Taidetta vai turhaa? En taida enempää kysyäkään, ettei rivien väliin jää tulkittavaa ;))
Rivienväliluku
81
2369
Vastaukset
katsos kun kaikki ei osaa sitä huumorilla lukea ja muusta ei olekaan wäliä :=)
- Putkivalo
Siis wälillä ei ole wäliä :)
- miljoonapulu
rivienväliluku? Voisiko se olla molempia? Sekä taidetta että turhaa? Multa ei oikein tuo rivienväliluku suju.
Mitenkäs rivien välistä sitten oikein luetaan?
Taitaa olla taitolaji vissiin :) .- Putkivalo
sitä voi oikein jalostaa, ken tahtoo :) Joskus on ollut tilanteita täälläkin jolloin katsotaan jopa kenelle vastaa ensin, tai eniten, kenelle ei jne...
Yksi sukulainen harrastaa sitä puheessakin, joskus tuntuu tuntuu ettei voi mitään sanoa tarpeeksi tyhjentävästi :)) Oiskohan joku keskitie tässäkin asiassa hyvä.. - miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
sitä voi oikein jalostaa, ken tahtoo :) Joskus on ollut tilanteita täälläkin jolloin katsotaan jopa kenelle vastaa ensin, tai eniten, kenelle ei jne...
Yksi sukulainen harrastaa sitä puheessakin, joskus tuntuu tuntuu ettei voi mitään sanoa tarpeeksi tyhjentävästi :)) Oiskohan joku keskitie tässäkin asiassa hyvä..rivienvälilukemisen kannalla. Mun mielestä on hyvä olla liikkeellä sillai suoraselkäisesti ja rehellisesti. Mikähän ajatus siinä loppujenlopuksi on takana että rivien välistäkin pitäisi osata lukea. Kai se on sitten eräänlaista
pelaamista sekin. Mä oon liian suora ja liian tyhmä minkäänlaisiin peleihin kenenkään kanssa.
Mutta mutta kaikenlaiset pelit ovat taitolaji ja ne jotka osaa pelata pelatkoon.
No, omat huvinsa meillä kaikilla on. No, mikään totuudentorvi en ole, torvi saatan kyllä sitten muuten olla, heh. :) - Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
rivienvälilukemisen kannalla. Mun mielestä on hyvä olla liikkeellä sillai suoraselkäisesti ja rehellisesti. Mikähän ajatus siinä loppujenlopuksi on takana että rivien välistäkin pitäisi osata lukea. Kai se on sitten eräänlaista
pelaamista sekin. Mä oon liian suora ja liian tyhmä minkäänlaisiin peleihin kenenkään kanssa.
Mutta mutta kaikenlaiset pelit ovat taitolaji ja ne jotka osaa pelata pelatkoon.
No, omat huvinsa meillä kaikilla on. No, mikään totuudentorvi en ole, torvi saatan kyllä sitten muuten olla, heh. :)rehellisen ja suoraselkäisen kanssa on helpompaa kirjoitella :) Varsinkin jos noihin negatiivisiin tulkintihin mennään. Voihan se olla pahimmillaan peliäkin, vallan käyttöä. Onneksi sitä näkee kuitenkin vain harvoin.
- miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
rehellisen ja suoraselkäisen kanssa on helpompaa kirjoitella :) Varsinkin jos noihin negatiivisiin tulkintihin mennään. Voihan se olla pahimmillaan peliäkin, vallan käyttöä. Onneksi sitä näkee kuitenkin vain harvoin.
Niinkuin jo aiemmin totesin niin ne jotka osaavat pelata pelatkoot.
Mielestäni se on aika hölmöä edes odottaa että muut lukisivat rivien väleistä. Eihän sellaista muilta voi vaatia. Se vaatisi jonkin ihmeen röntgensysteemin tonne pönttöön (pääksi kutsuttuun paikkan siis). Minustakin rehellisen ja suoraselkäisen kanssa on helpompi kirjoittaa ja tuolla ns oikeassa elämässä helpompi kommunikoida kun ei tarvitse arvailla kautta rantain tarkoituksia, että mitä toi nyt tolla tarkottikaan. Se on todella ärsyttävää.
Mun kohdalla ei tarvitse muiden täällä kirjoittavien edes miettiä mitä mun rivien välit tarkoittavat KOSKA mä en kirjoita rivien väliin mitään. Kirjoitan sanottavani ja se on siinä sitten kirjaimin sanottuna.
Olen tähän tulokseen tullut omien kirjoittamisteni kanssa. Olen varmasti monenlaista muuta mutta rivienvälistäsanoja EN olen. Olen tallanen höpsö plondi joka tahtoo vaan hyvää kaikenlaisille ihmisille koska tykkään ihmisistä. Olen valmis kuuntelemaan muiden asioita ja murheita myös ja iloja ja kaikkea. Minkäänlaisia pelejä en pelaa.
Edes sitä yksinkertaista rivienvälikirjoittelua.
Plondi päättää tälä kertaa täältä tähän :) . - Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
Niinkuin jo aiemmin totesin niin ne jotka osaavat pelata pelatkoot.
Mielestäni se on aika hölmöä edes odottaa että muut lukisivat rivien väleistä. Eihän sellaista muilta voi vaatia. Se vaatisi jonkin ihmeen röntgensysteemin tonne pönttöön (pääksi kutsuttuun paikkan siis). Minustakin rehellisen ja suoraselkäisen kanssa on helpompi kirjoittaa ja tuolla ns oikeassa elämässä helpompi kommunikoida kun ei tarvitse arvailla kautta rantain tarkoituksia, että mitä toi nyt tolla tarkottikaan. Se on todella ärsyttävää.
Mun kohdalla ei tarvitse muiden täällä kirjoittavien edes miettiä mitä mun rivien välit tarkoittavat KOSKA mä en kirjoita rivien väliin mitään. Kirjoitan sanottavani ja se on siinä sitten kirjaimin sanottuna.
Olen tähän tulokseen tullut omien kirjoittamisteni kanssa. Olen varmasti monenlaista muuta mutta rivienvälistäsanoja EN olen. Olen tallanen höpsö plondi joka tahtoo vaan hyvää kaikenlaisille ihmisille koska tykkään ihmisistä. Olen valmis kuuntelemaan muiden asioita ja murheita myös ja iloja ja kaikkea. Minkäänlaisia pelejä en pelaa.
Edes sitä yksinkertaista rivienvälikirjoittelua.
Plondi päättää tälä kertaa täältä tähän :) .helpottaa kommunikointia kun ei tarvi toisesta miettiä rivienvälejä :) Suorasanaiseksi sut olen mieltänytkin :)
- miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
helpottaa kommunikointia kun ei tarvi toisesta miettiä rivienvälejä :) Suorasanaiseksi sut olen mieltänytkin :)
olet mieltänyt mut suorasanaiseksi :) .
- gg-10
Se on taidetta. Siihen ei mulla ole minkäänlaista koulutusta. :)
Rivien välit usein kertovat enemmän kuin itse rivit. :)- miljoonapulu
mielenkiintoista tulkintaa kyllä jossa huumoriakin mukana joopajoo.
No empä olekaan tullut ajatelleeksi että rivien välit kertovat usein enemmän kuin itse rivit.
Hassun kuuloista kyllä :) . - Putkivalo
mitäköhän tuossakin rivi-välissä oli, tirskuntaa vai vakava naama :)))
- miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
että nyt menee arvausleikkien puolelle, ollako tirskuntaa vai vakava naama.
Nyt menee sitten arvailuksi :) . - gg-10
Putkivalo kirjoitti:
En tiedä mitä oli. Mutta ihmisten keskinäisessä kanssakäymisessä ilmeet ja eleet puhuvat usein tuhat kertaa enemmään kuin ne sanat. Usein ei edes tarvita sanoja eikä siis niitä rivivalejäkään. Jos ajattelee asiaa ihan livenä.
- Putkivalo
gg-10 kirjoitti:
En tiedä mitä oli. Mutta ihmisten keskinäisessä kanssakäymisessä ilmeet ja eleet puhuvat usein tuhat kertaa enemmään kuin ne sanat. Usein ei edes tarvita sanoja eikä siis niitä rivivalejäkään. Jos ajattelee asiaa ihan livenä.
katse sanoo enemmän kuin tuhat sanaa :)
- Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
että nyt menee arvausleikkien puolelle, ollako tirskuntaa vai vakava naama.
Nyt menee sitten arvailuksi :) .Ja sitten se on luonnekysymys kumpaan kallistuu, valitseeko hymyn vai ei :)
- gg-10
Putkivalo kirjoitti:
katse sanoo enemmän kuin tuhat sanaa :)
Kyllä vain. Katse, eleet, ilmeet, puhetapa... Just se kaikki mikä on siellä rivien välissä. :))
- miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
Ja sitten se on luonnekysymys kumpaan kallistuu, valitseeko hymyn vai ei :)
en juurikaan koskaan voita mitään. Heh :) .
Kyllä se paljolti johtuu myös tuo hymy tai hymyttömyys, että miltä suunnalta tuulee eli mitkä fiilikset on.
Kuukautisteni aikana minulla ei huumorintajua ole. Muina aikoina kyllä. Onneksi on niin päin; mitä jos sitä huumorintajua olisikin vain niinä kuukautispäivinä ja muuten olisi sitten tosikko :).
(Plondin sanojen kääntelyä ja vääntelyä tuohan toki on, heh. ) - Putkivalo
gg-10 kirjoitti:
Kyllä vain. Katse, eleet, ilmeet, puhetapa... Just se kaikki mikä on siellä rivien välissä. :))
teidän vaimon kanssa jutella ollenkaan, huokailette vaan :))))
- Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
en juurikaan koskaan voita mitään. Heh :) .
Kyllä se paljolti johtuu myös tuo hymy tai hymyttömyys, että miltä suunnalta tuulee eli mitkä fiilikset on.
Kuukautisteni aikana minulla ei huumorintajua ole. Muina aikoina kyllä. Onneksi on niin päin; mitä jos sitä huumorintajua olisikin vain niinä kuukautispäivinä ja muuten olisi sitten tosikko :).
(Plondin sanojen kääntelyä ja vääntelyä tuohan toki on, heh. )Muuta kuin avaimen periä ym. Paitsi kerran voitin jättikokoisen herätyskellon, en ole ikinä käyttänyt muttei voinut roskikseenkaan lempata moinen harvinaisuus :)
Vastaus pmmp:lle on hormoonikierukka :)) Toimii positiivisesti sekä mieleen että kroppaan :) No niin, tiedän, ei sovi kaikille.. - miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
Muuta kuin avaimen periä ym. Paitsi kerran voitin jättikokoisen herätyskellon, en ole ikinä käyttänyt muttei voinut roskikseenkaan lempata moinen harvinaisuus :)
Vastaus pmmp:lle on hormoonikierukka :)) Toimii positiivisesti sekä mieleen että kroppaan :) No niin, tiedän, ei sovi kaikille..viitsi osallistua arvontoihin kun en voita mitään ja mitä mä sitten kymmenennellä puukauhalla teen kun niitä on jo ennestään :).
Mulla oli asennettuna kierukka nuorimman syntymän jälkeen, se oli kyllä tavallinen kierukka eikä hormoonikierukka. No, puoli vuotta pidin sitä sitten halusin sen pois koska kuukautiset olivat joka kerta tuon puolen vuoden aikana viikon ja 2 päivää ja runsaat vielä!
Ja eikä mukamas tunnu missään kun se asetetaan paikoilleen ja pyh en pitänyt toimenpiteestä enkä sen poisottamisesta. Inhottava toimenpide!
Sitten siirryin e-pillereihin sen kierukan jälkeen. Nyt lääkäri antoi määräyksen että mun pitäisi alkaa miettiä jotain muuta ehkäisyä koska tämän ikäisille kuin mä ei mielellään enää kirjoiteta e-pillerireseptejä, mutta kirjoitti kuitenkin vuoden reseptin vielä. Eikä mulle tule mitään muuta vaihtoehtoa edes mieleeni :( . - gg-10
Putkivalo kirjoitti:
teidän vaimon kanssa jutella ollenkaan, huokailette vaan :))))
Nii-ih... Hyvä kysymys. Vastaus jääköön avoimeksi. ;)))
No tottakai ilman sanoja kaikki on turhaa. - Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
viitsi osallistua arvontoihin kun en voita mitään ja mitä mä sitten kymmenennellä puukauhalla teen kun niitä on jo ennestään :).
