Kretuille kyssäri

M@k3

Oletteko jo keksineet jonkun hauskan selityksen sille miksi ihminen hikottelee, siis jonkun muun kuin evojen selityksen?

9

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeasti hikoile!

Kyse on älykkäästä nesteen erittämisestä, jonka jumala loi meille lämmöntasaussysteemiksi. Tämä on myös merkki älykkäästä suunnittelusta, kuten on esim. sähköankeriaskin, joka joutuu hengittämään ilmaa ilmakehästä, vaikka elää veden pinnan alla koko elämänsä...

• M@k3

Mutta tarkoitin kyllä hikkaa, sitä hallitsematonta nopeaa sisäänhengittämistä josta syntyy hikaksi kutsuttu ääni.

• Hiljaiseksi varmaankin jää tämä ketju. Aiemmin kun aiheesta joskus keskusteltiin, niin kreationistien eräs tarjoama selitys oli se, että pitkään jatkunut rappeutuminen on aiheuttanut ihmiseen nikotteluna ilmenevän vian. Mielenkiintoista tässä selityksessä on se, että esim. koirat nikottelevat siinä missä ihmisetkin. Eli ovat yhtä rappeutuneita siinä suhteessa kuin mekin. Toisaalta koira taas on huomattavasti lyhytikäisempi otus kuin ihminen. Koirasukupolvia on ollut luomisen jälkeen runsaasti enemmän kuin ihmissukupolvia. Rappeutumista ei selvästikään tämän mallin mukaan siis tapahdu sukupolvelta toiselle vaan eliön rappeutuneisuus riippuu vain absoluuttisesta ajasta, joka luomisesta (tai syntiinlankeemuksesta) on kulunut.

• väärä paikka

Kysy siltä joka nikottelee? Saat sieltä asiantuntijalta vastauksen tai turpaan! Miksi muuten kuset housuihisi?

• selitys tälle

on? Käsittääkseni nikottelu on jonkinlainen hylkimisreaktio. Eikös se tule jos vettä menee väärään kurkkuun?

• Mitä tapahtuu ?

Jos vesi menee väärään kurkkuun, tulee hikka. Mutta mitä tapahtuu jos viina menee väärään kurkkuun? Vakavampaa.

• M@k3

Tiede ei tunne hikan syytä, varsinkaan kun hikasta ei tiedetä olevan mitään havaittavaa hyötyä. On esitetty arveluita, että hikka olisi jäänne jostain elintoiminnosta, joka olisi menettänyt tarkoituksensa jossain evoluution vaiheessa kuten siirtymisessä vedestä kuivalle maalle. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hikka Kuten huomaatte, jos evojen selitys on totta niin hikka on todiste ihmisessä tapahtuneesta makro evoluutiosta. Joten kretiinien kannalta jonkin toisen selityksen säveltäminen olisi enemmän kuin suotavaa.

• tuomionpasuuna

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA "TIEDE EI TUNNE hikan syytä" siis älykäs suunnitelia ON PAKKO olla olemassa ;)

• Pipliafiili

Ihminenhän luotiin Jumalan kuvaksi!Ja koska Jumala hikoilee tämän tästä,esim joko rasittavan luomisen,ym,tai koska on raivostunut ihmisten syntisyyden ja uppiniskaisuuden takia! Siksi siis myös ihminen hikoilee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      63
      2319
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1549
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1508
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1121
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe