Vieläkö muistat, mitä sai viidellätoista pennillä? Sillä sai lautasellisen hyvää ja ravitsevaa kaurapuuroa. Mutta tuskin enää. Entäs nyt?
Mitä saa??
15
629
Vastaukset
15 nallekarkkia. Kuule, penneillä ei saa enää yhtään mitään...
- gg-10
Oivoi. Ei yhtään mitään. Muutama nallekarkkikin olis kiva...
...Ihan äkkiä kuin ne pennin nallet...
Ja tämän
- Mikä on maailman ohuin kirja?
- Kekkosen "Miten hoidan hiuksiani".- gg-10
Joo mut kai sä sen Elovena-kaurapuuromainoksen muistat...
- Putkivalo
alkuvaiheilla sai pienen askin karkkia, kuten supersalmiakkia. Hinta nousi kyllä aika äkkiä 20 penniin.
Ihmeellistä, taisi joutua ostamaan enemmän maitoa kylläkin, mutta ei ole hajuakaan mitä se maksoi. Paitsi sen muistan että pussit pestiin ja niistä virkattiin mattoja á la Martat :))
Onneksi nykyisin on senttejä! 15 sentillä saa jo paljon enemmän iloa elämään :P satasen seteli taitaa olla 15 senttiä pitkä :))- gg-10
Mun mutsikin virkkasi maton niistä tyhjistä pusseista, muistan.
- siihen sun
pyörätuolin fillariin
- gg-10
Hehhee, hoitaisit nyt vaan omat venttiilisi.
- gitta5
sillä sai tikkareita fazerin tummia ja vaalean ruskeita :) 5penniä kpl ;)rixrax patukkaa:)jenkkiä mis oli 2palaa sai 5pennillä....vaikka mitä:)kyllä sitä mieleen tulee kun muistelee..
- sai 60-luvulla
vaniljapuikon. Suklaapuikko maksoi 20 penniä.
T:jappe - herkut neljälle!
Muistatteko vielä? Siinä mainosettiin Valion jäätelöö, ½ litran pakkausta. Nykyään menee ½ litraa yhdellä istumalla. Oi aikoja, oi tapoja!
nuoruudessani eli siis suunnilleen varhaisen kivikauden loppuvaiheilla sai 1 (yhdellä) pennillä 1 (yhden) niinkutsutun nallekarkin. Käytiin piruuttamme ostamassa kauppiaan "riemuksi" kulmakaupasta 1 (yksi) nallekarkki paperipussiin. Kun karkki oli hotkaistu, niin pussi puhallettiin täyteen, pussin suu kiinni ja eikun rivakalla kädenliikkeellä räjäytys päin toista kämmenta! :))
- gg-10
Muistan kun kaverin kanssa mentiin uimahalliin. Maksu oli markan eikä kummallakaan ollut rahaa. Jostain säästöpossusta ongittiin pennejä ja maksettiin niillä. Oli se täti uimahallin kassalla tuskastunut.
gg-10 kirjoitti:
Muistan kun kaverin kanssa mentiin uimahalliin. Maksu oli markan eikä kummallakaan ollut rahaa. Jostain säästöpossusta ongittiin pennejä ja maksettiin niillä. Oli se täti uimahallin kassalla tuskastunut.
eli lopputili on taas laman muotä ajankohtainen käsite. Tosin pitäsköhän tuo nyt uudistaa muotoon sentit jonoon?
Aikanaan kun yksittäisillä penneillä ei ollut enää arvoa, niitä alettiin keräämään pulloihin. Itse en tainnut omaa pulloani koskaan saada täyteen. Alkuaikoina pennit olivat kuparia, mutta jossain vaiheessa kun rahan raaka-aineen arvo ylitti käyvän arvon, materiaali vaihtui alumiiniin.
- BööSulle
näin: Et vain muistoja saa :)
Karkki-hammaan pakotus loppui ainakin silla viidellätoista, onnex hammasmakea on poistettu.. muuten ei jäis sitä rahaa muuhun "tarpeelliseen" :))
Kuulin, etse Afro-laku on poistettu, mut kait siihen euro tarvittas et sen sais ja viistoista päälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039