Mulla oli asennettuna kierukka nuorimman syntymän jälkeen, se oli kyllä tavallinen kierukka eikä hormoonikierukka. No, puoli vuotta pidin sitä sitten halusin sen pois koska kuukautiset olivat joka kerta tuon puolen vuoden aikana viikon ja 2 päivää ja runsaat vielä!
Ja eikä mukamas tunnu missään kun se asetetaan paikoilleen ja pyh en pitänyt toimenpiteestä enkä sen poisottamisesta. Inhottava toimenpide!
Sitten siirryin e-pillereihin sen kierukan jälkeen. Nyt lääkäri antoi määräyksen että mun pitäisi alkaa miettiä jotain muuta ehkäisyä koska tämän ikäisille kuin mä ei mielellään enää kirjoiteta e-pillerireseptejä, mutta kirjoitti kuitenkin vuoden reseptin vielä. Eikä mulle tule mitään muuta vaihtoehtoa edes mieleeni :( .Mä en edes lottoa laita rivin riviä, rahat menee hukkaan ihan muutenkin :))
Kerran se kierukka vaan kirpasee, ei tarvi kahdeksaan vuoteen vaihtaa. Eikä ole kuukautisia! Ah vapaus :)))
Ihme juttu, miten ne ajattelee että ehkäisy hoidetaan neljänkympin jälkeen... vaihda lekuria :) - miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
Mä en edes lottoa laita rivin riviä, rahat menee hukkaan ihan muutenkin :))
Kerran se kierukka vaan kirpasee, ei tarvi kahdeksaan vuoteen vaihtaa. Eikä ole kuukautisia! Ah vapaus :)))
Ihme juttu, miten ne ajattelee että ehkäisy hoidetaan neljänkympin jälkeen... vaihda lekuria :)armaan mieheni kanssa silloin tällöin epäsäännöllisesti harvakseltaan :) .
Luulin että kierukka vaihdetaan viiden vuoden välein.
Toisaalta mutta toisaalta tuo lekurin vaihto hm en tiedä. - miljoonapulu
gg-10 kirjoitti:
Nii-ih... Hyvä kysymys. Vastaus jääköön avoimeksi. ;)))
No tottakai ilman sanoja kaikki on turhaa.suuret sanat :) . Ja kauniit sanat myös :) .
Ne kauniit sanat ovat aika ihania saada kuulla myös :) .
Siippani kun on aika romanttinen vielä yli 20 vuoden jälkeenkin :) . Olen onnekas :) .
- sekä että...
Rivien välistä on kyllä tullut luettua, mutta joskus on mennyt pahasti metsään. Toisinaan sieltä löytyy oikeaa ivaa, joka on taiteeksi kuviteltu, mutta huonoksi sellaiseksi lopulta päätynyt. Eli turhaa.
- Putkivalo
ehkä täällä on joskus vähän pakkokin lukea ne, kun ei näe toisen naamaa. Olen huomannut että joskus luen ihan väärin riippuen omasta tunnetilasta.
- olet mahtava kirj...
Putkivalo kirjoitti:
ehkä täällä on joskus vähän pakkokin lukea ne, kun ei näe toisen naamaa. Olen huomannut että joskus luen ihan väärin riippuen omasta tunnetilasta.
Moikka. Olen mielenkiinnolla lukenut tekstejäsi. Olen naisimmeinen ja kommenttini ei tullut pahalla, vaan siinä oli mielestäni "jekkuja". Innostuin, kun vastasit, koska tein tekstini "kuitenkin hyvällä mielin". Luen myös jatkossa kaikki tarinasi. Lisää. Kiitos!
- Putkivalo
olet mahtava kirj... kirjoitti:
Moikka. Olen mielenkiinnolla lukenut tekstejäsi. Olen naisimmeinen ja kommenttini ei tullut pahalla, vaan siinä oli mielestäni "jekkuja". Innostuin, kun vastasit, koska tein tekstini "kuitenkin hyvällä mielin". Luen myös jatkossa kaikki tarinasi. Lisää. Kiitos!
joka toinen viesti palstalla viime päivinä taitaa olla mun :P
Hauskaa pääsiäistä sulle! - melkoinen...............
Putkivalo kirjoitti:
joka toinen viesti palstalla viime päivinä taitaa olla mun :P
Hauskaa pääsiäistä sulle!Hauskaa pääsiäistä! Taisin lupailla liikoja, mutta onneksi on monta päivää vapaata, joten kyllä tässä kerkiää lukea vaikka kuinka = )
- Putkivalo
melkoinen............... kirjoitti:
Hauskaa pääsiäistä! Taisin lupailla liikoja, mutta onneksi on monta päivää vapaata, joten kyllä tässä kerkiää lukea vaikka kuinka = )
Koetan rauhoittua hiukan :)))
Mukavaa kun lomaa!!
- -\++\\___
Sattuikin sopivasti. Pitänyt taas vaihteeksi ite pähkäillä asioiden kanssa. Nimenomaan joutunut miettimään "piilotarkoituksia" ja kaikenlaista pelailua, mitä lähes kaikki tuntuvat harrastavan.
Tullut tässä tulokseen, että useimiten kaikista tärkeimpiä on asiat, mistä ei puhuta yhtään mitään. Niitä on syytä miettiä.
Itellä vikana olla totuuden torvena, aika paljon hankaluuksia ihan tavallisissakin asioissa. Ihmiset "pelailee" aivan järkyttävän paljon kaikilla elämän osa-alueilla.
Vaan jos joku ei puhu jostan asiasta, siihen on syynsä. Toki itelläkin on asioita mistä ei voi puhua koskaan. Mutta ne ovat sitten eri osastoa. Siis ei mun juttuja, vaan liittyvät muihin asioihin ja ihmisiin. Omat jutut nyt on mitä on, mutta niistä voin kyllä puhua. Ei se kyllä aina ole helppoa myöntää olevansa tomppeli, mutta kun sen kertoo, sitten ei hävetä enää kovinkaan paljoa.
=DW=- Putkivalo
sitä peilailua, niin kai se on aika inhimillistä. Ihmiset vetää johtopäätöksiä sen mukaan kuinka on omia kokemuksia tullut, koska silloin voi samaistua helpommin.
Kolahti tuo, sekä torvi että se ettei ihan kaikesta voi puhua, jos siihen liittyy muitakin ihmisiä. Tomppeleitahan me kaikki joskus, toiset vaan ei sitä myönnä :)
- Ilolias Rohmantti
rivien välistä lukeminen ei olisi sinänsä haitallinen taito tai taipumus, jos ihmiset vain osaisivat kommunikoida asioista selkeästi ja vetämättä hernettä nenään näistä kuvitelluista piilomerkityksistä.
mutta kun ihmisillä on taipumus lukea rivien välistä mitä haluavat, kunhan se sopii tai eisovi heidän tilanteeseensa.
kysyvähän ei tieltä eksy, mutta joillain vain ylpeys ei anna periksi kysymiselle tai asioiden selvittämiselle, mielummin haastetaan riitaa tai tehdään asioista vaikeita.
koskakohan oppittaisiin enemmän lukemaan rivien välistä myös niitä positiivisia asioita?
taiteessa tätä on osattu käyttää joskus erinomaisesti, esimerkkinä otettakoon juice, vaikka hän sanoi, ettei otttanut koskaan kantaa poliittisesti, riveillä ja rivien välissä oli teräväsärmäistä puhetta.
we don't wanna put in, the negative move, it's killin' the groove ;)- Putkivalo
jos sä et tahdo :))
Olisihan se mukavaa jos se taito käytettäisiin vain hymyssä suin :) Voisihan se olla suloistakin :))
Pahimmillaan tulee mieleen tilan antamista (tai sen ei-antamista, öhm, noh menköön kiireesssä ;) ), ja asioiden suhteuttamista. Vaara on että se muuten menee vainoharhaisuuden puolelle, "toi nyt piikitteli mua taas!" :/
Sä oot varmaan onnessas tällä viikolla kun perjantai on oikein piiiitkä :))) - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
jos sä et tahdo :))
Olisihan se mukavaa jos se taito käytettäisiin vain hymyssä suin :) Voisihan se olla suloistakin :))
Pahimmillaan tulee mieleen tilan antamista (tai sen ei-antamista, öhm, noh menköön kiireesssä ;) ), ja asioiden suhteuttamista. Vaara on että se muuten menee vainoharhaisuuden puolelle, "toi nyt piikitteli mua taas!" :/
Sä oot varmaan onnessas tällä viikolla kun perjantai on oikein piiiitkä :)))on siinä kans, antaa ymmärtää mut ei ymmärrä antaa ;)
no niin, hymyssä suin totean, että olen ihmetellyt asian laitaa, miksi olen niin timmissä kunnossa ;) no en ihmettele enää, nyt se on tieteellisesti todistettu, siis se minkä mä olen aina tienny....
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=60836&c=5
että sikäli kantsii miettiä missä seurassa pukeutuu ja missä ei, niin jos vaikka perintöä odottelee ;)
haluatko kuulla huonon vitsin minkä kuulin rivien välistä käydesäni lääkärikeskuksessa, no ei se mitään kerron sen silti
-minä en voi ymmärtää sitä, tohtori, helena sanoi. - joka kerta, kun näen komean ja lihaksikkaan miehen, minulle tulee kumma tunne varpaiden väliin.
- tämäpä outoa, sanoi lääkäri. -minkä varpaiden välissä se tuntuu?
- isovarpaiden - Putkivalo
Ilolias Rohmantti kirjoitti:
on siinä kans, antaa ymmärtää mut ei ymmärrä antaa ;)
no niin, hymyssä suin totean, että olen ihmetellyt asian laitaa, miksi olen niin timmissä kunnossa ;) no en ihmettele enää, nyt se on tieteellisesti todistettu, siis se minkä mä olen aina tienny....
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=60836&c=5
että sikäli kantsii miettiä missä seurassa pukeutuu ja missä ei, niin jos vaikka perintöä odottelee ;)
haluatko kuulla huonon vitsin minkä kuulin rivien välistä käydesäni lääkärikeskuksessa, no ei se mitään kerron sen silti
-minä en voi ymmärtää sitä, tohtori, helena sanoi. - joka kerta, kun näen komean ja lihaksikkaan miehen, minulle tulee kumma tunne varpaiden väliin.
- tämäpä outoa, sanoi lääkäri. -minkä varpaiden välissä se tuntuu?
- isovarpaidenpyydän pullaa ja saan ananasta ;))
Antaisinhan mää mutku ei kukaan koskaan ymmärrä kysyä! Ilmankos oon neits... no niin, hysss pötkis, ei tänään ollutkaan vielä perjantai ;))
AIJAAHA! Jos tämän illan aikana kaikki hyväkuntoiset papat saa vaimoiltaan kyytiä, se on sun vika :))) Onneksi annoit meille naisillekin vaihtariksi oman bongariharrastuksen :))) - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
pyydän pullaa ja saan ananasta ;))
Antaisinhan mää mutku ei kukaan koskaan ymmärrä kysyä! Ilmankos oon neits... no niin, hysss pötkis, ei tänään ollutkaan vielä perjantai ;))
AIJAAHA! Jos tämän illan aikana kaikki hyväkuntoiset papat saa vaimoiltaan kyytiä, se on sun vika :))) Onneksi annoit meille naisillekin vaihtariksi oman bongariharrastuksen :)))ainakin EU:ssa, onko meistä tulossa ihan oikeasti sarvikuonojen maa, no näin voisi ymmärtää, kun katselee entropa-nimistä teosta EU-neuvoston rakennuksessa rysselissä.
ei se oo aina helppoa lukea toisen aivoituksia
http://www.uusisuomi.fi/kulttuuri/46792-eussa-poru-taideteoksesta-–-kuva-suomesta-ihmetyttaa
siellä sivun alareunassa on aika järkeenkäypä selitys suomi-osiolle, se ensimmäinen kommentti ;)
ja sitten tärkeämpiin uutisiin, tutkijat ovat varoittaneet, että suklaasta voi tulla pulaa!!!
lopuksi vielä uusinta tutkimus tietoutta, nää väittää ettei mieheen rivienvälit oikein toimi...
http://www.uusisuomi.fi/viihde/56088-nainen-nailla-sanoilla-isket-miehen
juu vähän oli kylmä päivä tänään, mutta ei satanut yhtään niin paljon kuin eilen ;) - Putkivalo
Ilolias Rohmantti kirjoitti:
ainakin EU:ssa, onko meistä tulossa ihan oikeasti sarvikuonojen maa, no näin voisi ymmärtää, kun katselee entropa-nimistä teosta EU-neuvoston rakennuksessa rysselissä.
ei se oo aina helppoa lukea toisen aivoituksia
http://www.uusisuomi.fi/kulttuuri/46792-eussa-poru-taideteoksesta-–-kuva-suomesta-ihmetyttaa
siellä sivun alareunassa on aika järkeenkäypä selitys suomi-osiolle, se ensimmäinen kommentti ;)
ja sitten tärkeämpiin uutisiin, tutkijat ovat varoittaneet, että suklaasta voi tulla pulaa!!!
lopuksi vielä uusinta tutkimus tietoutta, nää väittää ettei mieheen rivienvälit oikein toimi...
http://www.uusisuomi.fi/viihde/56088-nainen-nailla-sanoilla-isket-miehen
juu vähän oli kylmä päivä tänään, mutta ei satanut yhtään niin paljon kuin eilen ;)jääkarhuista sarvikuonoihin :)))
Wow, hieno uutispläjäys :))) Siinä oli sitten joku taiteilija(-tiimi) päättänyt ohittaa hienotunteiset vihjailut ja mennä suoraan asiaan ;)) Kyllä maiden täytyis jonkun verran kritiikkiä kestää, varsinkin kun politiikot voi osoittaa toisiaan sillä syyttävällä, että tuon vika :))
Ja VIHDOINKIN!! Suklaa loppuu, jippiiii :)))) Olen niin pahasti koukussa joulun jälkeen että sietääkin!!
Ja ja ja.. jaaha! Haluatko mun puhelinnron? ;))) Voin kehrätä kun sä puhut säästä :))) Jotain tuollaista minäkin arvelin, mutta mun tutkimukset on vielä kesken :)) Joku maaginen juttu on kun avaan jääkaapin oven, silloin säntää talon veijarit, mutta ehkä siinä on joku ikäraja :))
..korvien välissä itselläni, niin haluan ajatella. Mieluisat asiat ottaa vastaan, ne vähemmän hyvät myös, mutta Grrr.. niiden "sanojalle" ;)
Mulle ois taidetta jättää rivien välit lukematta täysin, ainakin helpottais elämää/parantais mielialaa monessa tilanteessa.. ehkäpä alan harjoittaa tuota taiteen lajia, nykyistä enemmän ;))- Putkivalo
Näkeehän sinuakin! :)) Ja tuossa lukee sanojen välissä että kiva kun tulit :))))
Teen itse niin, että jos mieliala on väärä kun luen, otan aikalisää ja kokeilen hetken päästä uudelleen. Yleensä auttaa :) Putkivalo kirjoitti:
Näkeehän sinuakin! :)) Ja tuossa lukee sanojen välissä että kiva kun tulit :))))
Teen itse niin, että jos mieliala on väärä kun luen, otan aikalisää ja kokeilen hetken päästä uudelleen. Yleensä auttaa :)Oli tulla, ihana vastaanotto, kiitos sulle! :))
Sun keino vaikuttaa hyvältä, pitänee yrittää
kokeilla joku kerta..
Mielsin koko jutun enempi ihmisten väliseen kommunikointiin
jutustelussa kasvotusten; siinä voi varmaan myös käyttää tuota aikalisää, ehkä jotenkin.. :))- Putkivalo
Sanin kirjoitti:
Oli tulla, ihana vastaanotto, kiitos sulle! :))
Sun keino vaikuttaa hyvältä, pitänee yrittää
kokeilla joku kerta..
Mielsin koko jutun enempi ihmisten väliseen kommunikointiin
jutustelussa kasvotusten; siinä voi varmaan myös käyttää tuota aikalisää, ehkä jotenkin.. :))Sitten tulet uudestaankin! :)) Et kai sä vaan ole siirtynyt jo toiseen ikäluokkaan? Saako sua onnitella jo??
Aikalisänä voi viheltää. Paitsi pitää valita mitä zipaletta, ettei sitä vaan tulkita vattuiluksi :)) Putkivalo kirjoitti:
Sitten tulet uudestaankin! :)) Et kai sä vaan ole siirtynyt jo toiseen ikäluokkaan? Saako sua onnitella jo??
Aikalisänä voi viheltää. Paitsi pitää valita mitä zipaletta, ettei sitä vaan tulkita vattuiluksi :))..ja valkea kuulas ;)
Mistäköhän toi tuli mieleen, lähenevästä kesästä ?)
Kun piti sanomani, että jokin into palstakirjoitteluun on kadonnu..
väliaikaista lienee, aika näyttää.. :)
Onnittelut otetaan vastaan.. näin jälkikäteenkin ;))
Jotta Kii..too..s paljon!! :)))- Putkivalo
Sanin kirjoitti:
..ja valkea kuulas ;)
Mistäköhän toi tuli mieleen, lähenevästä kesästä ?)
Kun piti sanomani, että jokin into palstakirjoitteluun on kadonnu..
väliaikaista lienee, aika näyttää.. :)
Onnittelut otetaan vastaan.. näin jälkikäteenkin ;))
Jotta Kii..too..s paljon!! :)))♥♥♥♥♥♥
Samppanjaa ja raketteja :)))))
♥♥♥♥♥♥
Ja ootas kun leivon sulle kakun vielä!
http://www.ullanunelma.fi/reseptit.php?reskat=1&resid=180
Perässä tull..eiku raahaudutaan :))) Putkivalo kirjoitti:
♥♥♥♥♥♥
Samppanjaa ja raketteja :)))))
♥♥♥♥♥♥
Ja ootas kun leivon sulle kakun vielä!
http://www.ullanunelma.fi/reseptit.php?reskat=1&resid=180
Perässä tull..eiku raahaudutaan :)))Kiitos kovasti vielä, ja kaakusta kans' tosi paljo ;)
Että osasit noin näköisenkin tehdä ;))
Säkö raahaudut, heh!
Kestäis kyllä pidempään, mut on sulla vielä vuosia tyttöseni, kun taidat
enempi juosten edetä..ainakin siel' lenkillä :))- Putkivalo
Sanin kirjoitti:
Kiitos kovasti vielä, ja kaakusta kans' tosi paljo ;)
Että osasit noin näköisenkin tehdä ;))
Säkö raahaudut, heh!
Kestäis kyllä pidempään, mut on sulla vielä vuosia tyttöseni, kun taidat
enempi juosten edetä..ainakin siel' lenkillä :))minustakin ihan sun näköinen :)) Vaikkei se kellohame sieltä näykään ;)
Juosten kohti viiskymppiä... heh, ehkä niinpäin pitäis mennäkin :)) Putkivalo kirjoitti:
minustakin ihan sun näköinen :)) Vaikkei se kellohame sieltä näykään ;)
Juosten kohti viiskymppiä... heh, ehkä niinpäin pitäis mennäkin :))..nuo vuodet aika vauhtia tuntuu kuluvan.. mut
pieni lohdutuksen sana; ei oo ainaskas vielä tuntunu missään..
se viiskymppiäkään..
Kuvahan oli täydellinen, kun se kellohame on vasta tulossa käyttöön..
ehkä sitte kuuskymppisenä..? ;))- Putkivalo
Sanin kirjoitti:
..nuo vuodet aika vauhtia tuntuu kuluvan.. mut
pieni lohdutuksen sana; ei oo ainaskas vielä tuntunu missään..
se viiskymppiäkään..
Kuvahan oli täydellinen, kun se kellohame on vasta tulossa käyttöön..
ehkä sitte kuuskymppisenä..? ;))lohdutuksesta, pienikin riittää :))
Höh, ei se kellohame enää sitten sovi, sitten otetaan vekkihame käyttöön :)) Putkivalo kirjoitti:
lohdutuksesta, pienikin riittää :))
Höh, ei se kellohame enää sitten sovi, sitten otetaan vekkihame käyttöön :))The whole life ilman hametta.. ei lasketa niitä paria vesiraja.. no, se siitä.. onneksi ei
ilman pöksyjä kuitenkaan ;)
Mulla on muuten ollu joskus vekkihame; Jos oonkin vähä erilainen kuuskymppinen, ja puen sillon sen kellohameen, jonka sä mulle oot luvannu tehdä..? Tai voi olla et mulla jo vade
iskeny.. mut niin muistelen.. ;))- Putkivalo
Sanin kirjoitti:
The whole life ilman hametta.. ei lasketa niitä paria vesiraja.. no, se siitä.. onneksi ei
ilman pöksyjä kuitenkaan ;)
Mulla on muuten ollu joskus vekkihame; Jos oonkin vähä erilainen kuuskymppinen, ja puen sillon sen kellohameen, jonka sä mulle oot luvannu tehdä..? Tai voi olla et mulla jo vade
iskeny.. mut niin muistelen.. ;))Se varmaan löytyy täältä jostain mustaa valkoisella :))) Täytyykin pyytää ylläpitoa poistomaan moiset asiattomuudet heti! :)))
...Nää kaikki välit ja nyt iski paniikkikohtaus...
On niin hitosti välejä., väliin ei tiedä onko väliä.
http://www.youtube.com/watch?v=OnvO5VFM-1I- Putkivalo
Sillä on ainakin väliä ettei sun tarvinnut kuulla mun laulavan tuota :))) Siirrytään viheltelemään? Välitkin?
- TYönainen
Tekstiä voi tulkita, joskin tulkinnassa on aika suuri virhemahdollisuus. Ihmisen puhetta on helpompi lukea rivien välistä koska ilmeet ja äänenpainot muun muuassa antavat viitteita siitä, mitä halutaan sanoa. Tässäkin tapauksessa virhamahdollisuus kasvaa riippuen siitä, kuinka alan ammattilainen tulkitsija on ja osaako hän kaivaa kysymyksillään uutta tietoa.
- Putkivalo
Täällä menee tosiaan välillä oman fiilisten mukaan nämä tulkinnat, vähän enemmän osviittaa saa livessä kun näkee kehon kielestä. Siinä mielessä taitolaji se kirjoittaminenkin :)
- BööSulle
olipas kuiva kommentti, voiskohan tota jotenkin...
Nythän on päivä ja iltaa sanoi, mitähän se tarkoitti sillä... kyl täs nyt jotain piilee muutakin... :)- Putkivalo
todella... ehkä sä haluat että on ilta? Kun sun nikkikin on Böö :))
- BööSulle
Putkivalo kirjoitti:
todella... ehkä sä haluat että on ilta? Kun sun nikkikin on Böö :))
ja böö.. ku en osannut lukea rivienivälistä :D :)))
- miljoonapulu
BööSulle kirjoitti:
säkään et osaa lukea rivienvälistä, no en osaa mäkään.
Voitais perustaa sellainen yhdistys:
Ihmiset jotka eivät osaa lukea rivien välistä.
Onkohan meitä muitakin jotka ei osaa lukea rivien välistä, että olisko yhditykseen tulijoita, heh. - Putkivalo
BööSulle kirjoitti:
on vielä valoisaa ulkona, EN PELÄSTYNYT YHTÄÄN! *tukka pystyssä* :))
- pups
Minusta jonkinlainen rivienvälistäluku kuuluu sosiaaliseen vuorovaikutukseen. Se tavallaan antaa lisää "lihaa luitten päälle". kirjoitettu teksti aa sillä tavalla lisää syvyyttä. ne ihmiset, jotka eivät osaa lukea toista ihmistä ja hänen puhettaan ollenkaan rivien välistä, ovat minusta usein jotenkin rajoittuneita, he tulkitsevat toisen ihmisen ja hänen puheensa hyvin mustavalkoisesti, eivät voi ottaa huomioon esim. kehon kieltä tai johonkin sanaan tai sanontaan liittyvää monimielisyyttä, samoin käy mielestäni kirjoitetun tekstin kanssa, jos pelkästään tuijottaa sanojen sisältöä eikä löydä muuta merkitystä sanojen takaa. Silloin jää monesti esim. sanoihin sisältyvä huumori kokonaan näkemättä.
Mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kuin tomtegubbe :-)), että kyllä liian usein haetaan niitä negatiivisia merkityksiä sieltä rivien välistä, luetaanpa sitten ihmistä tai tekstiä.
Niin muuten... Moi Vatkipulo!- Putkivalo
On tuokin varmaan totta. Itse olen taistellut sitä vastaan, saanut näppylöitä, ehkä siksi koska olen siitä livessä saanut himpun verran liikaa :))
Ei täällä taida pärjätä kuitenkaan ihan kokonaan ilman, varsinkin jos on hienotunteisista ihmisistä kyse :) Voisiko olla niin, että mausteena se tuo kivan lisän, mutta ei saa maustaa liikaa.
Heh, vai tomtegubbe ;))) tuo oli hyvä :))) - pups
Putkivalo kirjoitti:
On tuokin varmaan totta. Itse olen taistellut sitä vastaan, saanut näppylöitä, ehkä siksi koska olen siitä livessä saanut himpun verran liikaa :))
Ei täällä taida pärjätä kuitenkaan ihan kokonaan ilman, varsinkin jos on hienotunteisista ihmisistä kyse :) Voisiko olla niin, että mausteena se tuo kivan lisän, mutta ei saa maustaa liikaa.
Heh, vai tomtegubbe ;))) tuo oli hyvä :)))Ei pärjää ilman ei, ja kohtuus pitää säilyttää.
Minä taisin hieman liikaa laajentaa tuota rivienvälistälukemisen käsitettä. Minulla oli mielessä aika pitkälti se, miten ihmiset tulkitsevat erilaisia juttuja. Jos ei osaa yhtään lukea rivien välistä, niin silloin kyllä on vaikea ymmärtää sanojen monia merkityksiä.
Tämä nyt on hyvin kulunut juttu, esimerkkinä hyvin lattea ja vitsinäkin huonohko, mutta kerron silti. Ja käytetään usein kuvaamaan aspergerin oireyhtymäisten kyvyttömyyttä rukea rivien välistä.
Kalle ja Ville menivät kouluun. Opettaja huomasi, että pojilta olivat jääneet läksyt tekemättä. Opettaja kysyi Kallelta, että miksi et ole tehnyt läksyjäsi. Kalle vastasi, että koira söi ne. Opettaja kääntyi Villen puoleen ja kysyi, että söikö koira sinunkin läksysi?
Tässä vaiheessa useimmat lukevat rivien välistä sanojen merkityksen niin, kuin opettaja sen tarkoittikin. Mutta Ville, jolla ei ollut taitoa lukea rivien välistä, miettii ankarasti, että eihän heillä edes ole koiraa. Ja että koirat eivät pidä paperista. - Putkivalo
pups kirjoitti:
Ei pärjää ilman ei, ja kohtuus pitää säilyttää.
Minä taisin hieman liikaa laajentaa tuota rivienvälistälukemisen käsitettä. Minulla oli mielessä aika pitkälti se, miten ihmiset tulkitsevat erilaisia juttuja. Jos ei osaa yhtään lukea rivien välistä, niin silloin kyllä on vaikea ymmärtää sanojen monia merkityksiä.
Tämä nyt on hyvin kulunut juttu, esimerkkinä hyvin lattea ja vitsinäkin huonohko, mutta kerron silti. Ja käytetään usein kuvaamaan aspergerin oireyhtymäisten kyvyttömyyttä rukea rivien välistä.
Kalle ja Ville menivät kouluun. Opettaja huomasi, että pojilta olivat jääneet läksyt tekemättä. Opettaja kysyi Kallelta, että miksi et ole tehnyt läksyjäsi. Kalle vastasi, että koira söi ne. Opettaja kääntyi Villen puoleen ja kysyi, että söikö koira sinunkin läksysi?
Tässä vaiheessa useimmat lukevat rivien välistä sanojen merkityksen niin, kuin opettaja sen tarkoittikin. Mutta Ville, jolla ei ollut taitoa lukea rivien välistä, miettii ankarasti, että eihän heillä edes ole koiraa. Ja että koirat eivät pidä paperista.Se onkin näissä keskusteluissa niin kiva, kun jokainen tuo sen oman näkemyksen ja laajentaa siihen suuntaan! Täällä missä haetaan keskustelua, tuntuisi tyhmältä rajata se :)
Olen itsekin ollut ilmiölle sen verran allerginen, että olen ollut valmis kaatamaan roskikseen koko taidon. Vaikka paasaan että joka asiassa on kahta puolta, hyvä ja huono, en ollut myöntänyt sitä hyvää siinä koskaan. Vaikka on siinä selvästikin sellainen, jos sen käyttää kohtuudella ja empatialla :)
joutuu väkisinkin joitain juttuja yrittää lukea rivien välistä..Oikeastaan mua suututtaa sellaiset piilotetut hittuilut.. :/
Jos kasvotusten juttelen ihmisten kanssa,osaan aika hyvin "lukea" heitä.Mua on vaikee huijata,jos huijata meinaa..:)- Putkivalo
vaikka on ihmisiä jotka tekee taidetta ilkeilemälläkin :/ vai oisko vaan vääränlainen huumori. Kyllä täällä aika nopeasti oppii (rivien välistä ;) ) tuntemaan kuka on rehellinen ja suora, ja kuka ei. Ja missä asiassa. Tai asennossa x)
- ==.____-__
Putkivalo kirjoitti:
vaikka on ihmisiä jotka tekee taidetta ilkeilemälläkin :/ vai oisko vaan vääränlainen huumori. Kyllä täällä aika nopeasti oppii (rivien välistä ;) ) tuntemaan kuka on rehellinen ja suora, ja kuka ei. Ja missä asiassa. Tai asennossa x)
Mamma on luvannut ostaa mulle kiltin kun saan tässä jossain vaiheessa 50 mittariin.
Onneksi sitten on kesä, ei palele. Pitää kuitenkin varata runsaasti Raidia, että ei jalat mee pahkuroille.
=DW= - Putkivalo
==.____-__ kirjoitti:
Mamma on luvannut ostaa mulle kiltin kun saan tässä jossain vaiheessa 50 mittariin.
Onneksi sitten on kesä, ei palele. Pitää kuitenkin varata runsaasti Raidia, että ei jalat mee pahkuroille.
=DW=Sano mammalle että ostaa punkkipannan myös :)))
Kun kerran avauksessasi ei ole rivivälejä, aloin lukea sanojenvälejä! Edetessäni sanavälistä toiseen epäilyni sen kun kasvoi. Avaukseesi on selvästi koira haudattuna, mahdollisesti jopa kissa! ;))
- miljoonapulu
kirjoittajana sulla välähti. Tuo on kertakaikkisen mainiosti keksitty tuo sanojenväli. Hah hah . Mainiota :) .
Ja tuo loppulausekin oli tosi hauska.
Aina on totuttu ajattelemaan että on koira haudattuna mutta jopa kissa haudattuna; mainiosti ajateltu :) . miljoonapulu kirjoitti:
kirjoittajana sulla välähti. Tuo on kertakaikkisen mainiosti keksitty tuo sanojenväli. Hah hah . Mainiota :) .
Ja tuo loppulausekin oli tosi hauska.
Aina on totuttu ajattelemaan että on koira haudattuna mutta jopa kissa haudattuna; mainiosti ajateltu :) .Kiitän ja kumarran ylen hämmentyneenä saamastani palautteesta- olettaen, ettei siihenkin ollut koira haudattuna! ;))
- miljoonapulu
norMix kirjoitti:
Kiitän ja kumarran ylen hämmentyneenä saamastani palautteesta- olettaen, ettei siihenkin ollut koira haudattuna! ;))
palautteessani EI ollut koiraa haudattuna. Mä oon liian tomppeli plondi hautaamaan koiria :) .
- Putkivalo
Eisinnemitäänväliinollutloikkinutlupaanjavannon!! :)))
Putkivalo kirjoitti:
Eisinnemitäänväliinollutloikkinutlupaanjavannon!! :)))
sai minut entistäkin epäluuloisemmaksi. Taidan varoiksi tarkistaa kirjaintenvälitkin! ;))
miljoonapulu kirjoitti:
palautteessani EI ollut koiraa haudattuna. Mä oon liian tomppeli plondi hautaamaan koiria :) .
Mutta tuon Putkiksen avauksesta on kyllä piilomerkitykset haetava esiin vaikka sitten kissojen ja koirien avulla! :)) Onks sulla sopivia vainukissoja ja -koiria tähän tarkoitukseen? ;))
- Putkivalo
norMix kirjoitti:
sai minut entistäkin epäluuloisemmaksi. Taidan varoiksi tarkistaa kirjaintenvälitkin! ;))
MISSÄ ON TÄMÄN KONEEN PERUUTUSVAIHDE!! ;DDD
Siis tuota käyttöohjetta tässä lueskelen tyyneen rauhallisena :)))) - miljoonapulu
norMix kirjoitti:
Mutta tuon Putkiksen avauksesta on kyllä piilomerkitykset haetava esiin vaikka sitten kissojen ja koirien avulla! :)) Onks sulla sopivia vainukissoja ja -koiria tähän tarkoitukseen? ;))
kun oot niin hauska. Sulla on kyllä koomikon kykyjä :) .
Piilomerkitykset haetaan kissojen ja koirien avulla, huh kuinka hulvaton lause :) nauran täällä mahani kipeäksi :) . Oot mainio :)))
Niin, mulla ei ole vainukissoja eikä -koiriakaan tähän tarkoitukseen mitä kyselit. Mulla ei ole koiria eikä kissoja muutenkaan siis ollenkaan lemmikkeinä eikä muutenkaan. Enkä aio muuten lemmikkieläimiä hankkiakaan, perheen nuoriso kyllä haluaisi lemmikin/lemmikkejä.
Tykkään kyllä isoista koiraroduista. Dobermannikin on aika kiva ja "sopivan julman" näköinen :) .
No ei sulla itselläsi sitten ole vainukissoja eikä -koiria, luulit että mulla on :) .
Mutta jos multa kysyy... niin turhaa...=))))
Täälläpäin on yksi joka ei muuta teekään kun kaivelee kaivelemalla rivien välejä ja muuttaa ne itselleen edulliseen muotoon. Onneksi ei enää asu tässä osoitteessa...
Joko Putkivalon munat on maalissa...????- Putkivalo
Hankalaa silloin jos ei voi laittaa välitkään poikki. Korkeintaan vetää oven kiinni.
Täällä on maalit ja munat kaikki syöty :)
Hauskaa pääsiäistä sinne! Putkivalo kirjoitti:
Hankalaa silloin jos ei voi laittaa välitkään poikki. Korkeintaan vetää oven kiinni.
Täällä on maalit ja munat kaikki syöty :)
Hauskaa pääsiäistä sinne!Mutta eihöhän noi tallessa olevat viestit kerro totuuden... toivotaan ainakin, sen näkee 16.4.
Välit on vain yhteishuoltajuuteen kuuluvissa asioissa ja oven pitäisi voida avata hyvillä mielin kun on annettu nootti, että ovelle ei ole mitään asiaa... mutta tiedäthän sinä ettei sitä uskoa tarvi.
Vai on munat jo paremmissa suissa...=)))) Piti oikein tarkistaa ettette ole letkuvaloakin nauttineet...=))))
Myös sinne kaikille hauskaa pääsiäistä!- Putkivalo
mohna kirjoitti:
Mutta eihöhän noi tallessa olevat viestit kerro totuuden... toivotaan ainakin, sen näkee 16.4.
Välit on vain yhteishuoltajuuteen kuuluvissa asioissa ja oven pitäisi voida avata hyvillä mielin kun on annettu nootti, että ovelle ei ole mitään asiaa... mutta tiedäthän sinä ettei sitä uskoa tarvi.
Vai on munat jo paremmissa suissa...=)))) Piti oikein tarkistaa ettette ole letkuvaloakin nauttineet...=))))
Myös sinne kaikille hauskaa pääsiäistä!Onneksi olet siellä tukena ja turvana.
Kiitos, kerron terkut :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039