Kotiopetuksesta..

kuka voi opettaa?

Menin tossa alkuvuodesta autokouluun, olen käynyt kaikki teoriatunnit ja ajanut jo ehkä n. 7 ajokertaa. Ajaminen tyssäsi mulla kokonaan kun mulle kehittyi lyhyessä ajassa vaikea paniikkihäiriö, eli vieraan kanssa opettelu on nyt kuvioista pois, lisäksi en voi ko. autokoulua käydä senkään takia että en voi tietää milloin voin lähteä ajamaan ja milloin en, joten peruutuksia tulisi aivan varmasti ja jäisi sitten kortti saamatta.. 400 € kerkesin jo noistakin maksaa, niin harmittaisi jos en saisi korttia ollenkaan!! Mietinkin nyt, että kuka voi siis kotiopetusluvan hankkia isän ja äidin lisäksi. Äidilläni ei ole ajokorttia, ja isäni ei kuulemma muuten vaan halua ruveta opettamaan. Kuulin, että myös esim. avomies voisi opettaa jos on asuttu 2 vuotta samassa taloudessa? Hänellä on ollut autoajokortti n. 4 vuotta, sen lisäksi myös moottoripyöräkortti, ei liikennerikkomuksia. Ainoa ongelma on vain se, että olemme virallisesti olleet kirjoilla samassa asunnossa vasta vuoden ja pari kuukautta, vaikka olemme jo reilusti yli kaksi vuotta asuneet yhdessä, niin en ollut ensimmäisessä asunnossamme kirjoilla ennen kuin muutimme tilavampaan asuntoon viime talvena. Onkohan mahdollista että hän saisi opetusluvat?

2

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ainakaan lannistu. Avomiehesi saa opetusluvan. Se kaksi vuotta ei ole mikään laki. Jos hän muuten täyttää luvan saamisen edellytykset, niin lupa tulee. Eli menee näin: Opetuslupa haetaan poliisilta. Tämä vaatii opettajan teoriakokeen ja opetusauton katsastuksen. Sitten vain opetus käyntiin. Saamistasi teoria- ja ajotunneista saat todistuksen autokoululta, joten ainakaan teoriatunteja ei oman miehesi sinulle enää tarvii pitää. Otat todistuksen sitten mukaan teoriakokeeseen. Ajokertojen minimimäärä on 30, eli autokoulussa saatu opetus vähennetään siitä. Tosin opetusluvalla kun ajaa, niin ajokertojahan voi ennen tutkintoa ajja reilustikkin yli minimin. Onnea matkaan.

• Kiki  

Koska sulla on terveydellinen syy, niin opettajanasi saa toimia vaikka minun äitini...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1608
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      139
      1358
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31