Viittomakieltä haluaisin oppia. Osaan sitä jo vähän, mutta haluaisin oppia enemmän.
Mitään ehdotuksia?
Aiemmassa ketjussa mainittiin kuurojen yhdistykset ja että niissä voi käydä... Mistä voisin saada tietoja kuurojen yhdistyksestä Kajaanissa, en löytänyt? Onko täällä mitään?
Toisaalta saattaisin opiskella johonkin alan ammattiin, olen kuitenkin sen verran kiinostunut viittomakielestä:) Olen katellut että voisin opiskella vaikka opettajaksi Jyväskylässä. Onko kenelläkään mitä kokemuksia siellä opiskelusta tai viittomakielenopettajan työstä?
viittomakielen opiskelusta
5
1304
Vastaukset
- kivikuuro
Katopa teksti-tv.stä tuolta sivulta. Pitäis löytyä tiedot sieltä missä Kajaanin kuurot kokoontuvat. Kesä-aikana yhdistykset ovat yleensä kiinni.
Viittomakieltä voi alkuun opiskella vaikka työväenopistoissa. - ja missä
kuurojen kansanopisto helsingissä, työväenopistot, kansanopistot, humak ja diak jne jne
- suomalainen vk
Mitä viittomakieltä haluaisit oppia? Suomalaista viittomakieltä? Huomaathan, että kun kirjoitat, että haluat oppia viittomakieltä voisit yhtä hyvin kirjoittaa "haluan oppia puhuttua kieltä". Eli jos puhutaan yläkäsitteillä maailmassa on viitottuja ja puhuttuja kieliä. Molempiin kategorioihin kuuluvat kielet ovat luonnollisia kieliä. Viitottuja kieliä esim. amerikkalainen viittomakieli ja suomalainen viittomakieli, puhuttuja kieliä esim. suomen kieli ja ranskan kieli.
- s
Käsittääkseni Jyväskylän yliopistoon on tooosi vaikea päästä. Siis viittomakielen opettajaksi opiskelemaan. Sinne otetaan aika vähän opiskelijoita ja pitää osata suomalaista viittomakieltä hyvin. Ei toki mahdotonta, mutta ennen sinne hakua kannattaisi miettiä jotain kansanopistoa yms.
- trollikki
oletko harkinnut viittomakielen ohjaajan koulutusta? koulutusta tähän saa turussa, kuopiossa ja rovaniemellä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764