Olen syksyllä lähdössä asumaan fugeen.. Tarkempaa ajankohtaa en ihan vielä osaa sanoa, riippuu miten nopeasti saadaan haluamamme asunto itsellemme. Töistä sen verran tahtoisin kysellä, että lehtimyyjäksihän siellä pääsee kuka tahansa, mutta onko töitä ravintola-alalla tai vaikka pitsan paistajana suomenkieliselle kaverille. Eli siis en osaa espanjaa yhtään ja englantikin on vain kohtalainen. Mieluummin kuitenkin olisin tarjoilijana tai pitsanpaistajana kun lehtimyyjänä. Ravintola-alalta kuitenkin on koulutusta ja kokemusta! Jos joku ystävällinen voisi laitttaa linkkejä minne voisin laittaa hakemuksia niin olisin erittäin kiitollinen. Toki myös muut työt kelpaavat!
työ fuengirolasta
2
895
Vastaukset
- ....
Siellä pärjää jo melkeen suomella.. Noh, englanilla kuitenkin 100%:sesti. Britti ravintoiloita / pubeja kadut täynnä, joista varmasti jo lievällä englanilla löytyy ravintola-apulaisen töitä, jossei enemmänkin. Yhdessä suomalaisessa kahvilassa olen myös siellä käynyt, joten en usko että tulee olemaan ongelma :) Tarkemmin en osaa osoitteista yms sanoa. Suosittelen paikan päälle menoa ja kyselyä, espanjassa asiat tuppaavat toimia parhaiten "vanhanaikasesti".
- iltansa ratoksi rustaava
Muutat vasta syksyllä? Tiesithän, että Aurinkorannikolla alkaa silloin olla jo kesäsesonki ohi, joten työpaikkoja on myös vähemmän. Itselläni ei ole kokemusta Costa del Solilta, mutta olen pari talvea asunut Kanarialla ja yhden kesän Mallorcalla lähinnä tarjoilijan töitä tehden. Mulla on kans ravintola-alan koulutus, mutta olen tehnyt kaikenlaista hotellisiivoamisesta myyjän hommiin. Ja rahaa tärkeämpi mulle on aina ollut kokemus. Minulla on kuitenkin aina ollut hyvä tuuri, sillä olen löytänyt työpaikkani jo Suomesta ja joka kerta työnantaja on tarjonnut asunnon. (Yksin matkaavalle naiselle tämä on ollut ihan passeli ratkaisu). En ikinä uskaltaisi lähteä sellaisella riskillä, että minulla on asunto, mutta ei työpaikkaa tai työpaikka, muttei asuntoa... Moni löytää kyllä paikkansa "ovensuukyselyn" avulla. Monissa kuppiloissa on lappu seinällä tyyliin "PRs wanted" tai "Staff wanted", mutta sehän on aikamoista hakuammuntaa. Varsinki peeärrät eli sisäänheittäjät tulevat ja menevät tiuhaan tahtiin, joten sellaiseksi ainakin pääsee. Itse en tosin siihen paskaan alkaisi, vaikka kielitaito riittäisi. (Lisäksi noissa resorteissa maksetaan aika herkästi tiskin alta, joten se voi olla aika epävarmaa meininkiä. Ei välttämättä koskaan tiedä, onko sitä duunia enää huomenna olemassa vai ei...) Eli siis kyseleminen kannattaa, mutta syksymmällä paikan heruminen voi tehdä tiukkaa. :( Minä olen löytänyt työpaikkani EURES-nettiportaalin kautta ja yhden jopa MOLlin ulkomaan paikkojen kautta. Euresissa on enemmän tarjontaa. Siitä sitten olen väsännyt englanniksi CVn ja vapaamuotoisen kirjeen naamakuvalla varustettuna ja mailannu työnantajalle. Sitten on joko tärpännyt tai ei. Vähän on ollut jännää käydä työhaastattelua puhelimitse jonkun huonosti englantia vääntävän espanjalaisen kanssa, huh huh. Jännittävintä on lähteminen ja ekat viikot vieraassa maassa, mutta kaikkeen tottuu... Tällä kertaa tosin lähden kesäsesongiksi Kreikkaan kuukauden päästä. Myyjän hommia ja kämppä tarjotaan. En osaa sanaakaan kreikkaa, en tunne sieltä ketään, mutta se nyt on yks pitkä hailee. Ja ehkä sitten taas ensi talvena Kanarialle...? Heh. Kerran ku tähän "elämäntapaan" hurahtaa, niin sitä on sitten sillä polulla. Tulee varmasti aika paljon noita etelän turistimestoja vielä kierrettyä, sillä ikääkin on "vasta" 26. Onnea työnhakuun ja kannattaa olla rohkea ja lähteä joka tapauksessa! Eipähän tarvi jälkikäteen katua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854