"Tutkimusta varten jäljitettiin 1 300 brittiperhettä, joita oli tarkasteltu 1930-luvulla. Vuoteen 2005 mennessä yli 4 000 tutkitusta oli kuollut 34 prosenttia.
Niissä perheissä, joissa oli nautittu paljon kalsiumpitoisia maitotuotteita, kuolleita oli neljännes muita perheitä vähemmän. Reilu puoli litraa maitoa päivittäin juoneilla oli jopa 60 prosenttia muita pienempi mahdollisuus saada halvaus, BBC siteerasi tutkimusta".
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/67226-maito-pidentaa-ikaa
Rasvaiset ja kolesterolia sisältävät maitotuotteet eivät lisääkään sydän- ja verisuonitautien riskiä vaan ehkäisevät erityisesti halvauksia.
Kulutusmaito takaisin kauppoihin !
Maito pidentää
85
4370
Vastaukset
- mistä meitä rankaistaa?
Sekin vielä, kun tulevaisuus ei näytä kovinkaan ruusuiselta.
- amanda48
olen diabeetikko ja ykkös maito sopii ainakin minulle ja neutralisoi mukavasti mahahappoja kun joutuu lääkkeitäkin käyttämään .Aina pitää olla maitoa kaapissa muutama litra . Myös seuraava sukupolvi on juonut maitoa lapsena ja pienenä äidin maitoa .Hyvin voivat nuokin 30 vuotiaat nuoret . Tällä sukupolvella vain se maitosokeri on ollut pilkottu ,kun itse sain ihan oikeata luomumaitoa lapsena ,joka imeytyikin kehoon eri tavalla kuin tämä nykyinen maito .Harmillista kun luomumaito on niin kallista ettei useillakaan vara sitä ostaa .
- Alepassa
amanda48 kirjoitti:
olen diabeetikko ja ykkös maito sopii ainakin minulle ja neutralisoi mukavasti mahahappoja kun joutuu lääkkeitäkin käyttämään .Aina pitää olla maitoa kaapissa muutama litra . Myös seuraava sukupolvi on juonut maitoa lapsena ja pienenä äidin maitoa .Hyvin voivat nuokin 30 vuotiaat nuoret . Tällä sukupolvella vain se maitosokeri on ollut pilkottu ,kun itse sain ihan oikeata luomumaitoa lapsena ,joka imeytyikin kehoon eri tavalla kuin tämä nykyinen maito .Harmillista kun luomumaito on niin kallista ettei useillakaan vara sitä ostaa .
hamstraamassa maitoja, tiettyihin aikoihin niitä saa puoleen hintaan. En tosin tiedä, saako ihan joka liikkeessä, ehkä pienemmissä paremmin. Kyllä ne vielä muutaman päivän säilyvät.
- luomua
Alepassa kirjoitti:
hamstraamassa maitoja, tiettyihin aikoihin niitä saa puoleen hintaan. En tosin tiedä, saako ihan joka liikkeessä, ehkä pienemmissä paremmin. Kyllä ne vielä muutaman päivän säilyvät.
saa myös puoleen hintaan.
- tarkkaeuro
amanda48 kirjoitti:
Niinpä niin - luomumaitoko kallista ettei ole varaa ostaa sitä? Onhan se luomutölkki kalliimpi kuin normimaito, kyse on mielestäni lähinnä siitä että pistäpä (elämän)arvosi kohdalleen niin ei ole luomu kallista. Jätä vaikka röökit ostamatta, juo vähemmän kallista alkoholia, aja vähemmän autolla tms vastaavaa. Huomaat että rahat riittää. Tää on sama valitusvirsi kuin joillakin reppanoilla, jotka hokevat ettei ole varaa syödä kuin tonnikalaa - no haloo, oletteko tutkineet koskaan kilohintoja? Itsekin köyhä kun olen.
- mähän tiedän kaiken
otettiinkohan tossa taas huomioon se, että köyhillä tuskin oli varaa juoda rasvasia maitoja yli puol litraa per nuppi päivässä?
- niin.,.
Köyhällä tuskin on varaa juoda puolta litraa maitoa päivässä, mutta askiin tupakkia rahaa kyllä löytyy.
- tuon totuuden
kyllä maito on tervellistä juomaa ja halpaa.itse ostan maitojuomaa joka maksaa lähes 2€litra ,mutta on se parempi jano ja ruoka juoma kuin mehu.Ja lasken että olen köyhä kun minulla ei ole rahaa ostaa kaljaa eikä tupakkaa.
ja tuosta maidon terveysvaikutuksesta olen varma .kyllä diapettes on joku muu aiheuttanu kuin maidon rasva. - nvnvnvnvnvn
niin.,. kirjoitti:
Köyhällä tuskin on varaa juoda puolta litraa maitoa päivässä, mutta askiin tupakkia rahaa kyllä löytyy.
kirjoittaja kirjoitti imperfektissä: .."tuskin oli varaa juoda.."
- nvnvnvnvnvn
tuon totuuden kirjoitti:
kyllä maito on tervellistä juomaa ja halpaa.itse ostan maitojuomaa joka maksaa lähes 2€litra ,mutta on se parempi jano ja ruoka juoma kuin mehu.Ja lasken että olen köyhä kun minulla ei ole rahaa ostaa kaljaa eikä tupakkaa.
ja tuosta maidon terveysvaikutuksesta olen varma .kyllä diapettes on joku muu aiheuttanu kuin maidon rasva.sitä vaan tietää.
- täytyy-----------------
olla jos ei 40 centin edestä kestä juoda maitoa päivässä. Olen itse kokenut että sen säästää lääkkeissä 100 kertaisesti.
Sellaiset jotka syövät kevytlevitteitä ja kurria (rasvatonta maitoa) ovat jatkuvasti sairastamassa jotakin. Milloin intoleranssia ja milloin veritulppia.
Syön itse voita ja rasvasinta maitoa mitä saa. Enkä ole vielä paljon sairastellut 52 v. - Täysipäämies.
täytyy----------------- kirjoitti:
olla jos ei 40 centin edestä kestä juoda maitoa päivässä. Olen itse kokenut että sen säästää lääkkeissä 100 kertaisesti.
Sellaiset jotka syövät kevytlevitteitä ja kurria (rasvatonta maitoa) ovat jatkuvasti sairastamassa jotakin. Milloin intoleranssia ja milloin veritulppia.
Syön itse voita ja rasvasinta maitoa mitä saa. Enkä ole vielä paljon sairastellut 52 v.ja ikäni käyttänyt täysi maitoa, ennen muinoin suoraan navetalta ostettuna, samoin täyttä voita ja kermaa kahvin sekaan edelleen. Poltan kyllä ja ryyppykään ei ole hebreaa. Mutta viimeksi olen ollut sairaana yli 40 vuotta sitten. Oli sikotauti. No joskus on ollut flunssan oireita; nenä vuotaa päivän pari, lämpö on koholla päivän pari. Mutta siinä ne sairaimmat uutiset ovatkin meikän kohdalta. Työterveystarkastus kolme vuotta sitten antoi tuloksen, että ikäisekseni ja pahoine tapoineni olen kuitenkin (ikääni nähden) kympin terve. En urheile, en kuntoile (tää dorka kansa on saatu hurautettua johonkin vitun tyhmiin sauvoihin) ja liikunta jota harrastan, on noin suurin piirtein kotoa bussipysäkille ja takaisin ja keittiöstä parvekkeelle tupakalle. Fyysistä työtä, tosi raskaitakin töitä, olen tehnyt 90% työelämästäni.
- mennä töihin
ja lopettaa dokaamisen ja tupakanpolton.Täytyy olla rutiköyhä jos ei muka varaa juoda maitoa!
- vaaka vain
tuon totuuden kirjoitti:
ja tuosta maidon terveysvaikutuksesta olen varma .kyllä diapettes on joku muu aiheuttanu kuin maidon rasva.MIKSI ET KOKELISI LUOMUMAITIA .MINUN VATSAVAIVAT JÄIVÄT POIS ,KUN ALOIN KÄYTTÄÄ LUOMUTUOTTEITA
- Aurinkoiselta
Täysipäämies. kirjoitti:
ja ikäni käyttänyt täysi maitoa, ennen muinoin suoraan navetalta ostettuna, samoin täyttä voita ja kermaa kahvin sekaan edelleen. Poltan kyllä ja ryyppykään ei ole hebreaa. Mutta viimeksi olen ollut sairaana yli 40 vuotta sitten. Oli sikotauti. No joskus on ollut flunssan oireita; nenä vuotaa päivän pari, lämpö on koholla päivän pari. Mutta siinä ne sairaimmat uutiset ovatkin meikän kohdalta. Työterveystarkastus kolme vuotta sitten antoi tuloksen, että ikäisekseni ja pahoine tapoineni olen kuitenkin (ikääni nähden) kympin terve. En urheile, en kuntoile (tää dorka kansa on saatu hurautettua johonkin vitun tyhmiin sauvoihin) ja liikunta jota harrastan, on noin suurin piirtein kotoa bussipysäkille ja takaisin ja keittiöstä parvekkeelle tupakalle. Fyysistä työtä, tosi raskaitakin töitä, olen tehnyt 90% työelämästäni.
Ei sauvat turhat ole, omalta kohdaltani loppuivat niska-hartiavaivat, kun aloitin säännöllisen sauvakävelyharrastuksen!
vaaka vain kirjoitti:
MIKSI ET KOKELISI LUOMUMAITIA .MINUN VATSAVAIVAT JÄIVÄT POIS ,KUN ALOIN KÄYTTÄÄ LUOMUTUOTTEITA
Tuo luomumaito on suurin huijaus.
Parkanossa on pari kolme luomumaitotilaa, maitoauto hakee täsmälelen samaan errän ne maidot kuin muidenkin tilojen eli sekasin vaan, siitä sitten myydäään luomumaitoa kaupassa, ei kuule vbalio aja parin kolmen tilan takia erikseen satoja kilometrejä .- valiolainen
metallurgi kirjoitti:
Parkanossa on pari kolme luomumaitotilaa, maitoauto hakee täsmälelen samaan errän ne maidot kuin muidenkin tilojen eli sekasin vaan, siitä sitten myydäään luomumaitoa kaupassa, ei kuule vbalio aja parin kolmen tilan takia erikseen satoja kilometrejä .Kuule, kun maitoautossa eli säiliöautoissa on kolme eri säiliötä sekä nupissa, että vaunussa, että se luomu otetaan yhteen niistä ja muu raakamaito niihin muihin. Valilolla ollaan tosi tarkkoja luomumaidon laadusta ja se pakataan AINA ensimmäisenä ,ettei vahingossakaan linjalta pääse ei luomua joukkoon tuotevaihdossa.
- BioBio
metallurgi kirjoitti:
Parkanossa on pari kolme luomumaitotilaa, maitoauto hakee täsmälelen samaan errän ne maidot kuin muidenkin tilojen eli sekasin vaan, siitä sitten myydäään luomumaitoa kaupassa, ei kuule vbalio aja parin kolmen tilan takia erikseen satoja kilometrejä .Ei pidä paikkaansa.
- mies23v
Huomioittehan, että jo uutisen otsikossa on kysymysmerkki. Uutisessahan sanottiin, että muutkin tekijät saattavat vaikuttaa tutkittujen ihmisten elinaikoihin.
- on merkittävä
maidon ylituotanto ja se poikii tutkimuksen ja uutisen, jotta kulutus saadaan kasvamaan?
:D - maidoton.
Ei aikuinen tarvitse maitoa. Japanissa ja välimerenmaissa eletään pisimpään ja tuskin maito on näissä maissa aikuisten suosikkijuoma. En le juonut maitoa enään moneen vuotee ja pärjännyt olen ja vielä elossa.
- mutta..
jogurttia latkivat litra tolkulla.. noh sehän onkin piimää..
- vähämieliset
mutta.. kirjoitti:
jogurttia latkivat litra tolkulla.. noh sehän onkin piimää..
maksavat tolkuttoman hinnan maidosta, jonka ravintoarvo ei ole muuttunut miksikään - ainoastaan sen tekstuuri - maitohappobakteerit muuttavat sen geeliksi?
- maidottta...
vähämieliset kirjoitti:
maksavat tolkuttoman hinnan maidosta, jonka ravintoarvo ei ole muuttunut miksikään - ainoastaan sen tekstuuri - maitohappobakteerit muuttavat sen geeliksi?
Mutta jokurtti on hyvää. Siksi sitä syön vaikken juokkaan maitoo.
- sen lauluja laulat
vähämieliset kirjoitti:
Kukahan on mahtanut kustantaa sen tutkimuksen?
Onhan se tutkittu tosiasia, että eläinkunnan tuotteiden kova rasva kerääntyy ihmisen verisuonistoon. Kovettaa niitä , jolloin suonen seinämä helposti murtuu. Syntyy repeämiä- repeämän paikasta ja koosta riipuu, halvaantuuko ja miten vaikeasti, vai miten käy? Sama on sydämen kanssa. Suonet tukkeutuu kun on rasvakertymiä suonten seinämissä.
Rasvatonta maitoa sen sijaan voi juoda turvallisesti. Onhan siinä paljon kalkkia ja kalsiumia ym.
30-v ei vielä liene vaurioita syntynyt . Eikä toki kaikille missään vaiheessa.
Perintötekijätkin sanelee oman osansa.
On hyvä että jokainen voi ostaa mieluistaan maitoa, rasvan kanssa tai ilman.
kuten muitakin tuotteita. - maito rasvoineen
Kyllä ilman maitoa pärjää kun vaan raha riittää viiniin ja tupakkiin ym mukaviin oheistuotteisiin limppari hamppari purkeri ja niin edelleen.Jokainen saa syödä mitä tahtoo loppu tulos on sama jokaisella....... kuollaan asuttiimpa pohjolassa tai välimeren maissa tai jappaanissa.Toisaalta olen nähnyt monia "pitkään eläviä" joiden elämällä ei ehkä ole merkitystä sanan varsinaisessa mielessä.Käykää joissakin ikä ihmisten hoitolaitoksissa,ja sitten kysykää mitä se pitkään eläminen Suomessa oikein on?Ehkä joissakin muissa maissa kunnioitetaan vanhuksia mutta täällä on vai nuoruus ja sen ihannointi.Siispä juon täys maitoa ja katotaan miten käy!!!!
- tehdä itsekin
maidottta... kirjoitti:
Mutta jokurtti on hyvää. Siksi sitä syön vaikken juokkaan maitoo.
vaikkapa suoraan muoviseen kannuun - minulla 1,5 litrainen kannellinen kaadin joka sopii kivast jääkaappiin.
1. tavallinen kylmälaukku (styrox)
2. pari isoa kuumavesipulloa kuumaa kraanavettä
3. esilämmittää maitotölkin astianpesualtaassa kuumassa kraanavesihauteessa
4. kaatimeen desi-pari maitojauhetta (jos haluaa tukevoittaa)
5. maidot perään
6. lusikallinen tai enemmän luonnonjogurttia siemeneksi
7. sekoittaa hyvin
8. kylmälaukkuun
9. lämpöpullot mukaan
10. vuorokauden kuluttua sinulla on jogurttia.
Lämpöpulloihin voi vaihtaa välillä uudet kuumat vedet.
PS. Käytän jogurttia kastikepohjana. - kaikkien...
vähämieliset kirjoitti:
vatsalle mutta jogurtti käy.. tai esim piimä.
maidosta vielä.. suomalainen maito on pelkästään epäterveellistä.
se johtuu sen käsittelystä. enemmän terveydelle haittaa kun hyötyä. - erinlainen kulttuuri
ja erinlaiset eväät.Suomalaiseen ruokapöytään kuuluu.MAITO
- maidon käyttö
erinlainen kulttuuri kirjoitti:
ja erinlaiset eväät.Suomalaiseen ruokapöytään kuuluu.MAITO
on MAATALOUSPOLITIIKKAA!
- tk
sen lauluja laulat kirjoitti:
Onhan se tutkittu tosiasia, että eläinkunnan tuotteiden kova rasva kerääntyy ihmisen verisuonistoon. Kovettaa niitä , jolloin suonen seinämä helposti murtuu. Syntyy repeämiä- repeämän paikasta ja koosta riipuu, halvaantuuko ja miten vaikeasti, vai miten käy? Sama on sydämen kanssa. Suonet tukkeutuu kun on rasvakertymiä suonten seinämissä.
Rasvatonta maitoa sen sijaan voi juoda turvallisesti. Onhan siinä paljon kalkkia ja kalsiumia ym.
kuten muitakin tuotteita.kova rasva kerääntyy verisuonistoon, mutta maito on pieni tekijä kokonaisrasvankulutuksessa. Voi/margariini, makkarat, juustot, pihvit yms. sisältävät paljon enemmän rasvaa ja lisäksi myös suolaa, joka taasen aiheuttaa omat ongelmansa. Juon kevytmaitoa ruokajuomana ja kahvissa, juustoa leivällä levitteen sijaan, broileria sianlihan sijaan jne. eikä ole verenpaine- tai kolesteroliongelmia.
- smaamies
maidon käyttö kirjoitti:
on MAATALOUSPOLITIIKKAA!
Maidon ja maitotuotteiden köyttö ei ole maatalouspolitiikkaa vaan, hemgissäselviytymispolitiikkaa, kuten myös sinun.
- ryystäisi maitoa
smaamies kirjoitti:
Maidon ja maitotuotteiden köyttö ei ole maatalouspolitiikkaa vaan, hemgissäselviytymispolitiikkaa, kuten myös sinun.
kuin suomalaiset, niin ihmiskunta TUHOUTUISI - ja aikaa sitten!
Huolestuttavaa on, että kiinalaiset ovat siirtymässä maitotaloustuotteisiin. - tutkimus
sen lauluja laulat kirjoitti:
kuten muitakin tuotteita.Maailman terveysjärjestö on ntutkinut tuon asian jo 20 vuotta sitten. Maitorasvat edistävät terveyttä, niin kuin kaikki muutkin KÄSITTELEMÄTTÖMÄT rasvat.
Kasvirasvasta tulee vaarallisinta rasvaa kovettamisen (vaahdottamisen) jälkeen. Sisälttä transrasvoja, ja on muutenkin elimistölle täysin vieras aine.
Kevytlevitteet ja rasvaton maito vaikuttaa täysin toisinpäin. - Järki käteen
tutkimus kirjoitti:
Maailman terveysjärjestö on ntutkinut tuon asian jo 20 vuotta sitten. Maitorasvat edistävät terveyttä, niin kuin kaikki muutkin KÄSITTELEMÄTTÖMÄT rasvat.
Kasvirasvasta tulee vaarallisinta rasvaa kovettamisen (vaahdottamisen) jälkeen. Sisälttä transrasvoja, ja on muutenkin elimistölle täysin vieras aine.
Kevytlevitteet ja rasvaton maito vaikuttaa täysin toisinpäin...joita on siis maitorasvoissa, ovat kolesterolin esiasteita, ja aivan varmasti ainakin meidän leveysasteellamme ja meidän perimällämme kertyvät pikkuvaltimoiden seinämien väleihin, tästä on hyllymetreittäin tutkimustuloksia, siitä on aivan turha kiistellä. Prosessi kestää kymmeniä vuosia, kunnes ahtautuneet valtimot alkavat oireilla. Emme siis tarvitse ylimääräistä eläinrasvaa maitorasvan muodossa, sitä tulee joka tuutista muutenkin ja kehomme osaa kyllä valmistaa kolesterolia niistä raaka-aineista, joita syömme tai juomme. Mitä tulee maidon muihin ainesosiin, on totta, että maito on meillä tärkein kalsiumin (ja D-vitamiininkin) lähde, proteiinin lähteenä lihatuotteet ovat tärkeämmät. Kasvirasvan "kovetus", eli meillä käytännössä rypsiöljyn tekeminen keijuiksi ja flooriksi ei tuota trans-rasvoja, se on myös tutkittu juttu. Rypsiöljy on meillä tärkein omega 3- ja 6- rasvojen lähde. On myös ns. "kovia kasvirasvoja", joita joissain margariinipurkin tuoteselostuksissa näkyy, ne ovat tyydyttyneitä kasvirasvoja, kovia jo alunperin, ilmeisesti palmu/kookosrasvoja, nämä ovat huonoja rasvoja. Kannattaa olla kriittinen kaikenmaailman "hittitutkimusten" osalta, varsinkin taaksepäin katsovissa tutkimuksissa, joissa varmasti on virhelähteitä ja asioita, joita on pystytty jättämään huomiotta.
- on huomattavasti enemmän
Järki käteen kirjoitti:
..joita on siis maitorasvoissa, ovat kolesterolin esiasteita, ja aivan varmasti ainakin meidän leveysasteellamme ja meidän perimällämme kertyvät pikkuvaltimoiden seinämien väleihin, tästä on hyllymetreittäin tutkimustuloksia, siitä on aivan turha kiistellä. Prosessi kestää kymmeniä vuosia, kunnes ahtautuneet valtimot alkavat oireilla. Emme siis tarvitse ylimääräistä eläinrasvaa maitorasvan muodossa, sitä tulee joka tuutista muutenkin ja kehomme osaa kyllä valmistaa kolesterolia niistä raaka-aineista, joita syömme tai juomme. Mitä tulee maidon muihin ainesosiin, on totta, että maito on meillä tärkein kalsiumin (ja D-vitamiininkin) lähde, proteiinin lähteenä lihatuotteet ovat tärkeämmät. Kasvirasvan "kovetus", eli meillä käytännössä rypsiöljyn tekeminen keijuiksi ja flooriksi ei tuota trans-rasvoja, se on myös tutkittu juttu. Rypsiöljy on meillä tärkein omega 3- ja 6- rasvojen lähde. On myös ns. "kovia kasvirasvoja", joita joissain margariinipurkin tuoteselostuksissa näkyy, ne ovat tyydyttyneitä kasvirasvoja, kovia jo alunperin, ilmeisesti palmu/kookosrasvoja, nämä ovat huonoja rasvoja. Kannattaa olla kriittinen kaikenmaailman "hittitutkimusten" osalta, varsinkin taaksepäin katsovissa tutkimuksissa, joissa varmasti on virhelähteitä ja asioita, joita on pystytty jättämään huomiotta.
kovia rasvoja kuin esim eläinrasvassa.
tietosi oat jostain 70- luvulta.
toisaalta, sama mitä syö, kun annostelee ruoka- annoksensa sen mukaan, mikä on rasvaton painosi. ja pitää annoksessa hiilarit 40%:ssa, rasva ja proteiini a`30%.
suomalaisilla ainakin on ihme juttu se että kun syödään oikeaoppinen annos mikä vahvistaa eikä väsytä, niin valitetaan että eipä täällä saanut edes mahaansa täyteen. - oikein löytyisi,
Järki käteen kirjoitti:
..joita on siis maitorasvoissa, ovat kolesterolin esiasteita, ja aivan varmasti ainakin meidän leveysasteellamme ja meidän perimällämme kertyvät pikkuvaltimoiden seinämien väleihin, tästä on hyllymetreittäin tutkimustuloksia, siitä on aivan turha kiistellä. Prosessi kestää kymmeniä vuosia, kunnes ahtautuneet valtimot alkavat oireilla. Emme siis tarvitse ylimääräistä eläinrasvaa maitorasvan muodossa, sitä tulee joka tuutista muutenkin ja kehomme osaa kyllä valmistaa kolesterolia niistä raaka-aineista, joita syömme tai juomme. Mitä tulee maidon muihin ainesosiin, on totta, että maito on meillä tärkein kalsiumin (ja D-vitamiininkin) lähde, proteiinin lähteenä lihatuotteet ovat tärkeämmät. Kasvirasvan "kovetus", eli meillä käytännössä rypsiöljyn tekeminen keijuiksi ja flooriksi ei tuota trans-rasvoja, se on myös tutkittu juttu. Rypsiöljy on meillä tärkein omega 3- ja 6- rasvojen lähde. On myös ns. "kovia kasvirasvoja", joita joissain margariinipurkin tuoteselostuksissa näkyy, ne ovat tyydyttyneitä kasvirasvoja, kovia jo alunperin, ilmeisesti palmu/kookosrasvoja, nämä ovat huonoja rasvoja. Kannattaa olla kriittinen kaikenmaailman "hittitutkimusten" osalta, varsinkin taaksepäin katsovissa tutkimuksissa, joissa varmasti on virhelähteitä ja asioita, joita on pystytty jättämään huomiotta.
ja vieläpä hyllymetreittäin. Olisi mukavaa lueskella niitä, jospa ne vaikka saisivat tuloksillaan mieleni kääntymään. Kun noin kovasti toitotat eläinrasvojen vaarallisuudesta on sinulla varmaan myös tietoa noista tutkimuksista, vai oletko sinäkin niitä jotka vaan toistavat toisilta kuulemaansa. Kevyttuotteet, margariinit ja lisäaineet ovat ihmiskunnan suurin huijaus, jolla on jo vuosikymmeniä kusetettu tavallisia ihmisiä ja maksimoitu voitto.
- kokki.
tehdä itsekin kirjoitti:
vaikkapa suoraan muoviseen kannuun - minulla 1,5 litrainen kannellinen kaadin joka sopii kivast jääkaappiin.
1. tavallinen kylmälaukku (styrox)
2. pari isoa kuumavesipulloa kuumaa kraanavettä
3. esilämmittää maitotölkin astianpesualtaassa kuumassa kraanavesihauteessa
4. kaatimeen desi-pari maitojauhetta (jos haluaa tukevoittaa)
5. maidot perään
6. lusikallinen tai enemmän luonnonjogurttia siemeneksi
7. sekoittaa hyvin
8. kylmälaukkuun
9. lämpöpullot mukaan
10. vuorokauden kuluttua sinulla on jogurttia.
Lämpöpulloihin voi vaihtaa välillä uudet kuumat vedet.
PS. Käytän jogurttia kastikepohjana.Uskallatko paljastaa miten teet kastikkeen?
- Mahani sanoo ei kiitos
kaikkien... kirjoitti:
se johtuu sen käsittelystä. enemmän terveydelle haittaa kun hyötyä.Kestän juustoa muutamia viipaleita päivässä, samoin YHDEN annoksen hapanmaitotuotetta mutta siinä se. Jogurtista on turha haaveksiakaan, puhumattakaan maidosta!!
- maidosta
kaikkien... kirjoitti:
se johtuu sen käsittelystä. enemmän terveydelle haittaa kun hyötyä.lääkärini suositteli,että pitäisi juoda piimää mieluummin kuin maitoa.Maidon juonti pahentaa nivel-ja lihassairauksia.Sitäpaitsi ei ole hyvä juoda ainakaan paljoa maitoa ruoan kanssa,koska se estää ravinnon imeytymistä.Itse en juo maitoa mutta piimää joskus ja jogurttia syön päivittäin.Maidon laktoosia ei mahani siedä,mutta jogurtit käy ,myös laktoosittomat.
- +++
Järki käteen kirjoitti:
saadaan ne rasvat sieltä seinämistä pois josko on sinne tulleet..
- tätä
Kaupasta saa etsimällä etsiä tuotetta joka olis
ns.normaalia.Mistähän se johtunee kun miltei
kaikki on kevyttä tavaraa ja silti kansa on sairaam-
paa kuin koskaan?
Tosiasiassa kunnon rasva ei sairastuta ketään,ne
on ihan muut tekijät jotka saavat ihmiset sairaiksi.
Kun ruuasta imutetaan rasva pois siihen pitää saada
ruuan maku kaikenmaailman lisäaineilla.Ja niistä kun
ei tiedä mitä ne oikein on.
Itse olen käyttänyt kunnon voita vuosikausia ja olen
silti hoikassa kunnossa.Enkä karta rasvaa muissakaan
tuotteissa.Tuo nollamaitokin on kuin vettä jossa on valkoinen väri.- miksi näin
Elintarvike- ja maataloustuottajien suuri kusetus koko kevyttuotelinja.Maku saadaan lisäämällä rutkasti sokeria, joka on tosi vaarallista terveydelle.Katsokaa joskus 40-50-lukujen suomalaisi elokuvia ja ennenkaikkea sitä, miltä suomalaiset silloin näyttivät. Kansa oli solakkaa ja kaunista, terveen näköistä porukkaa mutta silloin olikin ruoka kaikille luomua ja sitä oli niukasti, eikä kamalaa teollista lisäainehöttöä kuten nyt ja kansa on läskiä ja sairasta.
- Sitä oot mitä syöt
.. ja pappoja löytyy joka suvusta ja naapurin kumminkaimasta, siis niitä, jotka ryyppäävät, juovat ja tupakoivat, syövät läskiä ja voita ja ovat hoikkia. Ennenpitkää kumminkin kuolinsyy on valtimoiden kovattumatauti ja siihen liittyvä tukos, turha sitä on kiistää, prosessi kestää kymmeniä vuosia. Ei se kenenkään naamassa näy miltä pikkuvaltimoiden seinämissä kolesteroli kertyy, joidenkin silmissä kyllä. Se on eri asia, kuinka kukin oman elämänsä käyttää, syökö voita vai laittaako leivän päälle hyviä rasvoja, kyllä ne muutkin elintavat sun muut vaikkuttavat terveyteen eikä vain voin ja muun maito/eläinrasvojen syönti. Syö vain voita mutta älä paasaa sitä terveelliseksi kun ei se sitä ole. Syötäväksi on voi tehty eikä siihen ihan heti kuole, kohtuus kaikessa. Ollaan sekaravinnon syöjiä ravintoketjun huipulla ja tarvitaan erittäin paljon kaikenlaista ravintoa, ei voi yhden ainoan hivenaineen tai ruoka-aineen nimeen vannoa.
- kylmää maitoa !
Mikään ei ole sen parempaa !
- päivässä!
Lapsena join kulutusmaitoa,,,sitä myytiiin pusseissa jotka laitettiin kannuihin. Nykyään vain rasvaton maito käy.
- ja nettiin
päivässä! kirjoitti:
Lapsena join kulutusmaitoa,,,sitä myytiiin pusseissa jotka laitettiin kannuihin. Nykyään vain rasvaton maito käy.
- Lasten juomaa.
ja nettiin kirjoitti:
eläinkunnassa,kin vain pienet lapset juo maitoa, seon myös turhaa tuhlausta, koska vesi on keksitty. Joku tossa kertoi tekevänsä Jougurttia itse. tyypillä varmaan ole ees itse maksettua kuumaa vettä laskettelee toisten maksamaa Kuumavettä viemäriin. se vesi lämmitetään öljyllä. mutta ei pullamössö ees tajuu,
- juurikin.
Lasten juomaa. kirjoitti:
eläinkunnassa,kin vain pienet lapset juo maitoa, seon myös turhaa tuhlausta, koska vesi on keksitty. Joku tossa kertoi tekevänsä Jougurttia itse. tyypillä varmaan ole ees itse maksettua kuumaa vettä laskettelee toisten maksamaa Kuumavettä viemäriin. se vesi lämmitetään öljyllä. mutta ei pullamössö ees tajuu,
Niin niin, vesihän keksittiin keskiajalla tislaamalla olutta. Jukurtin tekijä saa minulta kuuman veden postin kautta kirjekuoressa.
- homogenoida
Homogenointi pilaa maidon totaalisesti ja sen on arveltu aiheuttavan diabeetesta, allegioita ym. Suomessa esiintyviä kansantauteja.
Suomalainen maito on homogenoitua, kannattaa varoa se saattaa tappaa. - pidentää!
Suomen vanhin mies Arska kuoli tammikuussa 110 v. iässä. Arska kävi kapakassa n. 90 vuoden ajan elämästään joka toinen päivä.
- Mummeli.
Äitini juo päivittäin tuota rasvaista maitoa ja on yli 93 vuotias....kolestrolimittauksista hän viis veisasi vaikka näytti isoja arvoja jo 10 vuotta sitten. Olisiko nämä pillerin myyjät vain hanakkaita ansaitsemaan näillä omilla tutkimuksillaan...kenties nuo tuloksetkin on tehty näyttämään vain omien päämäärien saavuttamista tähdäten heidän edukseen.
Näitä maidon jättäneitä sen sijaan tunnen kasapäin 60-vuoden korvissa kuolleitten joukosta.- on parasta,
siinä saa rasvaa ja ei ole pilkottua aitoa.
- tervettä järkee hei..
Joka suvusta löytyy esimerkki teräsvaarista tai -mummosta, totuus vain on se, et ne on niitä gaussin käyrän harvinaisuuksia, yleensä meidän geeniperimän omaavilla vanhuksilla on valtimot tukossa jo öbaut kuuskymppisinä, sit eletäänkin jo jatkoajalla aikapommi rinnan alla. Ei se sun mummos (kunnia hänelle kun on elänyt pitkän ja ilmeisen laadukkaan elämän) terveys siirry suhun, elät ihan toista aikakautta eikä se takaa sulle pitkää elämää. Älä vaan lapsilles opeta, että voilla ja läskillä pötkii pitkälle, ne ei ilmeisesti joudu tekemään töitä ja näkemään nälkää ja kasvattamaan luonnetta ja kovaa kuntoa pettuleivällä ja kaurapuurolla, ne ei kestä vuosikymmenten ajan tyydyttyneiden eläinrasvojen (olivatpa pilkottuja, homogenoituja tai miten vaan käristettyjä) ahtamista sisuskaluihin.
- kehoitettiin...
antamaan kouluikäisille punaista maitoa,koska siinä oleva maitorasva on hyväksi aivoille ja auttaa oppimiseen ja keskittymiseen.Nykyisin kouluissakin lienee vain kevytmaitoa, saavatkohan lapset sitäkään juoda tarpeeksi.Pitänee muistaa vain jos aikuiset ei juo maitoa,että saavat kalsiumin jostain muusta ruoasta tai juomasta.Tai sitten tabletteina, lapsille erityiosen tärkeää.
Haa, tämähän on tiedetty maailman sivu, aiemmin ehkä alitajuisemmin,
kunnes joku P.Puska tuli ja totalitaariseen tyylinsä totitsti,
jotta suomalaiset ei osaa syyä eikä juua eik pal muutakkaa,
paitsi ehkä raataa.
Olisiko jo kohta aika, todeta pohjois-karjala projektin
todelliset tulokset ja tieteellinen painoarvo,
"hieman" yliarvostetuiksi. Siis nimenomaan Suomessa!Siinä kuolee kaikki vatsalle hyödylliset maitohappobakteerit, joita sitten myydään apteekissa kalliilla purkissa :)
Tuossa pari viikko sitten oltiin siskon miehen kanssa yhden tutun luona käymässä, joka vallan käyttää läheiseltä tilalta haettua maitoa.
Siskon mies jolla on laktoosi-intoleranssi joi ruuan kanssa kaksikin lasia kun sanoin että testaappa ja mitään vaivoja ei tullut.
- Voihan perse
Valion tilaama tutkimus?
Kaikki, joiden tiedän saaneen slaakin, ovat olleet kovia kokomaidon juojia.
Ihminen on maapallon ainoa otus, joka juo toisen eläimen maitoa koko ikaänsä?
Vasikatkin älyävät lopettaa maidon kittaamisen ajoissa, vaikka ovat vain tyhminä pidettyjä lehmiä.
Ps. Ei kulutus maito ole kaupoista mihinkään hävinnyt.- Maidosta
Kyllä nyt jokainen normaali suomalainen jolla vähänkään on maalaisjärkeä niin tietää, että maito ja maitotuotteet on hyväksi. Kumma ku kaikkien naisten mitat pitäs nykyään olla 180/45 ja kaikkien miesten pitäs olla lihaksikkaita ja vielä pitempiä, kyllä naisessa ja miehessäkin pitää vähän olla mistä ottaa kiinni. Ja ei sitä ihminen sais noiden uutisten perusteella enää mitään laittaa suuhunsa. Luimpas joku aika takaperin että jauhelihakin on epäterveellistä! Ja peruna! Ei passais syödä kun makaroonia. Jos sitäkään. Koko ihmisiän on ihminen juonut maitoa ja syönyt eläinten lihaa, jäniksen, lampaan, sian, naudan, jne jne.. Eiköhän tuota oltais jo sukupuuttoon kuoltu jos se niin pahaksi ois!
- kaikki on vaarallista
Maidosta kirjoitti:
Kyllä nyt jokainen normaali suomalainen jolla vähänkään on maalaisjärkeä niin tietää, että maito ja maitotuotteet on hyväksi. Kumma ku kaikkien naisten mitat pitäs nykyään olla 180/45 ja kaikkien miesten pitäs olla lihaksikkaita ja vielä pitempiä, kyllä naisessa ja miehessäkin pitää vähän olla mistä ottaa kiinni. Ja ei sitä ihminen sais noiden uutisten perusteella enää mitään laittaa suuhunsa. Luimpas joku aika takaperin että jauhelihakin on epäterveellistä! Ja peruna! Ei passais syödä kun makaroonia. Jos sitäkään. Koko ihmisiän on ihminen juonut maitoa ja syönyt eläinten lihaa, jäniksen, lampaan, sian, naudan, jne jne.. Eiköhän tuota oltais jo sukupuuttoon kuoltu jos se niin pahaksi ois!
Perunasta tulee syöpä, maito on liian rasvaista. Viljatuotteista liikaa hiilihydraatteja jne. jne. Huvittavaa kun kaikki on vaarallista. No jos on vähänkään järkeä, niin tajuaa että monipuolinen ja vaihteleva ruokavalio on varmasti parasta. Hieman liikuntaa ja kunnolla mitä tahansa ruokaa niin varmasti pärjää. Jo aikoinaan 50 luvulla tukkimetsässä syötiin pelkkää sian rasvaa sekä leipää ja vieläkin on miehet hyvässä kunnossa. Tänä päivänä jos sanoisit että vetäseppä tosta puolkiloo rasvaa kattilaan ja sulata se, sitten kastele siinä leipää ja nauti, voi että joku intoilija varmasti pidättäis sut:) Niin vaan joskus on eletty, mutta kulutuskin oli toisenlaista kun tällä sauvakävely puolustusvoimakansalla:D naurettavaa paskaa sanon minä!!!
- -----------
Tutkimustulos on, että oletetaan pitkän iän salaisuutena olevan terveellinen ruokavalio ja hyvät elinolosuhteet. On varaa ostaa maitoakin.
- ENKÄ JUO
no, siinähän sen mainoksessa huomaa millaseksi sitten tulee :D
- HALUAA ELÄÄ PIDEMPÄÄN
Eikös se normaali elämä riitä. Olet sinä aika saanut maksaa hulluna veroja, pelät sairauksia, olla valtion seurattavana, kuunnella kaiken maailman paaskaa poliitikoilta ja tehdä asioita niinkuin muut haluavat. Nauti suomalaisuudesta kun ei tarvii mitään ajatella itse, muut ajattelee sun puolesta la laskuttaa sua sitten esim verotuksella joka on tunnetusti kevyttä suomessa. No aikansa kutakin, nyt kun olen velvotteeni tänne suomeen hoitanut niin taidan suksia vittuun tästä holhousmaasta ja antaa teidän muiden nauttia maksamisesta sekä olemattoman odotuksesta.
Miettikää minkä takia te maksatte verot ja mitä te todella saatte sillä vasitinetta??
Saattaa olla että sitten vaihdatte itsekin maata :)) - ihmiskunnan
iäkkäämmät kansalaiset - eivätkä juo maitoa.
- On terveellistä taas
Kananmunalla töihin.
- kun mun
eräs juoppo kaveri sitä joi suurella mielihalulla, olin unohtanut sen ja nyt voin juoda sitä ilman ilmavaivoja, kuten lapsena
- Valio ja MTK
kieltävät tämän tosiasian!
Surkeaa aina, kun viranomaiset valeftelevat! - voinsyöjä
Mitä sanoo "Kaikkinaisen HyvänOlon Keskusvirasto"? ..vaimikäsenytoli. He, ja kasvirasvateollisuus yhdessä lääkärikunnan ja lääketeollisuuden kanssa ovat hyvin hyvin vihaisia. Siellä on hyllykilometreittäin tutkimuksia jotka todistavat, että rasva menee suoraan suonten seinämiin ja tappaa. Uskokaa nyt, älkääkä edes kyselkö!
- riskiä
uutisissa kuultuna. Eli lehmät pelliolle kuten ennen vasta sitten rupeen käyttää maitoa kahvin kera. Sairasta ,mitä pahaa lehmät ja siat ovat tehneet n,s Ihmisälykääpiöille,että heitä näitä n.s eläimiä pidetään suljetulla osastolla syntymästä asti,enimmäkseen vielä pimeässä ladossa. Kuluu paljon benisiiliä.
- nyt jotakin.
riskiä kirjoitti:
uutisissa kuultuna. Eli lehmät pelliolle kuten ennen vasta sitten rupeen käyttää maitoa kahvin kera. Sairasta ,mitä pahaa lehmät ja siat ovat tehneet n,s Ihmisälykääpiöille,että heitä näitä n.s eläimiä pidetään suljetulla osastolla syntymästä asti,enimmäkseen vielä pimeässä ladossa. Kuluu paljon benisiiliä.
Et varmaan tiedäkään, että lehmiä on pidetty ja pidetään edelleen päivisin ulkona kesäisin. Joillakin tiloilla lehmät ovat öisinkin ulkona.
- J.Dunbar
Että maidoistakin, nauttii sitä mainostetua viisaan lehmän maitoa :o)
- wanhainkotiin Itkee..
ja taas Räksyttää, miten huono hoito, kun lapset ei tiettu, wnhaa paskaperse faijaa hoida... et lopeta se lapsen ruuan juonti.. maito kuuluu lapsille..
- PIRKKAFANI
-Mutta kysypä syytä Valion tutkijalta:
- Suraava keksutelu osoitttää että vaihtamalla Valion maitotuotteet ulkomaisiin, esim. LIDL: stä, saat terveytesi takaisin alle kahdessa viikossa.
____
Ne meistä, joilla laktoosi-intoleranssi on, ovat toistuvasti ihmetelleet, miksi maito turvottaa Suomessa, mutta ei esimerkiksi Kanarian-matkalla. Syitä on haettu niin maidon koostumuksesta kuin käsittelystäkin.
"- Tätä on yritetty selvittää. On tehty haastatteluita ja testejä ja selvitetty maidon koostumuksen ja käsittelyn mahdolliset erot maiden välillä aina lehmien rehusta lähtien. Mitään ei ole löytynyt, kertoo Valion tutkimusjohtaja Riitta Korpela."
Asiasta laaja keskustelu ja kokemusperäistä tietoa:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/150876.shtml
_______ - ------->
PIRKKAFANI kirjoitti:
-Mutta kysypä syytä Valion tutkijalta:
- Suraava keksutelu osoitttää että vaihtamalla Valion maitotuotteet ulkomaisiin, esim. LIDL: stä, saat terveytesi takaisin alle kahdessa viikossa.
____
Ne meistä, joilla laktoosi-intoleranssi on, ovat toistuvasti ihmetelleet, miksi maito turvottaa Suomessa, mutta ei esimerkiksi Kanarian-matkalla. Syitä on haettu niin maidon koostumuksesta kuin käsittelystäkin.
"- Tätä on yritetty selvittää. On tehty haastatteluita ja testejä ja selvitetty maidon koostumuksen ja käsittelyn mahdolliset erot maiden välillä aina lehmien rehusta lähtien. Mitään ei ole löytynyt, kertoo Valion tutkimusjohtaja Riitta Korpela."
Asiasta laaja keskustelu ja kokemusperäistä tietoa:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/150876.shtml
_______Kaupoissa on ulkolaista maitoa, esim Virosta tuotua. Tämä ulkolainen Hyla maito maistuu ihan normaalilta maidolta, siinä ei ole suomalaisen Hyla maidon kaameaa makeaa makua. Samoin ulkolainen rasvaton maito on maukkaampaa kuin suomen vastaava vetinen kurri.
Suomalainen maidonjalostus on heikkotasoista!
- !!! VALETTA !!!
Etelä-Pohojanmaalla juodaan suupielet valkosena maitua keherosta hautaan ja silti eliniän odotus euroopan alhaisin!
- viagr4
pöööpöpööpöpööpöppööpöpöpöölölöölölölölölö
- arto_r
mitäs erikoista siinä luomussa on.juurihan todettiin että luomussa ei mitää erikoista vaikutusta ole tavalliseen elintarvikkeeseen verrattuna.
mutta vetäkää te luomu kun fiksut pääsee halvemmalla.
pahoittelen kun en juuri nyt löytänyt sitä lähdettä/linkki missä luomu ruoka todetaan arvoiltaan samaksi kuin normaali.(britti tutkimus myös)
Pelkkää rahastusta.
neurootikot.. - lampaansuoli
arto_r kirjoitti:
mitäs erikoista siinä luomussa on.juurihan todettiin että luomussa ei mitää erikoista vaikutusta ole tavalliseen elintarvikkeeseen verrattuna.
mutta vetäkää te luomu kun fiksut pääsee halvemmalla.
pahoittelen kun en juuri nyt löytänyt sitä lähdettä/linkki missä luomu ruoka todetaan arvoiltaan samaksi kuin normaali.(britti tutkimus myös)
Pelkkää rahastusta.
neurootikot..heti vetäisitkö
- kasvaa !
"Kasvipohjaisia elintarvikkeita valmistava Raisio tavoittelee erityisesti omasta ja ympäristön hyvinvoinnista kiinnostuneita naisia, jotka käyttävät maidottomia tuotteita omasta halustaan, eivätkä allergian pakottamina".
http://www.hs.fi/artikkeli/1135248184777?ref=rss
"Naiset ovat kasvava kuluttajaryhmä. Me olemme kiinnostuneista naisista, jotka ovat niin sanottuja investoreja. He haluavat pitää huolta terveydestään ja vaikuttaa kulutusvalinnoillaan. Heitä on 32 prosenttia väestöstä", Raision elintarvikeyksikön johtajan Markku Krutsin kertoo Yle Uutisissa. - MAITOA !
"Miksi voin juoda Suomessa myytävää saksalaista maitoa?
LP: Tästä aiheesta on tehty pieni pilottitutkimus. Tutkimuksessa ei kuitenkaan voitu todentaa ulkomaisen maidon sopivuutta herkille henkilöille.
Miksi voin juoda luomumaitoa ja raakamaitoa, mutta en tavallista maitoa?
LP: Jos tuntee, että luomumaito sopii elimistölle, niin silloin sitä voi suosia. Tutkimuksessamme tätä ei kuitenkaan ole voitu todentaa.
Entä homogenointi? Voiko se aiheuttaa laktoosi-intolerantikolle oireita?
MN: Kun maito homogenisoidaan, niin jotkut maidon rasvan pinnalta vapautuvat molekyylit voivat aiheuttaa joillekin ihmisille vaivoja".
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/151456.shtml
Ne meistä, joilla laktoosi-intoleranssi on, ovat toistuvasti ihmetelleet, miksi maito turvottaa Suomessa, mutta ei esimerkiksi Kanarian-matkalla. Syitä on haettu niin maidon koostumuksesta kuin käsittelystäkin. - hgdffsdf
Japanissa ei pahemmin maitotuotteita käytetä (ei edes jogurtteja) ja heidän odotettu elinikänsä on maailman pisin. Eli ei pitkä elinikä ainakaan vaadi maitoa. Itse asiassa joidenkin mukaan japanilaisista 80% on laktoosi-intolerantteja, joten ei ole ihmekään, ettei maitotuotteita näy paljon missään. Sen sijaan soijaa ja jopa soijamaitoa käytetään paljon. Tästä huolimatta japanissa on jopa vähemmän myös osteoporoosia kuin länsimaissa.
Tietenkin länsimaisille japanilainen ruokavalio on melko erikoinen, minkä takia länsimaiset eivät sitä pahemmin uskalla kokeilla. Yleisestihän siellä syödään paljon raakaa täysin maustamatonta kalaa ja usein raakaa lihaa (tai ainoastaan pintakypsennettyä).
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806