Itse en tiedä yhtään mitään näistä eläkevakuutusyhtiöistä, eli kysyisinkin millainen mesta on Mandatum Life? Hyvinkin vakavarainen vai uhkaako konkurssi 10 vuoden päästä kun suuret ikäluokat alkavat mässäillä eläkkeillään?
Mitä mieltä Mandatumista
4
1603
Vastaukset
- nyt yritetään jyrätä
kovalla markkinoinnilla. Mullekin soitettu parit kerrat ja postia lähetetty. En ikimaailmassa sorru eläkevakuutuksiin, jotka ovat mieletäni huijausta kaikki.
- Penaali Pena
Muutama asia kannattaa huomioida. Vanhan Henki-Sammon kannassa on n. 3/4 laskuperustekorkoista vakuutusmassaa jolle on pakko maksaa tiettyä minimikorkoa per vuosi. Eli siis pakko.
Tämä johti mm. viime vuonna siihen että vakavaraisuus puoliintui ja oli vuodenvaihteessa lähellä kriittistä. Jos kurssilasku jatkuu, on vakavaraisuuden alittaminen mahdollista ellei lisäpääomaa sijoiteta. No sitähän Nallella on, että ei hätää.
Mutta kysymys jää silti, onko luotettava yhtiö sellainen jonka perusta on noin laskuperustekorkoinen ja eläkeuudistuksen tullessa sekin business loppuu. Itse en sijoittaisi yhtiöön, enkä eläkevakuutuksiin juuri nyt koska suuri eläkemuutos on tulossa ensi vuonna.- Damara
Mikä ihmeen eläkeuudistus tulee ensi vuonna?
- Penaali Pena
Damara kirjoitti:
Mikä ihmeen eläkeuudistus tulee ensi vuonna?
Ensi vuonna on hallitusohjelman mukaan tulossa jo aiemmin pohdittu vapaaehtoisten eläkesijoitusten muutos jossa verovähennysoikeudet tulevat myös muille toimijoille kuin pelkästään eläkevakuutustyhtiöille. Nythän on nähty että veroedut ovat luoneet kalliit tuotteet ja tehottman markkinan ja tätä yritetään uudistuksella parantaa. Ensi vuonna (tuskin vielä tammikuusta...) saa eläkkeeseen säästää vaikka pankkitilille, suoraan rahastoon tms eli kilpailu lisäntyy ja kulut varmasti alenevat. Ilmeisesti myös varojen siirto yhtiöstä toiseen tulee mahdolliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709