Lähden ensiviikolla vajaaksi pariksi viikoksi Dubrovnikiin. Tietääkö kukaan, miten Visa ELECTRON toimii Kroatiassa? Kannattaako nostaa koko summa euroina suomesta ja vaihtaa paikalliseksi valuutaksi Kroatiassa vai nostanko tarpeen mukaan electronilla kroatiassa automaatilta?
Electronin kanssa on aina niin epävarmaa. Jopa täällä Suomessa.
KIITOS TUHANNESTI vastaamaan vaivautuville!
APUA! Maksaminen?
6
6038
Vastaukset
- toimia..
Katsoin sun puolesta visapankkiautomaattien tarjontaa ulkomailla niin ei ole Kroatiaa. Taitaa olla sellanen maa että siellä maksetaan käteisellä ja muilla "keinoilla".
http://visa.via.infonow.net/locator/global/
Toi on visahaku että kai se samaa meinaa.. googlella hain asian kuitenkin.
Ehkä kannattaa sieltä omasta pankista asia varmistaa, visa-electronkorttien ominaiksuuksissa voi olla jotain erojakin.- messiin vaan
Kannattaa ottaa euroja mukaan,pitää niistä huolta ja vaihtaa paikanpäällä kuniksi.
- a
Kyllä sieltä kroatia löytyy, tosin lontoonkielinen kirjoitusasu (croatia). Ja näyttää Dubrovnikissa olevan useita automaatteja joissa käy visa electron.
- kokemusta on
Itse asun Kroatiassa ja kokemusta on kyseisesta kortista, kortti on kaynyt lahes kaikkealla missa olen kokeillut niin kaupoissa kuin automaateissakin.
Huomioida kannattaa siita meneva maksu eli jokaisesta nostosta menee oma maksunsa riippuen pankista.
Eurot on helppo vaihtaa jos niita haluaa mukana kantaa.
Hauskaa matkaa.- Kahdesti käynyt
Bankomateja on jokaisessa nurkassa ainakin isoimmissa kaupungeissa, kuten myös Dubrovnikissa. Koskaan ei ole ollut ongelmaa rahan nostamisen kanssa, ja useimmiten parhaan vaihtokurssin saa nostamalla rahaa paikanpäältä. Silti, electroniin ei kannata täysin sokeasti luottaa kuten jo tiedätkin- ei se aina Suomessakaan toimi ja sama pätee kyllä ulkomaillakin. Jos pelkällä kortilla aikoo reissata niin onnea vaan matkaan, varaudu elämään varattomana. Eli, käteistä mukaan ja kortilta lisää jos ei riitä :)
Ja tosiaan, vaihda rahat vasta Dubrovnikissa paikallisessa pankissa. Kielitaidosta ei tarvitse olla huolissaan, puhuvat kyllä Englantia turistikaupungeissa.
- hyvä tietää
Visa debit ei toimi, koska Kroatia ei ole vielä EU-maa. Visa credit käy kaikkialla Croataissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465367Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5531922Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748