Olen 21v mies ja tunnen itseni aivan toivottomaksi tanssin suhteen. Baarissa haluaisin tanssia, mutta ei vaan kehtaa. Tuntuu, että kaikki mitä teen näyttää tyhmältä. Paikalla oleessa kyllä kadet ja jalat alkaa pikkasen heilua, mutta kun tanssia pitäisi ni ei tule mitään ;/ Pitäiskö sitä ihan jotain yksityistunteja ottaa? vai miten sitä oppisi? Kun todella haluasin tanssia.
eii
6
763
Vastaukset
- Itseoppinut
Koska sinulla on jo rytmi.
Jos todella on tilanne noin hankala kuin sanot, niin aloita rauhallisesti. Odota, että tanssilattialla on muitakin ja menet mukaan. Riittää pieni jammailu, pieniä askeleita ja hillittyä käsien heiluttelua kyynärpäät noin 90 asteen kulmassa edessä.
Katso muista mallia, äläkä itseäsi katsele. Hymyile, kuuntele ja keskity musiikkiin.
Poistu muutaman biisin jälkeen lattialta ja palaa pian uudelleen. Älä keskity ajattelemaan miltä näytät, vaan miltä tuntuu.
Toistoja, kyllä sinusta mestari tulee. - mittaaja
Homman juju on hyvän näköisessä tanssiasennossa, ei siinä, mitä teet. Helposti lähtee esim. hartiat painumaan eteen kasaan ja leuka painuu alas, mikä näyttää vässykältä. Myös pylly saattaa siirtyä tarpeettomasti pitkälle taakse, mikä näyttää typerältä. Hartioiden ja pään kontrolli on tärkein, muu on tulkintaa.
- Noteraa
Nuita edellisiä vastauksia.
Itse kärsin samasta ongelmasta aina 40 asti.
Olin käynyt siihen mennessä parillakin tanssikurssilla mutten päässyt eroon tunteesta että pieleen menee.
Sitten päätin että onhan se piru jollen opi tanssimaan ja hakeuduin yksityisopetukseen.
Pelkkä opetus ei riitä vaan pitää itsekkin olla aktiivinen ja harjoitella kotona.
Myöhemmin huomasin että mikä se teki tanssimisesta niin väkinäisen tuntuista.
Askeleen ajoitus.
Kun opit aseleen ajoituksen ja se tuntuu osuvan iskulle niin silloin tulee se ahaa elämys ja homma lähtee toimimaan.
Todennäköisesti sulla on herkkä rytmikorva vaikket sitä itse tajuakkaan, tämä rytmikorva aiheuttaa sulle tuon epämielyttävän tunteen.
Harjoittele kävelyä rytmiin, hae sellainen askellus että jalka osuu tarkalleen rytminmukaisesti lattiaan.
Sinä kyllä huomaat miloin se osuu yhteen (en tiedä pitääkö sulla osua tarkalleen iskuun vai aavistuksen jälkeen vai mihin mutta kokeile).
Huomaa että liike pitää lähteä ennen iskua ja loppua iskuun, eli opettele ennakointi.
Tämä vaihe voi viedä aikaa jopa kuukausia.
Kun olet sitten saanut askeleet ja rytmin kohtaamaan niin sitten voi aloittaa muiden asioiden harjoittelun, joustot, askeleet yms.
Myös musiikin kuuntelu siten että etsit sieltä iskuja auttaa tavoitteeseen pääsemisessä.
Kun pääset sinuiksi rytmin ja askeleiden kanssa niin pääset eroon myös siitä epämiellyttävästä tunteesta että pieleen menee. Minä tiedän kun olen itse kokenut.
Täällä puhutaan paljon että sekaan vain kyllä sen oppii, itse voin kertoa kokemuksesta että se epämiellyttävä tunne on niin voimakas ettei pullo viinaakaan pystynyt sitä estämään.
Ainoa mikä on estänyt sen on opetella ajoittamaan liike oikein.
Tietenkin poikkeuksiakin voin nykyään tehdä kun tiedän tarkalleen miten ja milloin ne tehdään ja kun ne sopivat muuten musiikkiin.
Väärään rytmiin en edellenkään voi tanssia, esim. jos sattuu daami joka väkisin vääntää väärään rytmiin niin silloin on parempi lopettaa, tuntuu nimittäin niin pahalta.- kuulostaa...
...eli lyö päätä seinään niin kauan kunnes seinä antaa periksi.
Itsellänikään ei ole vaikeuksia päästä taputtamalla, jalalla naputtamalla tai askeltamalla tasan tarkkaan metronomin rytmiin, jolloin metronomin naputus sulautuu askelten kopinaan.
Mutta tanssiminen musiikkiin on meillä totaalisen osaamattomilla hieman eri asia, eli tarkoitan erilaisten tanssien rytmiin pääsemistä, vaikka olisi kengät liimattuna lattiaan ! Kun ei ole musiikin iskukaan aina tasatahtinen.
On hyvä, kun erilaiset oppijat kertovat omasta onnistuneesta oppimiskokemuksestaan, mutta siitä en enää pidä, jos joku tällainen väittää sen metodin toimivan aina kaikilla, kun vaan päättäväisyyttä riittää.
Vaikka on kyse vain kertojan omasta onnistumisesta oppimisessa. Kaikki kunnia hänelle siitä.
On ihmisiä, joilta ei tanssi luonnistu koskaan, mutta jokin muu motorinen toiminta sentään onnistuu. Ei pidä uskoa, että tanssi on jokamiehen harrastus, ja että se on vaan itsekurin puutetta, jos ei opi.
Ne, joilla se lahja on, nauttikoot siitä. Kyllä meille muillekin tekemistä tässä maailmassa löytyy. Kun tämän ymmärtää, ei tanssimattomuudesta tule pakkomiellettä eikä vajavaisuuden tunnetta.
Voisin tässä suositella monta muutakin sosiaalista ja elämyksellistä ei-tanssillista ja varmasti haastavaa harrastusta, mutta tämähän on tanssipalsta, eli onnea ja menestystä kaikille taitaville ja vieläkin taitavammille.
-Kaks Vasenta Jalkaa- - Pessimismiä
kuulostaa... kirjoitti:
...eli lyö päätä seinään niin kauan kunnes seinä antaa periksi.
Itsellänikään ei ole vaikeuksia päästä taputtamalla, jalalla naputtamalla tai askeltamalla tasan tarkkaan metronomin rytmiin, jolloin metronomin naputus sulautuu askelten kopinaan.
Mutta tanssiminen musiikkiin on meillä totaalisen osaamattomilla hieman eri asia, eli tarkoitan erilaisten tanssien rytmiin pääsemistä, vaikka olisi kengät liimattuna lattiaan ! Kun ei ole musiikin iskukaan aina tasatahtinen.
On hyvä, kun erilaiset oppijat kertovat omasta onnistuneesta oppimiskokemuksestaan, mutta siitä en enää pidä, jos joku tällainen väittää sen metodin toimivan aina kaikilla, kun vaan päättäväisyyttä riittää.
Vaikka on kyse vain kertojan omasta onnistumisesta oppimisessa. Kaikki kunnia hänelle siitä.
On ihmisiä, joilta ei tanssi luonnistu koskaan, mutta jokin muu motorinen toiminta sentään onnistuu. Ei pidä uskoa, että tanssi on jokamiehen harrastus, ja että se on vaan itsekurin puutetta, jos ei opi.
Ne, joilla se lahja on, nauttikoot siitä. Kyllä meille muillekin tekemistä tässä maailmassa löytyy. Kun tämän ymmärtää, ei tanssimattomuudesta tule pakkomiellettä eikä vajavaisuuden tunnetta.
Voisin tässä suositella monta muutakin sosiaalista ja elämyksellistä ei-tanssillista ja varmasti haastavaa harrastusta, mutta tämähän on tanssipalsta, eli onnea ja menestystä kaikille taitaville ja vieläkin taitavammille.
-Kaks Vasenta Jalkaa-Kirjoituksistasi paistaa kärsimättömyys.
"Itsellänikään ei ole vaikeuksia päästä taputtamalla, jalalla naputtamalla tai askeltamalla tasan tarkkaan metronomin rytmiin, jolloin metronomin naputus sulautuu askelten kopinaan."
Olet jo oikealla tiellä kun osaat kävellä metronomin tahtiin, hyvä unohda nyt tuo vähäksi aikaa ja ala opiskella itse musiikkia.
Itse musiikissa on hirveästi asioita joita pitää tietää, jotkut käsittelevät näitä tiedostamattaan mutta meidän 2 vasemman jalan omaavien (tai entisellä) täytyy opiskella ihan erikseen.
Musiikin kakofoniasta täytyy oppia löytämään tanssiin tärkeät elementit.
Pyydä jotakin muusikkoa purkamaan musiikki osiin, huomaat silloin mitä kaikkea musiikkiin sisältyy ja mikä on olennaista tanssimisessa.
Kun olet oppinut kävelemään rytmiin ja oppinut löytämään musiikista oikeat elementit niin sen jälkeen opetellaan muu liikuminen, askeleet, joustot yms.
Valitettavasti monilla on kiire ensinmäisenä opettelemaan nuo muut asiat ja sitten toivotaan että musiikki ja rytmiin tanssiminen aukeaisi itsestään.
Joillekkin tuon kaiken omaksuminen on helppoa joillekkin vaikeaa, itselleni se oli vaikeaa.
Nyt kun käyn tanssikursseilla niin olen saanut opettajalta kehuja että minua on helppo opettaa kun minulla on vahva rytmitaju ja liikun rytmiin (ei olisi uskonut vielä 5 vuotta sitten).
Pahin este tanssin opettelulle on osaltasi voitettu, kun kerran haluat tanssia!
Onko paikkakunnallasi tanssiseuroja? Jos on, niin siitä vaan jollekin alkeiskurssille, ei edes väliä mille. Tietyt lainalaisuudet pätevät kaikkiin tansseihin. Kun olet noin nuori, niin ehdit vielä vaikka mihin, kun tanssista puhutaan.
Syvällisempi tanssin oppiminen vaatii kursseilla käyntiä ja aivan erityisesti se vaatii paljon tanssimista! Oppiminen on enimmäkseen hauskaa, jos kerran on aito halu oppia tanssimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899