tuli hommattua wallaksen 3200 lämmitin. nyt tartteis apuja sen sijoitukseen. eli mihin muut laittaneet lämppäreitä ? veneeni on siis bayliner 2655 ciera sunbridge vm.1991.
lämmitin bayliner 2655.seen
6
854
Vastaukset
En valitettavasti tunne Beikun rakenteita, mutta jos suinkin mahdollista, asenna se niin, että irroitus huoltoa varten olisi mahdollisimman helppoa. Asian eteen kannattaa nähdä vaivaakin, se palkitsee myöhemmin. Jos käyttörasialta tulevassa kaapelissa on ylimääräistä pituutta, alä katkaise sitä vaan jätä löysät lämppärin puolelle. Tällöin on helpompi irroitustyö kun viet laitteen huoltoon. Huomattakoon että tämä ei ole mikään Wallaksen huonousprofetia, sama koskee muitakin lämmittimiä.
- laitoin
konehuoneeseen, mutta silloin tarvii rakentaa laatikko ympärille ettei moottoritilan käryt pääse lämmittimeen, mutta silloin tarvii varmistaa ilman saanti lämppärille. hyvänä puolena se että ei pidä ääntä sisällä. (pumpun nakutus) huono puoli: pikät ilmaputket jolloin katoaa matkalla lämpöä. uuteen veneeseeni beikku2556 pistän vaatekaappiin johon rakensin seinät,pohjan johon ilmareikiä. seinät eristin lyijymatolla. hyväpuoli: lyhyet ilmaputket pakoputki. huonopuoli luultavasti nakuttaa korvaan eristeistä huolimatta. en ole testannut vielä
- BillBearl
Konehuoneessa on paras paikka. Ei pidä ääntä, joten pystyy nukkumaan selvinpäinkin(midariin kyllä pientä naksutusta puhallusputkea pitkin kuuluu). Jos haluat maksimoida lämppärin tehon niin wallas myy valmista eristesukkaa putkien päälle. Itse en rakentanut mitään erillistä koteloa, sillä eihän moottori ole yleensä käynnissä samaan aikaan lämmittimen kanssa. Itsellä 2400 malli ja hyvin on lämpöä riittänyt, tosin venekin on pienempi Bayliner 2355.
on ollut 2455 ja 2755 joissa laitoin vessaan, oli helppo vetää letkut ja ottaa talveksi irti. Tankki oli siinä portaan alla olevassa säilytysboxissa. Pakoputki kylkiputkella ja joutsenkaulalle. En muista ihan tarkkaan 2655:n tiloja mutta muistaakseni aikalailla samat. 3200 on muuten sitten aika "hemo" lämppäri, ovat sen verran hyvin eristettyjä veneitä. 24:uun laitoin 1800 ja viisastuneena 27:aan 1300:n. 32:lla pidät kuomunkin alla lämmön.
- Minulla
Minulla on Wallas 1800 Sail ja se on laitettu uimatason edessä olevan penkin alle.
Koteloon on laitettu ritilät josta lämmitin saa raitista ilmaa.
Polttoainesäiliö on alapuolella konehuoneessa.
Eristetyt letkut ja 2 kpl puhallussuulakkeita. Makuuhyttiin ja etukajuuttaan.
Lämpö riittää jopa syksyn kylmillä keleillä.
Onko 3200 liian tehokas?- veneilijä etelä-karjalasta
kiitokset vaivautuneille. ei tullu edes mieleen että laittais konehuoneeseen, etsin paikkaa vaan cabiinista. eli moottoritilaan se wallas meidän veneessä tulee. mietityttää kuitenkin tulisiko sille tehdä sinne vielä oma kotelo vai onko se aivan turhaa..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816