman osuutesi? Eikö se juuri ole tasa-arvoa? Vai onko tasa-arvoa se, että mies maksaa naisen kulut? Ja toki herrasmies on se, joka maksaa naisen kulut, vaikka naisella olisi varaa siihen itselläkin.

Mikäs siinä, kyllä naisilla on toki oikeus hakea miestä, joka elättää naisen ja naisen oma (mahdollisesti suurempi) palkka jää sitten naisen omaan hurvitteluun. Onhan näitä miehiä ihan riittämiin varsinkin vanhemmassa sukupolvessa.

on se tosiaan surkeaa, kun jotkut suomalaiset miehet eivät tajua näistä kuvioista yhtään mitään.

Oma osuus, raha, kun ei noista ole ollenkaan kyse. Selittäkää joku mies pliis hänelle miten kuvio toimii :)

P.S. En YHTÄÄN ihmettele, että muutin Jenkkeihin :).

• nfölwe

"Treffikumppani nro 1: Kutsui lounaalle. Laskun tullessa hän teki selväksi, että kumpikin maksaa oman lounaansa. Sama muka-tasa-arvoinen linja jatkui, kun vietimme sinänsä hauskan illan eräässä musiikkiravintolassa, kumpikin osti juomat toisilleen vuoron perään. Tästä jäi jotenkin omituinen maku."

Kirjoitit, että kyseessä oli "muka-tasa-arvoinen linja". Tarkalleen sanoen mikä siitä kuitenkin teki epätasa-arvoisen?

"Nro 2: Tuli kahvilaan myöhässä. Istuin jo pöydässä kahvikupin ja pullan kanssa. Hän ei ostanut mitään, istui kädet ristissä takki päällä vastapäätä ristikuulustellen. Olisi halunnut viedä lounaalle seur. päivänä, kieltäydyin."

Miksi kieltäydyit tarjotusta lounaasta seuraavana päivänä? Koska hän ei juo kahvia tai syö pullaa, vai siksi, ettei huomannut ottaa takkia päältään? Saattoipa hänellä olla kiire, koska ehdotti lounasta seuraavalle, eikä samalle päivälle.

"Nro 3: Kustansi oikein hauskan illan illallisineen. Seuraavat kahvittelut ja drinkit myöhemmillä treffeillä kustansi myös. Tässä oli herrasmies."

Herrasmies, koska osti sinulle illallisen ja kustansi koko illan? Eipä silti kelvannut, mutta tärkeintä olikin, että sait ilmaiseksi kaikenlaista, eikö niin? Onhan se varmaan kivaa.

"Nro 4: Meni kahvijonossa edellä, maksoi oman kahvinsa. Kysyi pöydässä onko minulla vaivaantunut olo (oli todella, ajattelin etten ikinä aio joutua vastaavaan tilanteeseen enää). Erehdyin menemään kaverin kanssa illalliselle hänen kutsumanaan. Mies tilasi samppanjasta alkaen. Laskun tullessa (yli 100 euroa) hän ilmoitti, että jos maksaisin siitä puolet. Tyypistä sai tosi taukin kuvan."

Hän oli taukki, koska sinä jouduit maksamaan oman ateriasi?

"Ai niin, ja rahasta sen verran, että kaikki ylläolevat miehet olivat hyvätuloisia. Minä itse kuitenkin vielä hyvätuloisempi kuin he. Eli rahasta ei todellakaan ole kysymys. Vaan jostain ihan muusta."

Eli siis vaikka sinulla olikin enemmän rahaa kuin miehillä, et siltikään viitsinyt maksaa edes omia illallisiasi ja juomiasi? Joo, ei silloin rahan puutteesta tosiaan voi olla kysymys, vaan pelkästä ahneudesta. En tosin usko, että olisit hyvätuloinen, koska (miehen toisin ehdottaessa) hyvätuloiset naiset jopa vaativat saada itse maksaa illallisensa, rohkeimmat pyytämättä saattavat maksavaa jopa molempien laskut. Todennäköisesti sinulla ei rahaa ole, mutta haluaisit ihmisten luulevan, että sellaisellakin voisi olla, joka pummaa miehiltä aterioita ja viinaa. Harva uskoo.

• d2ohi
        missasit pointtini.... kirjoitti:

on se tosiaan surkeaa, kun jotkut suomalaiset miehet eivät tajua näistä kuvioista yhtään mitään.

Oma osuus, raha, kun ei noista ole ollenkaan kyse. Selittäkää joku mies pliis hänelle miten kuvio toimii :)

P.S. En YHTÄÄN ihmettele, että muutin Jenkkeihin :).

"P.S. En YHTÄÄN ihmettele, että muutin Jenkkeihin :)."

Se on hyvä, ettet sentään itse ihmettele, miksi olet jonnekin muuttanut. Jenkeissä on vielä löydettävissä avuton-pikku-kotirouva-kulttuuria, joskin yhä vähemmän miehet sielläkään itselleen elättejä ottaa tai naiset edes haluaa sellaisiksi ryhtyä. Naisille suunnatuista elokuvista ja tv-sarjoista saattaa saada väärän kuvan, sillä niissähän myydään vain unelmahöttöä.

• 30v.
        kapistelija kirjoitti:

Niin, aiemmin uskoin ehdottomaan tasa-arvoon raha-asioissa. No päädyinkin suhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa sainkin äitiyspäivärahasta kustantaa kaiken itselleni ja lapselle, kun mies hurvitteli omalla palkallaan. Olihan se hänen ansaitsemaansa. Enää en usko kulujen jakamiseen tasan.

• Mies44vuotta

Nauran joskus näille urpoille joista täällä saa lukea kun he eivät maksa treffeillä naisten ruokailuja eivätkä kahvituksia. Toisaalta tässä näkee ehkä sen tasa-arvo ajattelun mihin se on johtanut. Oma kantani kuitenkin on hyvin perinteinen
      ja luonnonmukainen. Mies maksaa ja järjestää ruuan pyötään oli se sitten treffeillä tai kotona.
      Tämä ei silti tarkoita että naisen paikka on hellan ääressä. Päinvastoin, hyödynnän nykypäivän saalistusviettiäni rahan ja ansioideni avulla. Aseet ja ansat ovat väistyneet ruaan hankkimisesta. Tällöin jää aikaa valmistaa herkullisia pihviaterioita ja samalla tarjota niitä perheelle/naiselle.

Hupaista onkin nykypäivän miesten käyttäytyminen ja valittelu etei "natsaa". Onhan sanomattakin selvää että treffeillä soidinmenoihin kuuluu miehen liehitellä hyvällä ruualla ja kahvituksilla naista. Näin saadaan aikaiseksi hyvä fiilis. Naiselle tietenkin kuuluu laittautua mahdollisimman näyttäväksi/kauniiksi. Fiilis kun on hyvä muut asiat sitten tulevat perässä.
      Miehet ovat siis unohtaneet kosiskelun jalot taidot. Kosiskella kuuluu kaikkia naisia, piti heistä tai ei. Koskaan ei saa naisen avata ovea treffeillä, maksaa ravintolalaskuja, maksaa takseja. Mikäli nainen ei halua että mies maksaa näitä. Miehen tulee kuitata asia vain ettei missään tapauksessa. Ja kertoa että sinä olet tullut treffeille ja ilo on sinun puolellasi.
      Tiedän että on hyvinkin voimastahtoisia naisia mutta hekin suostuvat että mies maksaa kun asian esittää niin että maksamisesta ei jää velvoitetta
      seuraaviin treffeihin tms.

• Leon.

asiallinen kannanotto mieheltä. Olen samaa mieltä, ennen mies metsästi, nykyään saalistaa työpaikallaan. Itse asiassa, jos nainen kieltäytyy että mies maksaa, hän usein ei todellakaan pidä miehestä. Se on ihan hienoinen vinkki. Joskus selkeä loukkaus, tyhmmpi mies ei vaan tajua. Rakastamaltaan mieheltä nainen suostuu ottamaan vastaan kengät, mutta kenenkään ääliön bootseissa ei suostu kävelemään askeltakaan. Oletteko huomanneet, että todellakin se rakkaan miesystävän annetaan ostaa ne ihanat kengät? Usein naiset puhuvat unelmoivalla äänellä ja kertovat miehensä ostaneen hänelle juuri ne unelmasaappat. Nämä on sellaisia pieniä asioita, joita ihastuttavat oikeat miehet tajuavat. Tasa-arvo, kyllä, mutta eläköön se pieni ero! Charmia maailmaan !

• 30v.

Lopultakin joku osasi sanoa, mistä siinä on kyse eli liehittelystähän siinä on kyse :) Kiitos.

• <sdfsdg

Eikö kellekään muulle naiselle tule huonoa omaatuntoa, jos sallii miehen tarjota kaiken? Minusta on kiusallista mennä jonkun toisen siivellä enkä näe mitään syytä siihen, miksi miehen tulisi maksaa enemmän kuin oman osansa verran. Kahvin suhteen saatan antaa miehelle periksi, jos hän vaatii saada tarjota, mutta jos kyse on esimerkiksi kalliista päivällisestä, en voisi kuvitellakaan että antaisin miehen maksaa.

Itse olen miesten suhteen hieman ujompi ja siksi arvostan sitä, että mies tekee aloitteen ja pyytää treffeille. Jotain kuitenkin koen velvollisuudekseni tehdä itsekin, vähintä on että osallistun kustannuksiin kun teffeissä kuitenkin kyse siitä, että kumpikin on yhtä kiinnostunut tapaamaan ja tutustumaan toiseen. Minuun ei todellakaan tee vaikutusta se, että mies rehvastelee rahoillaan ja tarjoaa sadan euron päivällisen, sillä minä en etsi itselleni elättäjää vaan tasa-arvoista kumppania.

• zol

"sillä minä en etsi itselleni elättäjää vaan tasa-arvoista kumppania."

Kunpa vain useampi nainen ajattelisi kuten sinä. Itsekin etsin tasa-arvoista kumppania ja sellaisen löytäminen tuntuu olevan melko vaikeata. Jos eläisin suhteessa, jossa elättäisin naista, minulle tulisi pakostakin olo, että nainen on kanssani vain rahojeni takia, eikä suinkaan itseni takia. En halua sellaista. En halua ostaa naista.

• kyllä sen kahvin tarjoaminen

riittää.
        enkä ekoilla treffeillä menis syömään, kahvilasta pääsee nopeemmin pois

• voi elämän kevät sentään.....

samoilla linjoilla minäkin menen. Se on vain aika paksua olettaa että mies maksaa treffeillä kaiken ihan euron kahvikupposiin asti.

Jos tällaisesta metelin jaksaa nostaa niin on jotain kyllä vialla......

• 3wfqe
        zol kirjoitti:

"sillä minä en etsi itselleni elättäjää vaan tasa-arvoista kumppania."

Kunpa vain useampi nainen ajattelisi kuten sinä. Itsekin etsin tasa-arvoista kumppania ja sellaisen löytäminen tuntuu olevan melko vaikeata. Jos eläisin suhteessa, jossa elättäisin naista, minulle tulisi pakostakin olo, että nainen on kanssani vain rahojeni takia, eikä suinkaan itseni takia. En halua sellaista. En halua ostaa naista.

Tällä palstalla vain pummit yrittävät muokata omaa imagoaan ja saada uskoteltua muille ja vähän itselleenkin, että muiden kuuluukin kustantaa heille keikenlaista.

• 30v.

Koen velvollisuudekseni tehdä jotakin. Kyllä. Eli lähden treffeille vain miesten kanssa, joista olen aidosti kiinnostunut. Laittaudun kauniiksi ja tulen paikalle rentona ja hyvällä tuulella. Eka tapaaminen on lyhyt ja toiset treffit merkitsevät paljon. Annan miehen päättää, mitä me tekisimme, saatan ideoida kyllä kysyttäessä. Huolehdin omalta osaltani hyvistä käytöstavoista ja siitä, että seurassani on mukava olla. Kysyn laskun tullessa, että miten tehdään ja tapaamani miehet ovat halunneet tarjota illallisen. Jos en ole kiinnostunut miehestä ja hänen tapaamisestaan jatkossa, maksan itse.

• maksa on

erittäin pihi moukka......

• Ja toisinpäin

on maksullinen nainen.

• Vain moukka ei maksa

Ekoilla treffeillä kuuluu asiaan miehen maksaa. Jos nähdään vielä sen jälkeenkin voisi molemmat maksaa oman osuutensa. Jos haluat olla moukka et maksa, mutta tuskin näät seuraavia treffejä sen naisen kanssa. Vanhanajan käytöstavat toimii tänä päivänäkin.

• lkhlhvjhv

ja ilta riittää sinulle? Toisille treffeillehän ei kannata saman miehen kanssa mennä, vaan sopia uudet treffit aina uuden lompakon, eikun miehen, kanssa seuraavaksi. Se onkin fiksua, koska silloin varsinaista tutustumista ei pääse tapahtumaan.

Noin muuten olisi luonnollisempaa tarjota illallisia tutulle tyttöystävälleen kuin uppo-oudoille pummeille.

• ota opiksesi

jos mies ei maksa sinun kahvejasi, niin todennäköisimmin se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että mies ei näe sinua edes kahvikupin hintaisen investoinnin arvoiseksi.

näin minä, mies, teen ja ajattelen.

voi olla, että joku mies on ihan itse pyytänyt sinua treffeille, mutta kun hän on nähnyt norsunvitulla olevan naamasi ja nyrpeän asenteesi, niin ehkäpä hän on päättänyt, että tuohon harppuun en penniäkään omia rahojani tuhlaa. ja todennäköisesti hän on ollut myös oikeassa tuossa tilannearviossaan. se on helppo päätellä jo tuosta sinun tekstistäsikin.

itse olen ollut aina treffeille mennessäni varautunut siihen, että maksan ja tarjoan. mutta kaikkein parhaimman vaikutuksen tekee kuitenkin nainen, joka tarjoutuu täysin oma-aloitteisesti maksamaan oman laskunsa. siitä tietää heti kättelyssä, että talous on edes jonkinlaisessa kunnossa, eikä hän ole etsimässä itselleen elättäjää vaan kumppania, ja ettei hän ole muutenkaan mikään persaukinen siipeilijä.

ja ihan turha selittää, että se euron kahvikupin maksamatta jättäminen oli ainoa syy miksi miehen dumppasit. mies näki, että jatkoa ei ole luvassa, joten kahvi jäi itsesi maksettavaksi. näin yksinkertaista se on.

• Viikonloppuvieraana!

Mielestäni sinulla on melko tavalla kapea katseinen näkemys. Mies joka tulee naista tapaamaan pidemmänkin matkan takaa. Ei jätä kahvikupposta tarjoamatta naiselle, syystä että nainen ei olisi edes sen arvoinen. Vain tosi tökeröt miehet ajattelevat naisen talouden asioiden laitaa ensi tai kolmansillakaan treffeillä. Vaan syynä voi olla erilaisia asioita, kun ei ole mitään tarvetta miellyttää vai eikö tule mieleen hyvät käytöstavat, kun ei niistä ole alkeitakaan.

Naisena olen kokenut mutta noin pari vuotta sitten kompastunut käsittämättömään tapaukseen, suomalaiseen mieheen!

Käytöstapojen puutos tuli julkisesti ilmi, eka treffeillä ja koko kansan edessä.
        Ja huono, typerä käytös sen kun vain paheni illan mittaan kodissani.
        Jonne olin miehen kutsunut melko suurin odotuksin ja lisäksi olin kovin ponnistellut viikon seitsemän päivää, saadakseni kaiken ja itseni näyttämään hyvältä ensi tapaamisella.
        Ihmettelen todella, vaikka kaikki tapaukset ovat olleet yksittäisiä ja erilaisia.
        Koskaan, milloinkaan en itse voisi käyttäytyä samoin toisen kotona.

Että miettikäähän hyvät herrat, ennen kuin puhutte olevanne jotain aivan muuta.

• mmmm

Mä oon samaa mieltä. Mies pyysi treffeille. Mentiin kaivariin kahville ja mies ei maksanut minun kahvia ja pullaa. Mies otti netin kautta uudestaan yhteyttä, ja pyysi toisille treffeille. Oli tykännyt meidän ekoista treffeistä. Mä en enää vastannut hänelle. Mulla on sellainen motto...etten lähde toisille treffeille, jos mies ei halua tarjota herrasmiesmäisesti ekoja kahveja ensitreffeillä. Mitäköhän hän musta oikein kuvittelee...että saa seksiä toisilla tai kolmansilla treffeillä? Ja ihan ilmatteeksi. Ei edes kahvikupin vertaa mua arvostanut=)Voi hyvää päivää tälläisten miesten kanssa...

• lässyn

no voi voi.

ja sinäkö olisit sitten ollut täysin umpirakastunut siihen mieheen, jos hän olisikin maksanut sinun pullakahvisi? ja tämäkö oli ainoa asia joka käänsi kelkan suunnan. älä kuule edes viitsi...

älkää nyt hyvät (aikuiset?) ihmiset viitsikö selittää. jos olette ihan tosissasi ja aidosti kiinnostuneita jostain ihmisestä, niin ei siinä kuule mietitä sekuntiakaan sitä, että kumpiko silloin jonkun yhden vitun kahvikupin maksaa.

no joo, on varmaan näitäkin jotka hakevat itselleen elättääjää, vaikka eivät sitä myönnäkään. siinä tapauksessa pitää sitten vaan etsiä sitä miestä niin kauan, että löytyy lopulta sellainen joka suostuu maksamaan sen kahvikupin. muuta vaihtoehtoa ei silloin varmaankaan ole.

• Hahaaa...

Vai pitäisi kahvikuppi edes maksaa,että pääsee naimaan. Kyllä naisista tuo säteily katoaa hyvin nopeasti vuosikymmenten myötä - älä luule itsestäsi liikoja. Tuo säteily katoaa kuin valo auringon yön tullen, varsinkin kun on katsonut muutaman Suomi24:n naaraan. Jotkut heistä luulevat olevansa "nuoria" vielä kun ovat täyttäneet 40, ovat pulskistuneita rillipäitä. Miehissä tuo vanhuus vaan hopeoi parhaita puolia ja charmi säilyy...kunhan ette mene kapakoihin ja pubeihin katsomaan miehisiä kehäraakkeja.

• 30v.
        lässyn kirjoitti:

no voi voi.

ja sinäkö olisit sitten ollut täysin umpirakastunut siihen mieheen, jos hän olisikin maksanut sinun pullakahvisi? ja tämäkö oli ainoa asia joka käänsi kelkan suunnan. älä kuule edes viitsi...

älkää nyt hyvät (aikuiset?) ihmiset viitsikö selittää. jos olette ihan tosissasi ja aidosti kiinnostuneita jostain ihmisestä, niin ei siinä kuule mietitä sekuntiakaan sitä, että kumpiko silloin jonkun yhden vitun kahvikupin maksaa.

no joo, on varmaan näitäkin jotka hakevat itselleen elättääjää, vaikka eivät sitä myönnäkään. siinä tapauksessa pitää sitten vaan etsiä sitä miestä niin kauan, että löytyy lopulta sellainen joka suostuu maksamaan sen kahvikupin. muuta vaihtoehtoa ei silloin varmaankaan ole.

Ei kun kyse on siitä, onko mies niin kiinnostunut tosissaan, että yrittää liehitellä ja tehdä vaikutuksen. Niistä soidinmenoista...

• Naisellinen nainen
        30v. kirjoitti:

Ei kun kyse on siitä, onko mies niin kiinnostunut tosissaan, että yrittää liehitellä ja tehdä vaikutuksen. Niistä soidinmenoista...

Juuri näinhän se menee. Itse menin syömään miehen kanssa (hänen aloite, valitsemansa ravintola ja aikataulu). Antoi mun maksaa puolet kalliista laskusta. Ajattelin että ok, selvä viesti ettei ole kiinnostunut (itse olisin tätä ennen voinut ollakin). Tämän jälkeen mies kuitenkin yllätyksekseni alkoi innoissaan selittää kuinka ihastunut on ja kuinka ihana ilta, jatkoi samaa vielä viesteillä kun erottiin.

Itse olisin voinut olla kiinnostunut ja luonteva toimintatapa olisi ollut seuraavilla treffeillä yllättää hänet jollain numerolla, jonka luonnollisesti minä olisin tarjonnut. Itseäni ainakin nolottaa tuollainen laskun jakaminen selkeästi romanttisilla treffeillä. Jotenkin niin pihiä ja tuntuu siltä että tarjoilijatkin salaa säälii naista. Eli oli vikat treffit ja ilmoitin miehelle että ollaan "kavereita".

Eli tämä on mun tapa olla ja elää, että vuoroin vieraissa, mutta eka treffeillä (jos siis jotain romanttista ilmassa) mies tekee vaikutuksen naiseen ja itsestään selvää on että tässä tapauksessa kutsuja maksaa. Jos jonkun miehen mielestä se tekee minusta ruokaa salakavalasti pahaa-aavistamattomilta miehiltä pummaavan horon, olen iloinen että tällaisiin miehiin en törmää. Lika barn leka bäst.

• MAKSAA

Minä voin maksaa sinun kahvikupin, mutta mahdollisessa parisuhteessa sinä hoidat sitten kaiken päivittäisen siivoamisen, tiskaamisen, pyykien pesemisen ja ruuan laittamisen. Minä voin sitten vaihtaa auton talvirenkaat (2 kertaa vuodessa).

Sinun on vaan nyt itse valittava, haluatko sinä sitä sukupuolten välistä tasa-arvoa vai et. Aikuisten maailmassa ei enää voi syödä pullasta pelkkiä rusinoita.

• ei käytöstapoja

Olin nettitreffeillä kahvilassa ja suorastaan järkytyin. "Mies" meni ensin, otti itselleen kupin kahvia, maksoi sen ja käveli pöytään. No, minä siinä järkytyksestä toivuttuani ostin itselleni myös kupillisen ja menin sentään samaan pöytään. Siitä hetkestä kuitenkin tiesin, ettei ole minun tuleva kumppanini.

Kyse ei tosiaan ole kahvikupin hinnasta, vaan siitä että huomioi toisen. No, uskaltauduin myös myöhemmin nettitreffeille ja löysin etsimäni herrasmiehen. Olikin sitten kaikin puolin muutenkin aivan loistava pakkaus. Onneksi ensimmäinen mies ei osannut tapoja alkuunkaan ja lemppasin hänet heti. Olisin muuten jäänyt paljosta paitsi.

• Nainen ilman miestä

Pakko vastata tähän! En ole koskaan ollut nettitreffeillä ja näitä miesten vastauksia lukiessa luulen että mitään en ole menettänyt :) Jos käytöstavat ovat noin hakusessa miehillä, kyse on kuitenkin kahvikupposesta, niin ei ole ihme ettei tapaaminen toistu... Tietysti jos treffejä pukkaa esim. 5-10 viikossa niin saattaahan se käydä "kalliiksi". Itse kun treffailen harkitusti... ja olen oikeasti kiinnostunut tapaamaan.

• Haukotus

Katsopas hieman minkälaisia naisia löytyy Suomenmaasta niin kellahdat selällesi...lue hieman. Olisi minullakin kertomista yhdestä tapaamisesta: Nainen oli suoranainen moukka käytökseltään. En silti antanut sen vaikuttaa omaan käytökseeni, vaan vei tapaamisen loppuun asti ok ja vein jopa kotiin. En tietysti sen jälkeen mitään hänestä halua kuulla. Ihmettelen vaan minkälaisia tyyppejä Suomi sisällään voi kantaa ja minkälaiset miehet sietävät näitä. No eronnuthan tämä nainen oli. Sen olisi voinut sanoa kertomattakin sitä minulle.

• daami täältä vain

Ihmettelen näitä joidenkin naisten kommentteja. Miksi miehen pitäisi maksaa? Siksi, että hän on ehdottanut treffejä vai siksi, että hän nyt sattuu olemaan mies? Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että on kohteliasta, että se maksaa, joka on kutsunut ulos. Sitä taas en ymmärrä, että miehen oletetaan maksavan vain koska hän on mies. Olen nainen, mutta minusta on kiusallista, jos mies haluaa maksaa. Minusta se on vanhanaikaista. Kuten joku tuossa sanoi, en ole etsimässä itselleni elättäjää. Lisäksi tulee olo, että on kiitollisuudenvelassa miehelle. Jos mies kuitenkin tarjoutuu maksamaan, kiitän kohteliaasti, mutta sanon maksavani itse oman osuuteni. Ja maksan myös. Olenpa joutunut kerran maksamaan myös treffikumppanini leffalipun, kun hänellä ei ollutkaan rahaa... Hän siis oli minua pyytänyt ulos ja ehdotti itse, että menisimme leffaan. No, eipä jäänyt hänestä kyllä kovin hyvä kuva ;) Voihan sitä muutenkin olla toiselle kohtelias, esim. avaamalla oven tms.

• :)))

Minut pyysi eräs puolituttu mies töistä treffeille ja mentiin erääseen kahvilaan....molemmat ottivat kahvit ja mieleisensä pullat...Olin varautunut toki maksamaan omani, mutta kassalla mies alkoi kovaan ääneen kauhistelemaan hintaa. Lopulta oli niin hiilenä, että kieltäytyi maksamasta niin kallista kahvia.... No, minä kaivoin lompakon esille ja maksoin satsin. Viimeiset treffit tämän miehen kanssa. Pyyteli kyllä myöhemmin syömäänkin ;))

• "fiksu"eimaksa

...olisikohan halunnut kaupungin kalleimpaan vaiko halvimpaan paikkaan? ;) ;)

• oikeassa asiassa

>Puhut asiaa,minä miehenä maksan aina kahvit.Minusta ei saa näyttää huonoa
      esimerkkiä,maksamattomuudella...Asiasta voi olla jopa hyötyä,olen kokenut sen....

• sain pelkät haukut

tulipas tuosta mieleen entinen miesseuralaiseni, jonka kanssa mentiin ABC:lle pullakahville.
      lupasin tarjota kahvit, maksamiseni jälkeen mies kyseli, eikö minulla ole S-Etukorttia.
      kerrottuani että eipä ole, sain pienimuotoisen läksytyksen siitä, että olisi pitänyt pyytää ja käyttää hänen korttiaan. (kuulemma jää bonusportaiden ylitys usein pienestä kiinni). odottamani sana "kiitos" unohtui häneltä kokonaan.

• Naurattaa

jotain v*tun bonuspisteitä..taisi olla vanhempi mies

• Mailmanloppuko....

Jos etukorttia ei löydy lompakosta. Yleensä näitä etukortteja on jokaisella lompakko pullollaan. Mutta että se treffeilläkin pitäisi löytyä.

• kaaospilootti!

Toi viittaa jo kahvikuppineuroosiin.En menis deitille kahville,koska arkena siemaisen kaffetta tupakkien lomassa.
      Onhan se uskallusta,että heittäytyy toisen armoille,etenkin itsetunnolle,jos nainen on herkkähipiäinen.En menisi Tikkurilaan asti päivätorkuille punatukkaisen Rizloja käärivän musiikkialan ammattimiehen kanssa, tulisin varmaan mixatuksi ja scratchatuksi,kuin ainiaan soiva samainen LP-levy.
      Mulle varma deittikäytäntö,joka toimisi,olisi tuttavallisuus ja rentous,sekin scary.Haluan että miehessä on ponttaa.
      Aika US-ghettotsydeemejä teen miehissä,koska tykkään Christianian taidemuotivaatteista.

• -huvittunut-

Minä tarjosin parille naiselle ruuat vaikkeivat olleetkaan juuri sitä mitä haen :) Yhdelle pistin pari siideriä kun ei ollut kuulemma nälkä, itse join kahvia kun autolla olin. Olin sitten varmaan aika asiallinen deitti?

Vähän aikaa oli profiilissa vihjaus että vien syömään, eipä tuntunut ketään oikein kiinnostavan niin että kahvitelkaapa ainakin tämän kylän tytöt nyt sitten noiden kupposidioottien kanssa :D

• näin arvelen

Omia kokemuksia nettitreffeistä
      Herra 1: Tapasin miehen ja istuuduttiin pöytään. Mies sanoi, että hakee juotavaa. Mentiin yhdessä kassalle ja mies osti vaan itselleen ja minä maksoin omani. Kun oltiin juteltu hetki pöydässä, mies sanoi, että hakee lisää juotavaa. Ei kysynyt mitään haluanko minä lisää. Kävi ostamassa lisää juotavaa itselleen ja tuli pöytään takaisin.

Herra 2: Tapasin kahvilassa. Mentiin yhtäaikaa hakeen juotavaa. Mies maksoi ensin omansa ja minä omani.

Herra 3: Tavattiin kahvilassa. Mentiin yhdessä kassalle. Minä menin ekana ja sanoin kassalle, että maksan kummatkin. Mies sanoi, että ei käy vaan hän maksaa molemmat. Annoin maksaa.

Herra 4: Halusi viedä minut syömään. Kun maksun aika tuli, mies meni ekana maksaan ja maksoi vaan omansa.

Herra 5: Ei halunnut kahvilassa juoda mitään. Juteltiin pari tuntia ja sitten erottiin. Satunnaisesti moikataan vieläkin kadulla.

Herra 6: Nähtiin torilla. Mies pyysi , voisinko tarjota hänelle jäätelön. Kävin hakemassa miehelle ja itselleni jäätelöt.

Kaikki edellä mainitut treffit kestivät vähintään tunnin eli juttelua riitti ja ihan mukavia miehiä muuten.

Tässä oli hieman omia kokemuksia. Olen 30v ja miehet ovat olleet 28-32 vuotiaita. Jotenkin tullut huomanneeksi, että nykyään varmaankin vallitsee tasa-arvo siinä mielessä, että miehet eivät tarjoa treffeillä. Jokainen siis maksaa omansa. Itseenikin tosiaan vetoaa mies, joka tarjoaa ekoilla treffeille vaikka vain sen ekan kahvin. Jotenkin se tuntuu vaan niin kohteliaalta.

• vielä tapojakin

Mulla värmaan käynyt hyvä tuuri noiden asioiden suhteen. Miehet ovat tahtoneet omatoimisesti tarjota ekoilla treffeillä.Kahdella viidestä on ollut jopa ruusu autossa odottamassa. Kysessä 40 miehet.

• noin niin

hyvä sisko, kohdista sinäkin katseesi tänne Amerikkaan päin. Täällä miehet hallitsevat käytöstavat vieläkin :) Suomessa on aivan omituinen ja erikoinen meininki päällä.

• Kohteliasko?

Naisten itsekkyys on kyllä huimaa. Nykyään haluaisivat "sekä syödä kakun että säästää sen". Haluttaisiin olla itsenäisiä, tehdä uraa, harrastaa, tienata omat rahat jne jne jne, mutta samalla saada myös esim. jenkkiläisen kulttuurin ne piirteet, joista on hyötyä naisille. Haluttaisiin että mies tarjoaa kaiken, ostaa lahjoja, tuo rahaa talouteen yms. Näistä tavoista puhutaan "herrasmiestapoina", koska niistä on hyötyä naiselle. Sen sijaan miehiä hyödyttävät tavat ovat kauheaa sovinismia, muinaisjäänteitä, joista kuuluu tasa-arvon nimissä päästä heti eroon. Ei saa suosia miehiä, ei missään eikä koskaan! Naisia saa suosia, koska se on herrasmiesmäisyyttä. Jos et niin toimi, sinua saa haukkua juntiksi yms, jotta muut miehet eivät vaan huomaisi, ettei niille tavoille ole enää nykyään mitään perusteita.

Jenkkiläisessä kulttuurissa on edelleen yleistä se, että nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja mies tekee uraa ja tienaa perheen elannon. Oletteko valmiita tähän? Jos haluatte että mies tarjoaa kaiken, niin kai te puolestanne olette valmiita perinteiseen naisen rooliin? Nykyään miehen täytyisi hoitaa koti, lapset ym ja sen lisäksi vielä rahoittaa naisen elämää. Naista ei voi pyytää siivoamaan tai laittamaan ruokaa, tai on sovinisti. Miehen täytyy hoitaa lapset, kun naisen täytyy päästä illalla harrastuksiinsa tai "tyttöjen iltoihin" flirttailemaan muille miehille.

Nykyajan "tasa-arvo" näyttää muutenkin olevan sitä, että naiset poimivat miesten kulttuurista kaikki huonoimmat tavat ja pitävät kiinni omista eduistaan:

- Ryyppääminen. Varsinkin nuoret naiset käyvät "bilettämässä" melkein joka viikonloppu ja aina humalassa.
      - Kirjoileminen, syljeskeleminen, yleisesti rivo ja alatyylinen kielenkäyttö.
      - Miesmäinen resuinen pukeutuminen
      - Tappeleminen
      - Kova ja kylmä käytös
      - Irtosuhteet, toisten hyväksikäyttäminen
      - Jne. jne.

Mitä naiset siis ovat "tasa-arvollaan" osoittaneet? No sen, että eivät ole yhtään sen fiksumpia kuin miehetkään. Alkoivat itse harrastamaan ihan samoja typeryyksiä joista ovat miehiä vuosikaudet haukkuneet.

Kuinkas usein olette kuulleet, että nainen tarjoaisi omasta tahdostaan miehelle? Eikö se olekaan kohteliasta? Kuinka usein nainen ostaa miehelle lahjan odottamatta vastapalvelusta? Kuinka moni nainen tarjoaa miehelle ilmaisen matkan? Kuinka moni nainen antaa mielellään esim. autonsa miehen käyttöön, jos mies autoa tarvitsee (miehet tekevät näin)?

Mitä keskustelusta siis voi päätellä? Oli summa sitten mikä tahansa, niin miehessä on tärkeintä se, että hän tarjoaa naiselle. Raha on siis kaikkein tärkein asia. Jos et tarjoa edes sitä yhtä euroa, olet automaattisesti pelkkä juntti ja sika. Rahaa on pakko pistää naiseen, tai et ole mitään. Vaikka nainen kutsuisi miehen treffeille, miehen kuuluu maksaa naisen kulut, koska naiset ovat näin päättäneet. Mitä enemmän tarjoat naiselle, sitä hyvätapaisempi olet. Sitä "herrasmiesmäisempi" olet. Minä kun naiivina joskus kuvittelin, että herrasmiesmäisyys on jotain ihan muuta kuin rahan kuluttamista naiseen.

• Hyvät tavat vai nou?

Miksi muuten naiset eivät koskaan tarjoudu maksamaan miehelle edes sitä kahvia, vaikka itse kutsuisivat miehen treffeille? En muista että yksikään nainen olisi edes ehdottanut sitä. Miksi ei? Ettekö halua itse olla kohteliaita? Onko se pelkästään miehen velvollisuus?

• äläjaksayleistää
        Hyvät tavat vai nou? kirjoitti:

Miksi muuten naiset eivät koskaan tarjoudu maksamaan miehelle edes sitä kahvia, vaikka itse kutsuisivat miehen treffeille? En muista että yksikään nainen olisi edes ehdottanut sitä. Miksi ei? Ettekö halua itse olla kohteliaita? Onko se pelkästään miehen velvollisuus?

miksi "naiset ei koskaan", sillä itse olen tarjoutunut jokaisella treffillä maksamaan kahvit

• ........

et tiedä jenkkiläisestä kulttuurista yhtään mitään.

Pointti on käytöstavoissa, mutta väännä tämä asia rautalangasta sitten suomalaiselle miehelle. Ken siinä onnistuu, nostan hattua.

nimim. amer. kanssa naimissa ja aion pysyäkin

• rvdas
        äläjaksayleistää kirjoitti:

miksi "naiset ei koskaan", sillä itse olen tarjoutunut jokaisella treffillä maksamaan kahvit

Ehkä hän ei ole sinun kanssasi vielä käynyt treffeillä. Kuten itse voit esim. tältä palstalta lukea, kaltaisesi naiset ovat harvassa.

• 30v.

Hyvä noin niin, vastaan vain kysymyksiisi.

Kyllä suomessakin aika moni nainen jää lasten kanssa kotiin 1-3 vuodeksi/lapsi, osa jopa pidemmäksi aikaa. Miehet edelleen jäävät hyvin harvoin koti-isiksi.

Perinteistä miehen roolia hyvin vähän enää on. Ennenvanhaan miehet ottivat etenkinpojat mukaan tilan töihin eli katsoivat lasten perään.

Ei tasa-arvoajatus sisällä sitä, että se osoittaisi naisen olevan miestä parempi, vaan molemmat ovat yhtä hyviä ja arvokkaita.

Parisuhteessa naiset useinostavat ruokaa ja laittavat sitä miehelle eli tarjoavat illallisen, tekevät enemmän koti_töitä_, ostavat miehelle vaatteita ym. lahjoja tai laittavat itsensä kauniiksi miehensäkin iloksi. Monissa tasa-arvoisissa perheissä auto on yhteinen ja luonnostaan molempien käytössä.

Keskustelusta voi päätellä, että miehen ja naisen erilaisuutta ja sosiaalisia käytöstapoja voi välillä olla vaikea sovittaa yhteen tasa-arvoajattelun kanssa. Itse lähden vain treffeille, jotka minulla on varaa maksaa. Jos minua muualle seuraksi haluttaisiin, niin eipä onnistuisi tasa-arvon kannalta. Itse näytit moittivan tasa-arvoisuuden huonoja puolia. No, jos nainen haluaa treffeillä olla ja tuntea itsensä naiselliseksi, niin onko se miehelle niin huono asia?

• treffeille, myös maksaa

Minulle ovat miehet tarjonneet aina kun ovat pyytäneet minua ulos. Minä vuorostani olen tarjonnut kun olen pyytänyt miestä ulos. Pidempään treffaillessa olen miesten kanssa aina vuorotellen tarjonnut. Ei nyt kuitenkaan niin että toinen vie purilaiselle ja toinen hienoon raflaan syömään, eli ajatus mukana näissäkin.
      Kuitenkin jää hyvä mieli kun mies tarjoaa kahvit/lounaan tai järjestää omilla rahoillaan vaikkapa leffaillan naposteluineen. Tulee sellainen olo että toinen välittää ja osoittaa huomaavaisuutensa tällä tavoin. On mukavaa vastavuoroisesti viedä vaikka teatteriin tai konserttiin tai vaikkapa tehdä ruokaa kotosalla ja ostaa hyvää viiniä jne.

Mitään ei saa jos ei toiseen panosta! Kyllä se tylyn kuvan antaa jos ei ole valmis edes kahvikuppia maksamaan vaikka on treffeille pyytänyt.

• Juhannusmies

Miksi tätä perinnettä vielä pidetään yllä, että mies maksaa.

No, tästä huolimatta ja siitä että olen ihan peeaa, niin tulen kyllä varmaan maksamaan treffeillä drinkin tai parin.

Oon nimittäin sitä tyyppiä, et jos multa kysyy esimerkiksi lainaa, niin yleensä lainaan mukisematta jos vaan sitä rahaa sattuu nyt löytymään. Niin miksen myös sitten treffeilläkin.

Mutten silti ymmärrä miksi tälläsiä perinteitä pidetään yllä.

• verto

Mielipiteet tästä on aika polarisoituneet riippuen ikäjakaumasta ja sukupuolesta. Itse kukin lukekoon asiasta lisää täällä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_Dutch

Kuten artikkelista käy ilmi, "Going Dutch" on esim ruotsissa ihan tavallista, mutta taas toisaalla erittäin epäkohteliasta.

Suomeen mahtuu molempia näkökantoja, eli se maksaako naisen puolesta ei ole ollenkaan yksioikoista. Itse kallistun siihen suuntaan että molemmat maksaa omansa, kun on tasa-arvokin ja kaikkea.

Käytöstavat ei ole olemassa siksi että nainen saisi ilmaista kahvia ja pullaa, vaan että molemmat tietävät miten missäkin sosiaalisessa tilanteessa tulee toimia. Tässä tapauksessa normisto on tulkinnanvarainen, joten käytöstapojen puutteeksi sitä on turha laskea.

Ette kai te oikeasti kuvittele että joku jättäisi toisen kahvin maksamatta silkkaa pihiyttään/moukkamaisuuttaan?

• Naisellinen mies
        verto kirjoitti:

Mielipiteet tästä on aika polarisoituneet riippuen ikäjakaumasta ja sukupuolesta. Itse kukin lukekoon asiasta lisää täällä:

Kuten artikkelista käy ilmi, "Going Dutch" on esim ruotsissa ihan tavallista, mutta taas toisaalla erittäin epäkohteliasta.

Suomeen mahtuu molempia näkökantoja, eli se maksaako naisen puolesta ei ole ollenkaan yksioikoista. Itse kallistun siihen suuntaan että molemmat maksaa omansa, kun on tasa-arvokin ja kaikkea.

Käytöstavat ei ole olemassa siksi että nainen saisi ilmaista kahvia ja pullaa, vaan että molemmat tietävät miten missäkin sosiaalisessa tilanteessa tulee toimia. Tässä tapauksessa normisto on tulkinnanvarainen, joten käytöstapojen puutteeksi sitä on turha laskea.

Ette kai te oikeasti kuvittele että joku jättäisi toisen kahvin maksamatta silkkaa pihiyttään/moukkamaisuuttaan?

"Kuten artikkelista käy ilmi, "Going Dutch" on esim ruotsissa ihan tavallista, mutta taas toisaalla erittäin epäkohteliasta."

Selväähän se on, että Suomen ja Ruotsin kaltaisissa maissa, joissa feminismillä ja tasa-arvolla on vahva pohja, myös käyttäytymiskoodit ovat erilaiset kuin perinteisemmissä maissa.

Suomalaiset miehet kuulevat alati, kuinka nykynaiset ovat itsenäisiä, vahvoja, oikeutettuja siihen ja kykeneviä tähän ja kuinka he pystyvät hoitamaan omat asiansa ja tekemään omat valintansa ja olemaan seksuaalisesti vapaita. Kun sama viesti vuosikaudet tärähtelee tärykalvoihin, niin siitä tulee itsestäänselvyys. Ei siis ole ihme, jos mies ei lompakkoaan naisen hyväksi esiin kaiva, koska hän yksinkertaisesti toteuttaa kulttuuria, jota naiset feminismin johdolla ovat itselleen halunneet.

Maksamisesta tai maksamattomuudesta ei kannata tehdä liian suoria johtopäätöksiä. Jotkut naiset kokevat maksamisen naisen itsenäisyyden vähättelyksi, kun toiset taas pitävät sitä töykeänä. Lisäksi minusta miestä ei missään nimessä pidä olettaa automaattisesti maksajaksi, vaan esimerkiksi suurten tuloerojen tapauksessa (mies opiskelija, nainen palkansaaja) on luontevaa, että nainen maksaa, vaikka mies olisi treffeille kutsunutkin.

On myös huomattava, ettei suomalaisessa kulttuurissa miehelle pidä olettaa liehittelijän roolia. Me emme ole italialaisia tummasilmiä, jotka etsivät itselleen kotirouvaa, vaan tahdomme kohdata naisen tasa-arvoisesti häntä mitenkään suojelematta tai mies-sukupuoleen nähden erityisasemaan asettamatta. Tiedän toki, että naiset nauttivat rönsyävästä huomiosta, mutta minusta miehenä on kiusallista, jos kohtelen naista eri tavoin kuin miestä. Yritän kohdata kummankin sukupuolen kunnioittavasti ja huomioiden, eikä treffikumppani tässä suhteessa ole sen kummoisempi tapaus kuin kukaan muukaan.

• kommentoida....
        verto kirjoitti:

"Ette kai te oikeasti kuvittele että joku jättäisi toisen kahvin maksamatta silkkaa pihiyttään/moukkamaisuuttaan?"

Kyllä tämäkin on mahdollista. Todennettavissa yleensä tosin vasta sitten, kun on tapaillut useamman kerran.

• vato retro

Että joku tähän maailmanaikaan vielä käy "treffeillä".

Mutta. Mitäs valitsitte Halosen presidentiksi. Seksi ja käytöstavat tässä maassa lakkasivat lopullisesti olemasta haloskan saatua toisen kauden.

Ostakaa vain itse kahvikuppinne. Minä pussaan vain liikennevaloissa.

• Tosiasia Asiassa

Niin suhde ja nainen ei ole vaivan arvoinen. Etsitään sellanen nainen joka osaa kiinnittää huomionsa merkitseviin asioihin...

Sit kun löytyy nainen jolla on pokkaa vaikka tehdä silleen että hän ilmoittaa etukäteen maksavansa kahvikupillisen molemmille että saa tutustua muhun niin vien sille kukkapuskan ensitreffeille ja hienon vienkin ;-)

• n 40+

Itse jos ehdotan treffejä esim. kahvilassa, niin myöskin varaudun siihen, että maksan molempien kahvit ja pullat. Niin että minä ainakin voisin ilmoittaa sinulle treffejä sopiessani että kaffet ja pullat on minun lompakostani.

Mutta kerronpa erään hiukka huvittavan esimerkin siitä, miten EI kannata käyttäytyä. Ei miehen eikä naisen. Mies oli ennalta luvannut tarjota minulle ekatreffien kahvit. Niinpä, kun olimme toisilla treffeillä kahvikuppeinemme kahvilan kassalla, minä edellä mennessäni sanoin kassaneidille että maksan molempien ostokset. Siinä vaiheessa mies kiireesti vaihtamaan tavallista kahviaan kalliiseen erikoiskahviin ja kävi ottamassa vielä pullankin.... :-D Ei siinä sinänsä mitään, mutta kun tuo mielenmuutos tapahtui heti sen jälkeen kun olin kertonut maksavani hänenkin ostoksensa. Se olisi ollut ymmärrettävää mikäli mies olisi ollut työtön tai muuten vähissä rahoissa mutta kun kyseessä oli melko varakas yrittäjä...

• ................

Itselleni se kuka ekatreffien kahvikupin maksaa on ihan yks hailee. Taisin tuolle aviomiehelle silloin itse olla se tarjoaja. Muutenkin musta rahajutut on maailman tylsin aihe riidellä parisuhteessa, joten en haluaisi sellaisella aloittaakaan juttua. Ymmärrän hyvin, että joitakin miehiä ärsyttää asenne, jossa miehen on pakko maksaa kahvikupit ja muffinsit. Ihan yhtä paljon kuin se, jos ensimmäisillä treffeillä mies toitottaisi, että hän ei sitten ainakaan mitään maksa. Kahvikuppi siinä on yhdentekevä, mutta jos oikeasti tuollaisesta pikkujutusta ryhdytään vaikeaksi niin huhhuh! Etiketit saakoot mennä hevonkuuseen, mutta sitä odotan, että raha-asiat ovat sellainen juttu parisuhteessa, että yhdessä ollaan ja se maksaa keneltä löytyy eikä siitä tarvitse maailmansotaa julistaa. Saman asenteen halusin näkyvän jo ekatreffeillä eli se, joka ekaksi lompakon ehti vetämään, saa laskunkin. Sitäpaitsi taisipa mies silloin ruusun tuoda, joka oli musta paljon hienompi ele kuin joku kahvilakeikan maksaminen. Käytöstavat huomasi olevan mahtavat ihan siitä kommunikoinnista, ei tsekkaamalla sitä kuka kahvikupin maksaa.

• vastaaja.

Mutta miten voi jollain olla niin pieni elämä, että pitää tulla keskustelupalstalle valittamaan siitä kun seuralainen ei maksanut molempien kahveja ekoilla treffeillä? Mitä jos joku mies valittaisi tänne palstalle siitä kun nainen ei maksanut kahveja ekoilla treffeillä!? Miten se muka eroaisi siitä, että nainen valittaa palstalla sitä kun mies ei maksanut kahveja ekoilla treffeillä? Ei mitenkään. Mutta yleensä miehillä onkin jotain tapoja eivätkä he valita tänne tuollaisista.

Varsin säälittäviä tapauksia nyky-yhteiskunnassa nämä (yleensä) naiset, jotka yhtäällä sanovat, että heille kuuluu tasa-arvo ja sitten toisaalla sanovat, että heille kuuluu myös naisten perinteiset etuoikeudet. Eli käytännössä tarkoittavat sitä, että heillä pitäisi olla nimellisesti tasa-arvoinen asema miehiin verrattuna, mutta tosiasiallisesti ylempi, etuoikeutettu asema miehiin verrattuna.

Ja juuri siltä tuo sinun kaksinaamaisuutesi näyttää useammalle kuin aavistatkaan.

• Nojaa...

Minusta tuo kahvikupin maksaminen kertoo naiselle jotain miehestä. Osalle naisista sillä on väliä ja osalle ei. Näin on monissa muissakin deittailuun liittyvistä asioista. Tuon voi tulkita eri tavalla. Varmaan suurin osa tulkitsee sen ihan kohteliaaksi eleeksi. Osa tulkitsee sen varmaan konservatiivisuudeksi tai jopa naisen vähättelyksi. Osalle asia on aivan yhdentekevä. Mutta tästähän treffeillä on kyse, että katsotaan miten sovitaan yhteen. Tämä on vain yksi osa sitä.

Itse olen aina tarjoutunut maksamaan naisen kahvin. Oma kokemukseni on se, että vaikka nainen on sitten vaatinut maksaa lopulta tuon itse (olen sen tottakai hyväksynyt, koska en halua riittaa heti treffien alkuun), niin ei heistä kukaan ole loukkaantunut itse ehdotuksesta. Suurin osalla naisista on myös hyväksynyt tarjoamisen.

Mutta ei tuosta kannata liian suurta numeroa tehdä. Jokainen valmistuu ja toimii omalla tavalla treffeillä. Jokatapauksessa itse koen, että tuo kahvikupin hinta on huippuhalpa ele tehdä naiseen vaikutus, jos sitä vertaa moneen muuhun asiaan mitä mieskin tekee ennen treffejä.

• näinn

miehen näkökulmasta tuo kahvikupin maksamatta jättäminen kertoo naisesta.

• Anttikristus

Tässä on pakko olla jotain muuta takana. Ei se kellekkään ole yhestä kahvista ja pullasta kiinni. Joku patoutuma lypsämiseks joutumisesta baarissa tai jotain tällästä.

Tässä keskustelussa ollaan vähä muutenkin kireellä. Itse kyllä maksasin kahvit vaikka rumalle tytölle jonka tapasin kahvi jonossa jos se sanoo kahvin tarpeessa olevansa.

Mutta etikettinähän on että se joka kutsuu/valitsee paikan ottaa myös laskun. Ei siinä kait mitään herrasmies juttuja ole.

• biomagneetti M42

Kyllä mä olen pääsääntöisesti maksanut viulut ensitreffeillä - oli se sitten kahvit vaan tai lounas. Ainoana poikkeuksena tapaukset, joissa nainen selvästi ilmoittaa maksavansa oman osuutensa tai niinkuin taannoin - rouva oli niin nopea että en ehtinyt kissaa sanoa ....

• törkee äijä

Olen kylmästi jättänyt tarjoamatta, jos naisen ulkomuoto ei ole miellyttänyt silmääni ensimmäisen viiden sekunnin aikana.

• tätä vähän aavistelinkin

Hyvä että joku sanoi ton rehellisesti. Juuri jotain tällaista minä olen epäillyt jos mies on ollut pihi treffeillä, ilmeisesti hän ei pidä minua tarpeeksi kiinnostavana silloin. Eli ihan vaistomaisesti en ole tavannut enää toista kertaa koska kyllähän se mies olis ehkä p...ua halunnut kerran pari mutta minä etsin jotain vakavampaa.

• .
        tätä vähän aavistelinkin kirjoitti:

Hyvä että joku sanoi ton rehellisesti. Juuri jotain tällaista minä olen epäillyt jos mies on ollut pihi treffeillä, ilmeisesti hän ei pidä minua tarpeeksi kiinnostavana silloin. Eli ihan vaistomaisesti en ole tavannut enää toista kertaa koska kyllähän se mies olis ehkä p...ua halunnut kerran pari mutta minä etsin jotain vakavampaa.

Siis ite oon 14v poika mut kyllä alkaa vtuttaa kun noin pihejä jätkiä on... Vaikka mul ei olis tuloja jne ni kylmä kmmiskin käyttäisisin viimeset hiluni muijaan ketä ulos pyytäny. Hei cmon oon itekki vasta 14v ruipelo mut kummiski varmasti herrasmiehisempi ku te jotkut...

• Tasa-arvoa?
        . kirjoitti:

Siis ite oon 14v poika mut kyllä alkaa vtuttaa kun noin pihejä jätkiä on... Vaikka mul ei olis tuloja jne ni kylmä kmmiskin käyttäisisin viimeset hiluni muijaan ketä ulos pyytäny. Hei cmon oon itekki vasta 14v ruipelo mut kummiski varmasti herrasmiehisempi ku te jotkut...

Sekö tekee susta herrasmiesmäisen, jos maksat naisen kulut. Se ei susta paljoakaan kerro. Hyvätapainen voi olla monella tavalla. Tietysti ensivaikutelma on joillekin tärkeä. Ensivaikutelmaahan tuolla maksamisella kai yritellään koristella, mutta ne todelliset käytöstavat mitataan sitten myöhemmin. Kyllähän näitä limanuljaskamiehiä näkee, jotka osaa hurmata naisen kun naisen. Sen jälkeen kun naisen on raskaana, niin vaihdetaan toiseen niillä samoilla "romanttisilla" tavoilla hurmaten.

Toki ei se kahvikupin tarjoaminen nyt miehestä vielä limanuljaskaa tee, mutta täällä vaan oli välillä sellaisia kommentteja, että oikein iljetti :) Itsekin voin sapuskat tarjota riippumatta siitä miltä nainen näyttää tai vaikuttaa. Vaikka olenkin jokseenkin pihin puoleinen, niin ei se ateria niin kallis ole, ettei sitä voisi itseään huonotuloisemmalle tarjota. Toki mihinkään sarjadeittaajaan ei kannata periaatteesta rahojaan sijoittaa. Oma pihiyteni näkyy enemmänkin siinä, etten malta ostaa itselleni mitään.

• kappas vaan

Ai sinä olet tätä mieltä? Hyvä tietää, että jos joku ei minulle tarjoa, hän ajattelee, että ulkomuotoni ei miellytä. Tällöin voi antaa pakit myöhemmin samalle miehelle jos kutsuu uudestaan treffeille.
        Näin helppoa se on :)

Ps. Olen käynyt treffeillä, joissa mies on ostanut vaan itselleen juomista yms. Ja tämänkin jälkeen kovasti pyytänyt uudestaan treffeille.. Nyt siis tiedän, että ei kannata suostua treffien jatkoille, koska sinä sanoit, että naiselle tarjoamattomuus johtuu naisen ulkonäöstä.

• edellinen törkimys
        kappas vaan kirjoitti:

Ai sinä olet tätä mieltä? Hyvä tietää, että jos joku ei minulle tarjoa, hän ajattelee, että ulkomuotoni ei miellytä. Tällöin voi antaa pakit myöhemmin samalle miehelle jos kutsuu uudestaan treffeille.
        Näin helppoa se on :)

Ps. Olen käynyt treffeillä, joissa mies on ostanut vaan itselleen juomista yms. Ja tämänkin jälkeen kovasti pyytänyt uudestaan treffeille.. Nyt siis tiedän, että ei kannata suostua treffien jatkoille, koska sinä sanoit, että naiselle tarjoamattomuus johtuu naisen ulkonäöstä.

"Ai sinä olet tätä mieltä? "

Kyllä, _minä_ olen tätä mieltä, joten se luonnollisesti tarkoittaa että myös kaikki suomen uroot ajattelevat asiasta ihan samaa.

• ja pysähdyin
        . kirjoitti:

Olet fiksu ja kauniisti ajatteleva nuori mies. Olen itse sitä mieltä, että ja jos kohtelee toista kauniisti, vetää puoleensa ihmisiä jotka kohtelevat sinua kauniisti.
        Olen sitä mieltä, että jos kutsuu toisen ulos, on hyvää käytöstä, jos tarjoaa toiselle esim. kahvin. Se joka kutsuu se maksaa. Ei tällaiset ole itseltä pois. Hyvät teot palaavat antajallee aina takaisin.
        Tässä ketjussa kirjoitettiin myös ulkonäköasioista. En voi ymmärtää, että jos kutsuu toisen kahville niin ei tarjoakaan kahvia, jos toisen ulkonäkö ei miellytä. Ihmisen tulee ottaa ihmisenä. Ulkonäkö on vaan ihmisen pintaa. Pitää muistaa, että ihmisen sisällä voi olla todella upea ihminen.

• kunniaan!

Itse jo vanhempana miehenä maksan aina treffeillä. Jos naisella sitten on sellainen periaate, että hän haluaa välttämättä maksaa omansa, se käy, mutta ainakin tarjoudun maksamaan. Ei siinä ole kysymys mistään tasa-arvojutusta vaan ihan silkasta kohteliaisuudesta. Tekee todella juntin vaikutelman, jos ei toista voi kahvikupin vertaa huomioida. Se on naiselle tunneasia.

Eikä rumanakaan pitämälleen naiselle tarvitse olla tökerö. Kertoo ajattelusta paljon, jos noin menettelee. Ihminen sekin on.

Itseasiassa, vaikka kutsuisin miespuolisen kaverini kahvilaan, tarjoaisin ne kahvit. Ihan perustapoja, ei koske treffejä ainoastaan. On täällä aika juntteja.

• mies_232514

"Tiedä kyllä tähän viestiin tulevien kommenttien tason tällä palstalla, enkä aio niitä vaivautua edes lukemaan, hoh hoijaa"

Eli perustrolli-meininki siis päällä. Heitetään joku idioottimainen "fakta" ja annetaan muiden kinastella kun itsellä ei ole oikeasti mitään sanottavaa.

Ja jos jotain jaksaa kommentoida niin jos kahvin maksamiseen/maksamatta jättämiseen kaatuu treffit, niin eipä suhteella muutenkaan tulevaisuutta ole.

• liiker1

Kyllä minä kuuluun niihin miehiin jotka tarjoavat tai ainakin tarjoutuvat tarjoamaan. Annan tietenkin naisen toisinaan halutessaan maksaa joskus kieltäydyn siitäkin.
      Yhdet mahtavat treffit vaikka eivät muuten niin kauhean halvaksi tulleet mutta ensi treffien kahvit ja pullat olivat ilmaiset. Menimme erääseen baari/kahvila/ravintola mikä nyt olikaan hyvä palvelu kuitenkin istuiduimme pöytään ja tilasimme kahvit ja pullat hän kyllä joi kaakaota.. juttelimme pitkään siinä ja kun sitten sitä laskua pyysimme hän halusi erikseen.. minä tokaisin tarjoilialle että se on tuotava yhessä osassa tai ei ollenkaan... hän kysyi että ensi treffit vai? siihen vastasimme yhteen ääneen että joo.. sanoi että näytätte hyvältä parilta onnea teille.. ei tullut laskua ollenkaan.

Mikäs on tulevaisuus tässä tilanteessa? kun kahvila onkin tarjonnut ensitreffien kahvit.

• anteeksi ;D

Pitäisi silti suostua jakamaan lasku, jos nainen vaatii.

Pitäisiköhän itse asiassa naisen joka kerta kysyä, jos mies maksaa, että maksanko oman osuuteni.

• Teen sen mielelläni

Kuitenkin minua loukkaa syvästi jos joku olettaa, että minulla on joku velvollisuus maksaa sukupuoleni perusteella. Tällainen ihminen on tyhmä enkä välitä olla sellaisen kanssa tekemissä.

• Kofeinisti

Kyllä jokainen maksakoon kahvinsa itse vapaaehtoisesti ja nainen antakoon ilmi, että maksaa omansa. Jos mies sen jälkeen ehdottaa maksamista, niin ok. Miksi maksaa ventovieraan kahvit ja kuitenkin näistä tapaamisista vain harva jatkuu. Ravintoloissa joskus varmaan vieläkin naiset yrittävät maksattaa kalliit juomansa hyväluontoisten miesten kustannuksella! Tasa-arvon maassa kun naisten palkatkin ovat usein jo suurempia kuin miesten....ei ole naisten syytä olla nenä nirpassa!

• off-topic

Latten ja juustocroissantin paikalle muotiin ovat stadinsisimpäänkin tulleet peruspuustit sekä tavallinen kahvi.Ei ole kallista, 2 egeä plus 3 egellä pullaa.

• Meidän 1 tapaaminen

Olin valmistautunut kohtaamaan hänet ensinmäistä kertaa. Hän saapui junalla, minä bussilla häntä vastaan. Bussin lähtöä odotellessamme, sovimme kahvittelusta läheisessä kahviossa. Astelin hänen jälkeensä, mies asetteli tarjottimelle kaksi kahvikuppia asetteineen. Kaivoi housujensa takataskusta lompakon, jonka jälkeen isoon ääneen julisti. Minä en sitten olekkaan mikään tyhjätasku, niin kuin useimmat. Ei leivosta tarjonnut minulle kuitenkaan, sen sijaan sokeria latoi kuppiinsa 7- 8 palaa, kuitenkin kahvini maksoi.

Olin aivan tyrmistynyt kaikesta, erityisesti sen jälkeen kun mies jatkoi yksinpuheluaan. Selittämällä kuinka kauhea nälkä hänellä onkaan, kai sinulla on ruoka valmiina odottamassa.

Halutaan herrasmiehiltä, vastauksia erityisesti tähän kokemukseeni.

• Pahoittelen!

Kysyit kyllä herrasmiesten näkemyksiä sattumukseesi - vastaan silti.

Olet jostain syystä onnistunut törmäämään junttimaisuuden prototyyppiin, luulin kyllä että että sitä säilytetään tekniikan museossa Pariisissa, mutta jostain syystä se on päässyt karkuun - näemmä.

Pahoittelen suuresti koko miessukukunnan puolesta ja vakuutan että ihmistyyppi on poikkeus miesten joukosta - ainakin uskon siihen. Toivon, että seuraava tapaamasi henkilö korvaa kärsimyksesi käyttäytymällä todellisen gentlemannin tavoin.

• Ywetska(ri)

Kaffekupin hinta on 4,50 (tyypillinen normihinta Hgin akvaariokahviloissa), niin sen saa treffeil minun puolestani muija ite maksaa, koska hengailee siel frendiensa kaa ilman muakin :)

• grunge-88

Itse en kehtaisi edes lähteä treffeille, jos tytön pistäisin maksamaan. Ja kyllä sitä häpeäisi silmät päästään, jos sitä jotain euron kahvia ja pullakänttyä syöttäisi. Olen köyhä opiskelija, mutta syön seuraavan kuun mielummin makaroonia kuin pihistelen treffeillä. Ja vaikka treffit eivät mihinkään johtaisikaan, niin mielellään sitä maksaa kiitoksena hyvästä seurata.

• jos olisit rikollinen

Kun olet vaivannut jonkun mukaasi ulos, voit sen verran ilahduttaa häntä, että maksat vaikka kahvit.

• räksy

kahvilaan tai syömään mennessä, että saanhan tarjota...ja minä siihen jalomielisesti, että saat :)

ja kun kotona on tottunut siihen, että jo isä otti isommassakin seurueessa maksajan paikan, niin on aika luontevaa ottaa ne kahvit vastaan, se varmaan näkyy mun naamasta, että oletan että mulle tarjotaan. ja jos ilta jatkuu tai nähdään uudemman kerran, niin tarjoan kyllä oman puolikkaani, mutta kyllä alussa täytyy vähän soidinmenoja olla :)

jos ekoja kahveja ei tarjota, niin en tee siitä numeroa, mutta vedän mielessäni johtopäätökset. se mies ei ole mua varten, mutta ei se siitä huonoa tee.

• ...samaa mieltä.

Olen harrastanut deittailua enemmän ja vähemmän aktiivisesti muutaman viime vuoden. Kaiken kirjavia treffejä olen kokenut. Yksi yhteinen piirre kuitenkin on ollut; miehet jotka eivät ole tarjonneet ensimmäisillä treffeillä eivät ole saaneet toisiakaan treffejä. Kyse ei tosiaan ole rahasta vaan alkeellisista käytöstavoista, etenkin koska tiedän olevani hyvä saalis.

Nykyinen mieheni tuli ensi treffeillä hakemaan autolla kotoa, käytiin minigolffaamassa ja jätskillä - mieheni kustansi lystin. Toki heitti myös kotiin. Tuskin oltaisiin toista kertaa tavattu jos olisin joutunut omat kustannukseni maksamaan. Onnekseni miekkoseni on erittäin hyvätapainen ja muutenkin hyvin lähellä täydellistä pakkausta.

Naisille haluan vielä sanoa että on olemassa paljonkin herrasmiehiä, täytyy vaan jaksaa uskoa siihen. Ne miehet jotka eivät edes yhtä kahvia tarjoa eivät ymmärrä hyvän käytöksen päälle.

• ........

tuota hyvätapaista miestä, joka haksahti sinunlaisen epäkohteliaan hyväksikäyttäjämoukan ansaan. Varsin huvittavia nämä tyttöset, jotka täällä itse vaativat moitteettomia käytöstapoja mieheltä mutta samalla itse toimivat kuin moukat. Veikkaanpa, että monikin aiemmista deittikumppaneistasi on dumpannut sinut kun tuo tekopyhyytesi on tullut päivän valoon.

• Hellukainen

No kyllä se tarjoaminen ensitreffeillä kertoo minusta pelkästään hyvistä käytöstavoista.

Tasa-arvo ja sukupuolikysymyksen ei tarvitse tähän liittyä mitenkään. Nykyisen "tasa-arvon" aikaan sekä mies että nainen voi pyytää treffeille.

Se joka pyytää ja vie treffeille, se maksaa ainakin ensimmäisen kupillisen/lasillisen/ruoan. Oli pyytäjä sitten mies tai nainen. Jos minä naisena olen pyytänyt miehen treffeille aikomuksenani tarjota vaikkapa sen kahvin ja hän haluaakin tarjota, en tietenkään ala tälläisestä kiistelemään. Jotkut miehet haluavat toimia tällätavoin kohteliaasti, mutten sitä todellakaan vaadi.

Usein pyytäjä valitsee treffipaikan ja pystyy sen näinollen valitsemaan oman sen varakkuuden ja maksuhalunsa mukaan. Tuntuisi hirveältä, että mies välttämättä haluaisi viedä minut hienoon ravintolaan syömään ja odottaisi sitten minun maksavan oman osuuteni opiskelijabudjetistani. Jos ei halua tarjota ruokia, niin siinä tapauksessa on parempi mennä sitten sinne euron kahvikupilliselle tai olla pyytämättä ollenkaan treffeille. Mitään kallista ja hienoa minä en edes kaipaa. Lähinnä pientä huomavaaisuutta.

Jos treffit jatkuvat pidempään ja mies on maksanut ensimmäisen lasillisen, niin yleensä ilmoitan käyväni ostamassa seuraavat, sillä haluan myös, että mies ymmärtää, etten tietenkään oleta hänen kustantavan kaikkea.

Tarjoaminen kertoo siis minusta kohteliaisuudesta ja käytöstavoista ja jos miehellä on siitä eri käsitys kuin minulla, ei minulla kiinnostus häntä kohtaan juuri kasva. Tapailkoon sitten niitä naisia, jotka ei tuosta eleestä niin välitä. Onneksi minä olen jo oman huomaavaisen miehen löytänyt, jonka kanssa mukavia eleitä tehdään puolin ja toisin.

• ääkkä

Juntteja, joilla ei ole aavistustakaan käytöstavoista tuntuu riittävän. Pieni huomiointi otetaan aina positiivisesti, oli kumpi vain sukupuoli kyseessä.

• yx hölmö

sattuipas tässä kerran, että minut pyydettiin kahveille, mutta en juo iltasella kahvia vaan kaakaota. mies valitsi paikan ja kun kassalla kaivelin lompsaani hän sanoi maksavansa. mutta tämä miespä ei ollut vissiin koskaan ostellut kaakaota, kun tuli yllätyksenä, että kaakao maksaa kaksikertaa kahvin hinnan. niinpä sitten pöydässä minulta tivattiin moneen otteeseen enkö tosiaan juo kahvia... mutta ei tuolta paikasta sitä kahviakaan saanut eurolla... taisi miesrukalla mennä kahviin ja kaakaohon melkein viisi euroa, onhan se iso lovi yli 50 000 euron vuosituloilla, joten ymmärrän oikein hyvin kaakaon hinnan kauhistelun;) nyt tiedän sanoa jo treffeillepyyntö vaiheessa, etten juo iltasella kahvia...

• riina91

mulle kävi vähän samantapainen juttu=))lol

• merwin

lukio-iässä olin tytön kanssa treffeillä.tytöllä ei ollut rahaa minulla oli mutta karkasimme maksamatta ja jouduimme lopulta molemmat putkaan.

• törmääkin

Kävin treffeillä yhden miehen kanssa. Oli oikein fiksu käytöksinen mies ja päätettiin mennä jäätelölle. No kun maksun aika tuli, mies sanoi, että ei olekaan rahaa mukana. Sanoin, että ei se mitään minä voin tarjota. Syötiin jäätelöt ja päätettiin tavata uudestaan.
      No tavattiin uudestaan ja taas oltiin keskustassa ja päätettiin, että mennään kahville. Ennen kuin mentiin kahvilan ovesta sisällekään, mies alkoi hokea minulle että "kyllä hän omansa maksaa" moneen kertaan. No mies meni kahvilaan edellä ja maksoi oman kahvinsa ja minä tulin perässä ja maksoin kahvini. Tavallaan oli huvittavaa, kun mies alkoi hokea ennen kuin oltiin kahvilassa, että hän maksaa omansa. Hänellä oli ilmeisesti kovasti jo maksupolitiikka mielessä ennen kuin kahvilan ovesta päästiin sisälle ;)

• Kuppikoko

Hei!

Minä en silloin maksa, jos kättely ja katse on sen sorttinen, että voi aistia pettymyksen naisen naamalta...ei ollut prinssi kakskymppinen..hehhee.
      On siinä mies yhtä hyvin pynttäytynyt ja valmistautunut tapaamiseen.
      Nainenko odottaa elättäjää, voisi vastakysymyksenä esittää!

• vaikeita..?

Tähän on harvinaisen helppo periaate, jota sovellettaessa ei tarvi kenenkään älistä tasa-arvosta tai käytöstavoista:

KUTSUJA MAKSAA.

Jos mut kutsutaan kahville, oletan että kutsuja on varautunut myös maksamaan kahvini. Samoin jos kutsun jonkun kahville, olen valmis kustantamaan hänen kahveensa.

t: N30

• Käytin omaa

aikaani tämän miehen kanssa monta tuntia keskustelemiseen ja sitten suu loksahti auki. Hän ei tarjonnut edes kahvikuppia. Miehillä on paljon paremmat palkat ja kaikki. Duunaritkin tarjoaa naisille kahvit. Sitten tää yksi on joku insinööri ja hyväpalkkaisessa työssä. Kaikki naiskaverit olivat järkyttyneitä. Ruoat voi jokainen maksaa itse, mutta yksi kahvi ei maksa melkein mitään.

• yliopiston tutkija

Eiköhän kaverissa ollut jotakin muutakin vikaa ja tuo kaffekupin maksamattomuus on sitten tässä se, mikä muka määrää, niin ei tarvitse ajatella niitä muita pettymyksiä, mitä reissussa tuli kohdattua.

• normi mies

Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa kahvit, ruuat ja juomat naiselle? Ei maksamisessa ole mitään romanttista. Ovet voin avata, takin antaa/ottaa niskastasi, tuolin laittaa alle ja käyttäytyä kohteliaasti. En kuitenkaan halua antaa itsestäni mitään maksumieskuvaa kun en sellainen ole. Jos jo ekoilla treffeilla tarvisi maksaa niin kyllä se mielestäni on ihan liikaa vaadittu. Jos naisella ei oikeasti ole varaa johonkin niin voi hän sen minulle suoraa sanoa niin sitten voin ehkä maksaa jos haluan.

Jos meikkaaminen ja vaatteiden päällelaitto ottaa noin paljon voimille tai on henkisesti noin raskasta niin huh huh. Minä ainakin haluan normaalin naisen joka jaksaa tehdä normaali asioita ilman että rupeaa niillä marttyrisoimaan. Toivottavasti emme koskaan tapaa.

• happy now

Hohhoijaa, onneksi ei tarvitse enää deittailla suomimiehiä joilla ei ole alkeellisimpiakaan käsityksiä kohteliaista käytöstavoista ja naisen hurmaamisesta. Treffeillä vaan jankataan omista asioista eikä vahingossakaan kysytä naiselta mitään, todella moukkamaista eli moni mies täynnä itseään ja omia juttujaan. Leuhkitaan 5000 euron kuukausipalkoilla, mutta ei voida edes yhtä kahvikuppia naiselle tarjota, hah:)

Säälittävää, luojan lykky minulla on saksalainen mies...eipä tarvi enää kärvistellä täysin arkisessa suhteessa (kuten ennen suomalaisen juntin kanssa). On se ainakin minusta kivaa, kun mies tuo ruusuja ja lähettää yllätyslahjoja jos on esim. työmatkoilla yms ja muistaa kivoilla asioilla, tietty tämä on vastavuoroista. Eikä ollut niinkuin suomalaiset miehet, että heti on päästävä panemaan lähes ekojen treffien jälkeen. Kaitpa niitä kultakimpaleita Suomestakin löytyy, mutta minulla tähän asti vain huonoja kokemuksia....

I'm happy now:)

• Onnea!
        happy now kirjoitti:

Hohhoijaa, onneksi ei tarvitse enää deittailla suomimiehiä joilla ei ole alkeellisimpiakaan käsityksiä kohteliaista käytöstavoista ja naisen hurmaamisesta. Treffeillä vaan jankataan omista asioista eikä vahingossakaan kysytä naiselta mitään, todella moukkamaista eli moni mies täynnä itseään ja omia juttujaan. Leuhkitaan 5000 euron kuukausipalkoilla, mutta ei voida edes yhtä kahvikuppia naiselle tarjota, hah:)

Säälittävää, luojan lykky minulla on saksalainen mies...eipä tarvi enää kärvistellä täysin arkisessa suhteessa (kuten ennen suomalaisen juntin kanssa). On se ainakin minusta kivaa, kun mies tuo ruusuja ja lähettää yllätyslahjoja jos on esim. työmatkoilla yms ja muistaa kivoilla asioilla, tietty tämä on vastavuoroista. Eikä ollut niinkuin suomalaiset miehet, että heti on päästävä panemaan lähes ekojen treffien jälkeen. Kaitpa niitä kultakimpaleita Suomestakin löytyy, mutta minulla tähän asti vain huonoja kokemuksia....

I'm happy now:)

Samoin täällä. Ihan täysin samaa mieltä suomalaisista miehistä, ei alkeellintakaan käsitystä käytöstavoista eikä naisen hurmaamisesta.

• 30v.
        Onnea! kirjoitti:

Samoin täällä. Ihan täysin samaa mieltä suomalaisista miehistä, ei alkeellintakaan käsitystä käytöstavoista eikä naisen hurmaamisesta.

Vastustan. Kyllä suomalaismiehetkin osaavat hakea kotoa, avata ovia, tarjota, kysyä pääsinkö turvallisesti kotiin ja muutenkin käyttäytyä viehättävästi. Ainakin kaksi olen tavannut ja tapaan miellyttävää miestä toisenkin kerran, jos se yhteys sieltä kuitenkin löytyisi.

• Duunari Pate

En kyllä varmana maksa jollekin muokkanaiselle kahveja josta en pidä yhtään. Ei sitten vahingossa luule että mua kiinnostaisi.

• Älä suosi suomalaista

Puolet suomalaisista naisista on niin scheissea, ettei niille kannata tarjota edes kahvikuppia.

Hyville kyllä, kaikki.

• sinun täytyy nyt todella mennä

että kyllä olisi jopa helpompaa, että toinen maksaisi kahvit

• fevvew

ja kova siipeilijä, ettet viitsisi edes omaa kahvias maksaa, vaikkei se olisi kuin vain 1€ verran? Nykyään naisetkin maksavat ihan itse, koska ovat itsenäisiä.

"Olin tuossa nimittäin äsken eka treffeillä erään miehen kanssa, ja viimeinenkin kerta kyllä oli."

Joo, huomasit, että tuskin saisit häneltä kovinkaan paljon lypsettyä rahaa yms.

• 30v.

Ks. yllä esim. Duunari-Peten ja Älä suosi suomalaista kommentit. Siksi.

• jarmo65

Niinpä,mul taasen oli naimisissa oleva nainen kyläs.Piti hakee jyskin(kauppa) pihast.Hyppäs mun autoo,toin kotiini, keitin kahvit.Vilkuili kelloo koko ajan,ei tullu mieleekää seksi hermoheikon kans.Kai sitte ronkeli,sinkkuna 3v.

• lisabella

... en koskaan tapaa näitä tasa-arvointoilijamiehiä, eivätkä he tapaa minua. Uskon edelleen hyviin vanhanaikaisiin rooleihin ja tapoihin. Vakka kantensa löytäköön!

• Sss22

Ei juma. Jos kerta naiset ovat kaikki ääliö rahanperässä juoksevia sikoja sekä miehet ovat pihejä alkeellisia moukka sikoja, niin mitä hittoa te siitä sitten meuhkaatte? Ruvetkaa miehet deittaileen miehiä ja naiset naisia, niin ei tartte enää miettiä kuka maksaa ja mitä maksaa.

• dt<jj<n

naiset haluavat nykyään maksaa itse. Varsinkin varakkaat ja menestyvät eivät suostu siihen, että mies maksaa. Näin ainakin mun kokemuksen mukaan.

• Pilaf

Ensinnäkin mitä ihmettä te oikeen sekoilette, miehet siis!

Jokainen valittaa jostain Maksamisesta, cmon get a grip Jos sä et maksa sen menoja, ja muutenkin kohtele sitä hellästi (nam rajun hellästi ;p) , niin Luuletko sen enää ottavan sua tosissaan? Ei Todellakaan.

Siin ei enää ulkonäkö auta. tai no.. Joskus auttaa. hyvin harvoin. (jos nainen on puutteessa..? : / :DD)

Yleensäkin, pitää nyt Ymmärtää, ettei jo Ekoilla treffeillä ota Naista (

• maksan minä sen
        Pilaf kirjoitti:

Ensinnäkin mitä ihmettä te oikeen sekoilette, miehet siis!

Jokainen valittaa jostain Maksamisesta, cmon get a grip Jos sä et maksa sen menoja, ja muutenkin kohtele sitä hellästi (nam rajun hellästi ;p) , niin Luuletko sen enää ottavan sua tosissaan? Ei Todellakaan.

Siin ei enää ulkonäkö auta. tai no.. Joskus auttaa. hyvin harvoin. (jos nainen on puutteessa..? : / :DD)

Yleensäkin, pitää nyt Ymmärtää, ettei jo Ekoilla treffeillä ota Naista (

... asiaakin, mutta mäpä vähän kärjistän: Jos nainen päättää harrastaa seksiä eka treffeillä, niin ei se kyllä mahda kiinni jäädä siitä, että mies ei maksa kahvikupillista ;)

• 30v.
        maksan minä sen kirjoitti:

... asiaakin, mutta mäpä vähän kärjistän: Jos nainen päättää harrastaa seksiä eka treffeillä, niin ei se kyllä mahda kiinni jäädä siitä, että mies ei maksa kahvikupillista ;)

Niin, voihan se olla, että vain vakavamminotettavat naiselliset naiset pitävät käytöstapoja ja arvostusta miehekkäänä. Jos nainen haluaa vain seksiä, niin varmaan ulkonäkö on tärkein.

• Duunarinainen

Mielestäni miehen pitää maksaa ensitreffeillä kahvikuppi. Jos mies ei tarjoa euron kahvia, hän on epämiehekäs.

Syy: Tasa-arvoisuus on tapetilla, mutta siinäkin pitää käyttää järkeä. Mies voi osoittaa olevansa mies ja pitävänsä naisesta huolta, tarjoamalla sen yhden perkeleen kahvin. Tämä kaikki johtaa siitä, kun mies on joskus muinoin hankkinut elannon kotiin metsästämällä ja kalastamalla. Tästä saaliista nainen on valmistanut aterian.

Ajat ovat tietenkin muuttuneet, mutta periaate on säilynyt. Jos et kahvia osta kuin itsellesi, naiselle tulee tunne, ettet mahdollisesta perheestäkään pysty pitämään huolta. Nainen siirtyy potentiaalisempaan mieheen.

Sama pätee naisiin: Jos nainen on uusavuton tai ns.blondi mieleltään, ei miestä kiinnosta vakavampi tuttavuus. Tällöin naisessa ei ole potentiaalia kodin ja perheen hoitamiseen.

Ristiriitaa asiaan tuo nykyisin myös ulkonäkökeskeisyys. Molemmilla pitäisi perheen perustamiskyvyn lisäksi olla myös ulkonäköä. Mutta näitä kahta ominaisuutta ei nähdä olevan samassa yksilössä.

• 39v N

miksikäs et itse ensiterfeillä voisi sitä kahvikupposta maksaa, itse tein niin, viimeksi eilen.
      Toisella treffeillä kuulostelen , että ehdottaako herrasmies jo kahvini maksamista.

Seuraavilla voisin taasen jo maksaa vaikka minä... ei kai se kahvikupin ostaminen ole se 1 asia, siellä treffeillä käydessä... toki ne miehen käytöstavat / naisen huomioiminen voi muutenkin huomioida ja tarkastaa ... ;)

• nfghhjk

jos ei mies maksa kahveja niin miks sitä haluais niin pihiin mieheen tutustua sen lähemmin. Tietää että luultavasti tulevaisuudessa asiat menis samalla tavalla eli ite joutuis kustantaa aina puolet kaikesta. Ei tasa-arvo toteudu vielä työpaikoillakaan ei naiset saa yhtä paljon palkkaa ku miehet niin miks sen pitäis sit treffeillä näkyä. Tottakai kaikki naiset valitsee mieluummin miehen joka maksaa kuin sellasen joka ei maksa. Se että mies maksaa vaan omansa kertoo siitä että mies on joko tosi köyhä, tosi pihi, ei kiinnostunut tai omaa huonot käytöstavat, kuka sellasen haluaa kun parempiakin on tarjolla.

• Tapsa lahest

Varmasti tarjoaisin naiselle koko setin, jos vaan ensin joku suostuisi treffeille lähtemään.

• kärpänenkatossa

Huvittavia ovat kans useamman vuoden seurustelleet yhdessä asuvat pariskunnat, jotka ravintolassa erittelevät laskunsa. Olisi kyllä kiva päästä kärpäsenä kattoon näkemään miten arkimenot tasataan excelin avulla..

Kuten aiemmissa viesteissä on ollut, TILAAJA MAKSAA, eli se joka tekee aloitteen. Sitten jos toinen on täysi tossu aloitteiden kanssa voi vaan kysyä haluaako maksullisen avecin vai tasavertaisen kumppanin yleisemmin. Koko puhe tasavertaisuudesta on käsittämätöntä, Jeesuskin sen jo opetti että se antaa jolla on. parisuhteessa oikein hyvä neuvo.

• komea uros

Mikä ihmeen velvollisuus minun on maksaa naisen kahvi? Varsinkin jos hänelle on lähes ylivoimaista laittautua treffeille ja viihtyä seurassani ilman että maksan kahvia. Jos toisella ei ole varaa kahviin kertoo se siitä että ei kiinnosta, hän on pummi tai joku uusavuton tapaus. Jos joku ei kelpuuta minua toisille treffeille sen takia että en maksa kahvia ja tästä heti olettaa että olen junttisika, niin ei sitten.

Itse ainakin haen hauskaa ja normaalijärkistä naista joka ei heti rupea lukemaan rivienvälistä kun en osta kahvia, kerkiä avaamaan ovea tai muista noudattaa kaikkia etikkettisääntöjä.

• saaaaaaaaaaaaaaaaara

Jos mies haluaa treffeillä tarjota kupin kahvia tai maksaa taxin (jossa olemme molemmat kyydissä) niin se on ihan mukavaa,ehkä ihan kohteliastakin...Jos kyse on isommasta summasta esim.ravintolalaskusta, en missään nimessä halua, että mies maksaa laskun, koska siitä tulee jotenkin vaivaantunut olo ja maksan erittäin mielelläni puolet ,koska ei minulle itsellenikään tulisi mieleen maksaa molempien osuutta.
        Baarissa monet miehet aloittaa keskustelun sillä, että : "Moi, voinko ostaa sulle jonkun drinkin". Itse yleensä kieltäydyn ellen ole varma, että haluan jutella kyseisen tyypin kanssa edes jonkin aikaa ja yritää tutustua häneen.En voisi edes kuvitella tilannetta, että mies ostaa minulle juotavan ja sitten sanoisin vaan että kiitti ja moido.Mutta ongelma onkin siinä, että jos kohteliaasti kieltäytyy ilmaisesta juotavasta niin vastaanotto on yleensä linjoilla: "no ei vittu olis kiinnostanutkaan..." tai pidetään ylimielisenä.

• thaeth

Varsinkin varakkaat naiset haluavat maksaa itse, vaikka mies tarjoutuisikin maksamaan....

• Ei ole ikinä tainnut ainakaan treffeillä mies kustantaa drinkkejäni tai kahvejani enkä ole sitä odottanutkaan. Itselle tulee ainakin heti ahdistava olo siitä jos toinen maksaa ostoksiani. Pari miespuolista kaveria ovat toki asia erikseen sillä heillä on millä maksaa ja kun kuitenkin jonain päivänä näkee heidät varmasti uudestaan ja tuolloin voi itse hoidella maksamispuolen.

• Nikerr

Eurolla pimppaa.

Näinhän se varainsiirto tapahtuu.

Todennäköisesti maksaisin kahvikupin ihan kohteliaisuudesta mutta asenteesi että se on ehdottomasti maksettava on äärimmäisen lapsellinen.

• Nuorinainen89

Jokaisella on oma käsityksensä treffeistä, eikä mitään kansainvälistä yhdenmukaistamissopimusta treffikäytännöistä ole olemassakaan. Joten, jokaisiin treffeihin sisältyy tietynlainen treffiriski. Joskus näkemykset kahvikupin maksamisesta menevät putkeen, joskus eivät. Joskus vain sattuu vastaan ihminen jolla on täysin erilainen käsitys treffeistä. Ne on vaan treffit, se pitää hyväksyä! P.S. Piheille suosittelen kahvilakäyntiä, mitä se kahvikuppi nyt maksaakaan, neljä euroa korkeintaan? Mutta suloista miten ensitreffejä pidetään arvossa!

• TakkuTakiainen

joku järkeväkin kirjoittaa suoli24n!!!! ruksi kalenteriin!!!!!!!!

joo hyvä kun joku älyää kirjoitaa edelä nähdyn, eikä "minä olen tätä mieltä trefien käytös säänöistä siksi koska olen oikeasa ja minä tiedän"

suomalaiset kuolisi sukupuuttoon ilman alkoholia.

• TakkuTakiainen

Täydelliset Tärskyt Hetero Miehele kaikissa kulttuureissa ja roduissa:

Nainen tulee kotiovelle ja tuo kahvin, viinaa, viiniä, kaljaa, lämpimiä burgereita / hodareita jne. röökiä ja kokoelman erikokoisia kondomeja joista varmasti löytyy sopiva.

Nainen syöttää miehen (esiesileikki eli tutustuminen. )

Nainen näyttää kirjallisen todisteen negatiivisesta AIDS-testistä , ettei nimettömässä ole rusketusraitaa jne. todisteet niin että mies oll täysin huoleton ja rento.

(Nainen ulkoiluttaa miehen koiran)

Nainen ulkoiluttaa miehen. (jotta lähikapakan jätkät ja naapurit ja ihan kaikki näkee varmasti että tällä menee lujaa ja on nainen.

Nainen xxx ja xxx ja xxxxxxxxxxxxxxxxx ja ------------- ja @@@@@@piiiiiiiiip

Nainen kuuntelee.

Nainen lähtee anetuaan puhelin numeronsa ja lupauksen palvelualttiudesta tulevaisuudessa.

Länsi- ja pohjoismaiset naiset, TÄSSÄ TEILLE MALLIA MITEN MIESTÄ MIELYTETÄÄN JA MITEN MIES PIDETÄÄN!! KAIKI MUU ON TESKENTELYÄ!

• TakkuTakiainen

Kylvetä mies.

• TakkuTakiainen
        TakkuTakiainen kirjoitti:

Kylvetä mies.

olisi kiva jos joku rehelinen nainen kirjoitaisi tänne mikä olisi naisen optimaali toive trefi. siis hänen.

• normilintu

Kyllä minä mielenkiintoisen miehen uudestaakin tapaisin vaikka ei olisi kahvikuppia tarjonnut. En voi kuitenkaan sitä kieltää, että kahvikupin tarjoaminen tekee minuun vaikutuksen - se tavallaan osoittaa, että toinen on kiinnostunut ja haluaakin tehdä varmasti hyvän vaikutuksen.

• njnj

ajatella mikä "show" yhdestä kahvikupista. Ei mulle ainakaan ole väliä maksaako mies sen kahvikupin vai ei. Totta kai se on kohteliasta mutta tarviiko treffejä yhden kahvikupin varaan laskea. Eikö olisi tärkeämpää nauttia seurasta ja tutustua toiseen.

• -M-

Siinä olet oikeassa että on todellakin turha ruikuttaa jos tämän asian takia jää sinkuksi. Sellainen nainen, jonka kiinnostus on näin pienestä asiasta kiinni, ei ole ruikuttamisen eikä ikävöimisen arvoinen.

• hahahj

olen kyllä samaa mieltä siitä asiasta, että mies voisi maksaa sen kahvin. KOSKA se on kohteliasta. Ja itse kyllä menin kanssa kerran vähä ehkä hämilleen ku mies ei kahviani maksanut =D tietysti aina varaudun ensiksi siihen että aijon maksaa itse ja kaivan lompsan esille ja sitä rataa, mutta yleensä siinä vaiheessa mies on jo sanonu '' eii ei kyllä minä tarjoan ! '' Toisaalta, homma on sitten ehkä eri jos nainen pyytää treffeille ?nojaa en tiiä mutta siinä asiassa oon kyllä 99 prosenttisesti samaa mieltä että mies maksaa kahvin ekoilla ainaki ja on myös kyllä totta, että kaatuuko sitten ehkä tuleva suhde siihen, että mies ei kahvikuppia maksanu ? jaa a ken tietää kertokoon minullekin.

• -M-
        hahahj kirjoitti:

olen kyllä samaa mieltä siitä asiasta, että mies voisi maksaa sen kahvin. KOSKA se on kohteliasta. Ja itse kyllä menin kanssa kerran vähä ehkä hämilleen ku mies ei kahviani maksanut =D tietysti aina varaudun ensiksi siihen että aijon maksaa itse ja kaivan lompsan esille ja sitä rataa, mutta yleensä siinä vaiheessa mies on jo sanonu '' eii ei kyllä minä tarjoan ! '' Toisaalta, homma on sitten ehkä eri jos nainen pyytää treffeille ?nojaa en tiiä mutta siinä asiassa oon kyllä 99 prosenttisesti samaa mieltä että mies maksaa kahvin ekoilla ainaki ja on myös kyllä totta, että kaatuuko sitten ehkä tuleva suhde siihen, että mies ei kahvikuppia maksanu ? jaa a ken tietää kertokoon minullekin.

Ymmärrän kyllä että on yleensäkin kohteliasta tarjota jotain toiselle, mutta miksi se kohteliaisuus "kuuluu" juuri miehen velvollisuuksiin?

Entä mitä kohteliasta te naiset teette treffeillä vastapainoksi?

• mies 36
        -M- kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että on yleensäkin kohteliasta tarjota jotain toiselle, mutta miksi se kohteliaisuus "kuuluu" juuri miehen velvollisuuksiin?

Entä mitä kohteliasta te naiset teette treffeillä vastapainoksi?

Oma näkemys on, että koska naisista (eli miten sen tarjoamisen kokee) ei voi tietää niin parasta maksaa se parin euron kahvi. Syömään en viitsi jotain sokkotreffi tapausta viedä jo ihan sen takia että homma voi olla selvä jo 5 min jälkeen jolloin loppu aika vain tuhlausta puolin & toisin.
        Jos olisi PA niin ehdottaisin treffeiksi vaikka puisto kävelyä tai vaikka kutsuisin kotiin kahville.
        Loppupeleissä noilla parilla kahvilla ei ole mitään vaikutusta ja niiden perusteella en vetäisi naisesta pitempiä johtopäätöksiä.

Ja noille kitiseville kundeille: jos naiset pelottavina rahanimijinä pelottavat noin paljon niin ehkä teidän pitäisi sitten pysyä pois markkinoilta, parempi mulle:).

• westcoast

mutta ulkomaalaisille olen ja niille mielelläni =)

• 098785i8890+

Kyllä minäkin voisin kahvikupin tarjota ennemmin italialaiselle naiselle, kuin suomalais-idioottiämmälle, joka päättää että tasa-arvo ei nyt pädekään juuri tähän asiaan, kun tämä nyt on sellainen vanha hyvä tapa.

Se italialainen varmasti kiittääkin paljon kauniimmin kahvistaan, kuin Keravan Tiina joka pitää kahvikuppiaan itsestäänselvyytenä.

• 4+18

Siitä kertyy kuule helposti satoja euroja vuodessa jos pitää kaikille naisille aloitteita tehdä ja sitten maksaa kahvit vielä niille. Tuosta aloitteiden tekemättömyydestäkin kun on täällä naiset miehiä syyllistäneet.

• Yks Mikko

On naisia, jotka suuttuu jos ei herrasmiesmäisesti tarjoa. On myös naisia, jotka suuttuu jos mies tarjoaa, ja näin osoittaa kangistuneensa vanhanaikaisiin sukupuolirooleihin. Se on haasteellinen tilanne arvata kumman sorttinen nainen on kyseessä.

• riistoporvarilutkia

Jos lutka suuttuu siitä ettei sille pummilutkalle anneta ilmaiseksi niin soita poliisit, mitään velvollisuutta sinulla ei ole lutkan uhkavaatimukseen alistua.
        Kyllä ne yleensä on lutkasorttisia ja ilmainen kelpaa niille kuten kansanedustajillekin, kovin ovat naamat hymyssä kun heille järjestetään tilaisuuksia ja pippaloita, juomat ja ruoat ylimmästä herkkugategoriasta.

• Janne Jokinen. Kvl.

"Miksi olla tekemisissä suomi-juntin kanssa ja valittaa? Siinä menee nuoruus turhaan hukkaan. "

Menkööt vain hukkaan. Kerkiäähän sitä sitten vanhempana tehdä vaikka kuinka paljon samoja asioita.

• ullanlinna 29v

Kyllä se niin on että suomalainen nainen hakee maksuhaluista hölmöä miestä, jolla hhieman heikko itsetunto, jotta sitä voi ohjailla makselemaan naisen kuluja. Röyhkeitä harakoita monet suominaiset, on joukossa reilujakin.

Olen elämäni aikana tarjonnut naisille (tutuille ) varmaankin 500 kertaa ja 2 kertaa ovat mulle tarjonneet. Miehet tarjonneet mulle enemmän kuin naiset.

Jossain ketjussa kirjoitti nollatoleranssimies asiaa ettei naisille mitään maksele ja suosittele lukijoille samaa. Sen tekstin luettuani tein periaatepäätöksen minäkin etten enää tarjoa naisille mitään. Sitä kun on tullut rakastetulleen ostettua autokin ja kun erottiin niin annoin auton jäädä hänelle. Tavallaan kiitokseni menneistä hetkistä niin sen mielsin. Nyt mennään toisella tyylillä sitten eteenpäin.

• hurlumpsista vaan

Mistä saa eurolla kahvin? Onko se kahvi kuitenkaan tärkein kriteeri mitä miehestä jäin mieleen ja mikä painaa puntarissa eniten toisia treffejä mietittäessä?

• automies ken ties

Ilmaista kahvia saa autoliikkeissä

• ei junttimiehille

Olin hiljattain treffeillä. Heräsin aamulla klo 5 jälkeen, jotta ehdin käydä suihkussa, pestä hiukset, ajaa säärikarvat jne, meikata, laittaa tukkani, silittää vaatteet jne. Työpäivän jälkeen sitten tavattiin...

...Mies istui jo pöydässä eikä eleelläänkään tarjoutunut ostamaan noin euron maksanutta kahviani. Mies oli tullut myös suoraan töistä hikisissä kamppeissaan (itse olin ennen töistä lähtöä vaihtanut puhtaat vaatteet ja korkokengät ylleni ja viimeistellyt meikin).

Treffit menivät muutenkin pieleen. Minä juttelin ja ylläpidin keskustelua, kun taas mies ynähteli vastaukseksi jotain. Lienee upea treffiteksti jonkun kaverin laatimaa. Mies innostui vasta, kun tein lähtöä, että joo, kivat treffit, nähdään ens viikolla, oot oikein kivannäköinen muija. Kun lähdimme yhtä matkaa, mies ei pitänyt ovea auki eikä saattanut minua autolleni, vaan lähti moikkaamisen jälkeen pois.

Totesin, että jos en saa kohteliasta käytöstä enkä kahvikupillista, niin miksi hemmetissä viitsin edes vaivautua. Jouduin kaiken lisäksi myös ajamaan paikalle aika pitkän matkan, joten meni sitä rahaa jo bensoihinkin ihan tarpeeksi. Joko otan tiukemman seulan treffaamisessa tai sitten minäkin ampaisen treffeille suoraan töistä sen ihmeemmin itseäni kaunistamatta. Voin sitten juoda itse ostamani kahvin tarjomatta miehelle edes silmäniloa.

Kun seurustelu lähtisi liikkeelle, niin kyllä minä sitten olisin valmis tarjoamaan miehelle esim. joka toinen kerta kahvituksia, jos mies olisi minua huonompituloinen. Kahvin tarjoamattomuus on minusta junttia ja antaa heti huonon lähtölaukauksen tuoreelle tapaamiselle. Täytyy muistaa, että jos mies tarjoaa kahvit, on mukavat jne, niin hän saattaa päästä "saatille" kahvittelun jälkeen. Eikö se ole aika kiva korvaus yhdestä kahvikupillisesta?

• ei junttimiehille

...unohdin lisätä vielä tämän:

Kahvia tarjoamattomista miehistä kaikki ovat olleet niitä, joille kalja maistuu. Heikentääkö olut ajattelukykyä? Voisiko ajatella, että mies joisi joka viikko yhden oluen vähemmän, niin sillä rahalla hän jo kustantaisi viikon treffiseuralaisille kahvit...

• N24

Kaikki treffikumppanit ovat olleet aloitteen tekijöitä yhtä lukuunottamatta. Noin puolet miehistä tarjosivat kahvin, itse lähdin ulos oletuksena että kumpikin maksaa omansa. Se että tarjotaan on mukava yllätys, muttei todellakaan mitenkään pakollista. En tarjonnut sille jonka kanssa itse tein aloitteen, tosin hän istui pöydässä jo kun saavuin paikalle. Olisin tarjonnut toiset juomat jos sellaiset oltaisiin juotu.
      Nykyinen kumppani ei tarjonnut ensitreffeillä, ei avannut ovia, oli myöhässä ja mentiin sänkyynkin. Nykyisin avaa ovia joskus ja tarjoaa toisinaan, mutta minä en saa missään tapauksessa tarjota hänelle. Ollaan kumpikin köyhiä nuoria.

• n 19

Itse en laita kahvin tarjoamista mitenkään pakolliseksi treffien onnistumisen kannalta. Jos mies on muuten tosi mukava niin en kyllä tollaseen takerru. Tietysti on tosi kiva ele jos jotain pientä tarjoaa,mutta ei joka kerta ja jos ollaan syömässä niin ruokani maksan aina itse.

• kiitti vinkistä

Ei se kait liikaa oo, mut just tämmöset on hyvä kuten nääki kerrot,
      niin tiedän sit miten olla kämäämät...
      Koska entinen koulutti hyvin kaiken herrasmiesmäisyyden pois.

Joten ei epäilystäkään, ettet ois kahvias anasainnu pistän
      korvan taakse.

Ei sul sit kova taso oo, jos tää on jotekin
      tasoltaa suo huonompi paikka =/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe