Kamapnaja hinnat

sattui kohdalleen

Olimme juuri pohtineet menoa Bukarestin ja kas Finnair tarjoaa mukavaa 149 euroa hintaa. Siispä ostan tarjouksen. Eli kun kunnon tarjous on, niin kauppa käy. Kova on kilpailu ja Finnair näyttää vastaavan siihen hinnoilla.

8

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liika nopeaa

      valitan kirjoitusvirheitä. kun tuli noin vain inspiraatiossa hakattua viesti

    • YMMÄRTÄNYT!

      Toteat kilpailun olevan kovaa ja Finnairin vastaavan siihen hinnoillaan.No todellakin...heh...jos asiaa katsoo niinpäin että Finnairilla on lähes poikkeuksetta kalleimmat lentolippujen hinnat.Kun Finnairilla lentää viikonloppuna eurooppaan jopa 350-700 eurolla niin muilla yhtiöillä sillä hinnalla lentää jo eurooppaan ja siitä vielä Aasiaan tai Amerikkaan tai Väli-Amerikkaan ja takaisin :-)) Ennen Finnairllla sentään oli edullisia lentoja viikonloppu matkaajille pe-su,pe-la tai la-su mutta nykyään näihinkin on ilmestynyt mystinen "pakko olla perillä 3 päivää" jotta hinta on edullisempi.

      Joku voisi muuten valaista,että mistä on kehitetty tuo "pakko olla perillä 3 päivää" jolloin lentohinta on edullisempi?

      Että se siitä Finnairin vastauksesta lentohinnoilla!

      • On muuten aika helevatan kova kilpailu Helsinki-Bukarest-välillä. Ainakin sata lentoyhtiötä lentää sitä miljoona kertaa päivässä... Vai olisko Finnair ainoa ja kolme vai neljä kertaa viikossa...


      • ...

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.


      • ,.-,.-,-.,.,.,
        ... kirjoitti:

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.

        Bisnesmatkustuksestahan Finnair elää, ei per*aukisia tarjoushintaan lennättämällä. Kai ne yrittää viimeseen asti nyhtää firmoilta rahaa, suojaamalla tarjoushinnat bisnesmatkustajilta.. Laiskasti on kyllä Finnair lähtenyt hintakilpailuun mukaan, vaikka esim. Lufthansa vähän väliä härnää aika aggressiivisellakin hinnoittelulla.. hmmm, jänniä aikoja


    • näin!

      Tämä on juuri suomalaisten käsitys eurooppalaisesta hintatasosta nykyään. 149€ on muka edullista!

      Selvä kilpailun puute, nähtävästi. No niin, lukuunottamatta XXX lentoyhtiötä joka myy tällä hetkellä liput Tampereelta Bremeniin kokonaishintaan alle 10 euroa menopaluu, ei juuri kukaan myy täällä mitään alle satasella, valitettavasti.

      • nobody cares

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.


      • puli_.
        nobody cares kirjoitti:

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.

        Ei kyllä se hulipulifirman osasto on juuri täällä... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      106
      3014
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1874
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1631
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1287
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe