Tässä sitaatti Professori Tapio Puolimatkan kirjasta Usko, tiede ja evoluutio ISBN 978-951-619-498-4 Sivulta 175 --- "On tietysti mahdollista argumentoida, että oli olemassa hyviä syitä olla uskollinen Newtonin teorioille, mutta ei ole olemassa yhtä hyviä syitä tai yleensä mitään syitä olla uskollinen luomisteorialle. Tälläinen argumentti on ongelmallinen sikäli, että Newton itse tukeutui luomisteoriaan." --- http://scienceblogs.com/insolence/facepalm.jpg
Päivän Puolimatka sitaatti
3
386
Vastaukset
- Ristinkaataja
Uskonto on vääntänyt äijän hermoradat umpisolmuun.
- vanha-kissa
Mihin yhteyteen tämä sitaatti kuuluu? Puhutaanko tässä aurinkokunnasta, painovoimasta, väreistä (valon taipumisesta) vai Newtonin alkemiakokeiluista? Yleensä Newtonin teoria liittyy mekaniikkaan ja painovoimaan, ilmeisesti tässäkin? Mutta mitä ihmettä Newtonin teorioilla on luomisen kanssa tekemistä? Puolimatka näyttäisi sotkevan asioita oikein lahjakkaasti.
Nyt kun sitaatit otettiin puheeksi niin suomalaista TIETEELLISTÄ kreationismia edustavalta sivustolta löytyy myös mielenkiintoinen lausahdus: "On ensiarvoisen tärkeää, että kaikki Raamatun ulkopuolinen aineisto (kommentaarit, historian tutkimus, jne) koetellaan Raamatulla, ennen kuin sen voi hyväksyä selityksenä/osana selitystä." Siis mitä tuo Raamatulla koetteleminen yrittää sanoa? Tarkoittaako tämä, että on ensiarvoisen tärkeää hylätä kaikki Raamatun kanssan ristiriitaa aiheuttavat todisteet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989