Inssiajo pelottaa..

huiiij

Minulla viikon päästä inssiajo.. PElottaa ihan älyttömästi kun en ole viikkoon päässyt ajotunneille, ja ennen ajokoetta on vaan muutama tunti.. Onko jotain neuvoja? Minulla ongelmana nopeus; ajan liian kovaa ja en aina tiedä rajoituksia. Jos matkalla ei näy rajoitusmerkkiä, niin kuinka kovaa ajan? Oliko taajamassa nopeusrajotus 50?

13

6224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä neuvoja. Ja viisaita. Et varmaankaan ole vielä ihan valmis ajokokeeseen tai sen jälkeen yksin liikenteeseen. Tämän osoittaa jo nuo kysymyksesi. Ota rohkeesti kymmenkunta lisaajokertaa ja siirrä ajokoetta parilla viikolla.

    • Mulla oli inssi-ajo torstai-aamulla klo 9.00 ja meillä oli kavereiden kanssa tapana bailata keskiviikkoiltaisin. Niin tehtiin nytkin. Nukkumaan menin joskus aamuyöllä ja tosi kännissä. Ja aamulla seitsemäksi töihin ja yhdeksältä inssiin. Olin aivan kaasuissa vielä inssi-ajossa, mutta se ei menoa haitannut. Kerrasta läpi.

      • innoton

        Älä viitsi tulla tänne retostelemaan, onko tyhmempää kuultu. Pysy jukolauta pois liikentestä! Tosin taisi olla provoa, mutta jo ajatuksena yököttävä.


      • innoton kirjoitti:

        Älä viitsi tulla tänne retostelemaan, onko tyhmempää kuultu. Pysy jukolauta pois liikentestä! Tosin taisi olla provoa, mutta jo ajatuksena yököttävä.

        1979. Heti armeijan jälkeen...


    • anna70

      Joo, sain kortin viime elokuussa perjantaina. Mulla oli torstaina ajotunti ja voin kertoa että meni aikalailla kaikki asiat pieleen: ajoin ylinopeutta, en havainnoinut kunnolla, en väistänyt oikealta tulevia tasa-arvoisessa ristetyksessä... Yöllä sitte hermoilin ja kävin virheeni läpi useasti: inssiä edeltävällä ajotunnilla ei ollu opella mitään moitittavaa ja korttiki irtos kerralla :) Tää ei tietenkään sovi kaikille, ite vaan hermoilen aina ja paljon :D autto kyllä. Ps. voi ne virheet käydä päivälläki läpi :D

    • tuplaaja

      Tänää oli inssi ja pahin pelko kävi toteen, en läpäissyt. Ajoni oli todella hyvää (mitenkään itseäni kehumatta), taloudellista tilannenopeus kunnossa jne. Mutta minkäs teet kun puolmetriä täräytät suojatien päälle...Hylätty. Rahastus haisee. 4 lisäajokertaa tuollaisen pikkuhomman takia. Lisäkustannuksia yhteensä sellaiset 250e. Ensi torstaina sitten läpi toivon mukaan. :I

      • Kettulan Ville

        Niin on ja sitten sinä heräsit ja ... Mutta kerrohan nyt se hylyn todellinen syy. Sitten meikäkin voisi uskoa väitteen jos ennen suojatietä oli ns. pysäytysviiva (30 cm leveä valkoinen viiva).


    • alottaja olen

      En läpäissyt koetta. Yksi konflikti tuli, ei ollut edes mitään vaaratilanne, eikä inssi joutunut tilanteeseen puuttumaan, silti hylätty. Kyllä VITUTTAA ja itkettää vielkäin. Hävettää ihan helvetisti.. Pelottaa että minkäköhänlainen lasku sieltä tulee.. En väistänyt tasa-arvoisessa oikealta tulevaa. Se auto oli niin kaukana että ajattelin ehtiväni ennen sitä, ja ehdinkin, tuskin se sitä haittasi mutta inssiä kylläkin. Muutenkin se akka oli niiin ärsyttävä; kysyin että pitikö minun kääntyä tuosta. Niin sanoi "no en susta tiedä, mutta olisin halunnu kääntyä tuonne, käänny oikealle tarkoittaa että käänny oikealle." sanoi muutenkin kaikki ohjeet tosi myöhään ja vittumaisella äänellä. tätä häpeän ja itkun määrää ei voi sanoin kuvata :'(

      • Kiki  

        siitä mitäå he opettaa, eli että koulu kattaisi KAIKKI kulut joita tulee hylätystä inssistä johtuen, koska kouluhan ne asiat on oppilaalle opettanut. Toki sehän on koululle teitenkin aika edullista, että oppilas tulee hylätyksi, rahaahan nekin kaipaa...


      • alottaja

        "Toiminta on konfliktin tasoista (K). Konfliktin tunnusmerkit täyttyvät, kun oppilas aiheuttaa tilanteen, jossa hän itse, toinen tienkäyttäjä tai tutkinnon vastaanottaja välttää onnettomuuden tai vaarallisen tilanteen synnyn jarrutuksella, väistöllä tai kiihdytyksellä. Konfliktista seuraa aina ajokokeen hylkääminen." Tilanteessa jossa sain K:n niin se inssi istui vaan, ei jarruttanut ei napannut ratista tmv. Se autokaan ei varmasti joutunut kovasti jarruttamaan.. Silti tuli K.. Ihana tietää että se on tuo yksi virhe josta määräytyi 6 lisäajokertaa!


      • www.ake.fi
        alottaja kirjoitti:

        "Toiminta on konfliktin tasoista (K). Konfliktin tunnusmerkit täyttyvät, kun oppilas aiheuttaa tilanteen, jossa hän itse, toinen tienkäyttäjä tai tutkinnon vastaanottaja välttää onnettomuuden tai vaarallisen tilanteen synnyn jarrutuksella, väistöllä tai kiihdytyksellä. Konfliktista seuraa aina ajokokeen hylkääminen." Tilanteessa jossa sain K:n niin se inssi istui vaan, ei jarruttanut ei napannut ratista tmv. Se autokaan ei varmasti joutunut kovasti jarruttamaan.. Silti tuli K.. Ihana tietää että se on tuo yksi virhe josta määräytyi 6 lisäajokertaa!

        Tuolta löytyy ajokoeohjesääntö. Siellä on kohta: "4.2 Ajokokeen hylkääminen Koe tulee hylätä,mikäli hakijan ajovirheet tai ajotapa vaarantavat välittömästi koeajoneuvon matkustajien tai muiden tienkäyttäjien turvallisuuden. Hylkäys tulee tehdä riippumatta siitä, onko tutkinnon vastaanottajan puututtava ajamiseen vai ei." Ja jos vielä kurnuttaa, teet oikaisuvaatimuksen. Harvoin vaan AKE konflikti-merkintää kumoo. Helpommalla pääset kun otat lusikan kauniiseen käteen, ajat lisätuntis, opit lisää ja uus yritys. Joskus asioita kannattais funtsia muidenkin näkökannalta katottuna...ja kattoo välillä peiliin. Tosi usein sieltä löytyy kummasti se todellinen syyllinen.


      • tuplaaja
        www.ake.fi kirjoitti:

        Tuolta löytyy ajokoeohjesääntö. Siellä on kohta: "4.2 Ajokokeen hylkääminen Koe tulee hylätä,mikäli hakijan ajovirheet tai ajotapa vaarantavat välittömästi koeajoneuvon matkustajien tai muiden tienkäyttäjien turvallisuuden. Hylkäys tulee tehdä riippumatta siitä, onko tutkinnon vastaanottajan puututtava ajamiseen vai ei." Ja jos vielä kurnuttaa, teet oikaisuvaatimuksen. Harvoin vaan AKE konflikti-merkintää kumoo. Helpommalla pääset kun otat lusikan kauniiseen käteen, ajat lisätuntis, opit lisää ja uus yritys. Joskus asioita kannattais funtsia muidenkin näkökannalta katottuna...ja kattoo välillä peiliin. Tosi usein sieltä löytyy kummasti se todellinen syyllinen.

        Tänää meni inssi läpi vihdoinkin. Kyllä helpotti! Helppohan se oli, mutta prkl mikä jännitys koko ajan. -_-"


      • Huh huh
        tuplaaja kirjoitti:

        Tänää meni inssi läpi vihdoinkin. Kyllä helpotti! Helppohan se oli, mutta prkl mikä jännitys koko ajan. -_-"

        Mullakin inssi huomenna, semisti jännittää enkä oo kyllä mitään hyvääkään kuullu paikallisesta katsastajasta :S


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1618
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1384
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      995
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31
      764
    Aihe