Kun tulemme Heathrowsta kaupunkiin metrolla. onko niitä metrojunia erilaisia eli pitääkö osata valita oikea numero?
Pääteasemamme on Lancaster Gate . Millä metrolla lähdemme ja missä asemalla pitää vaihtaa ?
metro-kysymys
5
547
Vastaukset
- vaihtoehtoa
Heathrow'sta lähtee vain Piccadilly Linen metrojunia yhteen suuntaan, joten väärään junaan ette voi mennä, vaikka yrittäisitte! :o) Ostakaa junalippu Heathrowsta Lancaster Gateen ja kiivetkää junaan.
Lancaster Gate on Central Linen asema. Central Line on merkitty metrokarttoihin punaisella, Piccadilly Line sinisellä. Jokaisella asemalla ja jokaisessa metrovaunussa on linjakartta, johon on merkitty kaikki kyseisen linjan asemat ja junien vaihtopaikat.
Teillä on kaksi linjavaihtoehtoa. Joko valitsette lyhyemmän reitin, joka kuitenkin vaatii kaksi junanvaihtoa tai pidemmän reitin, jolloin kuitenkin selviätte yhdellä junanvaihdolla.
1. Lyhyempi reitti: Jääkää Piccadilly Linesta pois Gloucester Roadin asemalla ja vaihtakaa keltaisella merkittyyn Central Line-junaan, joka kulkee tulosuuntaanne nähden päinvastaiseen suuntaan. Tämän ympyrää ajavan linjan kohteiksi on ilmoitustauluihin voitu merkitä esimerkiksi Notting Hill Gate, Paddington tai Baker Street. Jääkää Central Linesta pois Notting Hill Gaten asemalla ja vaihtakaa itään päin menevään Central Line-junaan, jolla ajatte kaksi asemaväliä ja olette perillä.
2. Pidempi reitti: Jääkää Piccadilly Linesta pois Holborn-asemalla ja vaihtakaa länteen päin menevään Central Line-junaan. Lancaster Gate on kuudes asema.
Voitte tarkastella Lontoon metron karttaa etukäteen avaamalla sen täältä:
http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/1106.aspx- sentääs ole
circle-linen metroja keltainen linja tuossa 1. vaihtoehdossa, kun vielä ympyrää ajavasta puhut. Mutta totta puhuen toi systeemi on niin simppeli ku olla voi, se pitäs jokaisen tajuta jo eka kerralla.
- ...
1) Et osta lippua tietylle asemalle, vaan joko vakiohintaisen kertalipun tai päivälipun alueille 1-6.
2) Gloucester Roadia ei ole merkitty vaihtopysäkiksi (valkoinen pallo kartassa). Kuinka helposti tässä pääsee vaihtamaan junaa? (Minä en ainakaan uskaltaisi vaihtaa tuossa!)
3) Junaa vaihtaessa joudut yleensä kävelemään useita portaita ja satoja metrejä käytäviä, joten pääset helpommalla (ja yhtä nopeasti) jos vaihdat junaa harvemmin.
4) "Lyhyempi reitti" useammalla vaihdolla on muutenkin hyvin kyseenalainen sanonta kun kartat eivät kero mitään matkaan käytetystä ajasta tai edes asemien fyysisestä sijainnista.
5) Lancaster Gate on kuudes asema Holbornista jos lähtöpaikka lasketaan mukaan... Kannattaa kuunnella kuulutuksia joissa sanotaan paikannimet, eikä laskea näiden neuvojen mukaan. - miimu
... kirjoitti:
1) Et osta lippua tietylle asemalle, vaan joko vakiohintaisen kertalipun tai päivälipun alueille 1-6.
2) Gloucester Roadia ei ole merkitty vaihtopysäkiksi (valkoinen pallo kartassa). Kuinka helposti tässä pääsee vaihtamaan junaa? (Minä en ainakaan uskaltaisi vaihtaa tuossa!)
3) Junaa vaihtaessa joudut yleensä kävelemään useita portaita ja satoja metrejä käytäviä, joten pääset helpommalla (ja yhtä nopeasti) jos vaihdat junaa harvemmin.
4) "Lyhyempi reitti" useammalla vaihdolla on muutenkin hyvin kyseenalainen sanonta kun kartat eivät kero mitään matkaan käytetystä ajasta tai edes asemien fyysisestä sijainnista.
5) Lancaster Gate on kuudes asema Holbornista jos lähtöpaikka lasketaan mukaan... Kannattaa kuunnella kuulutuksia joissa sanotaan paikannimet, eikä laskea näiden neuvojen mukaan.viimeksi vaihdoin itse metroa holbornissa, se on
kaikista helpoin tapa. ei tarvitse monia kertoja raahata matkatavaroita,
ja muistaakseni vaihto sujui oikeinkin mutkattomasti siellä.
kertalippu kannattaa, ellette ole saman päivän aikana matkustamassa
useampaan kertaan keskustan ulkopuolelle.
- oysterin
hankkimista. Eilen tulimme neljän päivän Lontoon matkalta ja käytimme ainoastaan sitä. Lentokentältä ostimme Oysterin ja latasimme siihen 20 puntaa. Ei tarvitse välittää kellonajoista, vyöhykkeistä. Ottaa automaattisesti oikean hinnan. Käy myös busseissa. Oli erittäin kätevä. Rahaa jäi käyttämättä 5 puntaa, jotka sai takaisin lentokentältä samasta pisteestä, mistä osti kortin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532159En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101474
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681327- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969