Punkkipanta

rompelo

Kuinka moni täällä käyttää koirallaan punkkipantaa ja millaista? Meille hankittiin taas tänäkin vuonna vihreät yrttipannat.Meillä toiminut hyvin joka vuosi.

12

584

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä isäntäväki on valitettavasti vastaanottanut sellaisen koulutuksen, ettei luota sitrus- ja eukalyptusaromien punkkeja tappavaan vaikutukseen eikä tuhlaa rahojaan moisiin huijauksiin. Meillä käytössä apteekista saatavat, ihan oikeasti punkkeja tuhoavat ja tutkitut aineet.

• karvaton koira

Ne apteekin aineet ei käy kaikille roduille.

• karvaton koira kirjoitti:

Ne apteekin aineet ei käy kaikille roduille.

Niin mitkä aineet ja mille roduille? Voit varmaan antaa esimerkin rodusta, joka on yliherkkä kaikille niistä aineista.

• ei aina käy
        Vanellus kirjoitti:

Niin mitkä aineet ja mille roduille? Voit varmaan antaa esimerkin rodusta, joka on yliherkkä kaikille niistä aineista.

Eli kuulemani mukaan Exspotia ei kannata antaa ainakaan colliesukuisille koirille. Erään tutun kumpikin koira joutuivat pikimmiten sairaalaan ja olisi lääkärin mukaan kuolema korjannut ellei olisi älynnyt äkkiä lekurille viedä. Kyseessä oli eräs paimenkoirarotu.. Tiedä sitten... on varmaan myös koirakohtaista. Frontlinestä olen kuullut positiivisia juttuja ja sitä ajattelin itse tänä kesänä ostaa.

• on bordercolliella
        ei aina käy kirjoitti:

Eli kuulemani mukaan Exspotia ei kannata antaa ainakaan colliesukuisille koirille. Erään tutun kumpikin koira joutuivat pikimmiten sairaalaan ja olisi lääkärin mukaan kuolema korjannut ellei olisi älynnyt äkkiä lekurille viedä. Kyseessä oli eräs paimenkoirarotu.. Tiedä sitten... on varmaan myös koirakohtaista. Frontlinestä olen kuullut positiivisia juttuja ja sitä ajattelin itse tänä kesänä ostaa.

ollut Exspotit niskassa viimeiset kolme kesää ja tästä tulee neljäs. Punkin punkkia ei ole ollut ihossa kiinni tänä aikana, aikaisemmin kyllä. Mitään ongelmaa en ole havainnut ainakaan vielä.

• koskaan ollut koirillamme. Totuudesta en tiedä, mutta meille on kerrottu että eivät olisi niin hirmuisen hyviä punkkien torjuntaan, ja toiset taas vannovat niiden nimeen.

• rompelo

hauvoilla ei koskaan ole muita kokeiltu,joten mulla ei kokemuksi muista. Aikoinaan ekalle koiralle hankittiin ja huomattuamme sen toimivan, ei ole ollut syytä toisiin tuotteisiin vaihtaa. Yhdellä tutun koiralla tuli ainakin siitä apteekin valkoisesta pannasta kauhea allerginen reaktio kaulan alueelle. Kyseisen koiran omistaja ei sen jälkeen ole punkkipantoihin koskenut. Nyppii vaan punkit,kun niitä ilmantuu.

• rompelo kirjoitti:

hauvoilla ei koskaan ole muita kokeiltu,joten mulla ei kokemuksi muista. Aikoinaan ekalle koiralle hankittiin ja huomattuamme sen toimivan, ei ole ollut syytä toisiin tuotteisiin vaihtaa. Yhdellä tutun koiralla tuli ainakin siitä apteekin valkoisesta pannasta kauhea allerginen reaktio kaulan alueelle. Kyseisen koiran omistaja ei sen jälkeen ole punkkipantoihin koskenut. Nyppii vaan punkit,kun niitä ilmantuu.

Vastaavaa minäkin olen kuullut. Samoin olen kuullut yrttipannoista. Tiedä sitten. Et tietenkään vaihda, kun hyvin toimii;))

• joka vuosi

Nuo yrttipannat on vähän sellainen uskon asia. Hyvällä tuurillahan koiraan ei tule punkkeja, vaikkei käyttäisi mitään, siis riippuu vähän minkälaisissa maastoissa liikkuu, ja sitten uskotaan yrttipantojen toimineen. Mutta jos liikut maastoissa, joissa on todellinen punkkivaara, niin ainoastaan Exspot ja Frontline ovat todella tepsiviä aineita.

• joka vuosi

Unohtui tuo Scalibor, joka siis on toimiva punkkipanta. Ei yhtä tehokas ehkä kuin Exspot, mutta toimii.

• mo-ny

Yrttipanta on meillä toiminut hyvin punkkien karkoitukseen.

• Yrttipantojen nimeen vannovat voisivat pohtia muutamaa asiaa a) Miksei missään tieteellisissä tutkimuksissa ole havaittu yhdelläkään yrttipannan komponenteista olevan punkkeja tuhoavaa tai karkoittavaa vaikutusta, vaikka te itse käytössä sen niin erinomaisen selkeästi havaitsettekin? Luulisi olevan helppo kokeellisestikin havaita, eikö vain? b) Punkki suunnistaa tasalämpöisen eläimen iholle ensisijaisesti sen liikkuessaan aiheuttaman värähtelyn, sen säteilemän lämpösäteilyn, sekä uloshengityksessä poistuneen hiilidioksidin perusteella. Miten radikaalisti näiden kolmen asian havainnointia haittaa se, että kohde haiseekin yrteille? [Huom. Punkki ei haista hiilidioksidia vaan aistii sen konsentraationmuutoksia Hallerin elimellä] c) Koirahan hankkii ensisijaisesti informaatiota kaikesta ympäröivästä hajuaistillaan. Sen hajuaisti on tunnetusti yli miljoona kertaa ihmisen hajuaistia tarkempi. Jos koiran kaulaan ripustetaan esine, jonka ihmisenkin miljoona kertaa huonompi hajuaisti havaitsee metrien päähän, niin luuletteko että tuo rajoittaa jollain tapaa koiran elämää ja hajuaistimusten tekoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      86
      2650
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1704
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1572
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe