Seuraava tanssi.. Uusi, tuntematon tanssipari. Mitähän on luvassa? Vaihdan muutaman sanan Hänen kanssaan.
Hänen olemuksensa on miellyttävä ja odotan innolla hieman jännittäen tanssin alkua. Tanssiotteesta huomaan heti, että Hänen vierellään on hyvä olla. Tanssi voi alkaa...
Ensimmäiset askeleet menevät hieman hapuillen. "Anteeksi". Pikku hiljaa pääsen alkujännityksestä ja pystyn uppoutumaan musiikkiin ja itse tanssiin. Huomaan että tanssimme sujuu sulavasti. Se ei sisällä mitään ihmekuvioita: sulavaa liikkumista, välillä kevyitä taivutuksia ja musiikin tulkintaa.
Ensimmäinen kappale meni hyvin. Vaihdan muutaman sanan ja nyt alkaa olla tunne, että Hän on "vanha tuttu". Oikeastaan voin sanoa jo ihastuneeni Häneen. Jännityksestä ei ole enää tietoakaan.
Seuraava musiikkikappale onkin todella tunteita herättävä. Tunnen, että tanssiotteemme lähestyy entisestään ja meidän kahden fyysinen olemus muuttuu yhdeksi yhtenäiseksi liikkeeksi. Vartalo seuraa vartaloa, jalka seuraa jalkaa. Uskomaton tunne! En huomaa ketään ympärilläni, keskityn vain hetkeen. Suljen ajoittain silmäni, jotta tunnen musiikin ja sinun vartalon liikkeet. Kappaleeseen tulee kaunis päätös. Suljen silmäni ja painaudun viimeisen kerran sinua vasten. Painan poskeni poskeasi vasten. Tunnetila nousee taivaisiin. Musiikki loppuu. Tanssi on ohi. En haluaisi irrottautua. Et sinäkään. Ajatuksissani annan Sinulle pehmeän suudelman. Silmät kostuneina katsomme toisiamme viimeisen kerran ja palaamme riviin...
Kiitos Sinulle!
Tanssin huumaa
27
1069
Vastaukset
- hyvä...
... ensi kerralla uudelleen :)
Tällaista tanssi parhaimmillaan voi olla. Osaat myös kirjoittaa hyvin. Kiitos!
- :-)
Tämä oli juurikin se tanssitaivas ja parhaimmasta päästä sellainen!!!
Ihanaa...toivottavasti tanssimme toistekin... :-* - 40v man
Niinpä niin, tuttuja tuntemuksia 20-vuoden takaa. Kumma juttu vain ettei sitä oikeaa tansseista kuitenkaan saanut.
- Normaalia menoa
Semmoista se on, kun meikä poika tanssittaa naisia. Niin on ihanata, mutta sehän on vain tanssia. Kotona odottaa oma mussukka.
- Mäntsälässä 28.7
Miten joku voikin vetää niin magneetinlailla puoleensa, ja saada ylimääräisiä sydämenlyöntejä... tämä oli jo toinen kerta, kun hain sinua tanssiin... edellinen kerta oli eräs torstai Jenkkapirtillä.... et kuitenkaan tunne samoin, koska et koskaan hae minua tanssiin?
- oletkaan...
Meitä voi olla montakin, jotka yrittävät parhaillaan mielessään päästä selvyyteen, että oletko sinä hän vai joku muu. Joten kaipaamme jotain, jolla tunnistaa joko sinut tai itsemme.
Tämä vain sen takia, kun siellä paikalla on niin paljon näitä "vain tanssimassa" yms. Eikä oikein kehtaa mennä kyselemään, että sinäkö kirjoitit niin kauniisti tällä palstalla tai jotain muuta vastaavaa.
Ehkä varmin tapa päästä asiasta selvyyteen olisi seuraavalla tanssikerralla kysäistä asiaa tai pyytää breikille kahville. Tai kysäistä, että haluaisiko hän tanssia loppuillan sinun kanssasi. Sekin kertoo jo aika paljon tuntemuksista. - se kertoo jo
oletkaan... kirjoitti:
Meitä voi olla montakin, jotka yrittävät parhaillaan mielessään päästä selvyyteen, että oletko sinä hän vai joku muu. Joten kaipaamme jotain, jolla tunnistaa joko sinut tai itsemme.
Tämä vain sen takia, kun siellä paikalla on niin paljon näitä "vain tanssimassa" yms. Eikä oikein kehtaa mennä kyselemään, että sinäkö kirjoitit niin kauniisti tällä palstalla tai jotain muuta vastaavaa.
Ehkä varmin tapa päästä asiasta selvyyteen olisi seuraavalla tanssikerralla kysäistä asiaa tai pyytää breikille kahville. Tai kysäistä, että haluaisiko hän tanssia loppuillan sinun kanssasi. Sekin kertoo jo aika paljon tuntemuksista.ettei tunne ole molemminpuolista... vaikka ne katseet kertoisikin toisin.
- välttämättä...
oletkaan... kirjoitti:
Ehkä varmin tapa päästä asiasta selvyyteen olisi seuraavalla tanssikerralla kysäistä asiaa tai pyytää breikille kahville. Tai kysäistä, että haluaisiko hän tanssia loppuillan sinun kanssasi. Sekin kertoo jo aika paljon tuntemuksista....vastahaun puuttuminen vielä ole oletettu kieltävä vastaus. Monesti jos hakija onkin uusi tai muuten ei niin rohkea, niin voi hyvinkin olla, että vastahaulle ei avaudu edes mahdollisuutta, kun kohde on ehtinyt kadota rivistä. Joten sen varaan asiaa tuskin kannattaa jättää, jos noin sydän sykkii.
Itse olen ainakin näissä naistentansseissa vielä sen verran pihalla hakukäytännöistä, että aina ei tule edes huomanneeksi, milloin miestenhaku on päällä. Ja monesti myös käyttää tuon ajan palautumiseen, jotta jaksaa taas painaa sata lasissa.
Tottakai tuossa yhteydessä pitäisi suorittaa näitä kiitoshakuja yms. Mutta kun ei aina ole varma, oliko se aikaisempi tanssihetki sittenkään niin mieluinen vai onko peräti palvelus jättää tekemättä pakollinen vastahaku. - yhtään vastahakua???
välttämättä... kirjoitti:
...vastahaun puuttuminen vielä ole oletettu kieltävä vastaus. Monesti jos hakija onkin uusi tai muuten ei niin rohkea, niin voi hyvinkin olla, että vastahaulle ei avaudu edes mahdollisuutta, kun kohde on ehtinyt kadota rivistä. Joten sen varaan asiaa tuskin kannattaa jättää, jos noin sydän sykkii.
Itse olen ainakin näissä naistentansseissa vielä sen verran pihalla hakukäytännöistä, että aina ei tule edes huomanneeksi, milloin miestenhaku on päällä. Ja monesti myös käyttää tuon ajan palautumiseen, jotta jaksaa taas painaa sata lasissa.
Tottakai tuossa yhteydessä pitäisi suorittaa näitä kiitoshakuja yms. Mutta kun ei aina ole varma, oliko se aikaisempi tanssihetki sittenkään niin mieluinen vai onko peräti palvelus jättää tekemättä pakollinen vastahaku.En oo ehtinyt kadota, hän vain hakee viereistäni daamia tanssimaan...kiusaako tahallisesti?
Kyllä kait jo tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, ettei oo kiinnostunut.
...mutta ne katsekontaktit...miksi?
Kait pitäisi uskoa mottoani: "Ei tupata jos ei tykätä" - Enemmän aktiivisuutta
yhtään vastahakua??? kirjoitti:
En oo ehtinyt kadota, hän vain hakee viereistäni daamia tanssimaan...kiusaako tahallisesti?
Kyllä kait jo tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, ettei oo kiinnostunut.
...mutta ne katsekontaktit...miksi?
Kait pitäisi uskoa mottoani: "Ei tupata jos ei tykätä"Ei useampikaan haku vielä viestitä mitään kiinnostuksesta. Jotain muuta vielä lisäksi tarvitaan. Useamman haun toistuminen useampana tanssi-iltana alkaa olla jo varma merkki ainakin lievästä kiinnostuksesta.
Ei se kiinnostuksesta viestittäminen kovin helppoa nykymuotoisessa lavatanssissa ole, kun se tanssiminen on monille se tärkein asia, ja muu tulee jos on tullakseen. - välillämme on,
Enemmän aktiivisuutta kirjoitti:
Ei useampikaan haku vielä viestitä mitään kiinnostuksesta. Jotain muuta vielä lisäksi tarvitaan. Useamman haun toistuminen useampana tanssi-iltana alkaa olla jo varma merkki ainakin lievästä kiinnostuksesta.
Ei se kiinnostuksesta viestittäminen kovin helppoa nykymuotoisessa lavatanssissa ole, kun se tanssiminen on monille se tärkein asia, ja muu tulee jos on tullakseen.ymmärtää että kiinnostusta on.
- naisen tehdä aloite?
Enemmän aktiivisuutta kirjoitti:
Ei useampikaan haku vielä viestitä mitään kiinnostuksesta. Jotain muuta vielä lisäksi tarvitaan. Useamman haun toistuminen useampana tanssi-iltana alkaa olla jo varma merkki ainakin lievästä kiinnostuksesta.
Ei se kiinnostuksesta viestittäminen kovin helppoa nykymuotoisessa lavatanssissa ole, kun se tanssiminen on monille se tärkein asia, ja muu tulee jos on tullakseen.Olen senverran vanhoillinen, että odotan, että mies tekee aloitteen... onko se nykypäivänä vanhanaikaista.... tuntuis aika nololta, jos saisinkin pakit...
- ehkä...
naisen tehdä aloite? kirjoitti:
Olen senverran vanhoillinen, että odotan, että mies tekee aloitteen... onko se nykypäivänä vanhanaikaista.... tuntuis aika nololta, jos saisinkin pakit...
kannattaa. Ainakin jos haluaa saattaa epäselvän tilanteen omalta osaltaan jonkinlaiseen päätökseen voidakseen jatkaa eteenpäin, joko Hänen tai sitten jonkun toisen seurassa.
Itse olen siirtynyt lavatanssin pariin sellaisesta työkulttuurista, jossa sukupuolella ei ole kovin suurta merkitystä. Paremminkin alan naisilla ei ole tapana korostaa naisellisuuttaan esim pukeutumisella ja käyttäydytään vähän äijämäisesti ja ollaan aika aktiivisia. Joten sitä (valitettavasti) saattaa ajatella, että vastaava toimintatapa on käytössä myös muussa ympäristössä.
Eikös sitä sanota, että odottavan aika on pitkä, joten pakkien pelossa sitä tuskin kannattaa entisestään pidentää.
Vain kerran (kai) täällä eletään :) - hyvä vinkki
ehkä... kirjoitti:
kannattaa. Ainakin jos haluaa saattaa epäselvän tilanteen omalta osaltaan jonkinlaiseen päätökseen voidakseen jatkaa eteenpäin, joko Hänen tai sitten jonkun toisen seurassa.
Itse olen siirtynyt lavatanssin pariin sellaisesta työkulttuurista, jossa sukupuolella ei ole kovin suurta merkitystä. Paremminkin alan naisilla ei ole tapana korostaa naisellisuuttaan esim pukeutumisella ja käyttäydytään vähän äijämäisesti ja ollaan aika aktiivisia. Joten sitä (valitettavasti) saattaa ajatella, että vastaava toimintatapa on käytössä myös muussa ympäristössä.
Eikös sitä sanota, että odottavan aika on pitkä, joten pakkien pelossa sitä tuskin kannattaa entisestään pidentää.
Vain kerran (kai) täällä eletään :)miten lähestyä ilman, että ei "tyrkytä" itseään.
- "pahan"
hyvä vinkki kirjoitti:
miten lähestyä ilman, että ei "tyrkytä" itseään.
kysymyksen :) Jotta näkökulma olisi selvillä, niin tarkennetaan, että olen miespuolinen vastaaja. Enkä edes omaa asiasta kokemusta, kun päinvastoin olen aina ihmetellyt, kun tällä palstalla jutustellaan hyvästä flaksista ja itse ei ole vielä päätynyt yhdenkään ehdotuksen kohteeksi :( Vakavasti puhuen en ole hakemassa lavoilta mitään pikasuhdetta vaan itsekin toivoisin löytäväni pidemmän suhteen, jossa tanssi olisi yksi yhteinen harrastus.
Joten näistä lähtökohdista yksi vaihtoehto voisi olla tosiaan kysäistä, että haluaisiko hän tanssia loppuillan sinun kanssa. Käydä tauolla ja kertoa hieman enemmän itsestään. Ja jos haluaa edetä rauhallisesti, niin tiedustella jossain vaiheessa ellei sitten jo toinen satukin kysäisemään, että voimmeko ottaa uusinnan ensi kerralla täällä tai jossain toisella lavalla.
Varmaan on muita ja parempia tapoja riippuen siitä, kuinka aktiivinen tuossa haluaakaan olla. Ja en nyt tarkoita tosiaan mitään ihollekäyvää tyrkkymeininkiä. Kyllä sitä esim hitaiden aikana voi tanssia hyvinkin läheisesti eikä siinä silti ole mitään päällekäyvää tunnelmaa. Se vain tuntuu hyvältä, kun huomaa, kuinka saavuttaa toisen henkilön luottamuksen ja hän uskaltaa vähitellen tulla hieman lähemmäksi ja lähemmäksi. - jos edes
"pahan" kirjoitti:
kysymyksen :) Jotta näkökulma olisi selvillä, niin tarkennetaan, että olen miespuolinen vastaaja. Enkä edes omaa asiasta kokemusta, kun päinvastoin olen aina ihmetellyt, kun tällä palstalla jutustellaan hyvästä flaksista ja itse ei ole vielä päätynyt yhdenkään ehdotuksen kohteeksi :( Vakavasti puhuen en ole hakemassa lavoilta mitään pikasuhdetta vaan itsekin toivoisin löytäväni pidemmän suhteen, jossa tanssi olisi yksi yhteinen harrastus.
Joten näistä lähtökohdista yksi vaihtoehto voisi olla tosiaan kysäistä, että haluaisiko hän tanssia loppuillan sinun kanssa. Käydä tauolla ja kertoa hieman enemmän itsestään. Ja jos haluaa edetä rauhallisesti, niin tiedustella jossain vaiheessa ellei sitten jo toinen satukin kysäisemään, että voimmeko ottaa uusinnan ensi kerralla täällä tai jossain toisella lavalla.
Varmaan on muita ja parempia tapoja riippuen siitä, kuinka aktiivinen tuossa haluaakaan olla. Ja en nyt tarkoita tosiaan mitään ihollekäyvää tyrkkymeininkiä. Kyllä sitä esim hitaiden aikana voi tanssia hyvinkin läheisesti eikä siinä silti ole mitään päällekäyvää tunnelmaa. Se vain tuntuu hyvältä, kun huomaa, kuinka saavuttaa toisen henkilön luottamuksen ja hän uskaltaa vähitellen tulla hieman lähemmäksi ja lähemmäksi.kerran osoittais mielenkiintoa ja hakis tanssiin....
- niin...
jos edes kirjoitti:
kerran osoittais mielenkiintoa ja hakis tanssiin....
tässähän oli tämä pointti, että hän ei ole aktiivisesti hakemassa. Sitten kyllä naistenhaun aikana ottaisin tavoitteeksi hakea häntä ja kysäistä vaikka suoraan, että onko tanssissa tai muussa jotakin hämminkiä, kun ei "kelpaa" vai onko syy jokin ihan muu. Tanssimahdollisuutta voisi kysäistä ohimennen myös miestenhaun aikana. Jos siinä yhteydessä vastaus on jotakin sen kaltaista, että nyt on kyllä miesten hakuvuoro tai vastaavaa, niin unohda koko juttu.
- mitä?
niin... kirjoitti:
tässähän oli tämä pointti, että hän ei ole aktiivisesti hakemassa. Sitten kyllä naistenhaun aikana ottaisin tavoitteeksi hakea häntä ja kysäistä vaikka suoraan, että onko tanssissa tai muussa jotakin hämminkiä, kun ei "kelpaa" vai onko syy jokin ihan muu. Tanssimahdollisuutta voisi kysäistä ohimennen myös miestenhaun aikana. Jos siinä yhteydessä vastaus on jotakin sen kaltaista, että nyt on kyllä miesten hakuvuoro tai vastaavaa, niin unohda koko juttu.
Usein on tehnyt mieli kysyä, onko tanssissani jotain vikaa... onko hajuvesi väärää etc... ei noista miesten ajatusmaailmasta ota selvää...
Tuijotatko (siis pitkään ja useita kertoja illan aikana) sinä silmiin, jos ei ole mitään kiinnostusta? - Magneettinen katse
mitä? kirjoitti:
Usein on tehnyt mieli kysyä, onko tanssissani jotain vikaa... onko hajuvesi väärää etc... ei noista miesten ajatusmaailmasta ota selvää...
Tuijotatko (siis pitkään ja useita kertoja illan aikana) sinä silmiin, jos ei ole mitään kiinnostusta?Katse toimii myös magneetin tavoin. Katseen kesto saattaa venyä yllättävänkin pitkäksi, ja sillä ei mitään sen kummempaa viestittämistarkoitusta ole. Joskus jopa hätkähtää kun huomaa tuijottavansa aivan vierasta ilman mitään sen kummempaa tarkoitusta. Katse voi viipyillä myös silloin kun samalla funtsii että missäköhän on tullut tavattua ja tanssiympäristöissä näitä joskus tavattuja on aika runsaastikin.
- ääk mikä tyhmä oon ollu
Magneettinen katse kirjoitti:
Katse toimii myös magneetin tavoin. Katseen kesto saattaa venyä yllättävänkin pitkäksi, ja sillä ei mitään sen kummempaa viestittämistarkoitusta ole. Joskus jopa hätkähtää kun huomaa tuijottavansa aivan vierasta ilman mitään sen kummempaa tarkoitusta. Katse voi viipyillä myös silloin kun samalla funtsii että missäköhän on tullut tavattua ja tanssiympäristöissä näitä joskus tavattuja on aika runsaastikin.
Nyt on laskettu yhteen 1 1 ja saatu summaksi 2.
Siis katseilla ei mitään merkitystä... vain jos tanssittaa niin sillä voi olla merkitystä...
Kiitti selvennyksestä... ;-) - osittain.
mitä? kirjoitti:
Tuijotatko (siis pitkään ja useita kertoja illan aikana) sinä silmiin, jos ei ole mitään kiinnostusta?Kyllä se katse jotain viestittää ainakin joskus. Kyllä minä olen katsonut pidempään muutamia, joihin haluaisin tutustua, josko synkkaisi. Ja en ole heitä vielä ehtinyt / uskaltanut hakea. Joskus sitä voikin jopa hakea ns. vierestä ihan sillä ajatuksella, jotta näkee, onko sillä varsinaisella ajatuskohteella mitään kiinnostusta - katsooko yhtään, häivähtääkö hymy.
- Olisi tylsää
ääk mikä tyhmä oon ollu kirjoitti:
Nyt on laskettu yhteen 1 1 ja saatu summaksi 2.
Siis katseilla ei mitään merkitystä... vain jos tanssittaa niin sillä voi olla merkitystä...
Kiitti selvennyksestä... ;-)Ei se nyt noin yksioikoista ole. Kyllä katseella voi viestittää ja onhan katse tehokas flirtin väline.
Jos maailama olisi vain äärimmäisyyksien mukainen, eikä mitään muita vaihtoehtoja olisi, niin kyllähän olisi tylsää. - riittää?
osittain. kirjoitti:
Kyllä se katse jotain viestittää ainakin joskus. Kyllä minä olen katsonut pidempään muutamia, joihin haluaisin tutustua, josko synkkaisi. Ja en ole heitä vielä ehtinyt / uskaltanut hakea. Joskus sitä voikin jopa hakea ns. vierestä ihan sillä ajatuksella, jotta näkee, onko sillä varsinaisella ajatuskohteella mitään kiinnostusta - katsooko yhtään, häivähtääkö hymy.
Enpäs tullut ajatelleeksi... täytyypä testata...
- en...
riittää? kirjoitti:
Enpäs tullut ajatelleeksi... täytyypä testata...
voi luvata, koska edelleen puhun vain ajatellen asiaa siten, että mikä voisi olla omalta kannalta katsottuna sellainen signaali, joka osoittaa, että sinä toivoisit minun hakevan myös sinua. Ainakin itseni kohdalla tuo rivistä hakeminen on vielä sen verran vaativa operaatio, että en ehkä huomaisikaan sinun hymyä, kun joutuu keskittymään siihen, että meneekö homma vielä viime metreillä puihin.
Ehkä tuo hymy tai jokin pikku tervehdys toimii vielä tehokkaammin, jos se tapahtuu muualla kuin siinä rivissä tai hakutilanteessa.
Siksi siis edelleen suosittelen suorempaa lähestymistä, meni sitten syteen tai saveen. Jää nuo tulkintaongelmat ja muut tiedonvälitykseen liittyvät häiriöt sekä yhteysongelmat pois.
Carpe diem ! - hyvästä vinkistä;-)
en... kirjoitti:
voi luvata, koska edelleen puhun vain ajatellen asiaa siten, että mikä voisi olla omalta kannalta katsottuna sellainen signaali, joka osoittaa, että sinä toivoisit minun hakevan myös sinua. Ainakin itseni kohdalla tuo rivistä hakeminen on vielä sen verran vaativa operaatio, että en ehkä huomaisikaan sinun hymyä, kun joutuu keskittymään siihen, että meneekö homma vielä viime metreillä puihin.
Ehkä tuo hymy tai jokin pikku tervehdys toimii vielä tehokkaammin, jos se tapahtuu muualla kuin siinä rivissä tai hakutilanteessa.
Siksi siis edelleen suosittelen suorempaa lähestymistä, meni sitten syteen tai saveen. Jää nuo tulkintaongelmat ja muut tiedonvälitykseen liittyvät häiriöt sekä yhteysongelmat pois.
Carpe diem !Katsotaan, riittääkö rohkeus....
- Mäntsälässä....
Todella hyvin kirjoitettu...näin se on ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796