Osaako kukaan kertoa minulle, mistä voi johtua, että ihoni näyttää kuin olisi kananlihalla jatkuvasti. Se on ollut sellainen aina, ja korostuneesti etenkin kaulan ja dekolteen aluella? Eräs hyvä ystäväni on vinkannut, että se voisi johtua viljan käytöstä. Syön erittäin vähän kotimaista viljaa, koska pojallani ja miesystävälläni on keliakia, joten käytämme kaikki perheessämme aika pitkälle samaa ruokavaliota. Ruisleipää syön ja jonkun verran puhtaita kauratuotteita.
Vai voiko "kananlihaihooni" olla joku muu syy tai allergia?
Mikä neuvoksi, olisihan se kiva saada vielä nelikymppisenä tasainen iho?!
Nimimerkillä parempi myöhään...heh-heh.
Miksi ihoni on aina "kananlihalla"- allergiaa?
1
1717
Vastaukset
- =)
Mulla on kanssa sama ongelma ihon kanssa, mutta iho on kananlihalla käsivarsista. Olen huomannut, että tietyt vaatteet aiheuttavat tätä ongelmaa esim. keinokuituiset vaatteet ovat ongelmallisia. Olen saanut ihoa sileytettyä riittävällä kosteutuksella eli voidetta aamuin illoin ja vaihtamalla vaatteet puuvillaisiin, jotka ovat ihon kanssa kosketuksissa. Meillä on kanssa keliakiaa, edes puhdasta kauraa ei meidän perheessä kestetä vaan kaurakin on korvattu tattarilla. Ihokeliakia vaikuttaa ihoon monilla myös ihoa kuivaavasti, mutta pääasiassa ilmaantuu kipeitä rakkuloita. Keliakikolle ruis on erityisesti myrkkyä. Tattarilla pysyy vatsa hyvässä kunnossa vaikka tattarin makuun totuttelu onkin aluksi työlästä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774