Täällähän on pirtsakkaa menoa

Iltasadun aika jollakin, veikkaisin,,, :\ Siitäpä tuli mieleen tämmöinen pirtsakka aihe, että mitä unta ateisti/uskis(kaikki käy) ei halua nähdä? Siis pahin painajainen, löytyykö? t. möökö vaan,,, :))))))))

62

1255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keksin omat uneni joten en näe juurikaan painajaisia.

• onneksi harvinaisia tasapainoisella ihmisellä, mutta ajattelin lähinnä että 'jos' näkisi, niin mikä olisi se kamalin,,

• Kun en ikinä näe unia... Tai, kuulemma näen, mutta en vain muista niitä. Pitäisi vissiin herätä kesken unen että muistaisi.. Siksi kai olen ateisti, kun "pyhähenki" ei unessa minua kutsu.. Hmmm... Nooh, mitään epämiellyttäviä unia ei mielellään näkisi.

• nukutulla ajalla jotain tekemistä ettei muista uniaan? Itselläni, kuten viime yönä nukun tavallista pitempään ja tuli katseltua pilvinpimein aamuun asti, tosi ne haihtuu kellon pirinän myötä melkein aina.

• söpömöökö kirjoitti:

nukutulla ajalla jotain tekemistä ettei muista uniaan? Itselläni, kuten viime yönä nukun tavallista pitempään ja tuli katseltua pilvinpimein aamuun asti, tosi ne haihtuu kellon pirinän myötä melkein aina.

Nytkin pitäisi periaatteessa olla jo nukkumassa, kun aamulla pitää nousta ennen sianporsimaa..

• weccu kirjoitti:

Nytkin pitäisi periaatteessa olla jo nukkumassa, kun aamulla pitää nousta ennen sianporsimaa..

laulaa kyllä sulle tuutulaulun, mutta silloin ei täällä kukaan muukaan saisi enää unta, eikä siis näkisi niitä hyviäkään unia,,,:)))))))

• iskias

Yleensä en unia näe vaan kerran kolahti: -Näin äitini maassa kuolleena ja puoliksi mädäntyneenä. Oli muuten pakko jalotella hetkinen.

• Tuota jo kutsuisi painajaiseksi!! :\

• Kössönöm

usein toistuvaa teemaa unissani. Yksi on se, että olen jossain seurassa, jossa kukaan ei pidä minusta ja aina kun yritän päästä noutopöydästä hakemaan jotain, niin joko jono on liian pitkä, tai pöytää ei enää ole olemassakaan. Eikä kukaan puhu minun kanssani. Sitten on sellainen uni, että minun pitäisi ehtiä johonkin, enkä onnistu, tai minun pitäisi saada joku työ tehdyksi, enkä onnistu, vaan kaikki menee päin helvettiä ja pomo kiljuu ja kaikki inhoavat minua. Ja kolmas on se, että jostain syystä joudun kiipeämään jonnekin korkealle ja koko ajan huippaa ja kivet pyörivät jalkojen alta ja olen ihan paniikissa. Ei nukkuminen ole aina kivaa.

• Itselläni ei ole näitä toistuvia unia varmaan koskaan ollut, en ainakaan muista olleen, sinäänsä ne on minusta mielenkiintoisia, miksi ne toistuu kerta toisensa jälkeen. Se että ne on ahdistavia, henkilöstä itsestään ei varmaankaan niin kivaa, uskon kyllä! :\

• Kössönöm
        söpömöökö kirjoitti:

Itselläni ei ole näitä toistuvia unia varmaan koskaan ollut, en ainakaan muista olleen, sinäänsä ne on minusta mielenkiintoisia, miksi ne toistuu kerta toisensa jälkeen. Se että ne on ahdistavia, henkilöstä itsestään ei varmaankaan niin kivaa, uskon kyllä! :\

On inhottavaa herätä aamulla hiestä märkänä ja ajatella, että kaikki inhoavat.

• Kössönöm kirjoitti:

On inhottavaa herätä aamulla hiestä märkänä ja ajatella, että kaikki inhoavat.

en itse muista nähneeni kuin ehkä pari painajaisunta koko elämäni aikana, mutta viimein kun niistä on herännyt, olo on ollut todella jotain ja kun se heräämisvaihekin kestää usein aikansa, ennen kuin on täysin järissään, niin sen muistan, on sekavaa ja kamalaa.

• Puke_Skywanker

on jäänyt mieleen, olin kiinni tuolissa, eikä minulla ollut kauko-ohjainta.

• iskias

tunnelma tiivistyy :d)))

• se alkaa taas,,,Visualisoi jo nyt valmiiksi kaketsu ilmastointiteipillä rintaasi..

• iskias
        söpömöökö kirjoitti:

se alkaa taas,,,Visualisoi jo nyt valmiiksi kaketsu ilmastointiteipillä rintaasi..

jeesusteippiä:)

• iskias kirjoitti:

jeesusteippiä:)

:DD

• Puke_Skywanker
        iskias kirjoitti:

tunnelma tiivistyy :d)))

ole nähnyt sitä painajaista moneen vuoteen. nykyään jopa katson euroviisuja, ääni on tosin pois päältä.

• Puke_Skywanker
        söpömöökö kirjoitti:

se alkaa taas,,,Visualisoi jo nyt valmiiksi kaketsu ilmastointiteipillä rintaasi..

siinä on minun 7 rintakarvaa vaarassa, ehkä parempi teipata käteen, kädessä on vähemmän karvoja.

• Puke_Skywanker kirjoitti:

siinä on minun 7 rintakarvaa vaarassa, ehkä parempi teipata käteen, kädessä on vähemmän karvoja.

Niin tai otsaan! Ei kai sinulla siellä ole rintakarvoja? ;)))))

• Puke_Skywanker
        söpömöökö kirjoitti:

Niin tai otsaan! Ei kai sinulla siellä ole rintakarvoja? ;)))))

ja tuuheat kulmakarvat.

• Puke_Skywanker kirjoitti:

ja tuuheat kulmakarvat.

Eli pitäydymme käsivarressa. :D

• takaisin

Jostain syystä minä aina pahimmissa painajaisissani löydän itseni taas joko koulun penkiltä tai armeijasta. Ja siinä unessakin ihmettelen, että mitä hemmettiä minä täällä taas teen, kun olen tämän jo kunnialla suorittanut? Inhosin kyllä syvästi molempia, mutta suoritin kuitenkin molemmat tunnollisesti ja aina luokkani/joukko-osastoni parhaiden priimusten etujoukossa. Joten siinäkään mielessä minulla ei edes pitäisi olla mitään traumoja noista ikivanhoista asioista (olen 50v), jotka olen jo ajat sitten hoitanut paremmin kuin hyvin. Mutta ehkä se liittyy jotenkin tähän minun jääräpäiseen auktoriteettien vastustamiseen. Sen paremmin koulussa kuin intissäkään ei suosita omaehtoista ajattelua ja kriittisyyttä, vaan sitä että tehdään just tasan mitä käsketään. Ja sellainen malli ei ole koskaan sopinut minulle. En tasan tarkkaan tee mitä käsketään. Saatan näennäisesti tehdä, mutta keksin aina jonkun ikioman sivuportin kiertää käsky omalla tavallani, niin ettei minua voida varsinaisesti syyttää käskyn laiminlyönnistäkään, mutten kuitenkaan ole tehnyt täsmälleen käskyn mukaan. Se on minun tyylini ja oman itsekunnioitukseni perusta.

• Olet siis assosiaalinen yhteiskunnan vihollinen, normeista ja kaikista muista rajoituksista piittaamaton yksilö, joka ei saa olla edes unissaan auktoriteeteistä rauhassa! *huoh* Otan osaa! :[

• takaisin
        söpömöökö kirjoitti:

Olet siis assosiaalinen yhteiskunnan vihollinen, normeista ja kaikista muista rajoituksista piittaamaton yksilö, joka ei saa olla edes unissaan auktoriteeteistä rauhassa! *huoh* Otan osaa! :[

En ole "sielun-mikään", koska mitään sellaista kuin sielu ei ole olemassa. Jos olet eri mieltä tästä asiasta, niin voit toki lähettää minulle vakuuttavat faktat kyseisestä entiteetistä. Olen muuten tämän saman viestin/kysymyksen antanut erinäisille sadoille ihmisille vuosien varrella, mutta yhtään ainoaa vastausta ei ole koskaan tullut. Joten en ole järin toiveikas nytkään. Tyhjästä ja olemattomasta on hirveän vaikea esittää yhtään mitään muuta kuin lisää tyhjää. En ole normeista ja rajoituksista piittaamaton yhteiskunnan vihollinen, vaan suorastaan tylsää ja rauhallista elämää viettävä informaatio-alan työntekijä. Ja vittuilen pomolleni aina kun vain kerkiän ja jätän tekemättä kaikki hänen määräämänsä työt, jos en koe niitä mielekkäiksi ja tärkeiksi. Mutta en tosiaan kulje kaupungilla naamioituneena kivittämässä näyteikkunoita tai mellakkapoliiseja. Ei tartte ottaa osaa, elämäni on nykyään varsin mukavaa ja hämmästyttävän monilta osin aivan täsmälleen nuoruuteni toiveiden mukaista. 20 vuotta sitten määrittelin itselleni ikioman ihannetyöpaikkani keskeiset ominaisuudet ja kriteerit. Ja tämä nykyinen työpaikkani, jossa olen ollut viimeiset 17 vuotta, täyttää ne aivan kaikki. Täsmälleen.

• takaisin kirjoitti:

En ole "sielun-mikään", koska mitään sellaista kuin sielu ei ole olemassa. Jos olet eri mieltä tästä asiasta, niin voit toki lähettää minulle vakuuttavat faktat kyseisestä entiteetistä. Olen muuten tämän saman viestin/kysymyksen antanut erinäisille sadoille ihmisille vuosien varrella, mutta yhtään ainoaa vastausta ei ole koskaan tullut. Joten en ole järin toiveikas nytkään. Tyhjästä ja olemattomasta on hirveän vaikea esittää yhtään mitään muuta kuin lisää tyhjää. En ole normeista ja rajoituksista piittaamaton yhteiskunnan vihollinen, vaan suorastaan tylsää ja rauhallista elämää viettävä informaatio-alan työntekijä. Ja vittuilen pomolleni aina kun vain kerkiän ja jätän tekemättä kaikki hänen määräämänsä työt, jos en koe niitä mielekkäiksi ja tärkeiksi. Mutta en tosiaan kulje kaupungilla naamioituneena kivittämässä näyteikkunoita tai mellakkapoliiseja. Ei tartte ottaa osaa, elämäni on nykyään varsin mukavaa ja hämmästyttävän monilta osin aivan täsmälleen nuoruuteni toiveiden mukaista. 20 vuotta sitten määrittelin itselleni ikioman ihannetyöpaikkani keskeiset ominaisuudet ja kriteerit. Ja tämä nykyinen työpaikkani, jossa olen ollut viimeiset 17 vuotta, täyttää ne aivan kaikki. Täsmälleen.

Kirjoitin vastiksen hymyssä suin, mutta antaa olla..

• Viimein menee naimisiin sen karitsan kanssa.

• etten ole lukenut noita ketjuja kuin pintaa, täysin outo heppu mulle. Mutta ihmettelen minä miksi asialle ei tehdä mitään! Päivästä päivään kaveri postaa näitä eri saiteille eikä kukaan reagoi 24:lla! Erikoista vähintäänkin.

• söpömöökö kirjoitti:

etten ole lukenut noita ketjuja kuin pintaa, täysin outo heppu mulle. Mutta ihmettelen minä miksi asialle ei tehdä mitään! Päivästä päivään kaveri postaa näitä eri saiteille eikä kukaan reagoi 24:lla! Erikoista vähintäänkin.

aloin seuraamaan 2003 vuonna hieman erilaisella nimimerkillä, yhtään bannia ei ole ollut, pari galleriaa on poistetu-.

• metallurgi kirjoitti:

aloin seuraamaan 2003 vuonna hieman erilaisella nimimerkillä, yhtään bannia ei ole ollut, pari galleriaa on poistetu-.

Vähän seuranneena voisi tehdä sen johtopäätöksen että aika pitkälle saa kirjoitella 24lla mitä sylki päähän nostaa, enne kuin niihin törkyviesteihin reagoidaan.(jos yleensä..) Noista törkypostauksista kärsii vain ne muut jotka koittaa keskustella asiallisesti. Sivun sefu voisi tietysti tehdä sitä työtään mihin on sitoutunutkin. Nuo massapostaukset on vieläkin!! :OO

• söpömöökö kirjoitti:

Vähän seuranneena voisi tehdä sen johtopäätöksen että aika pitkälle saa kirjoitella 24lla mitä sylki päähän nostaa, enne kuin niihin törkyviesteihin reagoidaan.(jos yleensä..) Noista törkypostauksista kärsii vain ne muut jotka koittaa keskustella asiallisesti. Sivun sefu voisi tietysti tehdä sitä työtään mihin on sitoutunutkin. Nuo massapostaukset on vieläkin!! :OO

Tulin lihakarjaa ruokkimasta, ja nyt maailamnemnoapasltallakin on minun nimssä kirjoitettua sontaa, tuo häirikkö ei ainakaan töissä ole sosiaalipummi se ojn.

• että minkälaista unta haluaisin nähdä: että heräisin söpömöökön vierestä, sinulla on niin herttainen nicname.:-)

• Nyt tämä alko ujosteleen ja punastuu ja pää kolisee jo pöydän alla.. ;))))

• söpömöökö kirjoitti:

Nyt tämä alko ujosteleen ja punastuu ja pää kolisee jo pöydän alla.. ;))))

laita kuva profiiliin....

• Teotwawki kirjoitti:

laita kuva profiiliin....

Miten olemattomasta voi ottaa kuvaa? :))))))))

• söpömöökö kirjoitti:

Miten olemattomasta voi ottaa kuvaa? :))))))))

minkä ketjun sait aikaan. En usko mörköihin.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

minkä ketjun sait aikaan. En usko mörköihin.:-)

Siis uskomaton miäs,, hih...nätisti, tai möökö tulee huhuuu... ;•))))))))

• jep jep

Putosin lapsena kolmesta metristä (maa-jalanpohja mitalla) selälleen maahan, siitä asti en pystynyt olemaan sitä korkeammalla ilman että ympärilläni on vähintään 1.5metriä liikkumatilaa joka suuntaan ja kaiteet.ilman niitä, lamaannun täysin. 1.5 metrin korkeus (ilman "turvalaitteita")aiheuttaa jo ankaraa hermostuneisuutta ja hikoilua. tämä on pahin painajaiseni jonka olen kerran nähnytkin.

• Tuohan on kamalaa,,asiaas täytyisi jotenkin käsitellä. Ihmisen mieliin helposti jää pelkotiloja ja varsinkin lapsena koetut. Itse olen saanut ainakin yhden vuositolkulla vaivanneen pelkotilan pois selvittämällä sen oikean laidan. Lapsi ei kaikkea ymmärrä ja näkee ehkä uhkaavia tekijöitä, vaikka niihin on täysin luonnolliset selvitykset olemassa.

• jep jep
        söpömöökö kirjoitti:

Tuohan on kamalaa,,asiaas täytyisi jotenkin käsitellä. Ihmisen mieliin helposti jää pelkotiloja ja varsinkin lapsena koetut. Itse olen saanut ainakin yhden vuositolkulla vaivanneen pelkotilan pois selvittämällä sen oikean laidan. Lapsi ei kaikkea ymmärrä ja näkee ehkä uhkaavia tekijöitä, vaikka niihin on täysin luonnolliset selvitykset olemassa.

...ei siitä juuri haittaa ole joka päiväisessä elämässä, en ole missään hommassa joka vaatisi korkealla oloa. Aloitin kuukausi sitten silti kokeilemaan siedätys hoitoa asumalla kerrostalossa ja käymällä parvekkeella pieniä ajan jaksoa päivittäin, hoito alkanut tehoamaan, keho ei lamaannu enää kolmessa metrissä mutta silti on hermostuneisuutta.

• jep jep kirjoitti:

...ei siitä juuri haittaa ole joka päiväisessä elämässä, en ole missään hommassa joka vaatisi korkealla oloa. Aloitin kuukausi sitten silti kokeilemaan siedätys hoitoa asumalla kerrostalossa ja käymällä parvekkeella pieniä ajan jaksoa päivittäin, hoito alkanut tehoamaan, keho ei lamaannu enää kolmessa metrissä mutta silti on hermostuneisuutta.

Kävin kerrattain Hangossa jossain vanhassa vesitornissa ja se heilu koko hoito,, ylhäällä ovelta sinne ulos minua ei kukaan saanut!! Jalat ei pitäneet! ;))) (eikä pää)..

• GonstaB

tykkään unista, nään niitä jostain syystä paljon ja hyvinkin monenlaisia. Joskus joudun jopa vekkarin herätystä siirtämään hiukan myöhemmäksi (herättyäni) kun uni meinaa jäädä pahasti kesken, että saan katsottua sen loppuun. Hyvää ja halpaa viihdettä.

• Mukava kuulla, naurattaa suorastaan;'pieni hetki! katson ensin uneni loppuun!' zzzzzz.... :)))

• GonstaB
        söpömöökö kirjoitti:

Mukava kuulla, naurattaa suorastaan;'pieni hetki! katson ensin uneni loppuun!' zzzzzz.... :)))

sama kuin mainoskatko teeveessä, herätys 10 minuuttia eteenpäin ja takaisin unen pariin. Jännää miten se jatkuu välittömästi kun painaa päänsä tyynyyn.

• GonstaB kirjoitti:

sama kuin mainoskatko teeveessä, herätys 10 minuuttia eteenpäin ja takaisin unen pariin. Jännää miten se jatkuu välittömästi kun painaa päänsä tyynyyn.

Toinen kadehdittava taito, jatkaa mihin jäi. Mutta jos minäkin leuhkisin, niin silloin tällöin minä herään johki kuin kukkien tuoksuun. Tuoksut on hyvin voimakkaita. Se tunne on, kun olen ns. heräämisen vaiheessa, keinun vielä unen ja valveen rajalla. Silloin ei haluaisi herätä ollenkaan, vain nuuhkia ihania tuoksuja. :))))

• GonstaB
        söpömöökö kirjoitti:

Toinen kadehdittava taito, jatkaa mihin jäi. Mutta jos minäkin leuhkisin, niin silloin tällöin minä herään johki kuin kukkien tuoksuun. Tuoksut on hyvin voimakkaita. Se tunne on, kun olen ns. heräämisen vaiheessa, keinun vielä unen ja valveen rajalla. Silloin ei haluaisi herätä ollenkaan, vain nuuhkia ihania tuoksuja. :))))

olla "tuoksuihminen". Minä taas erotan juuri ja juuri tupakansavun auton pakokaasusta. :)

• GonstaB kirjoitti:

olla "tuoksuihminen". Minä taas erotan juuri ja juuri tupakansavun auton pakokaasusta. :)

tupakki haisee. Siinä on ero. Ja tietenkin, että pakokaasua nuuhkiessa delaa äkempää, kun taas tupakinsavusta sitten vastaavasti myöhemmin. :\

• ..oli kerran eroottispainotteinen...Jari Sillanpään kanssa...voi hyvänen aika...kahvia piti juoda toinenkin kuppi aamulla...huh, huh...

• GonstaB

... tai no olkoon.

• Tässä jo menee sanattomaksi,,,Taidan minäkin halkea kahvia...:]

• GonstaB kirjoitti:

... tai no olkoon.

..ja kaiken lisäksi Marco Bjurström...saapui paikalle...kyllä siinä oli ööö... menoa...huh..

• möökö vetäytyy nyt untenmaille! :@

• Tähdenlento

Aamulorun paikka, mutta painajaisten täyttämän yön jälkeen on tyydyttävä plagiointiin: Oi kirkas, kirkas oi kirkas, kirkas, kirkas, oi kirkas kirkas. Kirkas, oi kirkas, kirkas kirkas kirkas kirkas AURINKO.

• Tähdenlento
        söpömöökö kirjoitti:

Valovoima (säteilyteho) 3,827 × 1026 W , niin että kirkas se kyllä on,,, Maa on niin kaunis, mutta on se aurinkokin. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/171879main_LimbFlareJan12_lg.jpg Huomenta! :))

дóбрый вéчер! тот же по рýсский! Ohkohan ilta aamua parempi? Iltaloru paikallaan, ratin takana pohdittua: On ateistilla tukenaan Herra Kee, Hän lapsiinsa luottaa. Ei vihastu Hän, vaikka lapset niin paljon murhetta tuottaa. Kun ateisti itkee, ei huolta Hän kanna, sillä valta on Hänen. Ei sovi palstalle ihan kaikkea panna. Niin salattu on Hän, ei Häntä näy, silti ateisti Hänen tykönsä alati käy. Hän hellästi ateistin hiuksia sukii, niin lempeästi hymyilee. Ei ateistin usko horju, vaikkei tiedä missä Hän lymyilee. On vapauden Hän lapsilleen suonut ja niin paljon totuutta esille tuonut. Ateisti huokaa, ei tarvitse tarjota ruokaa. Totuus riittää, ei toimita peltoa niittää. Ei Häntä näy, silti Hän on. On Tähdenlentokin peloton. Ei pelkää hän vaikka kulkee heikolla jäällä, eikä tiedä onko Hra Kee suopealla päällä!

• Joskus näin painajaista missä minun piti auttaa isoäitiäni tekemään itsemurha.

• piti auttaa tekeen itsari,,eutanasia vai.. :I

• söpömöökö kirjoitti:

piti auttaa tekeen itsari,,eutanasia vai.. :I

Oli jotenkin elämäänsä kyllästynyt ja piti auttaa työntämään veitsi rintakehään kun ei itsellä voimia riittänyt.

• HildeBryn

Oma äitini letkuissa kasviksena teho-osastolla.

• Ei voi kuin olla pahoillaan! Elämä on joskus niin,, Yllättäin tulevat, lopulliset tilanteet, pysäyttää varmasti jokaisen. Se mitä jäi ehkä kertomatta, aina jää jotain, mitä olisi vielä halunnut sanoa..

• Tristar

eivät juuri unet enää sillä tavalla hetkauta. Painajaisia en mielelläni näe, mutta aina niistä herätessä on hienoa muistaa sen olleenkin vain unta :D sikäli niissäkin on ilonsa. ***

• Parasta se on kun herää omaan nauruun! :)))) Jotkut sanoo että se tietää juuri päinvastaista, mutta voin kertoa että ei se mitään sellaista tiedä, joskus vain on niin hauskaa unta tullut nähdyksi eikä välttämättä edes muista siinä heräämisen vaiheessa että mille sitä oikein naureskeli. Sitten on hyvällä tuulella koko päivän yleensä. Viime yö oli kyllä pitkästä aikaa risaninen, tuskin nukuin ollenkaan,,pätkissä ja kaikkea kummallista sekasotkua tuli kateltua...Jospas nukkuisi ensiyön. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2120
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2100
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      122
      2001
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      78
      1715
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1279
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe