Onko kukaan käynyt hansakaupunki Wismarissa? Onko siellä mitään tekemistä historiallisten kohteiden tuijottamisen lisäksi?
Löysin netistä jonkun kylpylän (Wonnemar?) mutta sivut oli saksaksi.
Jos joku on käynyt kyseissä paikassa/ kaupungissa, niin kaikki tiedot otetaan iloisena vastaan.
Wismar- hansakaupunki
3
349
Vastaukset
- wismariin
olen käynyt siellä parikin kertaa, tosin 90-luvulla ja asuin itse silloin vielä Saksassa. Kaupungissa ei varmaan ole paljon muuta katseltavaa kuin historisches Stadtkern, jota silloin ahkerasti korjattiin. Minä kyllä itse pidän kovasti tällaisista pohjois-saksalaisista maisemista, joissa näkyy historian jälki. Jos on menossa Saksaan, niin silloin olisi suositeltavaa osata edes vähän kieltä, varsinkin pienemmissä kaupungeissa.
- Nipottaja
Saksalaiset eivät ole pienilläkään paikkakunnilla niin juroja kuin suomalaiset, joten mene vaikka kapakkaan, puhuttele ihmisiä ja kysele mitä kannattaisi tehdä. Saatat saada uusia ystäviä :-)
Tosin aika toivotonta jos et puhu saksaa. Ja tietenkin kaupungin sivut ovat saksaksi, mites muuten?- aloittaja
Kiitos asiallisista vastaukista. Osaan puhua vähän,(kylläkin tosi vähän) saksaa, joten pitänee vaan paikallisilta kysellä.
Siis tarkoitin että sen kylpylän sivut olivat saksaksi. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725